Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:18

Tat_jana schreef:
caesar hij is idd wel wat te mager :j dat zal niemand ontkennen.
helaas was hij dat al wel dat hij aankwam en hij krijgt tocht echt meer te eten als wat ie daar kreeg ( lees 1 plakje hooi en een zooi krachtvoer :j ) hier krijgt hij behoorlijk wat hooi en ook een bult krachtvoer ( wel iets minder om dat die hoeveelheid van hun gewoon ongezond was :j ) dus je zou haast zeggen dat ie wel zou moeten aankomen :j.
:j

Ik heb het hele verhaal gelezen, en snap het echt nier meer.
Maar wat ik eigenlijk echt niet snap is dat hij een bult krachtvoer krijgt terwijl er niks mee gedaan word? (ook door het gevoelig lopen)
Maar vinden jullie het dan echt raar dat hij zicht verveeld, onrustig is enz???
Er word een bult krachtvoer ingestoken en hij kan het niet kwijt. Zo krijg ik me paard nog gek.
Dit van mij is enorm braaf met het rijden, maar krijt ze teveel krachtvoer merk je dit in de omgang en haar gedrag.
Ga er flink mee aan het werk, of haal hem van de kracht voer af.
Er zijn verschillende manieren om een paard dik te krijgen zonder dat hij daar energie van krijgt.

en na mij idee kan hier een slotje op.
De frustratie's van de halve stal word hier neergezet, en het gaat nergens meer over.
Ze wil gewoon van het paard af het gaat al niet meer over het weven waar ze hem mee heeft gekocht en waar het tropic over begon.
(Wat ik toen nog een terecht probleem vond)
En vind het gewoon echt heel erg dat de halve stal dat paard liever gisteren als vandaag weg wil hebben (incl de eigenaar)
EN HET PAARD IS HIER DE DUPE VAN!!! Want voor hem is het zeker niet de hemel zoals jullie de stal omschrijven!.

Sorry dit moest ik even kwijt en stop ook maar met lezen hiervan, het gaat echt nergens meer over!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:31

nou heb je oooit gedacht aan rustig afbouwen wat denk je dat er gebeurd als hij er ineens vanaf gaat ?
dan houdt je helemaal geen paard meer over :n

en van mij hoeftie niet weg hoor :') dat is de eigenaresse haar keuze en als zei dat wil zal ik haar daarmee proberen te helpen :j

kimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:37

Tat_jana schreef:
nou heb je oooit gedacht aan rustig afbouwen wat denk je dat er gebeurd als hij er ineens vanaf gaat ?
dan houdt je helemaal geen paard meer over :n

en van mij hoeftie niet weg hoor :') dat is de eigenaresse haar keuze en als zei dat wil zal ik haar daarmee proberen te helpen :j

Het tropic is nu al 2 maanden bezig.
In die tijd had je al heel wat kunnen afbouwen.
En als ik die eigenaresse was en wilde zo graag me paard weg hebben, zou ik iedere hulp met beide handen aangrijpen.
En dan puur alleen om het paard zo snel mogelijk te helpen. (tip voor haar)
Hij is nu al 2 maanden erg ongelukkig!

natascha44

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:22

Zo ik vernomen heb in het topic waar amadeus te koop word aangeboden istie dus verkocht!?!?
Mooi, dan kan het gechagerijn hier eindelijk ophouden en kunnen we allemaal gaan duimen dat ama er een mooie fijne plek bij krijgt..
Zoals Yommie al zei: OKHannes ik heb oogkleppen als het me uitkomt..
Is dit letterlijk???

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:24

je haald weer alles door elkaar kimpy,want hij krijgt nu niet echt heeeeeeeeeeel veel voer..

maar ik ben dit domme gelul nu meer dan zat Orlando ik hoop echt dat we straks leuke foto's kunnen bewonderen van Amadeus,dat ik er goed aan heb gedaan om hem aan jou te verkopen ,en dat hij weer lekker paard word,want dat hoop ik echt voor hem...

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:26

Laat duidelijk zijjn dat ik niets met de stal waar Amadeus vaststaat, van doen heb en als buitenstaander op de dingen die Yommie zelf aanhaalt. En niets chagerijnig, ik niet iig....kijk alleen naar t belang van het paard.

Het is jammer dat door sommigern hier dingen die in profielen en onderschriften van anderen worden aangehaald zonder de achtergrond te kennen....kort door de bocht weg maar.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:28

OKHannes schreef:
Laat duidelijk zijjn dat ik niets met de stal waar Amadeus vaststaat, van doen heb en als buitenstaander op de dingen die Yommie zelf aanhaalt. En niets chagerijnig, ik niet iig....kijk alleen naar t belang van het paard.

Het is jammer dat door sommigern hier dingen die in profielen en onderschriften van anderen worden aangehaald zonder de achtergrond te kennen....kort door de bocht weg maar.

okee we weten het allemaal..maar hij is nu verkocht ..dus klaar!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:29

precies dus "je hebt oogkleppen als het je uit komt!!"
Heel letterlijk dus..

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:32

Meid, goed lezen is een vak! Lees al mijn berichtjes maar eens door hierzo.....en nogmaals, de achtergrond van dit onderschrift ken je niet en kent een hele andere uitleg dan jij hier denkt!!! Maar trekt je conclusies maar lekker hoor, ik weet beter. groetjes

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:32

Nou , gefeliciteerd Yommie en Orlando , ik ben echt heel erg benieuwd hoe het met die reus verder gaat , het zou toch wel heel tof zijn als Orlando er zometeen een superfijn paard aan blijkt te hebben :)

Het is best een gewaagde aankoop , dat mag wel beloond worden ;)

kimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:34

Yommie schreef:
je haald weer alles door elkaar kimpy,want hij krijgt nu niet echt heeeeeeeeeeel veel voer..

Lees wat Tatjana schreef: een bult krachtvoer.
Geen idee wat hier dan mee bedoeld word, maar na mijn idee geen kilo?
Maar hij is verkocht, hopelijk komt hij nu goed tot rust!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:39

Bedankt pmarena :j
De tijd zal het leren, zal veel geduld hebben en goed naar de signalen van Amadeus kijken/luisteren.
Het kàn best zijn dat Amadeus erg veel heimwee heeft naar zijn oude plek en daardoor weven is ontstaan en de stress gekomen is.
(zie profiel, ben Kas ook een jaar kwijt geweest na 9 jaar en heimwee oa doet een hoop met een paard, speelde bij Kas medisch ook veel, maar een grote factor was heimwee)

Ik zal proberen de ideale situatie voor hem te creëren zodat hij weer lekker zichzelf kan zijn.
Ook al duurt dit jaren, ik heb de tijd wel en heb alle geduld van de wereld en aan aandacht krijgt hij niks tekort.

Gaat me niet om het rijden oid, gaat me erom dat hij weer lekker in zijn vel komt te zitten en een fijne blijvende plek krijgt.
Dit is wat ik ga proberen en hij moet het maar met mij doen ;)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:41

Orlanda, heel veel succes met deze reus. Je aanpak klinkt heel reeel en hoopvol. Hoop dat hij nu tot rust komt en kan stabiliseren, en lekker de aandacht krijgt die hij verdient.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:51

Dank je wel, rust en regelmaat is eerst de basis, van daaruit kijk ik verder hoe hij reageert en wat hij doet en daar zal ik dan weer op de juiste manier op inspelen. (proberen.. doe mijn best!)

Het is een uitdaging, maar daar hou ik wel van :o
Ik zie wel wat in Amadeus.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:53

@Yommie ik gun je de rust die je nu eindelijk zal krijgen.
@Orlando tranen staan in m'n ogen toen ik je profiel las, wens jou en Yommie alle paardengeluk toe.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:54

Orlando veel plezier met Amadeus hopen dat ie nu de rust kan vinden. En dat er van hem genoten word. *D

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:13

stellaard schreef:
@Yommie ik gun je de rust die je nu eindelijk zal krijgen.
@Orlando tranen staan in m'n ogen toen ik je profiel las, wens jou en Yommie alle paardengeluk toe.

Succes dames en orlando Laat nog eens weten hoe het gaat met jou en ama samen :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:25

Heel veel succes samen; ik hoop dat je met hem weer net zo'n soort band op kunt bouwen als met je andere paard die je helaas hebt moeten laten inslapen.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:57

@Yommie,
Mooi dat je een goed adres hebt gevonden voor Amadeus.

@Orlando,
Na alle ellende en mooie momenten die je met Kars hebt mee gemaakt wens ik jou heel veel succes met Amadeus.
Maak hiervan net zo'n kanjer als Kas!
Laatst bijgewerkt door diana1 op 03-09-09 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:07

Orlando wat geweldig om te lezen dat jij deze stap wilt nemen! Het lijkt me erg leuk om eens te horen hoe het Amadeus vergaat!

Heel veel succes en plezier natuurlijk!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:24

Orlando_ schreef:
Dank je wel, rust en regelmaat is eerst de basis, van daaruit kijk ik verder hoe hij reageert en wat hij doet en daar zal ik dan weer op de juiste manier op inspelen. (proberen.. doe mijn best!)

Het is een uitdaging, maar daar hou ik wel van :o
Ik zie wel wat in Amadeus.

jeetje wat goed....je hebt hem gekocht!
Ik weet zeker dat je hem 'goed' krijgt....waarom weet ik niet...soort voorgevoel!
Hij word vast net zo prachtig als Kashmir!(hij heeft er wel iets weg van...)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:02

Bedankt voor de leuke reacties!
geerke: Hij heeft idd wel wat weg van Kas :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:34

kimpy schreef:
Yommie schreef:

Lees wat Tatjana schreef: een bult krachtvoer.
Geen idee wat hier dan mee bedoeld word, maar na mijn idee geen kilo?
Maar hij is verkocht, hopelijk komt hij nu goed tot rust!

haha volgens mij zelfs nog minder dan dat :j
aangezien mijn paard 2 handjes krijgt vindt ik dat heel wat :j

gossie ik ben toch zo blij voor amadeus dat hij strax zen rust hopelijk weer terug kan vinden en zn ware ik :j
en ik hoop dat orlando er ook eht een top paard geet hebben en dat het allemaal zeer voorspoedig gaat lopen :j
ik ben benieuwd hoe hij er met een paar maanden uitziet maar dat gaan we vast lezen/ horen :j

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:42

gelukkig.fijn om te lezen dat hij weer een goed plekje krijgt.
met wat tijd en liefde krijg je er vast een super paard voor terug!
hou je ons wel een beetje op de hoogte hoe het met jullie gaat?
wanneer komt hij naar jou toe orlando?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:50

even hier omdat mn pb niet werkt :? orlando ik probeerde je te pben maar mn pc geeft telkens een foutmelding sorry.
ik zal het vanavond nog eens proberen als je nog geen antwoord hb :)

groetjes