Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:52

Mijn verzorgster is as we speak voor de paarden aan het zorgen, ze wilde het eens alleen proberen allemaal.
Ze is er heel goed mee dus verwacht geen problemen, Kim wat beweging en ik hoef niet in de kou te gaan staan kijken :Y)

Ze verwachten redelijk wat neerslag vanaf vanavond dus ze staan nu nog even grasjes te knabbelen.
Gisteren was mijn vriend vergeten te voeren sochtends, heb ze maar vertelt dat de paarden op de OVP zieliger zijn maar vond het wel een beetje sneu :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:58

Ik vind de kou niet zo erg. Die wind gaat wel hard en de paarden vinden er niks aan buiten momenteel dus die staan op stal.

Wat nu wel een probleem is, is dat onze aanvoerleiding naar de boiler bevroren is.we kunnen dus al 3 dagen niet douchen :(
Dus laat de dooi maar komen....

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:27

Oh daar wordt je niet vrolijk van Claudia. Kan je niet bij iemand anders douchen?

Hier staan ze wel buiten maar hebben er ook geen lol in. Maar op stal de hele dag vind ik niet nodig. Paar uurtjes buiten dus. Ze hebben hooi en een schuilstal maar gaan vol in de wind staan. Gekke beesten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:18

We hebben hier ook een paar dagen tot -10 vorst gehad en van de ene op de andere dag is het weer 8 graden door de wind die gedraaid is ofzo. Komende dagen weer een hoop regen.

:D sporen in de wei zijn soms 30 cm diep met dan de opgereden modder ernaast opgevroren als "dijkje" dus dat was wel 40 of 45 cm verschil. Gewoon een paar keer extra sturen zodat ik weer in de sporen zat hielp wel. Volgende keer is het weer vechten tegen de modder en de klei daar onder :+

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:41

Mijn paarden lijken niks om de kou en wind te geven en dat terwijl dit de eerste winter is dat ze dag en nacht buiten staan. Ze hadden zoveel te eten dat ze er zinnig van werden (alleen de lekkerste sprietjes hooi opeten en de rest lekker vertrappen natuurlijk) en ik zie ze regelmatig met elkaar spelen. Ze vermaken zich prima zo te zien.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:59

Hier merk ik wel dat ze meer rennen als het koud is.
Zowel nu als dat het veel regent.
Ze gaan zich dan toch warm lopen denk ik.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:09

Cv meneer heeft uitgelegd hoe we even een tijdelijk omleiding kunnen maken naar de boiler.
Dus dan zouden we vanavond in ieder geval even kunnen douchen.
Verder moeten we gewoon wacht op dooi.
Als de boel weer werkt weten we dus zeker dat de leiding in die muur bevroren is en kunnen we hem verleggen.
Gelukkig moet we die kant van het huis toch nog compleet verbouwen en ligt toch alles al los daar.

Paardjes staan buiten. Kont tegen de wind in.
Zonnetje is wel lekker.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:10

Hier bewegen ze juist helemaal niet met slecht weer. Alles gaat rustig aan. Of t nou ijskoud, bloedheet is of juist veel regent. Dan houden ze zich bij het eten. Maar zodra er dan een kleine omslag in het weer is (en genoeg gegeten/hooi op), dan komt de vaart erin. Dus ik verwacht morgen wel chaos. Mss vanavond al, want de wind zou gaan liggen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:11

Zonnetje missen we hier helaas.

Lastig zeg alles bevroren. *afkloppen* hier gelukkig nog niet gehad.
Op stal zijn de automatische bakjes ook nog open. Zo blij dat die op de binnenwand zitten en niet op de buitenmuur.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:14

Normaal gesproken zouden we bij deze temperaturengeen last hebben van bevriezing, het is alleen precies dat puntje van het huis wat compleet vol in die oostenwind staat.
En precies daar op dat hoekje loopt dus een leiding(die waarschijnlijk te dicht tegen de buitenmuur aan zit)
Nouja komt wel weer goed.
Verwarming doet het iig wel :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:16

Brr zou ik echt niet blij mee zijn met bevroren leidingen. Gelukkig lijkt het hier goed te gaan nu.
Nouja de wind waait wel door het huis, blijkbaar zit er een gat achter de schrootjes waar wij dus een deel weg hebben gehaald en het tocht enorm koud door de woonkamer nu :roll: :brr:

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:30

Ik heb overal op de benedenverdieping geïntegreerde rolluiken.
Van binnen kunnen we dus de rolluiken handmatig dichtdoen.
Maar precies daar waar het touw de muur in gaat komt ook keiharde koude wind uit :')
Dit huis is van begin 1900 en op sommige stukken onder het dak zit de isolatie los (gaan we nog mee bezig) als je daar een spotje uit het plafond draait giert het je om de oren hahahha

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:31

Hier komen ze elke keer dat ze mij zien naar het hek gelopen. Staan vol in de wind te wachten. Ik zie ze niet veel bewegen. Malle beesten. Ze drinken veel, eten weinig.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:32

Ik verbaas me er ook over hoeveel ze drinken met die kou. Ze zullen wel droge mond krijgen van die wind ofzo :')
Hooi eten ze nu ook niet bijster veel

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:28

Hier drinken zo ook veel, ja. Maar het lijkt hier ook wel de toendra: gortdroog, ijskoud en veel wind. De bodem is op veel plaatsen niet eens meer hard. Het is zo droog, dat het stof is geworden. Waait met deze wind leuk in enorme zandwolken voorbij.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:01

Mijn paddock is aan het leegwaaien. Er ligt een hele witte waas over mijn weiland wat er pal naast ligt. Je ziet bijna het verschil tussen paddock en weiland niet meer. :(
We willen daar ooit iets van een haag omheen zetten, met name voor de mooi en de vogels, maar ik heb nu nog een reden gevonden....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:29

Zo erg is het hier nog niet maar zie ook regelmatig zand voorbij komen.
Maar dat is straks wel voorbij als het gaat sneeuwen. Bah. Dan kan het niet weg als het dooit en word alles zo'n drek zooi.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:50

Hier ligt alweer een flinke laag sneeuw...
Hoeft van mij niet, was juist blij dat alle modder was verdwenen.

Wel vandaag braaf wezen rijden, had les afgesproken en dat is altijd buiten. Maar vond het woensdag met -6 toch een stuk kouder dan vandaag.. De wind was wel wat fris maar gelukkig wel voor de sneeuw uit gereden :)
Maar ook hier buiten met water aan het slepen, paarden lijken wel een lekke kraan :+

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:37

Jeetje wat een hoop bij te lezen. Flinke griep gehad en normaal sleep ik mezelf wel naar de pony's, maar met zelf dik 40 graden koorts was dat echt not done. Gisterochtend belde mijn man dat ik toch zelf wat moest verzinnen om water bij de pony's te brengen want alles was bevroren . Helaas was mijn zoontje ook nog niet fit, maar had weinig keus.
Gelukkig kon hij lekker in de auto blijven. Maar wat een wind! En KOUD! Bbbrrrrr..... Ik was 3 dagen niet buiten geweest en dan dit. Pony's vinden er geen bal aan, maar ik ben blij dat de grond wel lekker droog is. En wat een drama om nu je water goed te houden. De bak in schuilstal bevriest gelukkig minder snel. Ze drinken gelukkig niet al teveel en makkelijk te doen om 2x per dag mee tenemen in de auto en daar te vullen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:17

Helemaal happy dat het warmer zou worden.
Krijgen we dan sneeuw...bah zeg!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 00:19

Streefaantal is 15 voor 2018
(Nog 3 veulens op komst)

Het is geen moeten. Het is een mogelijkheid.
En voor anderen een kans om een super fijne pony aan te schaffen. Dat is ook een doel...fijne dieren aanbieden. Mooie basis erin. Netjes opgevoed en opgefokt.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 06:45

Herkenbaar die zandverstuivingen, het lijkt wel een dikke mistwolk soms.

Beterschap engel!

Brrrr sneeuw :brr: nou hopelijk zie ik het niet hier liggen als ik straks naar buiten kijk.

Palousa voor de komende maand zijn er nog niet zoveel plannen buiten. We halen de paarden hier naar toe als het huis klaar is.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 07:36

Dat is wel ideaal als je eerst alles in orde kunt maken.

Bij ons is het denk ik nooit echt klaar dus ik heb ze gewoon direct naar huis gehaald :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 08:11

Gvd ook hier ligt en dik pak en ik heb het idee dat ook ik ziek begin te wordem

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 08:19

:P echt helemaal af, dat zal hier ook niet lukken, daar is het te groot voor. Maar lekker leefbaar en alles verhuisd dat moet lukken in een maand.
Maar het is inderdaad ideaal dat het zo kan.

Beterschap Lynn! Hier is het gelukkig sneeuw vrij gebleven.