Geweldig om dat straks ook nog aan te kleden met allerlei verrijkingen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Daihyo schreef:Ik zou starten met een pad om de wei dat je aan weerskanten op de piste laat aansluiten. Dan behoud je de piste en track je het pad erbij, wat je ook weer kunt afsluiten als het echt slecht wordt. In de hoeken zou je hooi aan kunnen bieden om het lopen te stimuleren.
Omdat de kleine Ximo zo enorm schuurt is hij de afgelopen tijd door de molen gegaan. Dierenartsbezoek, behandeling tegen mijten/luizen/vlooien/ander gespuis. Ook is er bloed afgenomen voor PPID en een uitgebreid allergie onderzoek![]()
PPID was negatief. Allergietest helaas positief. En niet het minste ook, zelfs de dierenarts vond het vrij heftig. Sta je dan met je goeie gedrag om van alles te zaaien
Anyway: advies was allergenen spuiten. Nu heb ik daar met Jim slechte ervaring mee (als in: het werkte niet) en het is ook behoorlijk duur. Dus we gaan het anders doen (in overleg met de dierenarts hoor). Hij krijgt een eczeemdeken en daarnaast dezelfde allergiepil als Jim. En dan even afwachten wat het doet.
Arme pony, ik snap wel dat hij zo schuurt.
[ [url=m/rCwym0.png]Afbeelding[/url] ]
Symke schreef:Zijn dat dan de pollen daihyo of als ie het eet of beide?
Is het met hem.nu erger nu je meer gezaaid hebt dan vroeger toen hij op simpele weide stond?
Helpt zon deken of voorkomt alleen schuren?
Ninx schreef:Neem eens contact op met Anne van Eqinful.
[...]
Echt zo’n aanrader!!!
Ir111 schreef:Arme Ximo! Wel goed dat je getest hebt zeg!Ninx schreef:Neem eens contact op met Anne van Eqinful.
[...]
Echt zo’n aanrader!!!
Oh dat is interessant! Ik tob al jaren met een van de paarden die steeds maar terugkerend mestwater heeft. Soms heel erg, soms een beetje, soms ff niet. Maar kloppen doet het niet. Verschillend voer / supplementen en andere therapie geprobeerd, niks lijkt te helpen. Ik kan haar wel eens benaderen.
Ninx schreef:Neem eens contact op met Anne van Eqinful.
[...]
Echt zo’n aanrader!!!
MZorro schreef:Van de week begonnen met het raamwerk klaarmaken en vandaag de eerste planken tegen de schuilstal aan. Erg blij mee en tevreden met eerste resultaat![]()
[ [url=m/EObBjS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Was wel warm vandaag hè? Hoe doen jullie paard(en) het met de warmte?
Ir111 schreef:Nee nooit. Maar ik sproei ook nauwelijks. Ik heb 1x pw de pomp een uur aan (nu 1x gedaan dit jaar). Dan vul ik allemaal grote bakken met water, daar geef ik de kuipplanten water mee de rest van de week. Ik sproei dan even de sierborders maar thats is. Hagen kunnen hier allemaal prima een maand zonder water. Als het na 4wk nog niet geregend heeft zet ik de pomp een keer een paar uur per haag aan.
Lang verhaal kort: ik gebruik de pomp nauwelijks. Wat moet je allemaal besproeien dan dat de pomp zoveel aan moet?