russel schreef:En waarmee?
Tractor met zo'n 'sleepding' erachter

Zoiets : http://www.nr7web.nl/nuc/media/2/200909 ... rekker.jpg
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
russel schreef:En waarmee?
vinurr schreef:russel schreef:En waarmee?
Tractor met zo'n 'sleepding' erachter![]()
Zoiets : http://www.nr7web.nl/nuc/media/2/200909 ... rekker.jpg
Belker schreef:Waar hebben jullie het besteld en wat kost het?
russel schreef:Ik heb nog steeds een aantal pakken van Agterberg nodig of anders kokos. Maar ik heb Ton Agterberg gesproken en hij zegt dat kokos een drama gaat worden als het een jaar in je bak ligt. Ook zijn zij van de M3c zand afgestapt en alleen nog gewassen kwartszand gebruiken.
Ik heb dus M3c zand en het is best zwaar, zoals hij al aangaf. Er veranderd steeds wel weer wat in bakkenbouwland. Maar als ik dus kokos heb en ik krijg er een probleem mee, dan zit je er wel mee. De geopad wordt al jaren gebruikt en doordat het oppervlakte van die kantoen een stuk groter is, kan het relatief meer water vast houden en wat bovenal heel belangrijk is voor elke bak, is de sproeimogelijkheid. Als mijn bak gesleept is en nat is, is hij al bijna goed.
De kosten zijn wel hoger met Agterbergsnippers, maar ik heb een aantal offertes van kokos gekregen en kwam ik ook uit op de prijs van Agterberg totaal....
Het is een moeilijke beslissing.
russel schreef:.
De kosten zijn wel hoger met Agterbergsnippers, maar ik heb een aantal offertes van kokos gekregen en kwam ik ook uit op de prijs van Agterberg totaal....
JO93 schreef:russel schreef:.
De kosten van kokos net zo hoog als van Agterberg?
Onze kokos niet hoor! Wij hebben ze van Kokosverzels.nl en dan kom je toch echt onder de € 500,- uit hoor. Denk niet dat je daar een Agterberg voor hebt (al denk ik dat de kwaliteit van Agterberg super zal zijn, maar dat mag ook wel voor € 20.000,-)
Maris schreef:Klopt het dat je korte vezels niet hoeft te pluizen en dat die beter te slepen zijn ? Maar dat korte vezels wel duurder zijn ?
En kan je een bak met lange vezels wel slepen of moet dat op een andere manier ?
Ik lees net ergens op een site dat langere vezels geschikter zijn voor een zware bodem omdat die vezels meer een soort spinneweb maken tov elkaar. Dus meer in elkaar grijpen en zo meer stabiliteit geven.
Hebben jullie die ervaring ook ?
NandaSenora schreef:hallo allemaal het is gelukt! kokos in de rij bak!! uitpluizen viel heel erg mee!!! echt waar met z,n tweeën gedaan.van 10 tot s,avonds 8u volgende dag met de vrees er door heen. zijn er nog bokkers die mij advies willen/ kunnen geven? dank je wel!!