Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:02

Bedankt voor de links!

Vandaag lekker niks gedaan behalve op verplaatsing gaan trainen. Was weer heerlijk, vr de 2 keer bij een nieuwe trainer. Geweldig. Nieuwe oefeningen, nieuwe insteek. Al een enorm verschil.

Hopelijk dit weekend mijn laatste paard naar huis halen. Die vergeet vaak dat ie geen hengst meer is en houdt niet zo van verandering, dus ik ben nu al zenuwachtig...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 06:42

Het is ook wel ineens herfst he...2 dagen geleden kon je al ruiken in de lucht.Getver...zo geen zin in die nattigheid :P

Kirr...ik heb ze gewoon op tegels staan zodat het water de badkuip in kan lopen.Jongens kunnen er niet bij overigens.

Afbeelding

Fijn dat je vriend een andere baan krijgt *\o/*

DD... := biels ingraven...ogen erin schroeven en ogen in het net knopen.Musketon eraan en dan eens kijken of ze die biels ook door dat harmonica-gaas kunnen trekken }>

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 07:39

Kirr, wat een druk programma maar ergens (in een iets afgezwaktere vorm) ook wel herkenbaar. :')

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:11

Tinky, dat ziet er best stabiel uit. Bij ons kunnen de paarden er ook niet aan.
Geweldige dakgootconstructie ook. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:16

Tinky12 schreef:
DD... := biels ingraven...ogen erin schroeven en ogen in het net knopen.Musketon eraan en dan eens kijken of ze die biels ook door dat harmonica-gaas kunnen trekken }>
Ik wil het niet áchter het gaas hebben, want dan verruïneren ze mijn gaas. Je kunt zien dat ze daar al mee begonnen zijn ;(
Het vreemde is dat het alleen bij dit net is, eentje die 10 meter verder hangt geeft nooit problemen met dezelfde constructie.

Verder is de Herfst idd begonnen...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:17

Hihi...ja...als de tank vol is wordt dat stuk afgesloten en loopt het rechtstreeks de badkuip in.Daar zit ook een overloop op richting gras.
Ook afwatering van ponypoort gaat de badkuip in :D

Het staat heel stabiel,tussen de tegels en het frame zitten 2 planken om onregelmatigheden op te vangen.

DD...ze hebben de hele dag de tijd he :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:29

We hebben nu in 1000liter vat staan. Dat loopt ook constant over. Dit loopt dan gewoon de beek in. Vandaar dat we er 2 bijzetten, in de hoop van ook reserve te hebben tegen de droge periodes.

Ik begin al te twijfelen of ik mijn merrie tijdens de nacht geen deken moet opleggen... Vind het al zo koud s 'avonds en zeker als ze dan toch wat moe van de training terug komt. Had deze nacht het fleecezweetdeken laten liggen (dat uiteraard droog was).

Meer gewicht eraan DD?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:41

ik moet mijn 2e snee er nog af... ondertussen heb ik een rijstveld maar dan met gras.

Ben bang dat ik met lang plat liggend gras bljf zitten. Iemand tips voor het geval de boer het niet wil hebben voor in de kuilbult of het land te nat is voor machines? ;(

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:45

Daar zit ik ook mee. Het gaat hier om de 3e snede die er voor het najaar altijd af wordt gehaald voor de koeien, maar ik vraag me af óf het er nog afgehaald kan worden. De trekker komt het land niet meer op of af. Ik heb de paarden in de droge hoek lopen. Wel lastig met buiten zetten, want ik moet nu een heel stuk lopen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:48

Joyce...Je zult toch even moeten wachten op een drogere periode...als het 3 dagen droog weer is,kan de boer het in principe zo de kuilbult indrukken.
Andere optie is het laten maaien en afvoeren naar de grasdrogerij om er grasbrokken van te laten maken,niet heel goedkoop maar wel een optie.
Anders zit er niets anders op dan het op te laten eten...

Het is momenteel gewoon te nat en daar doe je weinig aan helaas.Ik weet niet hoe groot het veld is maar je zou een een deel met de hand kunnen maaien en dan direct voeren ipv hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:49

Ik doe weer mee! Heb een dikke week met ouderwetse griep op bed gelegen. Pffff dat is niet grappig. Nu weer langzaam aan het herstellen. Ik heb niet alles gelezen, dus pak de draad maar gewoon op.

De verwachting is dat het komende week weer iets droger wordt, kunnen er daarna geen machines op het land?

Ik hoop eerlijk gezegd nog wel even op een droge periode.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:51

Fijn dat je je weer wat beter voelt [***]... :)
Hoop ook op een droge periode...ben het zat al dat water :P Ga volgende week de sproei-installatie ook maar opruimen van het land.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:53

Ik heb ze hier regendekens op en die gaan vandaag niet af. Het is hier vannacht 'warmer' geweest als gister (nu 10 gister 7).
De wintervacht begint iig al weer te komen.

@Kirr: nóg meer gewicht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:00

Thanks Tink! Het was echt effe schrikken, ik geloof dat het ongeveer 15 jaar geleden was dat ik voor het laatst serieus zo ziek ben geweest. Kon echt helemaal niets meer. Alleen maar op bed liggen, gordijnen dicht, geen licht en geluid kunnen verdragen. Nou ja, als ik er nu weer voor een jaar of 15 tegen kan, dan klaag ik niet.

Mijn merrie heeft sinds gister ook al een regendek op. De "mannen" staan nog bloot. Afgelopen nacht ook weer 15 mm. Mijn paarden drinken uit de greppels, hoef dus geen water meer bij te vullen......

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:01

Ik geloof dat je paarden al gewend zijn aan 50kg :+ :+

Ben nog nooit zo vroeg met dekens begonnen denk ik.. maar het wel ineens echt herfst geworden. :brr:

[***], oeh griep, niet fijn -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:04

Ik twijfel nog even of mijn mannetjes ook al een dek op moeten? Ik doe in principe niets met ze en eigenlijk is het wel goed dat ze hun (dikke) lijven een beetje aanspreken om warm te blijven. Maar ik vind het ook zo "sielugh", als ze steeds in de regen staan. Heb geen schuilstal, wel een stuk waar ze luw kunnen staan.

Al is het tussen de buien door wel redelijk mooi weer, af en toe wat zon en het is nog niet koud (15 gr).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-15 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:04

Vies weer jongens....

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:06

_O- _O- _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-15 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:08

Geweldig :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:10

Kirrr schreef:
Ik geloof dat je paarden al gewend zijn aan 50kg :+ :+
-
Ik heb nog 2 50x50 tegels liggen, dus ik kan nog even verder graven }>

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:11

:') Jup!!

Hier normaal 2 met deken en 2 zonder. /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:15

Effe testen of ik een foto kan plaatsen.

Grrrrr lukt niet. Fatal error ofzo.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-09-15 10:17, in het totaal 3 keer bewerkt

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:15

hahahaa

Hier ook dekentjes op ja, smerig weer...

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:39

Hier gaan we weer de hele winter dekenloos proberen, dat is vorig jaar prima bevallen, zowel bij de paarden als bij ons.
Als het nodig is krijgen ze er uiteraard wel een op.

Regen? Pff kwam dat maar :)

Al loopt het bronnetje waar de paarden nu uit drinken net hard genoeg dat ze de hele dag water hebben.
Wel fijn is dat ik dan nog een keer met de trekker het land op kan om te maaien zonder tot z'n assen in de modder weg te zakken.

Zag nog wat creative waterwiningen voorbij komen :)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:58

Ok palousa boy zal wat regen sturen! +:)+

Mijne krijgen ook geen dekens op, dekens is voor watjes :P }>

Morgen leveren ze een partij oude straatklinkers, ong. 250 m³. Van een afbraak. Gewoon gratis en voor niks :D Ga ik gebruiken om het voorste stuk van de weide mee te beklinkeren, zodat we eindelijk eens een modderloze winter tegemoet gaan.