Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:13

Lynn_Nikita schreef:
Gvd ook hier ligt en dik pak en ik heb het idee dat ook ik ziek begin te wordem

Oh ik voel met je mee! Geen sneeuw, wel nog steeds -7 en windkracht 5 (oost), maar heb een dik snothoofd, keelpijn en werkelijk elke spier in mijn lijf doet zeer -O- -O- -O- .

Ben al een week of 2 af en toe niet helemaal fit, maar hoopte dat het wel weg zou zakken. Ik heb de strijd dus verloren :( :( :(

Azmay

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:16

Hier maar een beetje sneeuw en xe verwachten 6 graden dus hopelijk is het snel weg.

Had een familiedrama deze week en geloof dat ik nog steeds een nasleep heb, ben doodmoe (en chagrijnig :+) dus heb echt geen zin in extra werk nu. :')

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:38

En ook hier sneeuw.... niet veel, maar genoeg om te weten dat mijn wei er straks bij ligt als vieze drap. Ik heb hier zo geen zin in.

Ik wil lente! IK wil mijn wei klaar maken, perlka erop, stukken inzaaien en het duurt alleen maar langer en des te minder gras ik straks heb ;(

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:47

Geen wind *\o/*

Hier eten ze heel veel, ook gras, en veel meer hooi en drinken ze juist minder.
Als ze de wei afmoeten, is het speeltijd. Ik heb alleen ruinen en die gaan me toch tekeer :j
Daar word ik blij van. <3

Gisteren stonden er overal auto's, hoorden/zagen we ze schaatsen aan de overkant, mensen die liepen op straat, liepen te gillen. Van achteren kwamen de buurjongens via de sloten, maar eerst lekker beuken met een hockeystick, dus ook al raar. Ze hadden erg veel in de gaten te houden. Ik denk dat vandaag precies hetzelfde verloopt. En dan midden in de nacht nog autoos wegslepen. Ach, het is hooguit 1 keer per jaar schaatsen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:50

Hier geen sneeuw, maar nog wel wind en het is goed koud. Mijn paardjes eten iets meer dan anders, maar het valt me eigenlijk ontzettend mee. Ben zelfs iets minder gaan voeren, want ze begonnen echt met het hooi te smeren, dat vind ik zonde.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:05

Hier ook een dik pak. Bahbah dat word o'n zooi als het gaat dooien en de grond niet in kan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:06

Ze verwachten dat het elk moment kan dooien hier volgens buienradar. Ga vandaag weg dus heb de paddock maar afgesloten voordat dat echt een blubberbende word.
Sonde maar het is niet anders.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:43

Hier ook sneeuw! Jippie! *\o/* Ik hou van sneeuw! Straks even snel voeren en lekker met de honden wandelen. Demest komt later wel. Anders is de sneeeuw alweer weg en wandelen in de sneeuw is leuk. De stront zie ik nu toch niet en het gaat inderdaad dooien, dus dat zie ik vanmiddag wel weer :j

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:30

Beterschap [***]!

Hier komen de paarden pas naar huis als het af is voor ze. Gelukkig heb ik die tijd.
Gisteren zou het asbestdak eraf gaan maar kon helaas niet omdat het te koud is. Ben benieuwd wanneer ze nu kunnen, hoop beetje snel..
Zelf gaan we 24 maart verhuizen dus het einde komt in zicht *\o/*
Net korte wandeling met mn dochter en man gemaakt. Mn dochter vindt de sneeuw beetje eng haha.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:49

Hier droog en zonnetje met min 5. Ze kunnen nog mooi een dag schaatsen.

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:14

Ik ga vandaag beginnen met alles opbouwen hier! Ben donderdag verhuisd, paardjes komen volgende week..Zin in!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:17

Sommige prijsverhogingen zijn echt belachelijk. Vorig jaar betaalde ik 26.95 voor een zak perlka nu 34.95. Forse prijsverhoging.... Helaas toch echt nodig dus so be it.

Even vraagje heb een winterweide die helemaal zwart gelopen is. Deze wil ik als de temperaruur daar naar is doorzaaien, dan perlka erop en dan even laten rusten. Hoe lang is het zinvol ivm aangroei nieuw gras?

Gefeliciteerd jennanne! Word vast een drukke tijd voor je

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:40

Je bedoelt wanneer er dan weer paarden op kunnen Engel?

Mijn buurvrouw heeft vorig voorjaar een hectare opnieuw laten zaaien.
Daarna 2 keer van gehooit en daarna pas de paarden erop.
Dus dat heeft zeker een half jaar geduurd.
Het gras moet goed kunnen wortelen anders trekken ze het er zo uit.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 12:52

Paar x maaien is bij zaaien wel
Aan te raden ja. Anders is het zo weer zwart.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:20

_ENGEL_ schreef:
Sommige prijsverhogingen zijn echt belachelijk. Vorig jaar betaalde ik 26.95 voor een zak perlka nu 34.95. Forse prijsverhoging.... Helaas toch echt nodig dus so be it.

Even vraagje heb een winterweide die helemaal zwart gelopen is. Deze wil ik als de temperaruur daar naar is doorzaaien, dan perlka erop en dan even laten rusten. Hoe lang is het zinvol ivm aangroei nieuw gras?

Gefeliciteerd jennanne! Word vast een drukke tijd voor je

Mijn winterwei zaai ik door en is verboden terrein totdat ze late herfst weer op mogen.

Ik heb mijn land een paar jaar geleden helemaal " verbouwd" en heb t laten inzaaien en dat heb ik toen echt eerst een keer 8 gemaaid. En voorzichtig een uurtje in t begin erop, met daarvoor voldoende hooi achter hun kiezen. Dat heb ik 2 jaar gedaan, 1e helft ene jaar en de andere helft het jaar daarop. Ik heb heel mooi gras.

overzee2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:13

Hoi allemaal,

Mag ik me hier ook melden? Heb mijn paard en de pony van dochterlief ook aan huis. Ze staan nu in een stal waar ook kalveren staan. Wel in paardenboxen hoor maar ben druk bezig met de bouw van een eigen nieuwe paardenstal. Ik heb een casco houten stal gekocht 7.50 x 10.15 binnenwerks en zelf “ontworpen” in de zin van waar ik ramen, deuren etc. wilde hoe hoog, welke kleur en welke materialen etc. Etc. . Die hebben we van het winter hebben opgezet (bouwpakket) nadat we beton hadden gestort natuurlijk (vooraf natuurlijk de putjes en electra/water slang naar stal toe gelegd) en ook een betonnen borstwering.
Afbeelding

Nu druk aan het afwerken met isolatie en aftimmeren met betonplex en helt plaatsen van de dakgoten. Ook ga ik van de zomer de stal in de lazuur zetten om m optimaal te beschermen. De boxen en de buiten schuifdeur plus poetsplaatsschot heb ik deze week besteld en komen in april. Ik heb voor deze gekozen alleeen dan via stalinrichting Klavier. Fijne mensen waar ik direct een goed gevoel bij had.
Afbeelding

Hoop dat ik me bij jullie mag mengen. Heb alle delen van jullie doorgewerkt en veel gehad aan de tips.

Zo heb ik dankzij jullie in de tijd voorafgaand aan de bouw altijd marktplaats in de gaten gehouden ( was een tip). Heb daardoor voor een prikkie rubber staltegels kunnen kopen en ook rubber h klinkers voor de poetsplaats. Ook ifraroodstralers (horsefriend heeft ze ook) voor de poetsplaats en nu met paxkast inrichting bezig via MP voor de zadelkamerkasten.

Vrij recent nog 2 Slowfeeder op de kop kunnen tikken. De paarden staan zomer 24uur en winters van 8- 18.00 uur buiten maar wilde ze binnen ook fijn kunnen laten eten.
Deze zag ik maar vond ik te duur. Op MP echter prettig geprijsd kunnen overnemen (2).

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:34

Welkom en wauw!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:29

Welkom! Ziet er mooi uit hoor!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 20:39

Heel mooi. Ben benieuwd als het af is :j

rover_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:21

Wordt prachtig Overzee! Super zeg dat je zoveel via MP op de kop hebt kunnen tikken :-)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:48

Leuk project! Welkom!

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:06

Wauw overzee2 en welkom natuurlijk!

Ja stom! Hoe lang wachten voor ze erop kunnen? Bedoelde ik inderdaad. Maaien gaat hem helaas niet worden. Ik wilde het zwart gelopen stuk wat winterwei was en waar geen sprietje meer staat eerst in zaaien voor ik perlka strooi. Echter zal ik het de winter erop weer zwart laten lopen. Ik probeer het wel zo lang mogelijk te rekken, maar langer dan 3 maanden lukt sowieso niet.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:43

Ziet er mooi uit

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:44

Ik was happy...zou warmer worden. Toen als verrassing sneeuw. Gelukkig niet heel veel.

Zo blij als het echt voorjaar wordt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 06:35

3 maandeb is al vrij kort . De wortels zitten dan nog niet stevig en dat ga wordt er snel weer uitgetrokken tijdens het grazen