Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:46

Oef, serieus water overal!

Hier zijn we het stadium van gootjes graven wel voorbij _O- (en nee, dat was geen meertje, maar een weiland :') )

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:48

We zijn er al langer achter dat ze of erg veel moeite hebben met ons. (de vorige bewoner was en oud vrouwtje en daar mochten ze vrij bij binnen en buiten lopen. Toen ze hier de eerste keer binnen kwam langs de achterdeur heb ik haar beleefd verzocht om dat niet meer te doen en sinds is het eigenlijk begonnen.) Of dat ze sociaal toch andere normen hebben dan wij. _O-
Ze heeft nog wel bloemen mogen komen plukken van me voor haar bloemstuk en nog steeds mogen ze ons niet. :))

Gelukkig hebben we aan de andere kant wel hele fijne buren en met hun broer en zoon kunnen we wel goed om. Maar de ouders klikt gewoon niet ofzo. Ik blijf rustig gedag zeggen en toen ik vorige week net terug kwam met de hond toen de man (die meestal geheel niets zegt en je bestaan niet erkend.) net vertrok voor zijn wandeling. Dus ik zei gewoon vriendelijk gedag en ik was zo verbaast dat hij gedag terug zei dat ik mijn man gestuurd heb. _O- _O-

Ze hebben ook geen problemen met de paarden want ze staan heel vaak met de kleinkinderen bij ze en zeker in het begin ging ik dan wel eens een worteltje brengen dat ze konden geven. Dat heb ik nu eerlijk gezegd wel wat op gegeven. :o Ik wil mijn best wel doen voor een fijne buur-relatie waar we ons beide goed in voelen maar mijn goodwill is ook niet oneindig. :)) Maar je zou in eerste instantie denken dat de paarden hun storen (want kan me voorstellen dat het toch wel wennen is als er ineens twee knollen naast je tuin lopen.) maar nee, hun probleem is echt met ons. _O-

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:02

Solleke, de muizen verzuipen nu ook. Scheelt weer. Maar wat een water........

Ach Aya, het is wat het is. Gewoon lekker leven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:09

Verzuipen die nu?
Ik heb eentje in stal zitten die me al vier kleine hartritmestoornissen bezorgd heeft. Ik ben niet bang voor muizen maar dat ding springt altijd 's avonds uit de meest onmogelijke kieren te voorschijn en mijn geweten is niet goed genoeg voor zulke dingen. :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:22

Wat een water overal... zelfs onze paddock begint nu natte plekken te vertonen, wel beperkt tot de doorgangen stoepje-paddock (al het water van het stoepje loopt daar de paddock in en dat houdt het gewoon niet meer) en doorgangen paddock - track. Dus ik heb langs de rand van het stoepje een geultje gemaakt zodat het water daar in kan lopen en hopelijk bezinkt voordat het doorklatert de paddock in.
Onze geul langs de rand van de track deed het wel fantastisch goed, maar het is gewoon veel water momenteel, dus geul liep niet hard genoeg.

Wel een heel lief iemand die vanmorgen al bijna alle mest uit de paddock had gehaald omdat ik moest werken (op kantoor) tot 13u en het daarna pas echt veel zou gaan regenen.
Mesthoop is niet bereikbaar nu, dus mest in een lege schuilstal gegooid, die box gebruiken we niet. Als het bij de mesthoop weer droog genoeg is of bevroren, brengen we de mest wel weer weg naar de hoop.

Paarden waren ook wel weer logisch bezig... gisteren 50 kg hooi gevoerd, vandaag was daar nog 10 kg helemaal niet van gegeten en verder nog wat restanten over, 4-5 kg. Ik heb het net van 10 kg een rondje gedraaid (onderkant boven) en 22 kg nieuw hooi gevoerd. Wat stonden ze te eten? Die 10 kg. In de regen. Terwijl er 11 onder het afdak lag. Schiet mij maar lek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:27

Wel handig, die ezels hier eten nat hooi vaak niet meer op. :x Dat is met het huidige weer dus best een issue.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:35

Akshay schreef:
xXutopiaXx schreef:
Ik heb maar even gewacht, het kwam echt met BAKKEN uit de hemel ineens.. zit ik hier met m'n pakkie an en muts op _O-

Dije geen mietje hè, wie dan wel :+ :Y)

:D :D :D :D :D

Wat een mooie verhalen over je buren Ayasha _O- Daar zou je gewoon dat boek over moeten schrijven :') Volgens mij is dat hilarisch haha

Een impressie van onze paddocks.. deze stukken waren tot voorkort niet nat te krijgen, maar nu krijgt het water ook hier niet meer de kans om weg te trekken... -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:38

Wat een nette paddocks! Friesje had nog geen water genoeg vond ze? Of is dat geen water emmer die ze om gegooid heeft?
Ze staan wel netjes zelfs met de liters die er nu uit komen! (hier is het inmiddels weer flink aan het regenen.)

Ik denk overigens dat als ik gewoon een boek over mijn leven schrijf dat dat best goed verkocht zou worden. :j Al is het maar omdat mensen die er wat doorheen zitten of onzeker zijn dan kunnen lezen dat er mensen zijn die nog slechter zijn in leven en functioneren in de maatschappij dan zij. _O- Dus dat ze het al bij al best goed doen. :))

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:41

Ik heb hier nog een stuk van 20x6 wat droog is. De schuilstal is ook droog.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:44

In die emmers geven wij hun eten :D Overblijfsel van de vorige bewoners die kalfjes hadden in de schuren hier en ontelbaar veel van deze emmers hebben achtergelaten +:)+ En met dit weer zijn we te lui om ze eruit te halen, want dan moeten we door de drek :') dus schuiven we gewoon elke keer een nieuwe bak onder het hek door :') Ze knabbelen er ook graag op, spelen ermee :') Prima haha.. :D Ze staan op zich prima, maar ze hebben geen droog plekje meer om te liggen.. en dat vind ik niet zo leuk :P

Bwahaha :') Ergens klinkt het heel grappig, maar ergens vind ik 't ook sneu om te horen dat het met jou dus niet zo lekker gaat in deze maatschappij? := Met de nodige zelfspot, denk ik, gezien de smileys :P

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:16

Wat een natte bende overal zeg. Echt ellendig weer dit. Dat het maar snel droger wordt. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:04

xXutopiaXx schreef:
In die emmers geven wij hun eten :D Overblijfsel van de vorige bewoners die kalfjes hadden in de schuren hier en ontelbaar veel van deze emmers hebben achtergelaten +:)+ En met dit weer zijn we te lui om ze eruit te halen, want dan moeten we door de drek :') dus schuiven we gewoon elke keer een nieuwe bak onder het hek door :') Ze knabbelen er ook graag op, spelen ermee :') Prima haha.. :D Ze staan op zich prima, maar ze hebben geen droog plekje meer om te liggen.. en dat vind ik niet zo leuk :P

Bwahaha :') Ergens klinkt het heel grappig, maar ergens vind ik 't ook sneu om te horen dat het met jou dus niet zo lekker gaat in deze maatschappij? := Met de nodige zelfspot, denk ik, gezien de smileys :P

Ah oké! Hier stonden ook vaak twee emmers maar toen kwam Rêve en die gebruikt ze als voetbal en het begon vermoeiend te worden met emmers kopen. _O-

Ik pas niet zo geweldig in de maatschappij nee. _O- ik snap geen f*ck van de wereld en de mensen er in. Maar meestal kan ik daar idd wel om lachen. Zelfspot en een grote dosis sarcasme helpen. _O-

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:37

Oh al die foto's van de verdronken weilanden en paddocks! Ik voel met jullie mee, zelfs hier op toch wel hoge zandgrond staan de plassen in de weide...

Het is echt ongelofelijk hoeveel regen er is gevallen. Ik vond dat de paarden toch buiten moesten spelen wat na een aantal uur resulteerde in 2 hele boze paarden. Toen ze EIN-DE-LIJK weer binnen mochten vonden ze het ook nog een strak plan wat er nog over was van mijn (zee)gras te vermoorden met korte sprintjes en slidings (inclusief gilletjes) - om mij heen, waardoor ik mijn kruiwagen vast reed en een laars verloor in de modder - resulterend in het van zijn plaats krijgen van de kruiwagen, met 2 rellende frikandellen om mij heen - OP MIJN SOKKEN. En mijn kleine uiting van ongenoegen was natuurlijk genoeg om je vervolgens (in de stromende regen) niet meer te laten vangen... }:)

Overigens hier wordt ook gebrast met hooi, mijn oudste al een paar keer verzocht niet meteen te gaan plassen op het schone verse droge hooi dat ik neerleg... }:0

Echt wat een hobby :+ Volgens mij kan ik beter gaan korfballen ofzo.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:45

_O- _O- ik ben nogal visueel ingesteld, ik zie dit dus echt levendig voor me {:)-:( {:)-:( _O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:49

Ayasha schreef:
Ah oké! Hier stonden ook vaak twee emmers maar toen kwam Rêve en die gebruikt ze als voetbal en het begon vermoeiend te worden met emmers kopen. _O-

Ik pas niet zo geweldig in de maatschappij nee. _O- ik snap geen f*ck van de wereld en de mensen er in. Maar meestal kan ik daar idd wel om lachen. Zelfspot en een grote dosis sarcasme helpen. _O-

Jaaa, dan is 't niet meer leuk... + als ze kapot gaan, is 't vervelend scherp plastic...

Haha ja.... kan ik inkomen.. :P Het gaat mij dan waarschijnlijk iets beter af om het spelletje mee te spelen, maar ook ik snap niks van de wereld en de mensen erin :P So I feel ya :P

Whahahaha bianca _O- I feel ya tooo _O- Wat een hilarisch (helaas herkenbaar) verhaal :') :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:53

@xXutopiaXx: ik hoop dat het water niet verder komt bij jou en je stal in gaat lopen.
@biancaaaa: zo te horen had je even je dag niet :(:) :D

Het was met voeren net ineens droogachtig, dus ik heb Boon nog maar even buiten gelaten. Kan ze straks mooi weer op stal. En kijken hoeveel water er morgen nog ligt.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:53

Ik ook _O-

Ook wel herkenbaar, op de kruiwagen en de laarzen na. Ooit op een vorige stal een hele heftige onweersbui. Eigenaresse was naar het strand geweest, maar stond in de file ivm boom op de snelweg. Dus ik naar stal om de paarden binnen te zetten; ze hadden daar geen schuilstallen op wei of paddock. Het begon met het open doen van het hek bij de oprit. Het flitste onafgebroken, dus ik heb eerst 10 minuten in de auto zitten bibberen in de hoop dat het wat minder hard zou gaan. Dat leek te gebeuren, dus auto uit, hek van het slot en op goeie gok een slinger gegeven. Duik de auto in, kijk op: hek weer dicht gewaaid :+ Kon ik nog een keer heen en weer (toen maar wel de baksteen gebruikt om ‘m op z’n plek te houden.
Oprit afgereden, stallen stonden al open, dus de wei open en haar paarden naar stal laten lopen (van hekje naar staldeur is 5 meter), daarna liet ik mijn pony’s los uit de paddock. Iets verder, 20 meter. Maar ze kwamen onderweg het openstaande weiland tegen, dus zoef! daar gingen ze. En ik er vloekend en scheldend op m’n gympies achteraan, terwijl ik mezelf zo klein mogelijk probeerde te maken, want het onweerde nog steeds. En dan komen die stomme beesten dus niet en kunnen ze op de terugweg de uitgang van de wei spontaan niet meer vinden. Bovendien zoveel regen plus donker, maar lamp op de stal die de wei in scheen, maar ook een bril, dus door het water en de schittering / reflectie zag ik geen hand voor ogen.

Puntje bij paaltje stonden de paarden binnen en was ik heel blij met een stapel handdoeken. Half uur later was het droog trouwens, dus ik had ze net zo goed buiten kunnen laten staan.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 03-02-21 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:54

Morgen is het droog jeeej.

Herkenbare verhalen wel over de laarzen etende modder :+

Maar ook over de wereld en de wereld niet begrijpen. Daar heb ik op het moment heel veel last van (iets met corona).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:56

Oh God Bianca! _O- _O-
Kan jij dan netjes blijven in je woordkeuze? :))

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:01

Gelukkig niet alleen dus, gedeelde smart is halve smart! Ik ben inderdaad echt niet gemaakt voor deze hoeveelheden wat DD.

Haha wat een draken Hilary!

Ayasha, ik ga uiteraard netjes de discussie aan en het woord “mora” is wellicht gevallen O:)

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:05

Wow, die verhalen en dat stro _O-

Maar.. Even over het feit dat het overal nu nat is en het dit weekend best hard gaat vriezen, met een hele lage gevoelstemperatuur en een flinke wind.. Ik ga maar vragen of ik vrij mag, wonend in een buitengebied en afhankelijk van de fiets om naar mijn werk te komen :brr: :=
Hier alles maar lekker opsluiten denk ik.. Vooral de warmbloedjes worden goed ingepakt.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:30

Wat een water overal! Hier is vandaag ook 27mm gevallen. Ik moet eigenlijk het zandgedeelte uitmesten van de paddock maar ik vrees ook voor laarzen die uitgaan enzo...

Dit is mijn eerste winter met paarden aan huis. Is dit weer normaal??? Heb ik dat gewoon nooit beseft toen ze niet aan huis stonden, of regent het nu echt zoveel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:34

Het regent al voor het tweede jaar veel en lang na elkaar. :x
Vorig jaar was het rond oktober/november van dit *** weer. Maar ook niet zo lang na elkaar IMO.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:41

En in januari ook die 3 weken achter elkaar. Maar dit jaar is het nog meer. Zoveel is het volgens mij nog niet geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:43

Mijn paddock heeft er zo iig nog niet zo lang bij gelegen. :\ dus dit is wel erg veel/lang in elk geval.