Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:20

Oh dekens.. mijn merrie is al geschoren en staat onder een ongevoerde regendeken. Het is dat ze niet meer waterdicht is zelf anders stond ze in haar blootje want ze heeft het snel warm. Mijn ruin zit nog mooi in zijn vacht en die laat ik nog even bloot, die gaat over een maandje kaal en dan een deken op. Ik train graag in de winter, heerlijk fris voor lange afstanden. En mijn ijsberen verwachten een horrorwinter/ijstijd dus hup, eraf met dat haar! :')

Ik las iets over een rijstveld... hier ook veel nattigheid.. stom! De boerman kwam gisteren het land naast ons checken voor zijn 3de snede maar was ook nog niet tevreden.. ik hoorde dat ze het bemesten nu tot 15 september mogen doen (eigenlijk 1 sep maar door de nattigheid 2 weken uitstel) dus ik hoop voor hem dat het een beetje opdroogt.. kan ie nog maaien en bemesten..

@Miezelke, wat fijn dat je ze krijgt! Klinker je dan zelf? Of heb je 'mannetjes'?

Wij hebben hele mooie stallen maar er zit maar 1 meter bestrating voor, dat zou ik ook wel willen uitbreiden maar ik wil dan wel dezelfde klinkers en tot nu toe was ik te lui om het uit te zoeken.. :') Wat betaal je nou voor een beetje stratenmaker die zwart werkt? :x :P Het gaat om 1 x 10 meter bijleggen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:21

[***] schreef:
Thanks Tink! Het was echt effe schrikken, ik geloof dat het ongeveer 15 jaar geleden was dat ik voor het laatst serieus zo ziek ben geweest. Kon echt helemaal niets meer. Alleen maar op bed liggen, gordijnen dicht, geen licht en geluid kunnen verdragen. Nou ja, als ik er nu weer voor een jaar of 15 tegen kan, dan klaag ik niet.

Welkom in mijn wereld :+ Is niet grappig nee,kan mij voorstellen dat je schrikt als je ineens zo ziek bent :(:) Heb zo vaak van deze episodes dat ik er aan gewend ben geraakt...

Ik heb hier ook geen dekens...tenminste alleen Fax dan zijn eczeem-yamaatje maar vandaag staat hij ooklekker met blote billen.Geen muggenvliegweer vandaag...zijn gelukkig watjuhs :P

Dekens tsja...als je het nodig vind,lekker omdoen.Sommigen kunnen gewoon erg slecht tegen dit weer...kou is geen probleem maar die nattigheid erbij :brr: .
Ook als je paarden fanatiek traint zit er niets anders op dan scheren en inpakken.

Als je twijfelt,lekker omdoen :)

Fijn Miezelke...een verhard stuk is echt een heerlijkheid als de rest bagger is...vergeet het niet op te sluiten met een band zodat je klinkers niet wegrennen.

Gypsy... -O-

Palousa...ik wijs al de hele tijd dat die wolken jouw kant op moeten...maar ze zijn zo verdrietig dat ze maar blijven huilen :+

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:22

Oh de dazen zijn hier ook allemaal weg! Dat is zo fijn aan dit weer, gisteren en eergisteren vliegendeken-loze ritten gemaakt in het bos!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:23

Dazen zijn ook watjuhs :+ niet zo erg als muggen maar toch...lekker als al die rommel straks weer de kast in kan :j

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:25

Jaa... en die dazenval met dat meurende bakje met dazen-lijkjes.. :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:28

Tinky12 schreef:
Welkom in mijn wereld Is niet grappig nee,kan mij voorstellen dat je schrikt als je ineens zo ziek bent Heb zo vaak van deze episodes dat ik er aan gewend ben geraakt...

Nou eerlijk gezegd werd ik wel even met mijn neus op de feiten gedrukt dat het allemaal maar "normaal" is als je, je goed voelt en gezond bent.

Een gezond mens heeft wel 1000 wensen, een ziek mens maar 1..... Dat is een uitspraak die ik goed in gedachten houd.

Het lijkt mij vreselijk om vaak zo ziek te zijn. Je zegt dat je eraan gewend bent geraakt, maar het is natuurlijk echt niet leuk :(:) .

Iemand enig idee hoe ik een foto krijg geplaatst? Ik heb keurig op "voeg foto's toe" geklikt, foto uitgekozen, op save gedrukt maar er gebeurt niks?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:30

Ik moet ook weer een heel deel bijlezen geloof ik.

Ik heb mijn 100 liter vat op treinbilzen met betonblokken staan. Ik geloof een centimeter of 50 van de grond en daar heb ik altijd wel serieus wat druk achter. Als het vol zit loopt het water ook in de gracht er achter. Ik zou eventueel plaats hebben voor een tweede vat.. Dat is ook een dilemma.

Van hooien en snedes ken ik ook helemaal niks. Hier heeft het wel geregend maar alles blijft relatief droog en op de piste is gelukkig geen spatje te zien.

Kirr: Dat jij zoveel kan presteren in een dag zonder er aan onderdoor te gaan. Dat snap ik niet.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:31

Wat mooi gezegd [***]. (mijn laptop maakt van jouw naam: afbak :') )

Je moet eerst de foto uploaden en dan save en dan op de foto klikken die dan in het klein verschijnt.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:34

Heel mooi gezegd [***]. Ik ben niet snel ziek maar wel heel snel oververmoeid. Als ik 1 slechte nacht heb, dan is het de rest van de week hangen en wurgen om erdoorheen te geraken. Sinds ik 1 dag in de week thuis ben (4uur minder gaan werken) om een beetje bij te komen van al de rest van de week gaat het een pak beter.

Ik train mijn paard fanatiek maar heb geen winterdekens. Hij regelt het allemaal het beste zelf. Staat ook niet graag onder dek. Ik droog hem na de training altijd met 2 zweetdekens en laat hem desnoods even een uurtje of 2 binnen voor hem ik weer los op de paddock laat.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:35

kristelhans schreef:
@Miezelke, wat fijn dat je ze krijgt! Klinker je dan zelf? Of heb je 'mannetjes'?

Wij hebben hele mooie stallen maar er zit maar 1 meter bestrating voor, dat zou ik ook wel willen uitbreiden maar ik wil dan wel dezelfde klinkers en tot nu toe was ik te lui om het uit te zoeken.. :') Wat betaal je nou voor een beetje stratenmaker die zwart werkt? :x :P Het gaat om 1 x 10 meter bijleggen.

Ik heb daar 'mannetjes' voor (lees: pa, vriendlief, broer,..) :D Maar ik ben van plan om zelf ook mee te leggen hoor, kan ik en passsant leren hoe dat moet. Heb dat nog nooit gedaan maar lijkt me niet echt moeilijk. Wat zoiets kost in t zwart door een stratenmaker heb ik dus geen idee van.
Omboording is aan gedacht, morgen de omtrek meten zodat de borduren besteld kunnen worden. En er komt zelfs bouwstaalnet in de stabilisé zodat het bestand is tegen tractors die erover moeten.

Ivm op hoogte zetten van een watervat: mijn icb-vat staat op 3 paletten. Je kan de onderste palet desnoods nog op wat betonblokken of snelbouwstenen zetten om verrotting tegen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:38

kristelhans schreef:
Wat mooi gezegd [***]. (mijn laptop maakt van jouw naam: afbak :') )

Je moet eerst de foto uploaden en dan save en dan op de foto klikken die dan in het klein verschijnt.

Afbak :') :') , mijn naam is een afkorting van mijn favoriete serie Absolutely [***] https://en.wikipedia.org/wiki/Absolutely_[***] (also known as Ab Fab).

Mmmm ik zie de foto in het klein, maar dan staat er onder dat er een error is. Ik ga nog even puzzelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:39

nog een poging
Afbeelding

Jaaaaaah gelukt! Dit was mijn uitzicht om 10.00 Ergens in de verte staan mijn paardjes. Rechts zijn de paarden van de buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:47

Ja nu ga ik los! :D Afbeelding

De stallen vanuit mijn tuindeur gezien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-15 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:49

Mijn mannen.
Afbeelding
Afbeelding
En onze muizenvanger.....

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:55

Ik haal energie uit mijn taken afwerken. Zeker als ik met de paarden aan het werk kan.

Leuk uitzicht [***]!

Hier leveren ze in oktober ook zo'n berg klinkers, gratis van de afbraak ook.

En wauw die stallen!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:55

Haha, die kat! Geniaal! En heerlijk stekkie!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 11:57

Volgens mij heb ik ons stekkie ook nog niet geshowed:
Stalletjes:
Afbeelding
Stukje wei/vijver, paradijs!
Afbeelding
En vanaf de wei, de paddock en achterkant van ons huisje.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:03

Gaaaaaaf Kristelhans! Die vijverwei hebben wij er intussen ook :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo net nog even naar buiten gelopen. De stallen en tussen de bomen de doorgang naar de paddock. Oh en die foto van dat shirt kreeg ik van een vriendin. Vind hem wel grappig.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:11

Heerlijk veel straat! Wij hebben alleen wat grint en gras, ik kan mijn tweepaardstrailer inmiddels perfect achteruit inparkeren in het smalste stuk, dat is een voordeel maar soms mis ik wel wat 'asfalt'. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:20

Wij hebben een heel stuk laten bestraten hoor. Het was allemaal zeer oude grastroep die er lag.
Zo zag het er eerst uit:
Afbeelding
Afbeelding
En dit is nu de paddock
Afbeelding

En die zag er in januari nog zo uit:

Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:44

Wat een prachtige stallen komen hier voorbij zeg! Ik word er spontaan jaloers van.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:51

Oh 'afbak' hahaha, wat een zooi waar de paddock was!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:53

Wauw! Wat een mooie plekjes allebei. Ik ben ook jaloers :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 12:57

Heerlijke plekjes, zeg! Mooie stallen!~