Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chikohaa schreef:jesito schreef:Dit is echt weer zo'n wellis/ nietes toppic, ben het dan ook helemaal met Gini eens.
Het is zwart of het is wit hier, maar grijs is compleet kwijt.
Ik doe mijn oude dame er geen plezier meer mee om haar in een groep dag en nacht buiten te zetten.
In de natuur zou zij waarschijnlijk door zwakte uiteindelijk sterven.
Maar ik als lieve eigenaar zorg ervoor dat ze haar eigen plek heeft en zoveel mogelijk buiten komt dagelijks.
Op stal krijgt ze hooi en buiten gras, maar ze heeft niet 24/7 hooi, maar wel altijd lekker stro.
Als mijn paard altijd hooi kan eten kan ik haar de stal uit rollen, met alle gevolgen van dien.
Ze krijgt haar ruwvoer verdeeld over de dag en de momenten dat het op is staat ze te dutten.
Verder vind ik dat iedereen hier moet doen wat die goed acht voor zijn paard en dat 24/7 binnen niet goed is weten we intussen wel.
Maar nu wordt het weer zo'n toppic, dat ALLEEN 24/7 buiten geweldig en goed is.
Met dit weer, wil je ze toch voor je verdriet nog niet 24-7 buiten hebben staan. Ik haalde vanochtend wat paarden binnen die na 4 uur wei stonden te trillen als een rietje van de kou. Ze waren blij weer naar binnen te gaan.
nee ik heb geen goed woord over voor de 24-7 sekte.
Fellor schreef:Hippotha schreef:Soms ook een dag niet. Tja, is niet anders.
![]()
![]()
Het is niet anders??? het is zeker wel anders... Alleen jij doet daar niks aan blijkbaar. Een andere stal misschien?
chikohaa schreef:Gypsy schreef:Ik gebruik inderdaad even een voorbeeld om te laten zien hoe belachelijk het klinkt wat jij zegt. Je vind het zelf blijkbaar ook nogal belachelijk klinken om net te doen alsof iets voor alle vormen van stalling geld. Je snapt mijn punt gelukkig, niet leuk, dat generaliseren.
Je chargeerd nogal. Hier krijgen de paarden 3 keer daags kuil, 1 keer stro en 3 keer krachtvoer en lopen ze allemaal buiten in de winter voor ongeveer 5 uur. En daarnaast staan ze in boxen van 3,5 bij 6.
Noem jij dat maar eens slecht. Ok dat weilandje achteraf is een stuk goedkoper, en dat zal waarschijnlijk een goede reden zijn om goed te praten dat je paard dag en nacht buiten staat. Want laten we eerlijk zijn, de dag en nacht sekte, wil zo goedkoop mogelijk staan.
Cowgirl schreef:Tooske schreef:Ehm ja!! En ze vind het de normaalste zaak van de wereld blijkbaar!
Maar owee als paard ineens kreupel word.. dan vragen ze zich ineens af hoe dat komt![]()
Sommige mensen za ik wel nooit snappen
Hippotha schreef:Nee, ik doe daar niets aan. Soms na veel en lang werken heb ik daar geen tijd voor of zin in. Zielig, nee hoor.
Ik vind mezelf na zoveel uren werken en uitgeput thuiskomen veel zieliger:)
En kom op, dieren in de bio-industrie zijn pas zielig!! Zoek daar maar eens wat filmpjes van op!!!!
Koop je dan ook duurder diervriendelijk vlees als je zo'n dierenvriend bent??? Of gaat het alleen maar om het geluk van je eigen paardje???
Want dat is pas kortzichtig.......voor je eigen dier alles perfect in orde en dan lekker die kiloknallers kopen.
Ga toch weg...mijn paard heeft een goed leven, ook als ik eens een dag niet kom. En door al dat werken kan ik wel diervriendelijk vlees kopen....
Ik ben zo allergisch voor al dat obsessieve paardengedoe.......
Iemand bij ons op stal kwam drie keer per dag, omdat haar paardje zich anders verveelde!!!
Hippotha schreef:Nee, ik doe daar niets aan. Soms na veel en lang werken heb ik daar geen tijd voor of zin in. Zielig, nee hoor.
En kom op, dieren in de bio-industrie zijn pas zielig!! Zoek daar maar eens wat filmpjes van op!!!!
Koop je dan ook duurder diervriendelijk vlees als je zo'n dierenvriend bent??? Of gaat het alleen maar om het geluk van je eigen paardje???
Want dat is pas kortzichtig.......voor je eigen dier alles perfect in orde en dan lekker die kiloknallers kopen.
Ga toch weg...mijn paard heeft een goed leven, ook als ik eens een dag niet kom. En door al dat werken kan ik wel diervriendelijk vlees kopen....
Iemand bij ons op stal kwam drie keer per dag, omdat haar paardje zich anders verveelde!!!
SteffiiY schreef:Ik wil mijn mening toch even geven over de mensen die zeggen:'' mijn paard staat 24/7 of bijna 24/7 op stal en dit vind hij fijn''.
Bijna 4 jaar lang stond ik met mijn merrie op een stal waar ook dit het geval was, je paard kwam enkel uit zijn traliebox als je ging rijden of als hij even in de paddock mocht.
Zodra mijn merrie in de paddock stond, was ze snel verveeld en wilde ze terug naar stal.
Ze zag er altijd erg blij uit toen ze weer terug stond in haar stal.
Toch ben ik 2 jaar geleden verhuisd met mijn paard naar een andere stal.
De bedoeling van deze stal is eigenlijk in de zomer 24/7 buiten en in de winter overdag buiten en s'nachts op stal.
Ik dacht op dat moment, onee dat word niks met mijn merrie.
Ze vind het niks om buiten te staan en dan moet ze zoveel naar buiten?!?!
Nu 2 jaar later, wil ik niets anders meer mijn paard is een heel ander paard geworden.
De eerste week was ze wat onwennig met het zoveel buitenstaan, maar na een week vond ze het buiten al leuker dan binnen.
Ik sta nu 2 jaar op deze stal, en wil nooit meer anders, mijn merrie is veranderd in een nog liever paard en ze heeft nog nooit zo goed in haar vel gezeten.
Ik wil hier dus mee zeggen dat het maar net is wat je een paard aanwent, ik kan niet geloven dat er paarden zijn die 24/7 op stal staan leuk vinden, en dat ze enkel even een uurtje in de paddock mogen of een rondje mogen rijden.
Tooske schreef:Goedkoper? Ik ben toevallig zelfs nog 20 euro duurder uit als toen mijn paard in pension stond en weinig buiten kwam in de winter.
Tiepfoudt schreef:@ Nens77: In de zomervakantie kan het het wel een stukje gemakkelijker zijn, maar laat maar eens drie paarden het hele jaar door (dus ook de natte maanden) op kleigrond lopen.
Makkelijker? Nee.
Goedkoper? Nee.