Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:33

Dat is heel mooi Hilary! Ik zou nooit zo een groene mat willen en is feitelijk ook helemaal niet zo gezond. Maar mensen geven het te weinig rust en vaak lopen er teveel paarden op te weinig grond.

Interessant ook dat je moeder zich daarin gaat verdiepen. Het is wel een grote wens straks ook om te composteren.

Ik hoop echt dat er nog wat regen valt zoals voorspeld, want dat kleine beetje was niet genoeg. Maar goed, als je zoals nu overdag alles droog kan doen is het ook wel oke. Als het dan straks maar gaat regenen.
O nee, vanavond en morgen niet leuk voor de feesten. Overmorgen dan............

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:42

Ik ben blij dat ik van mijn 100 m2 distels af ben, dat heeft mij wel 1 1/2 jaar steken en verwijderen gekost nu steekt er af en toe ééntje de kop op die hak ik meteen stuk :D verder heb ik wel madeliefjes, paardenbloemen, brandnetels, weegbree, klaver, maar heb gewoon niet zoveel en het groeit ook niet zo hard.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:27

Mariadistel is juist wel goed.

Bij ons barst het langs de kanten van de brandnetel. Vorig jaar geprobeerd te drogen, maar blijkbaar niet goed gedaan, werd lelijk.

Jaar daarvoor heeft de verhuurder nogal wat langs de randen platgespoten, dus was er niet blij mee. Hij had niks gezegd, maar toen alles omviel zag ik het en aten ze er al van. Snel toen draadje gezet en alles eruit staan trekken.

Nu laat ik tussen de tuin en onze paddock de brandnetel groeien, zodat ze ook niet snel naar hun gras gaan, aangezien de omheining daar nog steeds niet gemaakt is.

Ik moet wat JKK uitsteken, maar weet niet zo goed waar ik het zal laten. In de bosjes, is misschien niet handig, op de mesthoop lijkt me ook niet best en verder hebben we niks daar. Buren gooien verderop al hun groen afval in de bosjes, dus misschien daar.......Dat bereikt ons weitje niet meer.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:36

Ik doe jkk in een zak bij het vuilnis

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:04

Wij hebben hier ook van alles wat.
Heb net toevallig een uur met de bosmaaier gestoeid.
Brandnetels, distels, kleefkruid, alles wat geen gras is maai ik kort.
Vervolgens zet ik ze net op de andere wei, en het eerste wat ze doen is naar de brandnetels lopen, daar is de prik toch wel snel van af volgens mij, en ze zijn er echt dol op.

Even heel wat anders, hoort hier niet thuis, maar het mag vast wel...
Net de hond naar ons vaste pension gebracht. Ze lopen hier bijna de hele dag in de roedel, en hij vond het altijd geweldig. Dit keer niet. Nou was het ook erg druk, want het is natuurlijk vakantie tijd en wij gaan normaal in het laag seizoen weg en dan zit er zeker de helft minder honden.
Ik heb net even gebeld en toen was hij wel bij getrokken, maar ik heb het idee dat hij misschien wat te oud wordt voor die drukte.

Voor volgend jaar zou ik graag een kleinere opvang zoeken, waar ze wel veel buiten zijn maar echt iets kleinschaligs. Heeft iemand de gouden tip voor regio Zuid-Holland/ Noord Noord Brabant ?

Ik voelde me zo rot vanmorgen (en nu eigenlijk nog een beetje, ondanks het geruststellende telefoontje -O- )

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:08

Hmm.. je zou eens in Klaaswaal kunnen kijken. Daar brachten mijn ouders altijd de Berner naartoe en dat gaf ons wel een fijn gevoel daar.. ken het helemaal, niet fijn om je beestje zo achter te moeten laten -O-

Even op Google gezocht: De Lindehoeve heet het :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:15

Citaat:
Even op Google gezocht: De Lindehoeve heet het

De site ziet er goed uit, eigenlijk een beetje als waar hij nu is, alleen veel kleinschaliger. Weet je toevallig of ze alleen of met meer in de kennel zitten ? Hij kan echt niet alleen zijn namelijk, het is een groot watje <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:19

Oh dat durf ik niet te zeggen.. :P

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:23

Dan ga ik ze even bellen, in ieder geval bedankt voor de tip !!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:26

Vraag tussendoor. Wat voor schoenen hebben jullie bij de paarden aan. Ik heb eigenlijk altijd ariats met rits maar ben toe aan nieuwe. Schrik alleen elke keer van de prijs.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:27

belle_boef schreef:
Vraag tussendoor. Wat voor schoenen hebben jullie bij de paarden aan. Ik heb eigenlijk altijd ariats met rits maar ben toe aan nieuwe. Schrik alleen elke keer van de prijs.

Muckboots of crocs :+

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:34

schrik niet, van die groene plastic tuinklompen ….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:35

Helaas geen tips voor een pension in de buurt clau. Onze hond zit altijd in een kleinschalig pension, daar zitten maximaal 10 honden, dus heel veel aandacht voor ze. :))

Qua schoeisel draag ik ariat schoenen, ik heb de barnyard side zip. Flinke uitgave, maar ik kan er zo heerlijk op lopen. Hiervoor droeg ik altijd klompen, maar daarvoor zijn mijn enkels nu te instabiel. Zodra ik in de wei loop ga ik om de tien meter door mijn enkel :')

Hier nog steeds druk. Mooie nieuwe schuilstal besteld, aangezien de oude was ingestort, dus het wordt heel gaaf :) Met mijn merrie gaat het gelukkig al stukken beter, koorts en de ergste zwelling is er gelukkig vanaf en ze is weer zo lekker vrolijk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:37

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:40

Ja ha ha. Gelukkig heb ik geen pottenkijkers bij de paarden _O-

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:56

Citaat:
Even op Google gezocht: De Lindehoeve heet het :D

De honden mogen bij elkaar blijven binnen als ze dat fijn vinden.

En hoe fijn is bokt, dat ik binnen 10 minuten al een alternatief adres gekregen heb +:)+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:58

Haha oh da's super!!! :D :+: Fijn voor 't watje <3

Ik draag m'n oude afgetrapte Nikes bij de paarden, of als het slecht weer is m'n werkschoenen met stalen neus :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:01

Ik heb vanalles aan bij de paarden, als ik ga voeren soms zelfs slippers :o

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:05

Hmm. Alles wat genoemd wordt draag ik inderdaad ook. Allemaal afhankelijk van wat ik ga doen en wat voor weer het is. Ik had gehoopt op een nieuw idee

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:19

Ik heb altijd dichte schoenen aan, momenteel rubberen kaplaarzen omdat mijn oude laarsjes de zolen uit zijn gevallen inmiddels of de schoenen waarmee ik rijd. Slippers vind ik veel te gevaarlijk. Ken iemand die op die manier een teen is kwijt geraakt door een stom ongelukje.
Ik heb Redback jodhpurs die ik fijn vind en graag bij de paarden draag. Ook Mountain horse jodhpurs met stalen neus. Als de paarden al op stal staan en ik moet nog een bakje voer in de voerbak omkiepen dan doe ik dat nog wel eens op hoge dichte crocs.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:45

Hier ook redback's! Vind ze ideaal voor even de snelle klusjes en kan er ook behoorlijk wat uren op lopen zonder problemen. Stalen neus voor de veiligheid en geen veters etc. Dus makkelijk aan- en uit doen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:48

Ik loop standaard op muckboots. Heb een paar dat vooral voor de winter bedoeld is, maar draag ze nu ook nog gewoon. Eigenlijk wil ik nog een paar voor in de zomer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:09

klompen, van zo`n leren

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:14

Altijd wandelschoenen van grisport, Sherpa heten ze. Ik kan er alles mee (mesten / voeren, snoeien, wandelen en rijden). Ze gaan door het vele gebruik zo’n 1,5 jaar mee. Dan gaan ze mee op vakantie en daarna de kliko in (op die manier heb ik al meerdere paren achtergelaten in een vuilnisbak in de VS en Canada).

Voor het rijden heb ik ook Mountain Horse jodhpurs, maar die draag ik eigenlijk alleen als we op de vereniging gaan rijden. In het bos stap ik af en toe af om er een stukje naast te lopen, maar die jodhpurs lopen niet heel lekker.
Ik heb inmiddels wel van die toe stoppers gekocht voor mijn stijgbeugels, voelt net iets veiliger.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:16

Ik heb mijn wei bemest met pavo fieldcare.

Ik draag in de zomer altijd simpele sneakers van Van Haren ofzo.
In de winter van die outdoorlaarzen.

Soms doe ik ook wel eens ff snel voeren met mn charmante knalgele crocs aan _O-

Volgende week komt DA weer voor Jewel, wordt toch dikker -O-
Kon helaas niet eerder dan vrijdag ivm werk en operatie van mn dochter.