Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:28

Even een hele andere vraag:
Als je een kale paddock hebt die ook als bak gebruikt wordt en je wil er om die reden geen schuilstal op plaatsen, hoe kan je dan simpel voor wat schuilmogelijkheden zorgen?
Ik dacht zelf aan wat schuttingen plaatsen langs de zijkant zodat we minder wind en regen is.. Iemand nog meer ideeën?

Arabesk

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:43

Windbreekgaas?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:49

LvA1993 schreef:
Jammer om al jullie reacties te lezen. Het komt best aan om te zeggen dat ik niet realistisch ben, egoïstisch en noem maar op. Jullie punt is in ieder geval meer dan duidelijk.. :) Ik heb foto's erop gezet omdat ik trots ben om wat ik in al die jaren heb bereikt en kunnen maken. En waarvoor het topic bedoeld is, ik ben trots op ons kleine winterparadijs en wilde het graag met jullie delen. Niet om vervolgens lang door te gaan of het wel/niet correct is een pony alleen te houden.

Misschien nu een idee om door te gaan met waarvoor het topic is, onze winterparadijsjes showen! Want wat zijn er een prachtige plekjes!

Dat begrijp ik wel, maar een weidemaatje is net zo goed een onderdeel van een winterparadijsje. Dus vandaar dat het ook wel on-topic is.

Daarnaast is het hebben van een weidemaatje mijns inziens niet een ideaalplaatje, maar gewoonweg een basisbehoefte. Ik ben trouwens wel blij om te lezen dat het aankomt.

En je plekje ziet er leuk uit (schattig stalletje), een prima plekje voor twee of meer paardjes +:)+ .

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:14

Ik denk dat ze het nu wel snapt...

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:40

Arabesk schreef:
Windbreekgaas?

Oh dat is een goede zeg! Daar kunnen ze ook nog een beetje doorheen kijken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:15

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:51

Oh tinky dat lijkt me ook mooi voor over mijn baal hooi. Maar ze verkopen alleen grote stukken zie ik.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:55

acanthus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 03:32

@Tess_84: a dream comes true! Prachtig resultaat en leuk, zo enthousiast als je erover praat.
Maar zou iedere eigenaar dat in zo'n geval niet?!
Geniet ervan: je paarden doen het iig, zoveel is duidelijk!

@ LvA1993: een fijn stekje: weide, schuilstal. Het mooie uitzicht voor de baas is enkel meegenomen. Zou zelf de schuilstal ws iets updaten, is het staketsel veilig genoeg vraag ik me af nav de foto's?

Dan kunnen er bokkers over gaan struikelen dat jouw paard alleen staat, maar hé: "een shet of mini die daar best wel bij kan".
Jeetje.
Realistisch? Zeg nu zelf roependen: welke meerwaarde heeft zo'n klein maatje voor jouzelf? Wat doen JULLIE met een shet/mini erbij? Grasmaaier laten zijn? Een potentiële MS-patiënt laten worden?
Het is tenslotte het maatje van jóuw paard, dus staan ze vanzelfsprekend samen? Klinkt doordacht.
Zo'n maatje erbij kost ook het volle pond mocht er medisch iets aan de knikker zijn.
Realistisch en fijn meegedacht over iets wat jezelf ws nooit aan zult gaaan en over de portemonnee van een ander.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 08:05

kvulden schreef:
Oh tinky dat lijkt me ook mooi voor over mijn baal hooi. Maar ze verkopen alleen grote stukken zie ik.

Mijn boerman kwam met deze tip omdat ik winddoek om mijn kapschuur wilde,als je handig bent met een naaimachiene (en een hebt die sterk genoeg is :P ) kun je zelf even een zoom maken.
Heb toen het kleinste stuk gekocht en met knippen en stoeien met de naaimachiene mooie doeken op maat kunnen maken.Nog een flink stuk over voor de andere zijde :)

Zal eens kijken of ik foto kan maken vandaag.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:47

acanthus schreef:
@Tess_84: a dream comes true! Prachtig resultaat en leuk, zo enthousiast als je erover praat.

@ LvA1993: een fijn stekje: weide, schuilstal. Het mooie uitzicht voor de baas is enkel meegenomen. Zou zelf de schuilstal ws iets updaten, is het staketsel veilig genoeg vraag ik me af nav de foto's?

Dan kunnen er bokkers over gaan struikelen dat jouw paard alleen staat, maar hé: "een shet of mini die daar best wel bij kan".
Jeetje.
Realistisch? Zeg nu zelf roependen: welke meerwaarde heeft zo'n klein maatje voor jouzelf? Wat doen JULLIE met een shet/mini erbij? Grasmaaier laten zijn? Een potentiële MS-patiënt laten worden?
Het is tenslotte het maatje van jóuw paard, dus staan ze vanzelfsprekend samen? Klinkt doordacht.
Zo'n maatje erbij kost ook het volle pond mocht er medisch iets aan de knikker zijn.
Realistisch en fijn meegedacht over iets wat jezelf ws nooit aan zult gaaan en over de portemonnee van een ander.

Je kan ook een pensionplek aanbieden voor een paard of pony, in het meest ideale geval verdien je er zelfs nog iets aan. Zo heb ik vijf jaar met mijn paard gestaan, de eigenaresse van de shetlander is ondertussen een goede vriendin en het was veel toffer dingen met twee te ondernemen. En paard en shet waren de beste maatjes.

Verder... mooie plekjes allemaal :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:38

Tinky12 schreef:
kvulden schreef:

Mijn boerman kwam met deze tip omdat ik winddoek om mijn kapschuur wilde,als je handig bent met een naaimachiene (en een hebt die sterk genoeg is :P ) kun je zelf even een zoom maken.
Heb toen het kleinste stuk gekocht en met knippen en stoeien met de naaimachiene mooie doeken op maat kunnen maken.Nog een flink stuk over voor de andere zijde :)

Zal eens kijken of ik foto kan maken vandaag.

Achter de naaimachine geen probleem. Het is tenslotte mijn werk haha. Ik zal eens rond neuzen of ik een klein stuk kan vinden. 4x4 zal al voldoende zijn.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:42

Ik heb toen de kleinste aangeschaft...4x10 en och,houd je een stukje over....komt wel weer van pas ;)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:00

En wat heeft dat gekost?

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:02

acanthus schreef:

Dank je wel, we genieten er inderdaad elke dag van!

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:33

Hoi
Ik wil me hier ook melden
Mijn paradijsje
Dit is de paddock met schuilstalAfbeelding

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:34

Afbeelding
Deel van de wei!

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:37

Afbeelding
Afbeelding
Nog de paddock

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:40

Afbeelding
Afbeelding
In de zomer is het echt genieten!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:06

Heerlijk al die paradijsjes. ... Ben best ietwat jaloers

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:11

Ik heb een vraagje:

Mijn shetlanders staan op een relatief klein stuk.
Ik geef ze s avonds hooi in een ruif waar ze uren over doen en toch gaan ze graven en dus zand eten.
Ik kan ze binnen zetten maar dat is veel te warm en s morgens lastig ivm met erg vroeg naar het werk moeten en mijn moeder dus voert.

Ik had het idee om waar de ruif staat een groter stuk te bestraten en een afdakje te maken en ze dus snachts op te sluiten met een stroomdraad zodat ze niet op het kale land kunnen komen om te "grazen"en te graven. Uiteraard met voldoende hooi en water.

Ik ben alleen bang dat ze niet durven te plassen op de tegels. Als ik er een beetje stro ingooi helpt dat misschien om daar te plassen?

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:18

Ik wil me graag ook melden !
Sinds eind augustus Falko aan huis en die dag ook gelijk 2 nieuwe vriendinnetjes erbij.
We hebben voor de winter een tijdelijk verblijf gemaakt. Wonen er nu 3 weken ook zelf maar ons andere huis staat nog te koop. Als die verkocht is gaan we een echte stal bouwen.
Maar voor nu is dit prima en ze staan amper in hun schuilstal. Alleen met voeren staan ze eronder. Falko is wel erg veranderd sinds hij thuis staat in een positieve zin. Ze staan dus dag en nacht buiten en met mooi weer en als het land droog is staan ze op de wei
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:41

Je kunt beter je probleem aanpakken ipv verplaatsen judith. .

Zand Eten is meestal een mineralen tekort. Krijgen ze alleen hooi?

Zo ja verdiep je eens in een vit min korrel

Marstall force
Jepaardgezondenfit.nl
Pavo
Vitalbix
Bijvoorbeeld

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:26

Ze krijgen alleen goed hooi en ze maken goed gebruik van een liksteen van paardnatuurlijk waar alles inzit.
Volgens mij is het gewoon het zoeken naar de eetbare grasworteltjes.
Het is niet zo dat ze het zand eten om zand te eten, maar ze graven naar de wortels en zo dus ook zand meeeten.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:58

Zie hier hele leuke paradijsjes langskomen! ziet er zo gezellig uit.