Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karev schreef:Hier staan ze gewoon in de regen...alleen binnen als ik daar voer. Eigen keuze dus ik maak me dr niet druk om.
Waar ik me wel druk om kan maken is Hoe anderen hun paarden anders houden haha.
Hier in het dorp 2 dames waarvan de paarden niet en bijna niet buiten komen.
De ene heeft een rijbak. 2 jonge pony's (2 en 3) en een paard. Staan de godganze dag op stal en mogen er ff uit als ze gaat mesten. Zelfs als het mooi weer in maar wel fris komen ze denk ik een uurtje buiten..
Man man gooi ze om 8 uur naar buiten, slowfeeder in de bak en lekker de hele dag in de frisse lucht.
Die 2 jarige is daar als veulen gekomen en praktisch binnen opgegroeid . Daar kan ik me druk om maken. .paard waardig bestaan..no way. .
Top anke. Hopen op wat verlichting voor jou
karev schreef:Man man gooi ze om 8 uur naar buiten, slowfeeder in de bak en lekker de hele dag in de frisse lucht.Die 2 jarige is daar als veulen gekomen en praktisch binnen opgegroeid . Daar kan ik me druk om maken. .paard waardig bestaan..no way. .
karev schreef:Hier staan ze gewoon in de regen...alleen binnen als ik daar voer. Eigen keuze dus ik maak me dr niet druk om.
De ene heeft een rijbak. 2 jonge pony's (2 en 3) en een paard. Staan de godganze dag op stal en mogen er ff uit als ze gaat mesten. Zelfs als het mooi weer in maar wel fris komen ze denk ik een uurtje buiten..
Man man gooi ze om 8 uur naar buiten, slowfeeder in de bak en lekker de hele dag in de frisse lucht.
Die 2 jarige is daar als veulen gekomen en praktisch binnen opgegroeid . Daar kan ik me druk om maken. .paard waardig bestaan..no way. .
meggiemeg schreef:karev schreef:Man man gooi ze om 8 uur naar buiten, slowfeeder in de bak en lekker de hele dag in de frisse lucht.Die 2 jarige is daar als veulen gekomen en praktisch binnen opgegroeid . Daar kan ik me druk om maken. .paard waardig bestaan..no way. .
Hier 3 huizen verderop staan er ook 2 sinds 1½ jaar, ronduit zielig, heb er vaak wat van gezegd de afgelopen tijd en het maakt ze allemaal niet uit. Ze staan nu op een klein stukje wat complete drek is, staat een schuilhokje op, alleen de merrie laat vaak de oude ruin niet naar binnen dus staat hij buiten te kleumen. Ze zijn graatmager, het lijkt nog wat door het winterhaar maar nu ze nat zijn zie je ruggengraat, heupen en ribben er door komen. Ze krijgen geen krachtvoer en hooi wat eigenlijk niets mag kosten dus oude bende is en ook niet voldoende voeding geeft. Ze krijgen 2 plakjes hooi per dag en ze doen het er maar mee is zijn motto. Tenzij er visite is dan kan er in eens een hele baal hooi in om het vervolgens daags er na te moeten bezuren wat de vorige dag meer kregen.
ohjajoh6 schreef:Maar hebben jullie dan al gebeld naar de dierenbescherming of dierenpolitie?
dynamiek schreef:karev schreef:Hier staan ze gewoon in de regen...alleen binnen als ik daar voer. Eigen keuze dus ik maak me dr niet druk om.
je kan het ook zo bekijken misschien vinden ze jouw dieren wel zielig dat ze de hele dag in het regen staan? Ieder zijn ding.