Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:44

Hier is het na een paar dagen regen eindelijk eens droog. Meteen maar gebruik van gemaakt en m'n projectje weer gelongeerd anders krijgt hij nooit ritme.
Maar het viel niet tegen, kan inmiddels linksom en rechtsom longeren. Nu nog commando's erbij verzinnen (ik als Nederlander in Frankrijk voor Engelse mensen ;) )

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:28

Vanaf morgen zou het beter worden, eindelijk!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:32

Ik duim ook hoor lynn_nikita ;)

Mijn vriend kon via zijn collega baaltjes hooi krijgen, leek me wel fijn als extratje maar hij wil 2,50 per baaltje hebben omdat hij anders verlies draait. Baaltje gewogen en is nog geen 8kg, gaat hem niet worden.
Heb vannacht slaaponderzoek gehad en ben gewoon 4x wakker geworden terwijl ik normaal wel doorslaap, ben echt kapot -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:48

Azmay schreef:

Mijn vriend kon via zijn collega baaltjes hooi krijgen, leek me wel fijn als extratje maar hij wil 2,50 per baaltje hebben omdat hij anders verlies draait. Baaltje gewogen en is nog geen 8kg, gaat hem niet worden.
Heb vannacht slaaponderzoek gehad en ben gewoon 4x wakker geworden terwijl ik normaal wel doorslaap, ben echt kapot -O-

Het slaaplabo grenst aan mijn dienst, veel mensen kampen met het probleem wat jij ondervond. Als ik al die draadjes zie, vrees ik dat ik ook niet veel zou slapen moest ik zo'n onderzoek ondergaan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:56

Ik heb zo n onderzoek ook gehad, ja. Die draadjes zijn wel een toestand.

Wij hebben gisteren dus stelconplaten laten leggen bij de hooicontainer. Lekker voor daar, maar het vormt nu een dan tussen de paddock en de sloot. Had ik wel rekening mee gehouden, maar niet dat het zó erg zou worden. Het staat hier letterlijk onderwater. Ik loop niet in de prut maar tot mijn enkels in het water |( . Verschrikkelijk! We hadden al een kolk aangeschaft, maar die krijgt nu wel haast. De dimoelpomp een uur laten draaien, maar heb nog wel 3 uur nodig. En er zit geen stroombeveiging op, dus ik moet er bij blijven. En dat gaat niet, want moet nu hooi halen en morgen aar de crematie van mijn zwager. Dus.... :evaw:

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:57

SVRL schreef:
Azmay schreef:

Het slaaplabo grenst aan mijn dienst, veel mensen kampen met het probleem wat jij ondervond. Als ik al die draadjes zie, vrees ik dat ik ook niet veel zou slapen moest ik zo'n onderzoek ondergaan.

Die draadjes gingen eigenlijk nog wel, jammer was alleen dat de banden van het kastje veel en veel te lang waren op zijn kortst dus hij hing echt los om mijn lijf en dat slangetje voor je neus is ook niet comfi ademen.
"Grappig" ook dat ik dus echt bijna om de 3 uur wakker werd uit een droom dus ik vermoed toch echt dat er een probleem is met mijn REM slaap, hoop het dan valt er misschien wat aan te doen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:32

Ik hoop het mee voor jou Azmay, slecht slapen en niet uitgerust wakker worden is echt hels.

Hier is het ondertussen ook watertrappen. Het laatste stukje dat droog was, is nu ook blubber. De paarden zijn in een pesthumeur, maar regenen nog liever nat, als thuis in hun stal te komen schuilen. Ik zou ze er kunnen opsluiten, stal een stukje verharding geven genoeg plaats om te staan. Maar als ze beginnen te bekvechten, dan is er geen ruimte om mekaar voldoende te ontwijken.

Maar goed, vanaf morgen zou het droger worden, met nog een stuiptrekking op zondag en hopeleijk zijn we dan een poos van het water vanaf.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:48

Oh wat een ergenis Fabster. Gecondoleerd trouwens.

Ik had 4 grijze paarden.. stonden te dringen voor het hek. Ik heb nog nooit zo snel uitgemest.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:53

Ik heb vorig jaar een slaapomderzoek gehad, wat een verrot bed had ik zeg. Echt heel slecht geslapen, expres een hele drukke dag ervoor (van 7 tot 21 werken en om 22 melden hihi)

Hier ook alles nat, geen paard buiten gezien vandaag haha.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:56

Ipsilonka schreef:
Ik heb vorig jaar een slaapomderzoek gehad, wat een verrot bed had ik zeg. Echt heel slecht geslapen, expres een hele drukke dag ervoor (van 7 tot 21 werken en om 22 melden hihi)

Hier ook alles nat, geen paard buiten gezien vandaag haha.

Ik mocht thuis slapen, liep er alleen een middagje voor l*l bij :+

Mijn paddock is niet eens echt overdreven nat moet ik zeggen, en mijn paarden blijven eigenwijs in de regen staan :')

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:22

Hier gelukkig geen regen, wel veel sneeuw weer.

We hebben zelfs klei grond, dus zie wel een beetje op tegen de dooi dadelijk... Rijbak is nu wel erg fijn, jammer genoeg zit rijden er nog niet in (hersenoperaties en ook alweer bijna vier jaar niet meer gereden). Hopelijk van het voorjaar!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:24

Bah natte zooi. En zo de hele dag door.
Dunya heeft wel nog ff op Roosje gezeten aan de longe op de barebackpad.
Allemaal zeikenat. Daarna lekker warm genoten in bad vd bubbels.
Beide kids hebben 3 wentelteefjes weggesmuld. Ik was stom verbaasd. De kleine is net 3 geworden.

Hopelijk een mooi voorjaar.

Projectje gaat dus al goed rond.
Wel handig idd om over de commando's na te denken.

Zou gelijk ontwormen. Zeker als het al zolang geleden is. En dan ruim doseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:29

Oh, wat was mijn vent super vanavond! Hij stelde zelf voor om toch een afdak te maken op de wei. Mag normaal niet, maar gewoon een constructie op 4 poten moet doenbaar zijn. Een jachthut mag zonder vergunning geplaatst worden, dus als we goed nadenken moet het wel lukken.

En we gaan defenitief voor een hooistolp. Zodra het beter weer is, komen we Nederland even onveilig maken en vertrekken we terug naar huis met een stolp.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:31

Ja een afdak is toch wel fijn. Zeker met die non stop regen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:33

Dunya vanavond genieten op Roosje (ondanks de regen)

Afbeelding

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:45

@SVRL: afdak met een stoel erop = jachthut toch?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:01

Dat water hier is ook echt wel genoeg geweest. Mijn zusje vond de paarden zo zielig kijken vanmiddag dat ze uit zichzelf de stallen heeft uitgemest zodat ze naar binnen konden :D Ik hoefde dat dus niet meer te doen toen ik thuis kwam van het werken en de paardjes stonden lekker droog.

Bij de binnenbak liep er over het erf gewoon een rivier. Mijn transportkappen zijn ook grijs i.p.v. zwart en ik hoef maar een paar meter buiten langs te lopen totdat ik bij de bak ben, vieze prut :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:08

Wendy schreef:
@SVRL: afdak met een stoel erop = jachthut toch?

En camouflage netten :j

Ben wel opgelucht dat hij ook in ziet dat we iets moeten doen. Voor nu is het helaas al te laat, maar ik zit zo met een knoop in mijn maag. Mensen zien niet dat de paarden thuis kunnen schuilen en ik wil echt geen klacht aan mijn been. 14 dagen geleden sprak iemand me aan, heb die persoon toen gewezen op het pad door het bosje en hem verteld dat thuis een stal en drinken staat, maar dat de paarden er niet naartoe willen en toen was die persoon gerust gesteld. Maar niet iedereen komt langs net op het moment dat ik bij de paarden ben.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 07:54

Ik heb aan mijn wei een geplastificeerde kaart met mijn naam en nr
Toen er nu een bejaard mager pensionpaard stond had ik op die kaart staan daar het paard voldoende voer kreeg maar al erg oud was en bij vragen konden ze bellen. .

Onze kopers van het huis zijn akkoord, ook met overdracht na zomer omdat dan het andere huis vrij komt. Prijs bijna akkoord gaat om klein bedrag nog maar ik kan niet reageren omdat ik nog geen reactie heb van het huis waar wij interesse in hebben. akkoord of niet. Nu spant het erom....

Qua timing ivm overdracht is het perfect maar met de pech die mijn man en ik altijd met zulke dingen hebben. ...maar moet positief blijven denken

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:25

Spannend hoor Lynn Nikita. Even afwachten maar. Beste kan je inderdaad realistisch zijn ipv te positief. Kan echt een behoorlijke domper zijn als het op het laatste moment niet doorgaat

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:07

ik zal duimen voor je Lynn. ;)

Ik ben heel blij met mijn drainage! De bak stond gisteren onder water en nu heb ik een klein plasje in het midden, de rest is helemaal droog *\o/*

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:16

Sterkte, Lynn!

Hier is de bak ook weer redelijk droog. Zonder drainage. Ben nig niet buiten geweest. Zo eens kijken hoe de rest er bij staat en de pomp weer in het watergooien.

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:23

Spannend Lynn!!! Heel veel sterkte met je zenuwen :D
En die hoeveelheid water, niet normaal toch? Ben dan wel echt blij met mn vaste stallen. Ze hebben gister ook echt wel veel in de schuilstal gestaan, en daar krijgen ze dan ook hun hooi, maar een nachtje in alle rust en droogte komt mijn nachtrust ook echt wel ten goede :o . Moet zeggen dat ik het vanmorgen best alweer mee viel vallen met de bende achter het huis. Als het vandaag droog blijft, kunnen ze vannacht weer buiten blijven. Dan is alles wel weer zo goed als droog denk ik.

Las van alles over hooi en hoeveelheden. Ik voer onbeperkt kruidenhooi. Grof stengelig en uitgebloeid. Voor mijn snel invallende kwpn-er is dit blijkbaar ook prima, die doet het er prima op. Voor de andere twee die veel soberder zijn qua ras, levert dit hooi onbeperkt tot nu toe ook geen problemen op. Die worden niet tonnetje rond en vreten wel driftig mee. Vooral de Freiberger, denk dat ie in zn eentje zeker 15-20 kilo per dag wegstouwt. Hij weegt dan ondertussen ook wel zo'n 700 kilo schat ik in. En is nog 3, bijna 4, nog flink in de groei dus.

En slaapproblemen, bah dat is vaak zo bepalend voor de rest van je dag. Kan er over meepraten, ben altijd al een slechte slaper geweest. Voor mij is de sleutel toch echt wel regelmaat, de zorgen die ik heb direct aanpakken, en weinig suikers etc eten. Gezond leven met weinig stress dus :') Zo'n dooddoener eerste klas, vooral met een drukke baan, druk leven en weet ik wat voor drukte nog meer.... Maar toch, áls het me lukt een tijdje lukt om me aan een paar voorwaarden te houden, dan merk ik dat echt wel. In mn kwaliteit van slaap als ook mn energieniveau overdag. Maar val altijd zo snel weer terug..... Nahja, blijven proberen....

Fabster, nog gecondoleerd en sterkte met de crematie.
Verder iedereen sterkte met het al het water!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:01

Oh dat is wel heel spannend lynn!!

Wij hebben sinds zondag een nieuw bed en nieuwe matrassen, wat een wereld van verschil!!! Geen rugpijn meer en slaap een stuk beter!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:09

Je houdt de spanning er wel in Lynn! Wel positief dat jullie al zo ver zijn :)

Fijn Chasey!

Bij ons staat het land onder water. Nu ligt het hoger dan bij de buren dus bij ons alleen plassen. De buren is bijna helemaal ondergelopen. Daar zou toch op korte termijn weer mais ingezaaid moeten worden.. Gaat nu niet lukken.