Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:57

Oh zo schattig Anke!

[***],hoop dat het bij een smerige broek gebleven is en je je niet bezeerd hebt!

Antheman

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:09

Uberschattige fotoos anke!

Ik heb de regen/sneeuw afgewacht en om 17 uur was t droog! Mijn bijrijder nam Vliegje mee en ik reed de groten in de kletsnatte bak. Heerlijk gereden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:13

Gelukkig is het alleen een vieze broek!

Wel weer eitjes van de vriendinnen gekregen
Afbeelding
Verder ging het vandaag niet zo goed met op stok gaan..... 1 van de nieuwe kipjes (Petra) joeg Hetty steeds uit het nachthok |( vond het zo zielig. Uiteindelijk ging Hetty, maar bovenop de ren zitten slapen. Toen het donker genoeg was heb ik haar opgepakt en in het nachthok gezet. Hopelijk mag ze er morgen wel weer bij....

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:15

Ja mazzelaars eind van de dag. Toen was de regenkraan eindelijk dicht!

Verzorgster is met Roosje weggeweest
Afbeelding

Oei ruzie in het kippenhok!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:16

Anke schreef:
Ja mazzelaars eind van de dag. Toen was de regenkraan eindelijk dicht!

Verzorgster is met Roosje weggeweest
[ [url=m/SxkCY0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei ruzie in het kippenhok!

Ja die rot wijven ook!!!

Leuke foto!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:20

Wat een schattige foto's en weer een blubberkoningin... Oh wat een toestand...

Afbeelding

Met de gecastreerde hond... Hij is weer op en top!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:27

Oeps [***] een modderbad genomen. .

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:55

Alleen met vakanties vind ik het dus een dingetje. Maar wie weet wordt dat nu beter, nu een kennis dat proffessioneel gaat doen.
Ja, dat heb ik gelukkig wel goed kunnen regelen, mijn achterbuurmeisje die zelf eigen paarden heeft "doet" de paarden en haar moeder houdt een oogje in het zeil. Daarnaast zijn er nog wat mensen in het dorp met paarden. Als er iemand weggaat doen we onderling wel eens wat voor elkaar :j

monmaster, succes met nakijken!

bwor, ziet er leuk uit, beetje eftelingachter 8-)

kirr, ja gek is dat, dat makelaars soms zo laks zijn. Zouden de verkopers dit ook weten....

Anke mijn suggestie....oordopjes 8-) helaas herkenbaar. Wij hebben een houten vloer en ik hoor woord voor woord de tekenfimpjes van de kids als ze beneden tv zitten te kijken. Strak plan, om ze eens wat vaker naar de schoonfamilie te brengen.
Citaat:
Ja als je altijd alles heb gekund en vol power. Dan is het frustrerend als het "ineens" niet meer lukt
helaas herkenbaar ;(
Leuke foto's anke, leuk wel zo'n paardengek. Hier allebei tot nu toe totaal geen interesse in de paarden. Ach ieder zijn hobby hé

Wendy, paddock paradise is niet speciaal voor kleine ruimtes meen ik, meer om het paardvriendelijk in te richten, om paarden te stimuleren te lopen. Bijv. meerdere eetplekken, waterplek weer helemaal aan de andere kant ect.

Citaat:
Ach en wees eerlijk, niemand kan zo goed voor je eigen paard zorgen als jij zelf
.
karev, inderdaad helemaal mee eens

fabster, klinkt goed, dat uitstapje naar de loonse en drunense duinen

Solleke, mijn oudje... hij wordt 25 dit jaar en heeft gewoon veel meer eten nodig dan de andere drie.
Hier ook een oudje, die veel moet eten en een dikke fjord die weinig zou moeten eten.....niet echt handig hé :D
meggiemeg, proficiat met je paardje, aardige leeftijd *\o/*

azmay, frustrerend bha, sterkte in ieder geval

lynn nikita, hmmm dat is inderdaad niet handig kids in de auto met de tablet, dan moet je toch alles snelsnel doen. Hier zitten de kids tenminste binnen op de bank met de tablet 8-) al gaat om de 5 minuten de deur open:"mam, weet je wat Sem zei", mam weet je wat Sem deed..... -O-

monmaster te paard! goed bezig, fijn dat het goed gaat met de hond.

[***], modderbad schijnt gezond te zijn (moet je wel die broek uitlaten :brr: )

Zo, weer bijgelezen. Hier geen paardennieuws. Ik wilde vanmorgen gaan rijden....maar het regende en de manege was helaas dicht :o (en ik ben een watje, dus....niet gereden) morgen, nieuwe ronde nieuwe kansen...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:09

Manege dicht...moet je in Havert gaan, die is nooit gesloten!

Oh wat is hij snel hersteld vd castratie. Lijkt me heerlijk om zo je hond (veilig) mee te kunnen nemen. De mijne heeft teveel heers- en drijfdrang. Hangt dan steeds in de staarten grrrr...!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:10

Oordopjes, bij de action heb je goedkope. Ooit geprobeerd om daarmee het stiftgat van het ijzer schoon te houden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:20

Wij hebben ook de regen/sneeuw even afgewacht en zijn toen naar de paardjes gegaan. Ze hadden er wel een zooitje van gemaakt in de paddock := ; ineens heeft mijn ruin bedacht dat ie voor konijn moet spelen en gaten moet graven. En daarmee maakt hij er gelijk een puinhoop van door de mesthoopjes door het natte zand te roeren _-:(
Uiteindelijk hebben we ze eerst de paddock uitgebonjourd de track op. Ruin begon gelijk weer te klooien, boomwortel opgraven, shet naar de andere kant van de track drijven en dan heel hard weer terugdraven.

Paddock schoon gemaakt, daarna de 'oude' dames (17 en 20) op het kleinste deel, jonge garde (nou ja, jong 5 en 9) op het grote deel en die toen even rond laten rennen. Ze moesten blijkbaar even flink gek doen; bokken, opzij springen, elkaar bijten en vooral heel hard 'schrikken' als iemand langs de kant een haar bewoog _O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 22:53

Eindelijk droog hier. Hond mag voor de goudkorrels, volgende maand. Hoop dat het gaat werken.

Ik ben zo moe vandaag! Zo snel nog even de paardjes voeren en dan snel naar bed.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:04

Hier regende het gisteravond nog maar goed,wij hadden een droge ochtend.
Jongens net losgelaten zodat ze even lekker kunnen spelen,vandaag 1 na laatste dag op het gras...heb het ze nog niet verteld :=
Morgen als ze het laatste stuk ophebben de boel afbreken en op het maïsveld alles weer opbouwen,hoop dat het weer meewerkt.

Alles is bevroren en er hangt flink wat mist hier,kunt mensen neerhalen met het draad...stijfbevroren :P

Anke,je moet niet die goedkoper rotdopjes nemen maar goede.Moeten goede pasvorm hebben en niet te hard,je mag er absoluut geen last van hebben als je ze inhebt.
Schattige foto's,fijn dat ze zo dol is op paarden en dat je een shet hebt die haar gewicht in goud waard is <3

Oeh...Telenovela in het kippenhok... "Las gallinas en el desván" :') Rotmeiden...maar ja wel eitjuhs :9

[***] ook de modder is...hopelijk geen last vandaag :(:)

Rest ben ik alweer even kwijt :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:12

:') telenovela in het kippenhok, moest gelijk aan de gemiddelde pensionstal denken...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 08:16

ohjajoh6 schreef:
:') telenovela in het kippenhok, moest gelijk aan de gemiddelde pensionstal denken...

Ander soort kippenhok..vaak zelfde resultaat _O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:02

Je kunt buj opticiens tegenwoordig oordoppen op maat laten maken. Bij Hans anders zijn ze het goedkoopst; 50 euro. Maar herriestoppers werken ook en van die dingen met kwalvormige doojes weeken ook best aardig. Ben oordoppen experts vanwege snurkende man ;) .

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:31

Als mijn vriend snurkt, tik ik hem aan. Draait hij om en is het voorbij.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 09:42

Ja, die van mij ook, mar hij begint daarna vrolijk opnieuw. Dus voor ons beide is dat niet ideaal. Doppen werken beter. Ook tegen de herrie als iedereen al beneden is en jij nopg wil uitslapen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:30

Oordoppen heb ik ook aan gedacht vanwege mijn snurkende man. Alleen vraag ik me dan af of ik de wekker dan nog wel hoor 's morgens. Mezelf kennende slaap ik een gat in de dag dan als de wekker niet af is gegaan voor mij.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:30

Tinky12 schreef:
ohjajoh6 schreef:

Ander soort kippenhok..vaak zelfde resultaat _O-

Dacht precies hetzelfde!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:33

Ik moest vanochtend de hooinetten open breken zo stijf bevroren waren ze. Ook de paddock helaas, maar ik hoop dat die vlak genoeg is om een uurtje zonder schoenen te kunnen blijven lopen.
De bevroren plasjes in de paddock waren ook behoorlijk glad.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:44

Even wat zand erover en zijn niet meer zo glad Dubbeldun

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:46

Ik heb ze kapot getrapt, helpt ook :D
Normaliter zou ik er ook wat zand over gooien, maar dat is nu allemaal ook bevroren :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:48

dat is waar, niet onderuit gegaan zo als [***]?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:52

meggiemeg schreef:
Oordoppen heb ik ook aan gedacht vanwege mijn snurkende man. Alleen vraag ik me dan af of ik de wekker dan nog wel hoor 's morgens. Mezelf kennende slaap ik een gat in de dag dan als de wekker niet af is gegaan voor mij.

Nee hoor, die hoor je prima. Hij filtert geluiden, denk ik. Snurken valt weg, wekkers blijven prima hoorbaar. Net als huilende kinderen. Die hoor je ook.

Ik heb een hooinet vewoon moeten laten hangen. De knoop was zo bevroren, dat ik hem niet los kreeg _O- . Even ontdooien maar. Het is wel heel extreem weer. Gisteren alleen maar regen, nu alles bevroren.