Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:51

ugh dat is best wel heel veel er boven :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:54

Haha ja beetje maar _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 13:58

nergens dat onder het matras liggen dan? }>

Jammer zeg.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:40

Spijtig dat het qua budget niet past, maar beter véél er boven als dat je het nét niet redt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:46

In theorie zou het wel kunnen hoor, als ik mijn eigen huis voor net iets meer verkoop dan waar het nu voor getaxeerd is.
Alleen dan zijn we echt hartstikke blut..
En de woning moet ook nog wel het een en ander aan gebeuren , waar we dan geen ene cent meer voor hebben.
We zitten niet te wachten op maximale hypotheek en geen cent meer op de bank.
Jammer maar er komt wel wat anders op ons pad.

We zijn wel met iets anders bezig maar daar heb ik niet de mogelijkheid om paarden aan huis te houden.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:08

Jeetje een ton is wel een heftig verschil zeg! Dat overbrug je niet ff idd met een beetje beknibbelen hier en daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:33

Nee idd. De prijzen zijn ook wel echt bizar nu.

Net onze nieuwe klant aan gekomen. Paarden kenden elkaar duidelijk nog :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 17:35

Meer dan een ton hoger. Mijn hemel. Iedereen die nu de paarden aan huis al heeft zit dan zo ongeveer op een goudmijntje.
Snap dat je er niet tot over je oren in wil zitten.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:54

belle_boef schreef:
Meer dan een ton hoger. Mijn hemel. Iedereen die nu de paarden aan huis al heeft zit dan zo ongeveer op een goudmijntje.
Snap dat je er niet tot over je oren in wil zitten.

Dat is echt zo. Wij zitten twee jaar later (grove schatting van makelaar) op het dubbele nu van wat we betaald hebben. Minstens.

Dus zeiden wij: wat als iemand….wat doe je dan?

Niks in ons geval, want wat koop je terug? Niet wat we nu hebben in ieder geval. Of we halen ons weer een pens werk op de hals.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:58

Ja precies.
Je leest wel eens van die opmerkingen de huizenbezitters worden slapen rijk of verdienen gemakkelijk?
Ja hoe dan, als je verkoopt heb je niets om te wonen. Andere huizen zijn net zo goed duur geworden, huur heb je niet zo maar.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:15

Wat jammer Claudia.

Dat dus DP...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:27

In de vrije sektor is er genoeg te huren en als je grofweg uitrekent wat je -mits je al met pensioen bent- uitrekent wat je nog aan huur kwijt zou zijn, dan kun je van de verkoop van je nu dure huis toch leuk een flink aantal jaar leven :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:30

Als ik nu verkoop en in een "normaal" huis zou gaan wonen, 2 onder 1 kap dan woonde ik "gratis" denk ik door alle overwaarde. Zal nu ook het dubbele waard zijn. Ik wil wel nadat ook de keuken er straks inzit een waarde bepaling laten doen

Jammer Claudia

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:16

De tip van de eeuw dames: laat je huis opnieuw taxeren, kan leuke dingen doen voor je hypotheek kan ik uit ervaring vertellen ;)

Hier ging net het eerste buitje over mijn hooi-to-be :=

Jolijn gezellige klant heb je er bij! :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 20:37

Als ik deze toko verkoop die ik de paarden weer in Pension. Dat is vissen in een andere vijver qua huizen.
En door rugklachten van mijn man is het bij een goed bod gaan we weg alleen maar makkelijker om die keuze te maken. Maar wanneer is dat bod goed.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:43

Ik meld mijn ook weer eens.

We hebben afgelopen zaterdag 3 aansluitende wadi’s laten graven voor natuurlijk afvoer van water.
En oh wat ben ik intens gelukkig!
Afbeelding
Afbeelding
En na flinke bui.
Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:06

Maartje_M schreef:
De tip van de eeuw dames: laat je huis opnieuw taxeren, kan leuke dingen doen voor je hypotheek kan ik uit ervaring vertellen ;)

Ik denk niet dat die veel lager kan nu, 2 jaar geleden verhuisd en vrij lage rente, zat voorheen op 6 % en betaalde voor een goedkoper huis meer aan rente dan dat ik nu doe. Omlaten zetten was een boete dus verhuizen was ( in alle opzichten) een betere keuze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:12

Fijn Marjo!

Haha ja hè Maartje, we hebben er ook allemaal heel veel zin in.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:36

Oke, voorzichtige nieuwe update.
Wij wonen dan wel in NL, maar wij hebben een hypotheek in Duitsland.
Mijn man moest vanmiddag even met de Duitse bank bellen voor iets anders.
Het huis kwam ter sprake.
Bankmeneer was benieuwd naar de waarde.
Mijn man noemt waarde, zegt bankmeneer: maar dat is toch helemaal geen enkel probleem :wow:
Oke wij hebben natuurlijk op onze huidige woning ook een hele dikke overwaarde en eigenlijk hoeven we maar een klein beetje extra hypotheek op te nemen nu we de boel uitgerekend hebben.
Dus heel misschien gaat het alsnog door :D

edt:het huis is van vrienden van ons en ze gunnen het ons heel erg dus ze zijn wat onder de taxatiewaarde gegaan

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 07:04

Lynn_Nikita schreef:
Maartje_M schreef:

Ik denk niet dat die veel lager kan nu, 2 jaar geleden verhuisd en vrij lage rente, zat voorheen op 6 % en betaalde voor een goedkoper huis meer aan rente dan dat ik nu doe. Omlaten zetten was een boete dus verhuizen was ( in alle opzichten) een betere keuze

Wij ook twee jaar geleden, maar de rente is nu nóg weer stukken lager.
Onze verbeteringen zitten aan de buitenkant (dak, voegwerk, stal, schuilstal, track). Dat maakt dat we een voor paardenmensen droomplek hebben. Voor anderen is het geen drol waard grof gezegd.

Dat is de enige twijfel die ik heb. Plus dat ik door Corona een nieuwe baan heb waarbij ik van een topsalaris (daarom konden we dit ook doen) bijna gehalveerd ben qua inkomsten. Ik weet dus niet in hoeverre mijn lagere salaris meetelt bij een herwaardering. Het zou met deze rente wel aanzienlijk schelen in de vaste lasten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 07:05

Ze kijken dan alleen naar de taxatie waarde, niet naar andere zaken

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 07:06

Oh kijk! Dan ga ik er serieus werk van maken. Thanx

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 07:47

Maar betalen jullie geen boete bij het omzetten? Bij mijn vorige woning was de boete zo hoog dat omzetten echt niet loonde. Nu heb ik 30 jaar vast staat, 1.75% meen ik ( moet ik eens opzoeken.

Bij ons is echt alles gedaan, zowel binnen als buiten, alleen het pannendak is niet vervangen, verder zijn alleen de buitenmuren blijven staan.
Al het leidingwerk, stroom etc is vervangen, alle ruimtes beneden zijn ook opnieuw ingedeeld waardoor er nu een grote badkamer en keuken (nou ja, keuken is er bijna... nog 7 weken wachten) zijn gekomen ipv hokjes met 70 jaar oude tegels, alle vloeren uitgegraven en geisoleerd en met beton vervangen
Ben wel benieuwd wat het waard is, maar weg wil ik echt niet. Deze ligging vind ik nooit meer en na 3 verbouwingen op een rij en dan verkopen en opnieuw beginnen ben ik blij dat het bijna klaar is :o

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:23

Meld me toch ook hier;-)

Ik heb mijn dames sinds mei ook aan huis. En eigenlijk door een soortgelijke situatie hierboven. We woonden in een mooie twee onder een kap woning, zouden gaan verbouwen (garage erbij), maar dan moet de hypotheek worden opengebroken en dus boete. Onze financiele man rekende ons voor wat we samen konden lenen en aangezien we beide graag buitenaf wilden wonen met een aantal jaar werd de verbouwing dus niks meer en besloten we voor verhuizen te gaan. Vier dagen later kregen we de tip van een huis wat de week erop te koop zou komen. Direct de ochtend erop de makelaar gebeld, zaterdag erop gaan kijken en direct gekocht.

Inmiddels wonen we er net iets meer dan een jaar en willen echt nooit weer weg. Huis is paar jaar terug nog nieuwe keuken, kunstof kozijnen, vloerwarming etc ingekomen. Hebben ongeveer 5000m2, hiervan is de helft weiland. De andere helft is woonhuis, tuin (met groentuin en kas) en geitenweitje (vorige eigenaar hield geitjes). Eigenlijk is enige wat we hebben moeten doen is de omheining aanpassen.
Sinds mei staat onze dame aan huis, maar een ijslander alleen kon niet vond ik, dus heeft ze een shetlander vriendinnetje gekregen. Die twee gaan super samen!

Nu eerste maanden is vooral kijken hoe richten we alles in, voor nu is het stuk weiland verdeeld in een groot stuk (wat inmiddels twee keer hooi van eigen land heeft opgeleverd dankzij een geweldige buurman) een rijbak en een paddock. De paddock is aangesloten op een stal, deze hebben we iets verbouwd zodat de dames erin kunnen lopen. Dit is nu nog hout, maar wordt in de toekomst ooit steen.

Enige wat wel lastig is, dus tips zijn welkom, is de grond zelf. Die is vrij arm en weinig aan gedaan. We hebben er al Pavo fieldcare over gedaan wat echt wel goed resultaat had, maar zullen dit waarschijnlijk nog een keer moeten herhalen. Dit omdat er door de arme grond veel bloemetjes en onkruid groeit wat de geitejn wel vraten maar de paarden niet.

Hoe pakken jullie dit aan?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 08:33

Uhm geen idee of we boete moesten betalen maar dan was het wel de moeite waard