Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:58

Nee, ik ben niet uitgegleden, daar kijk ik heel erg voor uit :D
Het scheelt ook erg met wat voor schoenen je aan hebt. Op mijn rubber laarzen ga ik n niet naar buiten :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:24

Hier is de verzorgster achterom bezig.
Heb ik wat tijd in de was gestopt. Zo wortels halen. Bij de paardenwinkel twee halsters met touwen en dan naar de Action voor kadootjes voor de kids die op Dunya's feestje komen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:28

Is het zo koud bij jullie? Hier heeft het ook licht gevroren maar heb geen bevroren netten (gelukkig)

Met oordopjes heb ik geen ervaring. Met 2 kindjes zou ik dat ook niet aandurven. Mijn man slaapt overal doorheel en ben ik veel te bang dat ik ze niet hoor als iets is

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:31

Lynn_Nikita schreef:
Is het zo koud bij jullie? Hier heeft het ook licht gevroren maar heb geen bevroren netten (gelukkig)

Met oordopjes heb ik geen ervaring. Met 2 kindjes zou ik dat ook niet aandurven. Mijn man slaapt overal doorheel en ben ik veel te bang dat ik ze niet hoor als iets is

Hier is het vrij aangenaam eigenlijk, maar ik ga sochtends het huis niet uit. Altijd zo rond 12 pas :o

Oordopjes lijken mij verschrikkelijk maar ik overweeg heb wel nu ik bij anderen in huis kom voor een tijdje. Ik slaap veel op mijn zij en ben bang dat ik er echt last van heb, plus dat ik vrij veel oorsmeer heb en dat gewoon niet fris vind -O-

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:35

Hier valt het weer nu reuze mee! Droog en af en toe een zonnetje :D

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:01

Mooi weer hier! Yes! Blij mee want vond de paardjes gister wel erg sneu, hele dag regen en sneeuw.

Ik slaap altijd met oordopjes, anders wordt ik overal wakker van, ben soort van verslaafd denk ik zelfs. Slaap altijd op mijn zij maar nooit last van. Ik vind die wasbolletjes het fijnst. Heb ook op maat gemaakte maar die vind ik veel te hard, krengen waren 90,-

Dat plekje in het bos ziet er erg idyllisch uit! Heel mooi.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:01

Afbeelding
Afbeelding
Wat een weertje hè,

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:09

ja het is heerlijk vandaag, veel buiten gedaan. Honden grote ronde door het bos, stallen grote beurt, hooi gehaald, naar de markt geweest met Dynamiek, laatste boom buiten gesnoeid die nu moest gebeuren. Ga nu binnen aan de gang, schoon en net huis voor de rest van het weekend is ook wel lekker.
Het was hier afgelopen nacht -5

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 16:42

Ik had werkelijk nog nooit van Telenovela gehoord :') :') .

Na even googlen begrijp ik direct wat jullie bedoelen.

Bij ons prachtig mooi weer vandaag, rechtop blijven staan :D en verder gewoon lekker rondom huis gescharreld. Verder geen last van mijn glijpartij van gister:+ .

Wel was de bak een klein beetje bevroren, maar eventjes met de weidesleep erover en hij was zo weer los gelukkig.

Gave foto's monmaster! Leuke dieren.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:10

Monmaster ideaal een betonnen vloer bij de voerplek. eten ze dat ook gewoon op van de straat? Merk dat ik momenteel veel hooi weg moet gooien, alles wat uit de hooinetten op het zand valt eten ze niet meer op. Ik heb er eentje staan die trekt graag het hooi uit het net en gooit het dan heerlijk op de grond. Zou een stuk tapijt onder de hooinetten helpen? Dat ze het wel van de grond opeten? Iemand een tip voor mij?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:12

[***] je hebt een mooi keuken zo te zien van de foto van gister avond! Gelukkig is je valparty goed afgelopen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:14

Meggiemag vanavond gaan we je soep eten, dank je wel.

Heb de hele middag nog buiten op de dam rond gelopen nu koud en met munthee en honing op de bank. Effe opwarmen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 17:28

Hier valt het weer wat tegen. Vanmorgen erg mistig helaas weer niets met de paarden kunnen doen. De jongste heeft glinke koort en zelf ben ik ook niet helemaal fit, dus een pyama bankhangweekend ingelast

Anke, is de manege in havert dan altijd open? Hoef je dan geen sleutel of zo? (Dan ga ik toch maar weer lid worden)

Fijn al die oordoppen-experts. Dat ga ik ook eens uitproberen.

Bha ik nies en snotter me de dag door. Geen idee of het een verkoudheid is of toch de eerste hooikoortsstuipjes.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:02

Ik voer ze meestal op stal... Maar nu was het zon lekker zonnetje.... Ik dacht ach naar buiten. Maar ik snij mezelf in de vingers, want daarna ligt mijn hele erf eronder... Veeg fetisjist
Haha!
Wie niet hier?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:20

Ik niet. Ik blijf niet aan de gang. Ik veeg 's ochtends de boel bij elkaar, als er veel lucht (meestal als het veel heeft geregend, dan eten ze niet meer alles van de grond af). Alles wat in de loop van de dag nog valt, ligt er tot de volgende ochtend.

Ik ben vandaag echt belachelijk sloom. Nergens zin in, hoofdpijn en alles gaat zwaar. Dus heb er vandaag wel een beetje de kantjes vanaf gelopen en ga lekker een film kijken en we hebben pannekoeken besteld om te laten vezorgen.
Laatst bijgewerkt door Fabster op 05-03-16 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:21

Het ziet er wel altijd zo lekker opgeruimd als er geveegd is....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:22

Ik veeg ook alleen na het uitmesten en hier eten ze 4x per dag buiten.

@dynamiek: kun je er geen rubber mat onder leggen. Stukje vloerdekking zal ook wel helpen, maar dat wordt wel soppig/vies op den duur en rubber kun je nog vegen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:27

Ik hou ook niet van vegen.... Heb er al slijmbeursontsteking aan over gehouden, maar ik kan niet tegen rommel.... Ze hebben vanmiddag redelijk netjes gegeten... Dus het viel mee. Elke voerbeurt mest en veeg ik ... Ik weet overdreven... Zegt mijn man ook ( je bent niet wijs) maar dat is dan maar zo....
Andere kant ben ik altijd apetrots als mensen zeggen dat het er zo netjes uitziet.... Ijdel... Nee hoor!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:32

Tegels,rubber matten...beide goed schoon te houden :j

Ik heb de oordoppen van 3M

https://www.conrad.nl/nl/3m-1120-gehoor ... 36138.html

Gebruik ik al jaren,heb vele verschillende geprobeerd maar deze zijn de enige die echt prettig zitten en goed geluid tegen houden.

Ik veeg 1x p/d,koste teveel energie...

Vandaag al deel van nieuwe stek neergezet,morgen de jongens eerst grasjes eten dan de boel afbreken en de rest aan de andere kant weer opbouwen.Kunnen ze er weer even tegen :)

Monmaster...veegmachine kan uitkomst bieden.Heb er ook een al wil ik wel een andere,deze loopt net even te zwaar voor mij.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:36

Anke schattige foto's van je kleine meid!

en ik zag een modderbroek :(:)

Hier vandaag eindelijk weer eens lekker weer en daar zijn we erg blij mee want gisteren hebben we de 2 nieuwe kunstof kozijnen kunnen ophalen.
Oude kozijnen zijn er vanmorgen uitgesloopt en 1 nieuwe zit er nu in, andere wordt aan gewerkt.
Ik kan even niks doen dus even bokten.

Verder donderdag nieuw pakket gekocht.
Mooie eiken houten plankjes, heet industrieel pakket dus dat wordt de volgende klus.
Kunnen gelukkig gelijk op de tegelvloer gelijmt worden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:40

Spannend Spatter...hopelijk morgen ook nog even droog zodat kozijn er ingezet kan worden :)

Foto van je nieuwe vloer als het klaar is :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:44

Ja, veegmachine.... Ik heb het zeker overwogen... Maar vind ze zo duur....
Een deel van mijn betonnen paddock wordt straks ook zand... Ook vw al dat veegwerk.... Dus dan hoop ik dat het snel minder zal worden.

Als het zou kunnen, gaf ik je een beetje van mijn energie...
Ik had vd week een paar van die " vrouwendagen", dat alles me zwaar viel... En het leek of mijn benen van blubber waren en alles even stuntelig ging. ( ik weet overigens dat het bij jou door de ME, komt... Ik heb het eens in de maand maar een paar dagen)

Wat bedoel je met nieuwe stek.... Omheining?
Ik heb vandaag aan de kant van de bomenrij een dubbele lint gemaakt. Zowel aan de binnen als buitenzijde nu twee linten.... Laatst waren ze mal aan het doen, sloeg er een een lint slap.... Als ze uitbreken lopen ze op 10 hectare perengaard.....

Van de zomer maak ik dat ook maar dicht met houtwerk, zoals de rest van mijn paddock... Ben ik ff geruster.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:54

Monmaster schreef:
Ja, veegmachine.... Ik heb het zeker overwogen... Maar vind ze zo duur....
Een deel van mijn betonnen paddock wordt straks ook zand... Ook vw al dat veegwerk.... Dus dan hoop ik dat het snel minder zal worden.

Als het zou kunnen, gaf ik je een beetje van mijn energie...
Ik had vd week een paar van die " vrouwendagen", dat alles me zwaar viel... En het leek of mijn benen van blubber waren en alles even stuntelig ging. ( ik weet overigens dat het bij jou door de ME, komt... Ik heb het eens in de maand maar een paar dagen)

Wat bedoel je met nieuwe stek.... Omheining?
Ik heb vandaag aan de kant van de bomenrij een dubbele lint gemaakt. Zowel aan de binnen als buitenzijde nu twee linten.... Laatst waren ze mal aan het doen, sloeg er een een lint slap.... Als ze uitbreken lopen ze op 10 hectare perengaard.....

Van de zomer maak ik dat ook maar dicht met houtwerk, zoals de rest van mijn paddock... Ben ik ff geruster.

Monmaster...weegmachine is een goede investering hoor,ik ben in een fractie klaar met mijn paddock van 8x12 meter,denk minuut of 3/4 :) Ze zijn er ook 2e hands ;)

Lief <3 Gister mijn twijfelachtige jubileum...8 jaar ziek :\
...Ja blubberbenen..hihi altijd fijn....went nooit :P

Stek=omheining.

Ik heb draad,geen lint.Wat ik wel doe,is om de paal (en bij tijdelijke afzetting zelfs elke paal) een slag extra.Voordeel is dat niet meteen je volledige draad wegzakt als er wat knapt,ook kun je het strakker opspannen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 18:58

Dat is idd een goeie rubberen matten eens kijken of ik wat op kan scharelen.

ik veeg ook meerdere keren per dag, en ik heb een draadloze bladblazer daar doe ik de hele dam eens per week mee, als ik dat ding toch niet had scheelt me zoveel werk.

ook ik voel me niet jovel vandaag mijn man was ook al 1 week strontverkouden dus ik denk dat ik ook het haasje ben.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 19:00

8 jaar Tinky vervelend hoor ik weet niet wat je precies hebt maar nooit leuk altijd maar ziek zijn :(:)