Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
luzerne schreef:Allereerst diep respect voor je doorzettings vermogen, jullie hebben echt een huzarenstukje geleverd..
Je zag potentie in een object waar menigeen waarschijnlijk geen heil in zag..
Denk ook oprecht dat je er een fijne plek hebt gecreëerd..
Van huis uit ben ik opgegroeid met ouders die een Pensionstal aan huis hadden, dat was trouwens wel de directe overweging om er zelf nooit aan te beginnen.
Onze 4 paarden staan aan huis in een PP die we zelf de afgelopen 4 jaar hebben opgebouwd..
Ik vraag me echter wel af of je het economisch gezien goed door gerekend hebt..
De kosten voor de wederopbouw heb je enorm laag gehouden ook hier mijn welgemeende complimenten voor.
Maar een kleine vaste lasten berekening leert al snel dat als je huur €500 is ( staat bij de advertentie) het stro en hooi ( ik hou het goedkoop) €75 per paard ( je zonder water en energie ) € 950,00 per maand aan vaste lasten hebt.
Ik neem aan dat je voor al het arbeid dat je verricht, ik denk aan mesten, voeren, waterbakken vullen, mestafvoeren etc etc je eigen twee paardjes graag vrij wil houden.
Dat betekend kort gezegd dat de 4 andere stalgenoten minimaal die €950,00 op gaan hoesten..
Is dat haalbaar?
Begrijp me niet verkeerd hoor geen kritiek, ik ben geen econoom.. Maar ik weet uit ervaring dat een kostenraming best lastig is, maar je vaste lasten fluctueren niet.
Ik volg je met veel plezier....!!