Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:33

Frits komt van een melkkoe, dus werd na de geboorte meteen weggehaald. Krijgt natuurlijk wel biest. Maar dat geeft de boer. En na 2 weken wordt hij verkocht aan een opfokker, die hem een jaar vetmest voor de slacht. Daar zullen ze hem wel melkpoeder geven ofzo. Dat kan ik hier natuurlijk ook.

Maarja, zoals dat met paarden gaat, gaat dat ook met runderen. Frits is zielig in zijn eentje, dus miet er al 1 bij. En dan liefst ook nog een pasr oudere koeien erbij, zodat ze netjes als koe worden opgevoed....ik denk dat het een lastig verhaal wordt. Masr zou t graag doen. Wie heeft er een flinke zak geld voor me?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:38

Zo gaat dat.
Hard, maar waar -O-

Maar misschien mag hij als osje wel tussen de koeien lopen, als een soort opfok en dan daarna naar jou?
Koop je er eentje bij of een vaarskalfje lenen, die houdt de boer waarschijnlijk zelf toch wel aan?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:12

Maar dan krijg ik toch ruzie met mijn man. Want ik moet toch dat beest laten castreren en andere (medische) kosten betalen. En dat is precies waarom er een huisdierstop is. Ik zie alles aan die dieren en dat moet dan opgelost, of op zijn minst onderzocht. Dat kost een hoop geld.

Bovendien wil ik hem niet in zo n grote groep hebben. Want ik wil hem wel heel tam krijgen. Nee, helaas niet reeel, zo n optie. Maar ik had t graag gedaan. Ik heb echt een zak geld nodig...

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:41

Ah fabster, balen lastig hé. Ps nog bedankt voor he cholodin advies, ik heb het besteld

Hier wil ik nog de paardenstal verven, speelhuisje en prieeltje en het tuinhuisje ud verf zetten voor de winter

Ah ik dacht altijd dat ik zo veel slaap nodig had maar als ik dat hier lees valt dat best mee. Fijne dag vandaag hopelijk krijg ik vandaag mijn tuinhuis afgeverfd

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:13

Er is hard gewerkt bij ons.
De loonwerkers zijn nu klaar, gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:30

O wauw! Dat wordt serieus aangepakt! Ook wel lachen dat die paarden gewoon even bij de machines komen kijken! :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:29

Wauw! Een soort 'rode' loper voor je paarden! :P

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:32

Zo dat is een mooi werkje Antheman. Zie er goed uit.

Ik ga zo weer trailer laden. Ben vanmorgen alleen. Vanmiddag helpt mijn zoontje even. Dat ging gisteren ook goed. Hij bediende de bezemsteel. Vanmiddag doen we het op de zelfde manier en dan mag hij ook de bezemsteel proberen bij de trailer. Ik ben benieuwd. Hij maakt ook van allerlei geluidjes achter bij de trailer. Marinka reageert daar steeds minder op. Ik had in de planning om zaterdag ergens met haar heen te gaan, maar weet niet of we dat gaan redden. Marcel (mijn man) Zou vanavond ook even helpen. Als het goed gaat met de bezem, probeert hij het met de stang. Ben benieuwd.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:36

:wave: :wave: :wave:

Ik lees nog steeds mee hoor. Maar voor mijn gevoel weinig toe te voegen. Mijn paard zit helaas weer in de lappenmand. Dit keer een gescheurde of ingescheurde kruisband in haar knie rechts achter. Nu wederom op rust. Na 2 maanden kunnen we pas zeggen of het iets verbeterd. Zo niet... dan zal ik een hele moeilijke keuze moeten maken ben ik bang....

En wow wat mooi Antheman!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:53

Zo dat ziet er goed uit!
En die paarden inderdaad allemaal om die graafmachine heen :)

Nick was vanmorgen heel schrikkerig. Echt heel vervelend. Kon er niks mee beginnen. Weet niet waar het aan ligt. Dus heb het maar gelaten voor wat het was. Heb nu zelf ontzettend last van pms dus misschien reageerde hij daar wel op. Of omdat die bouwlui van de gemeente al dagen aan het rommelen zijn naast de weide.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:07

Antheman wordt prachtig, heb je vele jaren plezier van !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:15

Wat ziet dat er mooi uit!
De pony's zullen Kato wel gaan missen, ze past prima in de kudde :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:41

Beterschap voor je paard PPPeet, dat worden spannende maanden...houdt ze zich ook een beetje rustig?

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:44

Jeetje Pppeet dan hopen dat het in die twee maanden goed weet te herstellen!

Netjes zeg! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat hoor! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:45

Ppeet, er zijn wel mogelijkheden als het na 2 maanden niet goed gaat. Alhoewel het beter is meteen te beginnen. Ik heb zelf ook zo n paard(mijn Belg). Alle DA's en klinieken hadden hem al opgegeven, maar hij staat nog steeds en ik ga er weer voirzichtig op. Zijn we wel anderhalf jaar verder. Je mag me pben als je wil.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:48

Kun je het hier niet vertellen, Fabster?
Is altijd interessant om te lezen :o

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:24

Bedankt allemaal! Ja ze houdt zich super rustig. Heb een klein weitje gemaakt waar ze samen met mijn shetlander in staat. Inderdaad Fabster ben benieuwd naar jouw verhaal! Er is maar heel weinig op internet over te vinden helaas. En de verhalen die je leest hebben veelal een slechte afloop...

Op de kliniek hebben ze een foto van haar knie gemaakt en daar was een onregelmatigheid bij haar kruisbanden te zien. Daarnaast was 1 kruisband minder goed te voelen. Er is een goudspuit in haar knie gezet en heb pijnstillers. Volgens de dierenarts zou een gescheurde kruisband alleen te zien zijn middels een kijkoperatie. Therapie is nu sowieso die 2 maanden rust. Als het dan niet beter gaat zou de kruisband zijn afgescheurd. Gaat het wel wat beter dan is die ingescheurd, maar is er kans op herstel waarna de rustperiode minimaal met 2 maanden verlengd moet worden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:27

Dan deed ik die kijkoperatie :o
Anders staat ze misschien twee maanden voor Jan Doedel op rust of richt (onbedoeld ) toch meer schade aan dan nu aanwezig is...

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:30

Ja ik heb het wel overwogen, maar gezien het hoge kostenplaatje besloten om het niet te doen. Inmiddels loopt ze wel weer gewoon op 4 benen, heeft pijnstillers etc. Dus echt pijn heeft ze niet meer zolang ze haar been maar niet belast zoals in draf of onder het zadel.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:32

Dan ben ik een kreng, maar ik houd niet van pijnstillers in zo'n geval.
Een dier ontziet zichzelf alleen als het pijn heeft.
Geen pijn is lopen en eten, ook als het eigenlijk niet mag -O-

Maar is er geen andere optie om die banden te bekijken?

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:33

Ik ben ook benieuwd naar je ervaring Fabster.

Sterkte ermee Pppeet!

Even een vraagje vanuit mijn meeleeshoekje. Ik heb een shet die momenteel wat jeukerig is. Vermoeden is dat dat aan de brokken ligt die ik nu voer. Lees inmiddels meer van deze ervaringen op internet. Ik zou dus graag weer terug naar de muesli willen die ik hiervoor voerde. Maar op welke termijn zou ik dan verbetering kunnen verwachten qua jeukgedrag bij de shet?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:34

BernetteO schreef:
Ik ben ook benieuwd naar je ervaring Fabster.

Sterkte ermee Pppeet!

Even een vraagje vanuit mijn meeleeshoekje. Ik heb een shet die momenteel wat jeukerig is. Vermoeden is dat dat aan de brokken ligt die ik nu voer. Lees inmiddels meer van deze ervaringen op internet. Ik zou dus graag weer terug naar de muesli willen die ik hiervoor voerde. Maar op welke termijn zou ik dan verbetering kunnen verwachten qua jeukgedrag bij de shet?

Kan ook zijn omdat het winterhaar weer terugkomt?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:40

Ik weet dat je als mens gewoon door kunt zonder kruisband. Als je aan top sport gaat doen dan is opereren beter, maar doe je dat niet dan kun je er ook zo mee verder. Is dat bij paarden dan ook niet zo?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:43

Ik begrijp jouw standpunt wel hoor Shirley. Pijnstillers hebben niet de voorkeur, maar als ik haar daarmee kan helpen terwijl het geneest dan geef ik die wel.

Maar heb voor mezelf een aantal punten afgesproken wanneer ik het genoeg vind en een besluit neem. Onder andere als ik zie dat ze niet meer wil eten, niet meer happy oogt etc. Ze staat elke dag buiten met genoeg te zien en te doen om haar heen. Moet eerlijk zeggen dat ik de paarden zonder pijnstillers met verplichte boxrust van een aantal weken/maanden zieliger vind.

En Bernette. Moet jouw shetlander persee muesli? Of kan je hem ook even helemaal van de brokken afhalen en kijken of dat iets oplost? Zoals Solleke zegt is misschien het winterhaar ook wel een reden tot jeuk?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:44

Geen idee Kvulden. Er is zo weinig over te vinden op internet. Ik denk niet dat ze ooit nog geschikt is voor de wedstrijdsport. En verwacht dat indien we kunnen opbouwen dit het zelfde zal zijn zoals bijvoorbeeld na een peesblessure. Dus lange stukken rechtuit stappen en zorgen dat de spieren etc. om het gewricht heen sterker worden gemaakt.

Hoe is het met Rosie?
Laatst bijgewerkt door PPPeet op 22-09-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt