Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:08

karev schreef:
Mooie plekjes komen er voorbij zeg! Ons huis staat ook al even te koop. De wens was een eigen plekje met de paarden aan huis..maar dat wordt em voorlopig niet.

vandaag geregeld dat de mestbult 2x per jaar gehaald wordt. 50,- per kieper a 8/10 ton. Moet te doen zijn toch met een fjord en shet? Ik kan me geen voorstelling maken van 8/10 ton mest
;( gelukkig haha

ik heb 14 ton per maand ( wintermaanden ) voor 11 paarden

_black_rose_

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:35

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:39

Pfff ik voel me nu wel een enorme pauper als ik jullie foto's zie! Wij hadden ongeveer 250.000 te besteden waarvoor we in Limburg heel wat leuks gezien hebben maar mijn vriend vond dat te ver _-:(
Het moest dus in Antwerpen maar dat is zo ongeveer de randstad van België dus veel concessies moeten doen op oppervlakte én afwerking.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-15 21:49

Wij hebben ons bijna-huis ook eerder toevallig gevonden op Kapaza (de Belgische marktplaats). Mijn vriend was al een tijd af en toe aan het kijken maar we deden er verder niets mee omdat het eigenlijk nog niet uitkwam met de zaak om nu iets te kopen. Toen zagen we het staan en hebben we toch een afspraak gemaakt. Woensdag kwam het te koop, Zondag gekeken, donderdag een bod gedaan en een week erna de overeenkomst getekend. Nu wachten we nog op de notariële akte :)

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:53

Ik zit niet in Limburg Urielle maar in Noord-Brabant, grens Belgie. Mijn man wilde ook niet tever Belgie in, en niet te ver van zijn werk af wonen. Dit huis voldeed naast mogelijkheden ook aan heel veel "objectieve eisen" die wij op ons droomhuislijstje hadden staan. We wilden beiden een opknapper die nog wel bewoonbaar was en ik wilde minimaal een hectare grond en een oud huis met karakter. Dit is voor ons echt een tienjarenplan maar dat hebben we ervoor over. We leven nu niet in luxe, we hadden vorig jaar budget om de weilanden en bak te laten doen en het dak van het huis te vervangen en dit jaar beginnen we met het verbouwen van een gedeelte van het huis. We zijn tussendoor elke keer buiten bezig met achterstallig onderhoud en doen zo telkens een beetje. Het komt erop neer dat we eigenlijk altijd bezig zijn en dat vergt naast twee banen en de verzorging van alle dieren best wel wat, maar ik zou nooit meer anders willen!!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:05

Grappig om de verhalen te lezen! Ik ben voor iemand gevallen en plots bleef er weinig te wensen over :P

Het huis is al enige jaren in eigendom van mijn vriend (officieel niet van mij, maar de investeringen voor de paarden komen wel van mijn kant). Het is gebouwd door zijn opa en via een tante aan hem verkocht. We wonen er nu een jaar.

Ook hier is het behoorlijk achterstallig, maar we hebben afgesproken dat het in fasen verbouwd wordt. Sommige stukken zijn zo onlogisch ingedeeld dat er drastisch verbouwd moet worden. Maar eigenlijk kan ik geen reden bedenken waarom we hier ooit nog weg moeten, dus dat maakt niet uit. Verder is het echt een prachtige stek met vanuit de voorkant vrij uitzicht over de begonia's van het bedrijf (ik ben zelf ook een plantenliefhebber) en via de zijkant van het huis kijk ik uit op de toekomstige wei. Er zijn qua ruimte wel wat beperkingen door de ondernemingen aan huis, maar ik besef mij ook dat wij hier anders niet zouden zitten ;) Weet nog goed dat iemand tegen mij zei dat ik toch nooit meer weg zou willen bij mijn ouders, die hebben ook een prachtige plek namelijk, alleen hoe prachtig is het als je zelf ook zoiets kunt realiseren.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:17

Hier via funda. En wij dachten ook een tien jaren plan. Maar als ik zie hoe ver we na een jaar al zijn gaat dat mee vallen. Al ben je met een oud huis met buitenboel wel altijd bezig.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:50

Huis ook via Funda gevonden!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:11

Wij konden er direct intrekken,er was net wat opgeknapt.Muren,vloerbedekking,gordijnen...ze wilde zelfs nog even de ramen lappen want daar was ze niet aan toe gekomen :+

Hoewel de vloerbedekking/gordijnen niet echt mijn smaak zijn hebben we het wel zo gelaten.De verhuizing was voor mij toch eigenlijk al een te zware belasting.Dus ene weekend de meubels verhuist (dankzij fantastische vrienden/familie <3 ) en die week snel de laatste hand gelegd aan de afrastering...weekend erop mijn jongens verhuist.

De locatie is hier ook erg fijn,zit vlakbij de stad...ruiterpad dichtbij.Aan het bos maar wel een doodlopende weg...
Lekker rustig hier maar niet doodstil omdat er erg veel recreanten zijn.
Ontzettend lieve buren rondom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:24

Toen ik vanwege een schouder operatie wat ben gaan wandelen, zag ik dat "ons" huis te koop stond.
Stoute schoenen aangetrokken, afspraak gemaakt financiële adviseur gezocht en nu woon ik bijna al 1 week. Paarden hebben het goed naar hun zin. En wij ook! Bak is gisteren afgemaakt, goede drainage erin, prachtig uitgevlakt.

In huis op dit moment een steiger ivm nieuw kozijn. Verder moet er buitenom nog veel gebeuren, maar er is ook al heel veel gedaan.

Wordt bij ons ook wel een meerjaren projectje, maar dat vind ik juist leuk!
Mijn jarenlang gekoesterde droom is uitgekomen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:54

Nu begin ik me gewoon depressief te voelen ^)
Het huis is niet afgewerkt en wat gedaan is, al kapot of niet naar mijn zin.
Mijn gedraineerde bak is ofwel te zwaar ofwel te nat en we kunnen niemand vinden om hem te slepen. Ik zanik al jaren over een mestplaat maar vriend is zelfs te beroerd om de paal in de stal terug recht te zetten, laat staan dat soort dingen.
Ik ben blij met de paarden thuis maar niet met de locatie

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:01

Urielle, ik meen mij te herinneren dat ik ooit in een houtkrullen vergelijk topic heb gelezen dat jij ook Allspan gebruikt als bodembedekking? Heb je dat nog steeds?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:09

Wij zijn ook volop aan het zoeken.
Ik heb op zowat alle zoekertjessites zo'n zoekactie opgeslagen, dan krijg je een mail als er iets nieuw op komt of prijs verlaagd is. Daarnaast kijken zowel mijn mama als mijn meter mee en krijg ik regelmatig mails met kanshebbers.
Er zijn al enkele verkocht onder onze neus...

Nu hebben we 3 kanshebbers en daarin 1 favoriet. Mede door ligging, al veel aan vernieuwd, half hectare grond aan het huis, op 3km 1hectare te koop incl stallen, vlakbij de manege/binnenpiste waar mijn paarden nu staan.. Maar volgens mij wel te duur.. Zondag gaan we kijken.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:12

Kirrr, had jij al geen fijn huisje met de paarden aan huis?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:13

Ja, maar was in huur. Willen nu kopen!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:17

Ja klopt. In welke omgeving zoek je? Mag er opknapwerk aan zijn?
Woon je er nog steeds met de paarden nu?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:20

Huisje is al verder verhuurd.
Nijlen en olen moeten makkelijke bereikbaar zijn ivm werk.
Werk mag er zeker aan zijn.
De goedkope kanten zijn Geel, Meerhout, Ramsel, Herselt, Laakdal, Ham etc.
In die regio is er al wat onder onze neus verkocht.
Regio heist, berlaar, grobbendonk, is meer gewenst.. Maar daar is het aanbod kleiner en dus de prijs hoger.

Je mag altijd doorsturen als je iets weet ;-)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:22

Oh Meerhout ken ik..maar dan van Groezrock! :P Mooi daar hoor! :) Wij wonen in het oosten van het land (Nederland dus), daar staat ook veel leuks te koop. Niet altijd goedkoop maar als je goed zoekt zitten er wel pareltjes bij! (voor degenen die ooit naar het oost'n zouden willen verhuizen. :') )
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 07-01-15 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:23

Helaas is ons huis in Oosterlo (Geel) met 2 stallen en weide net verkocht voor een heel erg gunstige prijs.. Heeft lang te koop gestaan. Maar jij hebt 3 paarden zeker? Dan had er ook niet genoeg grond aan geweest..

Ik zit meer aan de kanten van Turnhout nu. Hier is het gewoon niet te betalen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:40

Yontheke schreef:
Urielle, ik meen mij te herinneren dat ik ooit in een houtkrullen vergelijk topic heb gelezen dat jij ook Allspan gebruikt als bodembedekking? Heb je dat nog steeds?

Niet meer, als ik een mestplaat heb en een bedrijf wat komt halen wil ik dat wel weer. Of iets als aubiose.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:48

Ons huis hebben we ook gevonden via funda. Stond al 2,5 jaar te koop en de vraagprijs was eigenlijk hoger dan we wilden uitgeven.
Wat wel scheelde is dat we ons niet hadden vastgepind op een bepaalde plaats, we hadden een groot zoekgebied waar dit midden in valt.
Bij de eerste bezichtiging al zei de makelaar meteen dat ze 40.000 euro zouden gaan zakken met de vraagprijs. Qua ligging was dit ideaal, een half uur van mijn werk, een half uur van zijn werk, een half uur van de familie en vrienden.... het huis zelf was voor ons perfect, niet te groot, maar zeker ook niet klein. Wel het een en ander aan achterstallig onderhoud wat niet op de foto's te zien was, zoals een badkamer waar je zo door de vloer zakt als je niet uit kijkt (die gebruiken we nu dus niet). En eigenlijk niet geschikt voor mensen met meer dan 1 kind, want maar 2 slaapkamers.
De tweede bezichtiging is mijn schoonvader meegeweest voor de nodige bouwtechnische blik. Daaruit kwam o.a. het houtworm- en boktorprobleem naar voren. Verder ook zaken als problemen met het dak, de windveren, verrotte luiken (daar staan dus echt de paddestoelen in), asbest dakbeschot. En ook duidelijk werd dat het ontzettend smerig was.
Met al die zaken in het achterhoofd hebben we een openingsbod gedaan waar de verkoper zich kapot van schrok (op dat moment hadden we net ons vorige huis verkocht, waar we snel uit moesten). En uiteindelijk zijn we in het midden uit gekomen.

De omheining van de bak en weides, en de bak en weides zelf, zijn het enige waar de afgelopen jaren wél aandacht aan is besteed.

Hoe we dit hebben kunnen doen? Ik ben inmiddels 'al' 35, mijn man 36. We hebben geen kinderen (en die kan ik ook niet meer krijgen, maar gelukkig heb ik die wens nooit gehad), beide een goedbetaalde fulltime baan, en hebben de afgelopen jaren flink gespaard.
Met ons vorige huis hadden we ook een klapper willen maken, maar gezien de crisis is het al een prestatie dat we die met een restschuld van slechts 1000 euro hebben kunnen verkopen (ook een oud huis waar we een jaar aan verbouwd hebben). Verder zijn we zelf handig, doen we dus ook veel zelf, en hebben we een groot netwerk met handige mensen.

Liset87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:53

Hey, wat een super leuk topic!

Ik ben zelf alleen van het af en toe lezen op Bokt, maar vond het nu wel leuk om te reageren.

Wij hebben nu ruim een jaar de paarden aan huis en dat bevalt super! Zelf de stallen gebouwd en de bak (tevens paddock) door de loonwerker laten aanleggen. In de zomer moet ik erg veel sproeien om hem goed te houden, maar is nu bijna altijd te rijden.

Zie ook al bekenden, Kristel; ik rij bij jou in de les met de Fries en Bo(nita).

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:57

Heeeee, wat leuk! Hoooi! :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:17

Wij ook via Funda. Wel alles aan bebouwing (oud huisje en oude schuur) weggehaald en alles nieuw gebouwd. Er zat wel te weinig grond bij, dus wij zijn heel brutaal naar een boer toegestapt om het aangrenzende stuk grond te kopen. Bij ons was het ook een meerjaren plan. Hier in 2007 komen wonen maar het eind is nu in zicht. Van het najaar een nieuwe stal laten bouwen, die zijn we nu aan de binnenkat aan het afmaken.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 13:34

Via mijn schoonouders... het ouderlijk huis van manlief ;)

@Michellee, wat wil je gaan doen met je paarden? Heb je 'buitenritten' paarden / bak in de buurt die je kan gebruiken / enz. Dat weegt wel mee met je keuze.

Wij hadden geen bak, maar dan kan je in de winter of bij regen niets beginnen... alleen buitenritten maken. Ik kon wel bij buren in de bak, maar dan voelde ik me toch bezwaard om vaak daar heen te gaan (en in het donker niet veilig).... dus dat hangt af van je keuze van de indeling