Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:45

Ja, dan moeten ze het ook maar zelf weten.
Hier blijft het witte overigens liggen.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:49

Meggiemeg, gefeliciteerd voor je jarige!

Kirrr, jammer van het eerste huis, en ook vreselijk irritant dat de makelaar van het tweede huis geen moeite doet _-:( ! Die verdienen er toch meer dan geld genoeg aan, dus je zou toch verwachten dat die hun best doen. De makelaar van ons huis deed toen heel goed zn best, maar die wilden qua prijs echt het onderste uit de kan halen. Ze zeiden ons dat de verkoper ons bod nooit zou aanvaarden, en toen de verkoper 10 minuten later toekwam, was het wel direct in orde.

Fijn Anke! Die momenten voor jezelf zullen je echt deugd doen!

Onze paarden staan nu al wel drie dagen op stal. Ze hebben geen schuilstal, en we zijn ook de hele dag weg, dus anders staan ze de hele dag in de regen en de blub. Daar doe ik ze echt geen plezier mee, dan eten ze snel hun hooi op, en staan ze daarna chagrijnig te wachten om terug binnen te mogen. Morgen ben ik gewoon thuis, dus dan kan ik ze als het droog is een tijdje buiten laten. Bij redelijk weer, gaan ze sochtends om 8.30 naar buiten, en rond 19u terug binnen. In de zomer 24/24 buiten, daar kijk ik zo naar uit! Op een zomeravond kan ik zelfs genieten van de wei uitmesten :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:50

Hier staan ze allemaal onder het afdak, watjes :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:50

Hier ook Dubbeldun. Wegen worden ook wat gladder nu. Dus voor iedereen onderweg doe voorzichtig.

Soms kan je ze niet snappen die paarden, kunnen ze naar binnen willen ze niet, blijkbaar vinden zij het weer toch niet zo erg als dat wij het vinden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:51

gefeliciteerd.met het paardje.anke,is wel lekker. wat tijd voor jezelf. hier ook pokkeweer, zo mesten en dan ook maar naar binnen. ze zijn vanmorgen om half 6 naar buiten gegaan. dus hebben lang genoeg buiten gestaan met dit weer. net frontline binnen gekregen voor de tinker. heb haar al gewassen meet vlooienshampoo, maar lijkt niet te helpen. ik hoop dat het morgen even droog is zodat ik dan nog even kan rijden met de tinker. maandag ook gereden en gisteren gelongeerd en dan morgen maar even rijden. mijn bak is wel een zwembad. maar wat stappen en een drafje kan gauw. in novermber heb ik een nieuw wintec zadel gekocht. maar hij zit onder het zand. met dit weer is hij zo smerig. zonde.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:56

Zo wat gaan jullie snel zeg.
Weet al jullie namen nog niet zo goed dus als ik iets door elkaar haal alvast mijn excuses!

Bhor, wat een prachtig plekje dat moet vast genieten zijn om daar naar te kijken!

Anke, wat goed dat je de crèche hebt gebeld. Tijd voor jezelf is erg belangrijk!!

Meggiemeg, gefeliciteerd met je paard! Wat ziet ze er nog fit uit!

Hier staan de 2 pony's ook al op stal. Ze stonden vanaf 13 uur al te zeuren dat ze naar binnen wouden maar heb het weten te rekken tot 15 uur.

Verder heb ik ook erg medelijden met 1 pony hier in de buurt. Beestje is van een vrouw van 80+. Hij had eerst een vriendje maar die is helaas overleden waardoor hij nu zielig in zijn eentje in de blub staat..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:41

Gadverdamme, net jankend op de wei gezeten :(
"even snel voeren" want mijn jonkie is te dun.
Ik loop met twee emmers (eentje met enkel een handje lucerne en vitaminekorrel) naar buiten, weidegenootje duikt de leegste emmer in. Ik krijg die bijna niet weg en val omver en gooi de volle emmer ondersteboven. De rest van de tijd in de regen zitten klooien om hond en Kim van het spul op de vloer af te laten blijven terwijl Diva haar emmer met wat ik nog gered had leeg at.

Ik moet echt ophouden na 3en nog te verwachten dat ik iets nuttigs kan doen |o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:43

azmay sterkte, het is ook geen weer om nu buiten bezig te zijn, kou vreet energie.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:57

@Azmay: ik kan me je frustratie heel goed indenken :(:)

Dan zijn mijn stallen in de paddock toch wel handig. Ik doe de deur open en de boel loopt netjes zijn eigen stal in.
Het is idd vies koud ondanks de handschoenen toch koude handen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:59

DubbelDun schreef:
@Azmay: ik kan me je frustratie heel goed indenken :(:)

Dan zijn mijn stallen in de paddock toch wel handig. Ik doe de deur open en de boel loopt netjes zijn eigen stal in.
Het is idd vies koud ondanks de handschoenen toch koude handen.

Ik ga dadelijk zo genieten van het feit dat ik niet meer continu met andermans paard hoef te vechten. Met die van mij heb ik nooit echt problemen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:04

dynamiek schreef:
meggiemeg schreef:
Vandaag is onze Noortje jarig, 21 jaar. En nog steeds zo gek als een deur en even fanatiek voor de wagen!
[ [url=m/hifT6h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hiep hier hoera! Daar moet op gedronken worden hihaho

wortelsapje :o :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:29

Mag ik mij ook melden.
Ik lees wel al tijdje mee.
heb ze officieel nog niet aan huis, wel dicht bij huis en dus alles in eigen beheer al vanaf mijn 15e. Nu sinds 4 maanden ook ons huis te koop om een huis met grond te kopen. Abby en ik zijn zelfs met hetzelfde huis bezig geweest. :o

Nu een ander huis op het oog al willen wij nu toch eerst ons huis verkocht hebben voor wij een ander huis kopen. Mijn man wil het risico niet nemen.

Ik heb nu 3 eigen paardjes waarvan 1 die ik rij, een 4 jarige pre net ohz ( de andere is met pensioen en geblesseerd en een pony) , 1 bij mij gestald van een vriendin en 2 kleine kids ( 2 en bijna 6) waardoor ik de "geen tijd" perikelen ook erg goed ken. Ik hoop dat als ik ze aan huis heb net wat meer kan gaan doen. Nu moet ik de kinderen namelijk meeslepen als ik ga voeren, dan moeten ze 10 minuten in de auto wachten met hun tablet en kan ik snel voer erin gooien. Het andere dagdeel ga ik zonder kinderen en kan ik ook uitmesten en vegen en als ik geluk heb longeren of rijden.
Met een man die in ploegen werkt is dat vaak erg lastig.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:03

[/quote]

Hiep hier hoera! Daar moet op gedronken worden hihaho[/quote]

wortelsapje :o :D[/quote]

liters wortelsap! Haha

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:52

Jarig paard...gefeliciteerd!! *\o/* Y)(^)

Welkom nieuwe :wave:

Azmay :(:) Dit is de reden dat ik 90% van de paardenklussen 's morgens doe,later op de dag geen energie meer.Onbeleefde paarden gaan mijn benen wapperen,Hopelijk snel beter :*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 19:55

Tinky12 schreef:
Jarig paard...gefeliciteerd!! *\o/* Y)(^)

Welkom nieuwe :wave:

Azmay :(:) Dit is de reden dat ik 90% van de paardenklussen 's morgens doe,later op de dag geen energie meer.Onbeleefde paarden gaan mijn benen wapperen,Hopelijk snel beter :*

Omdat het zo regende en ik me verveelde dacht ik het voor 1 dagje maar gewoon (snel) te doen..
Helaas..

Nog een maandje en dan heb ik rust bij mij aan huis, hoop ik dan :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:03

LN: dat heb ik hier er ook nog bij. Vriend die in drie ploegen werkt. Geeft zo een chaos. Bah. De ploegendiensttoeslag is wel erg prettig.

AM oei en als het dan ook nog niet jouw eigen paardje is.
Heb geluk dat de meesten hier geboren zijn.
Op zich kan mijn dochtertje zelf het voer in de bakken doen. Ze zijn heel lief. Ik let wel altijd goed op.

Goed idee een drankje...wortelsap!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:13

Oja, amazy, dat zijn idd dingen waarbij je spontaan in tranen kan uitbarsten...

Nog gefeliciteerd met de jarige job... Ziet er nog puik uit!

Laten we deze dag maar snel vergeten, morgen is het NH rond de middag mooi weer, ik hoop bij jullie ook!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:14

Verzorgster was de stallen aan het doen. Jongste wijsneus zocht Thana en toe ze haar gevonden had, wilde ze op...op...OP!

Check vooral haar voetje(s)...hoe ze ernaast staat te hoppen voor erop

Afbeelding

Kleine wijsneus is het. Gelukkig wel echt ponygek!

Afbeelding

En maar vertellen..Thana hier en Thana daar...Thana mij. Mijn Thana

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:15

Och wat zoet Anke <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:23

Oeps! Net ook uitgegleden in de prut......
Afbeelding

Wat een k..weer!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:25

@ azmay :(:)

Anke, wat schattig! En de pony vind het volgens mij erg gezellig.

Afab, gadsie het is ook super glad door al die nattigheid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:31

:j :j het is spekglad, lag op mijn kont voor dat ik er erg in had :') :j :') :')

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:32

Haha heb je je verder niet bezeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:49

Valt erg mee gelukkig. Alleen een beetje jammer dat ik mijzelf precies met mijn linkerarm (schouder blessure) opving op het terras. Deed effe zeer, maar lijkt allemaal goed te gaan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:53

Modder valt over het algemeen gelukkig wel zacht!
Stenen is natuurlijk een ander verhaal..

Ja Thana is echt goud waard. Ze is in 2003 hier geboren. Idem met Two Spot (vader van het veulentje in haar buik) Ze is zachtaardig en vriendelijk en super betrouwbaar en vertrouwd met de kids. Ideaal!