Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:11

Zo is t. Als ik er zelf last van ga krijgen, zal ik iets anders moeten gaan verzinnrn.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:15

Karev dat vind ik nou ook! Vind heerlijk om alles zelf te doen. Regen, kou doet me weinig. Ben graag buiten. Vind rotweer meer sneu voor de paardjes.

Kids uit logeren vind ik altijd fantastisch! Zeker proberen te regelen als dat mogelijk is, liefst op regelmatige basis want het klinkt niet goed hoor, klinkt echt alsof het te zwaar voor je is. Dat kan ik me best goed voorstellen maar ergens is je situatie ook een keuze, je kinderen, je paarden/honden.

Solleke noah, 3 hectare op heuvelachtig terrein incl een leuk huis, daar droom ik van! Ben je bang dat het te nat wordt zonder bestrating/paddock? Zou dat niet mee vallen op zo'n groot stuk?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:21

Buiten makelaar is niet makkelijk. Ze hebben vaak lange contracten en hoge boetes als makelaar vermoed dat er onder 'hun gat' verkocht wordt.

Solleke, max 20km rond Nijlen, vanwege werk. Kreeg net mailtje dat 1e pand verkocht is. Typisch, stond 3 jaar te koop en als wij gaan kijken is het ineens verkocht. :+ Is dat het zo moest zijn.
Ik stuur je pb.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:23

Situatie is ook een keuze. Helaas het ziek worden niet. Daar baal ik enorm van. Gewoonlijk deed ik alles non stop met twee vingers in de neus.

Net toch maar zelf de creche gebeld.
Per 1 april gaat ze twee ochtenden erheen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:23

Makelaars zijn een soort apart!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:26

Anke schreef:
Situatie is ook een keuze. Helaas het ziek worden niet. Daar baal ik enorm van. Gewoonlijk deed ik alles non stop met twee vingers in de neus.

Goedzo Anke! De eerste stap! Ziek worden is nooit een keuze. Maar er mee omgaan wel. Je moet het jezelf nu even zo makkelijk mogelijk maken. Misschien dat je tot 1 april alvast iets bij opa en oma kan regelen, zodat je 1 x in de week ook even je handen vrij hebt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:35

Zapje schreef:
Karev dat vind ik nou ook! Vind heerlijk om alles zelf te doen. Regen, kou doet me weinig. Ben graag buiten. Vind rotweer meer sneu voor de paardjes.

Kids uit logeren vind ik altijd fantastisch! Zeker proberen te regelen als dat mogelijk is, liefst op regelmatige basis want het klinkt niet goed hoor, klinkt echt alsof het te zwaar voor je is. Dat kan ik me best goed voorstellen maar ergens is je situatie ook een keuze, je kinderen, je paarden/honden.

Solleke noah, 3 hectare op heuvelachtig terrein incl een leuk huis, daar droom ik van! Ben je bang dat het te nat wordt zonder bestrating/paddock? Zou dat niet mee vallen op zo'n groot stuk?

Ik heb een beetje een trauma door onze huidige plek denk ik :)) we staan nu op twee hectare, maar zware kleigrond, echt een drama in de winter.

Kirrr: makelaars :roll:

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:48

Ohh, wij hadden juist een hele fijne nette makelaar en dat in Belgie.
Had alles keurig geregeld, liet zich ook niet door de verkopende partij voor het karretje spannen en volgde netjes de regels.
Zonder die man hadden we het hier nooit fatsoenlijk kunnen kopen.

Maar zo werd een prachtig huis met 2.5 hec grond onder ons neus verkocht terwijl we al een mondelinge overeenkomst hadden met de makelaar Beneca er bij.
Binnen een week konden we de papieren tekenen en toen we na een week niks hoorde en zelf belde, kregen we te horen dat de eigenaar het aan een ander verkocht had, varkens -:(-

Wat een snertweer hier :r

Anke goed geregeld van de creche, dat geeft straks lucht +:)+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:56

Hier ook pokkeweer. Nou ja, volgende week beter. Heb net met 2 kennissen een afspraak gemaakt om in de loonse en drunense duinen te gaan rijden. Wil ik al heel lang doen, maar ik ken daar de weg niet, dus ik deed het steeds niet. Maar nu vastgelegd. Wel pas eind april, maar wat in het vat zit.... :o

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:58

Hier ook geen positieve ervaringen met makelaars.. Rare snuiters.

Ik snap het, ben zandgrond gewend dus verwend. 3 hectare klinkt als heel veel. Lastig hoor. Zeker goed over na denken.

Sorry Anke, ik bedoel het niet aanvallend. Ik wist niet dat je het vroeger makkelijk kon doen, dan valt het nu extra tegen. Dan baal je. Voor mij is het anders, ik ben al heel lang niet gezond dus klinkt jouw dagindeling voor mij als veel te veel dingen die moeten (en dan werk je (op het moment) nog niet eens.) Ik kan maar weinig, dus moet altijd opletten dat ik niet te veel hooi op mijn vork neem. Letterlijk :P Ook rot, want ja ik zou wel zo veel meer willen. Maar dat gaat echt niet. Accepteren werkt toch beter dan er tegen vechten. Dat zal misschien anders zijn als de prognose is dat je nog beter word en alles weer kan doen wat je vroeger kon.

Super dat ze naar de chreche kan! Goed geregeld. Heel belangrijk voor je herstel/plezier in het leven.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:01

@ Wendy, het punthuisje blijft staan, aan het einde van de verbouwing als er nog geld is gaan we hem wel verstevigen enzo. We vinden hem veel te schattig om hem weg te halen.
Ben benieuwd hoe de bodem hier blijft in het bos met de paarden er op, tot nu toe hebben ze nog drogen voeten na zoveel regen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:03

Wat een zeikweer zeg! Ik ga ze geloof ik zo maar binnen halen, want het ziet er niet naar uit dat het vandaag nog opdroogt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:05

Hier komen ze de tent niet uit en ik zit ook moed te verzamelen om de deur uit te gaan. Maar het is haast voertijd dus ik zal wel moeten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:08

ze staan in de bak bij mij. Het is hier of buiten of op stal echt. En ik ben daar geen voorstander van, overdag, maar ik weet zeker dat ze dit ook niks vinden...
Ze doorstaan het nog maar een uurtje en dan maar vroeg op stal.
Hahaha, ik weet zeker dat als ik nu ga kijken ze toch een partij gaan miepen met hun overduidelijke non verbale communicatie. :j

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:36

Het is idd triest weer, elk nadeel heeft ook zijn voordelen het gier op mijn weide trekt er goed in zo. En mijn huis ziet er weer blinkent uit !

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:37

Nu effe naar buiten tweede voerronde en 1 baal open maken gelukkig staat ie onder de carpot

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:38

Hier zijn ze ook weer naar binnen gelopen. Ik hoop dat het straks een beetje droog is. En wil sowieso dat het droogt. Want met deze natte bende ga ik niet een giertank over de wei laten rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:45

Nou ik had gelijk hoor!! Wat een oscar winnende drama Queens zijn het dan toch ook ineens hoor, zo sielugh kijkend naar mij en ze wisten niet hoe hard ze met mij mee moesten hobbelen naar binnen.
Vind dan weer dat ze veel te lang op stal staan, maar soms is het maar niet anders denk ik dan...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:48

Mijne hebben nu niet eens een schuilstal maar bos.
Dadelijk krijgen ze wel een schuilhokje aan huis, maar geen echte stal.
Lijkt me alleen maar onhandig en ongezond dus zou niet weten waarom ik het zou maken :o

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:49

Het regent al de hele dag. Bah zeg.
Hopelijk snel beter weer. Dit is echt niks.

Ja als je altijd alles heb gekund en vol power. Dan is het frustrerend als het "ineens" niet meer lukt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:51

Azmay schreef:
Mijne hebben nu niet eens een schuilstal maar bos.
Dadelijk krijgen ze wel een schuilhokje aan huis, maar geen echte stal.
Lijkt me alleen maar onhandig en ongezond dus zou niet weten waarom ik het zou maken :o

De reden dat ik van schuilstallen af wil en liever echte stallen, is mijn oudje... hij wordt 25 dit jaar en heeft gewoon veel meer eten nodig dan de andere drie. Nu los ik het op door eigenlijk er drie te overvoeren, zodat er eentje genoeg krijgt... met een stal zou ik hem met gerust hart apart kunnen zetten tijdens de nacht bv met zijn extra voer.

Onze schuilstal heb ik weleens proberen af te sluiten maar dat gaf gevaarlijke situaties met mijn grote bonte, die probeerde op alle mogelijke manieren de stal in te klauteren :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:56

Hier stonden de dames heel braaf te wachten tot ik de kruiwagen met mest voor de deur wegreed om daarna meteen de stal in te piepen.
Overigens gebeurt het niet vaak, maar nu was het tot aan de onderdeuren nat. Als ze nu met de kopjes over de deur gaan hangen worden die ook nat :D
Mijn overstek van een meter is nu duidelijk te weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:59

Ik huur het hier, dus alles was er al. Maar ik heb het in al die jaren, dus ook op de wei, altijd met afsluitbare stallen gedaan. Zelf gebouwd zelfs meerdere malen. Maar ook ik wil ze apart kunnen zetten, bij ziekte, rustig kunnen eten, of zo wie zo tot rust komen van de ander, vuurwerk, of om wat voor reden dan ook, als ik het nodig vind.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:19

Ik moet van mezelf nu ook naar buiten om de stalletjes te gaan doen, heb er zo geen zin in (gebeurt niet te vaak dat ik daar last van heb). Het zou beter worden vanmiddag maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. Hier is de overstek ook niet genoeg van een meter Dubbeldun. Heb windbreekgaas voor de tralies gedaan. Het komt gelukkig niet zo vaak voor dat de wind uit die kant komt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:23

Anke schreef:

Goed zo *\o/*