Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 07:22

Wat een heerlijke foto Anke! Geniet van je vakantie!

Ik heb gewone wandelschoenen als stalschoenen en dat gaat prima :) Shirelief is een keer op mijn voet gaan staan toen ik jodhpurs droeg. Dat heb ik geweten... Een middenvoetsbeentje is daarbij naar buiten gedrukt nadat de zwelling over was is ie voor een groot deel weer teruggegaan naar de oude plek maar niet helemaal. Merk vooral bij mijn naaldhakken dat ik daar pijn krijg na een paar uur. Stom beest.. ik droeg uitsluitend hakken :+ ben daardoor wel iets voorzichtiger geworden en draag alleen nog stevige schoenen terwijl ik voorheen gerust op mijn pumps ze even snel ging voeren of binnen halen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:40

Anke schreef:
Je hebt een heerlijke bak. Inderdaad zonde zeg als hij weekloos licht. Wellicht een ander/nieuw doel ervoor?

Een ernstig ongeluk is de angst van velen. Vaak sta je er niet zo bij stil. Totdat het iemand overkomt die je kent.

Ik ben heel bewust van ongelukken die kunnen gebeuren. Beetje teveel misschien. Komt door de idiote paarden die ik heb. had ik vroeger nooit met mijn oude ruin. Maar goed, vandaar mijn airbagvest en daarom wil uk er ook1 voor dochterlief. Alleen vergeten te bellen, gisteren....

Avaluna, lange posts mag hoor. Juist gezellig! En als je geen functie meer hebt voor je bak, heb ik dit ook aan mijn vriendin laten zien. Die heeft een hetsenbloeding gehad en haar paarden moeten verkopen:

Afbeelding

Beach club!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:45

Goedemorgen.... T zonnetje schijnt.... Stallen gedaan, was hangt al buiten.. Wat wil een mens nog meer?
Ff rijden.....
Anke, geniet je lekker?
Door mijn ongeluk stap ik niet meer op elk paard... Mag ik ook niet meer van mijn man.
Dat moest ik beloven toen ik na een jaar toch weer opstapte.
Ik ben idd ook niet meer zo stoer, maar dat zal ook met de leeftijd te maken hebben... Ben geen 20 meer.

Ik wens iedereen een fijne zonnige dag toe, hier is alles al weer opgedroogd, niets meer te zien van de enorme regen die is gevallen.

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:54

Goedemorgen!

Monmaster, klinkt heerlijk! Hier is vannacht toch wel heel veel gevallen, tot nu toe konden de paarden elke dag even op de wei maar vandaag hou ik ze er even af want zelfs onze bak staat blank.. en dat is niet vaak! Gelukkig droogt ie wel snel en in de hoeken, waar het voer staat is het droog. Ik noem dit altijd 'balansdagen' voor de paarden. :')

Ik stap ook niet zomaar op andere paarden, wel wat paarden van vriendinnen maar dat zijn vaak ook koudbloedtypes, niet zo hoog. :+ En mijn eigen paarden vind ik het leukst dus ja.. waarom zou ik op een andere stappen. :P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 08:57

Ongelukken kunnen idd zomaar gebeuren. De ene heeft op dat moment wat meer geluk dan de ander.

Ik ben niet voor niets "oud en krakkemikkig" voor m'n 30e.
Paarden die op m'n knie en enkel staan, halstertouwtjes die om m'n vingers heen slaan als er een paard weg rent..
Sommige dingen gaan jaren goed, en dan op een dag ineens niet meer.

Al het risico uitsluiten kun je toch niet, hoogstens een beetje beperken.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:00

En dan vinden we paarden toch nog steeds het heerlijkste tijdverdrijf he? :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:03

Zo lang het goed gaat is het prima :D

Maar als ik bijvoorbeeld elke dag m'n kromme vingers voorbij zie komen dan denk ik weleens, zouden die ook krom geweest zijn als ik niets met paarden zou hebben ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:04

Ik ben ook veel onzekerder geworden dan voorheen. Toen stapte ik overal op, zelfs zonder cap. Ook op mijn vorige paard nooit bang geweest tot het plotselinge gedrag . Nu 2 kinderen en bij aankoop van een nieuw paard scheet ik 7 kleuren en toch voor een jonkie gegaan. Dat was de enige waar ik een goed gevoel bij had. Ook rustig aan gedaan. Grondwerk longeren tandarts zadelmaker. Eerst alle basis in orde en de eerste keren een stoere vriendin op laten rijden en ik alleen erop met iemand ernaast met een touwtje.wilde mijn onzekerheid niet overbrengen op hem. Nu gaat het goed. Ik ben nog niet buiten geweest dat wil ik ook eerst doen met ervaren paard erbij
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 30-04-16 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:04

Dan was het wel met klussen of fiets/vallen of wat anders gebeurd misschien. :') "je krijgt er zooooveel voor terug... " :') :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:08

Oh dat zal ook best wel.
Ben met mountainbiken ook weleens een beetje banketstaaf gevallen op het asfalt, waarna ze in het ziekenhuis de steentjes uit m'n knie hebben moeten halen.

Of dan schiet ik idd met klussen weer eens uit met een schroevendraaier en steek die zo in m'n hand |o of zaag m'n nagel in 2 stukken :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:08

Haha! Je krijgt er heeeel veel voor terug! Zeggen ze ook van kinderen O:)

We hadden ook kunnen gaan dammen met zijn allen..... <<)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:09

Komt ook met d jaren denk ik. Dat je voorzichtiger wordt. Als ik er aan terug denk wat ik met mijn vz pony deed op 15 jarige leeftijd..moet ik nu niet meer aan denken hoor hihi.

T word tijd dat het weer af droogt. De dames maken een bende van hun stal. Als het droog is slapen ze buiten en een enkele drol binnen. Nu moet alles binnen, piesen kakken draaien woelen...smeerlappen bah hihi.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:11

Nou Tamara, vandaag begint de lente! :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:17

Ik heb ook crocs maar die komen echt nooit bij de paarden in de buurt, hooguit vanaf de andere kant van het hek een aai over de neuzen :D

Afbeelding

Hier ook het nodige gebroken in de loop der jaren wat allemaal paardgerelateerd is :D en slechts eenmaal omdat ik er op zat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:33

Even afkloppen, maar ik heb nog nooit wat gebroken en zit toch ook al heel wat jaartjes in de paarden en ben van grote hoogte er regelmatig afgestuiterd. En dat is dus ook precies wat ik doe: eraf stuiteren, laat gewoon een krater achter op de grond :+ . Dat is dan ook echt het enige voordeel wat ik aan mijn laag vet heb geloof ik...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:56

Claudia _O- :') Ik zei altijd..."Een goede ruiter is een zandruiter"Je moet ook leren vallen :+

Paarden zijn leuk...hier ook al heel wat verwondingen opgelopen hoor...geplet,gemangeld,overlopen,gebeten,wel eens niet snel genoeg geweest en een mep gehad.Gat in mijn hiel omdat er een paard bovenop sprong (leuk veiligheidsschoenen...maar die helpen daar dus niet tegen :P net als met veulens,die weten altijd goed het einde van de neusbescherming te vinden door bovenop je wreef te spingen :x )

Het aantal kneuzingen kan ik echt niet meer tellen..ergste was denk ik mijn ribben en mijn knie.
Gescheurde schouderband is ook geen aanrader,net als een gebroken teen en een gebroken vinger.Ook nog een tijd met krukken gelopen omdat een paard een gat achter mijn knie had veroorzaakt.Tand door lip zou ik ook nog bijna vergeten.

Misschien toch wandelende takken gaan houden in mijn volgende leven :P

Zoefie...je had het over consequent zijn...Mijn jongens stonden eerst aan de Transformatorweg in Amsterdam.Een hele drukke weg van/naar de A10...stad in/uit en richting het industrie gebied.Ik kon daar geen gezeik gebruiken,veel stoplichten,zwaar verkeer en bouwputten.Gehoorzaamheid is daar van levensbelang.
Nu ik niet meer stabiel op mijn benen sta en slechter loop,kan ik ook geen onzin gebruiken.Strenge strakke opvoeding en dat werpt zijn vruchten af.
Jongens weten waar ze aan toe zijn en zijn super in de omgang.Maar kost tijd,geduld en je moet inderdaad geen milimeter toegeven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:13

Mijn laatste ongeval was omdat ik simpelweg afstapte en toen van alles brak. Paard stond keurig stil, op het verharde, hoge ariats aan zodat ik niet kan zwikken. Raakte de grond en voelde zo mijn bovenbeen door mijn knie en onderbeen heen zakken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:14

ohjajoh6 schreef:
Even afkloppen, maar ik heb nog nooit wat gebroken en zit toch ook al heel wat jaartjes in de paarden en ben van grote hoogte er regelmatig afgestuiterd. En dat is dus ook precies wat ik doe: eraf stuiteren, laat gewoon een krater achter op de grond :+ . Dat is dan ook echt het enige voordeel wat ik aan mijn laag vet heb geloof ik...

Jij hebt je persoonlijke airbag altijd bij je (net als ik)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:16

Ik ben dus 1 keer achterover geklapt en 1 keer viel paard dus met paard en al in die jaren en dat zijn dus beiden dingen waarbij een airbag Est niks doet... Wilde mijn man dus al jaren eerder mij cadeau doen.

Dochter heeft een goede bp dus en geen airbagding.

Shire op je voeten is idd echt niks; wat een knapperd, trouwens Selka; volgens mij heb je ook erg veel pech gehad met je paardjes.

Ik stap eigenlijk nooit echt nooit op vreemde paarden, had eerst een tijd niet kunnen rijden, was al krakkemikkig genoeg, daarna mijn nieuwe geweldige merrie, vriendin heeft jaren gezeurd en waarom die ene dag toch? Niet gewacht op manlief om mijn Chatlotje met de trailer mee te nemen? Geen idee, toch op haar nieuwe gegaan, wilde wss weer lekker genieten, niet altijd maar zorgen maken/nee zeggen... Buitenritje heeft een kwartiertje geduurd...

Nou DubbelDun die zou ik idd maar niet doen.

Ben nooit warm gelopen voor Crocs die kwamen er hier gewoon niet in, ook niet voor dochter; hahaha; ik ben streng; als ze lekker zitten, loop je dadelijk overal op die dingen, maar heb door vriendin wel Crocs slippers die zijn/waren wel fijn voor naar de sauna en zitten/zaten idd heerlijk!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:18

Zo zie je maat Meggie Meg; hoe stom.

Eerder hele ellende gehad tijdens stomme val tijdens paarden voeren, hahaha.

En nou nog; heel belangrijk; ik ben niet ban het paard gevallen! Ik zat er te goed op.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:22

Jullie gaan te snel :P

Licor is echt een hele mooie draver, snap dat je er niet meteen draver in herkende, en wat een kadootje dat 'ie dan kan tölten!

Mijn ijslander was geen dure, maar ze is dan ook 'al' 16 jaar en een ex-fokmerrie. Zitten wel vijf gangen op en ze is mega betrouwbaar en natuurlijk ook de mooiste ijslander ter wereld :o dus ik ben erg blij met haar! Vorige geïnteresseerden hadden haar laten staan, die wilden haar als fokmerrie verder gebruiken maar ze was toch wat te zuur. Haha, dat kan 'k beamen, er zit wel een karakter op.

avaluna: 'k ben ook stil van je verhaal.... vooral een diep respect voor jouw positieve instelling en doorzettingsvermogen :)

AbbyBlues: wat een verhaal over het binnenhalen van de paarden! Zal je wel een halve hartaanval bezorgd hebben :(:) 'k verhuis mijn paarden naar een ander stuk wei met drie of vier tegelijk aan het touwtje, maar dat kan enkel omdat 'k ze al lang ken. Weet hoe 'k ze moet parkeren in welke volgorde (wie links en rechts, mijn oudje aan een langer touw erachter, enz enz). Zoals Kirrr al zei, deze zomer goed gaan grondwerken met ze en dan komt dat wel in orde :)

Is de regel niet 50 keer vallen voor je en goede ruiter bent? :')

Ik ben al veel te veel omver gebeukt of eraf gevallen (reed vroeger paarden van een handelaar :P ). Maar nooit iets erger voorgehad dan een hersenschudding of de pees in een vinger over. Geluk gehad met vallen :D

Over crocs bij de paarden... in de zomer loop ik zelfs op slippers of blote voeten alles te doen :o zal me ooit weleens slecht bekomen, maar gaat nu toch al tien jaar goed. (afkloppen)

avaluna: kan je je piste niet verhuren? Dan krijg je er nog wat inkomsten van..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:26

Haha en las nog iets van paard op het terras. Wij gaan vaak terrasje doen met de paarden, worden ze gemakkelijk van :D

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:36

Hier regent het nog steeds en ik wil rijden want ik heb morgen een wedstrijdje ;(
Gisteren ook al bagger weer.

Ik ben zat gevallen en nooit wat gebroken tot vorig jaar en ook dat had niks te maken met de val maar met het feit dat iemand in de weg stond en ik daar tegen aan viel en diegene totaal niet op mij lette maar op het paard dat weg liep.
Als diegene netjes aan de kant gestapt was, had ik gewoon met mijn kont in het zand gezeten, niks aan de hand.

Nu moet ik wel zeggen dat ik een half jaar daarvoor heel lelijk gevallen ben op mijn werk , mijn scheenbeen heeft toen heel lang zeer gedaan en achteraf vraag ik me af of er toen al niet een barst is ontstaan in mijn kuitbeen.
Er zat een rare deuk precies op de plek waar een half jaar later de breuk was en nu is dat weg.

Gelukkig is alles nu weer sterk en heel en bang ben ik ook niet geworden.
Blue is wat dat betreft ook een heel fijn paard, heel betrouwbaar.

Ben nu bewust netjes aan het sporten en bezig met afvallen, 3 kwart jaar niet veel doen is niet best voor je lijf.

Vind het wel leuk dat er hier een aantal kleinere paarden/pony's rijden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 10:57

Airbagvesten en bodyprotectors helpen niet overal bij, helaas. Maar ben er toch al eens blij mee geweest. De paarden die ik en mijn dochter nu rijden, komen niet omhoog, gelukkig. Mijn Barok Pinto wel, dus dat wordt nog spannend. Eerst maar in de bak flink oefenen.

Vroeger ook wel vaker gevallen. Maar op een 1 of ander manier landde ik altijd op mijn 2 voeten. Behalve de x dus, waar ik de chronische slijmbeursontsteking in mijn bekken van over hem gehouden. Laatste x dus alleen een hele blauwe kont, dankzij de airbagvest.

Over oepsmomentjes gesproken. Wat mij dus echt nóóít gebeurt, diet mijn lieve man gewoon wel; even het hek open zetten, zodat hij er in kan met de auto. Met de Belg die daar gewoon rind wandelt, aan een hele drukke 80 weg.... :roll: -:(- Echt , hè, ik kreeg bijna een hartaanval!

Beau wandelt doodleuk naar buiten: hé! Gras! Zo de weg op. Komt natuurlijk net een tractor aan en een peleton wielrenners....zucht....

Dus ik ga midden op de weg staan om het verkeer tegen te houden, man komt vanaf de andere kant om beau weer zijn weitje in te krijgen. Tractor stopt, wielrenners niet. Die zoeven links en rechts om mijn oren. Ondertussen roepend: zó, die is groot! Beau schrikt ervan en gaat rennen. Gelukkig wel zijn wei in. Maar die wielrenners snap ik echt niet. Als Beau de verkeerde kant op rent, rent ie dwars over die wielrenners heen. Maar even stoppen is zeker niet goed voor de gemiddelde snelheid... >;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 11:03

fabster wielrenners zijn werkelijk de meest domme weggebruikers die ik ken. 8)7
Soms maar goed dat ze zelf niet door hebben hoe gevaarlijk ze bezig zijn.

Leuke foto van paarden op het terras.

Ik heb persoonlijk liever een paard wat voor omhoog komt als eentje die bokt.