Wij hebben ook een dagje gezaagd en verhakseld. Het is nog lang niet klaar want het was echt een lompe boom die om is gegaan, maar hij ligt in elk geval niet meer bij de buren en kan ook geen gevaar meer opleveren voor wie dan ook (hij hing nog op half 7).
Ik merk wel dat mijn paarden moe waren van de stormnacht. Hebben die van jullie dat ook? Die twee van mij liggen vaak 's nachts en dat zullen ze nu wel niet gedaan hebben gok ik. Vanmiddag lagen ze lekker naast elkaar in de zon te soezen.
Hier zaten de oren onder de houtkrul, dus ze hebben wel op stal gelegen
Overigens nog steeds flinke wind, zeker langs de kust dus grote kans dat bomen die nu niet meer zo stevig staan alsnog om kunnen gaan.
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-22 18:25
Hier lijken de paarden er niet al te veel last van te hebben gelukkig.
Op onze achterste wei zijn uiteindelijk nog wat populieren door de omheining gegaan gisteren, diepe zucht. Gelukkig geen gebroken palen, enkel draad stuk. Morgen maar met de grote opkuis beginnen, vandaag hebben we het nog even genegeerd
Hier stond een wilg en een laurier. Die hebben we opgeruimd. Daarna toen het kaal was plannen voor komend jaar gemaakt.
Een verwilderd stuk gaan we kaal maken tot weide en naast de vijver ligt al het zand wat er uit is gekomen op een mega bult. Die gaan we halveren in hoogte en andere stukken ophogen.
Houtwallen gaan we verwijderen en dan hebben we straks een pad van 200 meter lang. Nu wachten op zomer en droogte.
Dais_
Geplaatst: 19-02-22 18:53
Het ruimt wel lekker op zo die storm... niet helemaal gepland, maar toch mooie nieuwe plannen gemaakt. Een pad van 200 m is ook fijn!
Zonde van de gesneuvelde grote fruitboom
Het dak van de schuur is dicht op 1 pan na, die lukt niet van binnenuit. En het dak van ons huis zit ook weer op zijn plek, maar nog niet vast dus dat is nog even spannend komende dagen.
De track heb ik eerst nagekeken en de paarden hadden wat takjes te snacken van de boom van de buurman. Dat vond ik wel prima.
Heeft die brave man al die takken weggehaald (via de omheining met stroomdraad, respect!).
Indy stond er echt heel beteuterd bij te kijken, alsof je een kind haar snoep afpakt...
Hier gelukkig maar 1 boom omgegaan, en op een gunstige plek dus mag niet klagen.
Wat heftig al die schades, hoop dat het snel en makkelijk te verhelpen is
Karin_deB
Geplaatst: 19-02-22 19:13
Jeetje boemel, zonde van je bak zeg!
Zag nog een handig bijzettafeltje voorbij komen
@Dais, ah gos, en je buurman bedoelde het zo goed
Hier vandaag toch nog wat dingen tegengekomen, meeste hebben we al opgelost. De 2 omgevallen bomen worden maandag klein gezaagd.
Vindt het inderdaad heel sneu voor de kip. Baal er ook enorm van dat ik zo laat thuis was en daardoor pas rond 22.30 ging voeren. Normaal ben ik veel eerder en wie weet had ik haar dan nog kunnen redden
Hilary
Geplaatst: 19-02-22 19:18
Hier eigenlijk geen schade, geen bomen om, geen schrikdraad los, alle bakken stonden nog op hun plek. De paarden waren wel heel moe hier, de drie groten hebben heerlijk liggen slapen, de ruin inclusief snurken en de merrie was volgens mij aan het dromen want daar kwam “huhuhu” uit. De kleine merrie heb ik niet zien liggen, maar wie weet stond ze al weer toen ik mijn hoofd om de hoek stak, of is ze later nog gaan slapen. Ze had in haar eigen schuilstal in ieder geval zelf storm gemaakt, het hooi lag alle kanten op en het zaagsel was ook flink verspreid (ik veeg het altijd naar de achterste helft zodat ze niet te veel naar buiten loopt).
Die bak is echt zonde, boemel! En die kip is wel heel sneu. Ga je netjes op stok, waai je gewoon van je stokkie af
Mijn paard was omgevallen (gaan liggen naast de berg benen bergopwaarts) en kwam niet meer over eind doos dat het is. Uiteindelijk met Maikel overeind geduwd.
Ook hulptroepen gekomen dus alle bomen zijn mooi in stukken.
boemel
Geplaatst: 19-02-22 22:50
Robijntjah schreef:
Mijn paard was omgevallen (gaan liggen naast de berg benen bergopwaarts) en kwam niet meer over eind doos dat het is. Uiteindelijk met Maikel overeind geduwd.
Ook hulptroepen gekomen dus alle bomen zijn mooi in stukken.
Ik heb ze nog maar even binnen laten staan, want buiten is het niet echt aangenaam. Straks mag de pomp weer aan de gang als het droog wordt en dan kan er met de volgende bui (vanmiddag) weer wat bij...
Kom ik vanmorgen bij de paarden, staat de Fries in de tuin . Denk dat mn dochter de stal niet had dicht gedaan
Solleke_Noah
Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-22 12:11
ClaudiaHS schreef:
Kom ik vanmorgen bij de paarden, staat de Fries in de tuin . Denk dat mn dochter de stal niet had dicht gedaan
oepsie, die zal ook de tijd van z'n leven gehad hebben
De helft van de stormschade is hier al opgekuist, alle omgevallen wilgen, volgende etappe, alle populieren De paarden zijn wel weer enthousiast wilg aan het kauwen, die vinden de storm duidelijk prima.
Hier ook alweer opgeruimd en de hulptroepen hebben de smaak te pakken want die staan bomen die nog op de planning stonden om te kappen om te zagen. Ideaal.
Hier was t ook 1,5 uur droog. 1 paard gereden. T waaide behoorlijk, maar merk dat de nieuwe training zn resultaat begint te geven. Super relaxed paard.
Mijn andere paard ga ik niet meer doen. Andere dagbesteding... nieuwe bank uitgezocht voor op mn werkkamer. En vrienden uitgenodigd voor t eten. Ga ik zo vast boodschappen doen en voorbereiden
Hier staan ze buiten maar het regent flink. De IJslander staat te schuilen achter de heg en mijn grote, heeft het verbazingwekkend, opgegeven en is nu door de wei aan het scharrelen. Hij haat regen normaal gesproken. Denk dat hij inmiddels zo vaak nat geregend is dat hij er oke mee is (voor nu dan).
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.