rover_ schreef:Wat goed Belker, gefeliciteerd!
Ideaal Joyce!
Haha Malenka dat is ook een manier, lekker voor hem.
Hier groet het gras hard, maar het is ook erg nat helaas. Dus nog geen gras gehapt. Ze zakken er zo doorheen. De afgelopen 8 jaar nog nooit gebeurd dat ze er zo laat op gingen. Ene paard is gevoelig voor HBV dus mijn paard zou dan voorlopig alleen gaan naast de paddock. Ze is nogal van de vreugdesprongen dus maar uitstellen.
Jemig Hutch,,, wat een slecht hooi had je dan. Fijn dat je iemand anders gevonden hebt. Zit er een analyse bij? Vorig jaar was veel hooi heel hoog in suikers door de droogte en dat vinden ze nog eens extra lekker. goed dat je minimaliseert.
Nee geen analyse gedaan. Vroeger wel regelmatig analyse gedaan maar het was me echt te onbetrouwbaar. Ook verschillende leveranciers gehad die dan wel het hele jaar willen kunnen leveren en ergens anders hun hooi inkopen waarvan niemand weet waar het vandaan komt en dan test je het, is het weer volledig anders dan de baal ervoor. Ik heb geleerd gewoon met eigen ogen te kijken wat er gebeurt met mn dieren qua gewicht. Ze krijgen nu helemaal niks bij. Met de vorige slechte balen moest ik gaan bijvoeren maar nu met nieuwe hooi mee gestopt anders weet je niet goed wat er gebeurt met je dieren (welk effect dit hooi heeft).
Destijds met de oude leverancier heb ik na bezichtiging van het hooi op locatie 15 grote balen laten brengen maar heb echt het idee dat ie de onderste balen met andere kwaliteit heeft geladen in de hoop dat het niet gemerkt werd. Inmiddels is die beste man gestopt want moest zn huis uit, ging slecht met zoon en allemaal ellende. We kregen hem niet meer te pakken en waren er echt helemaal klaar mee. Nu gelukkig beter spul. Vind het ook oprecht leuk nu om te voeren. Smells so good .