Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 01:17

willemlover schreef:
Hoi allemaal!

Ik kruip maar eens vanuit de meeleesmodus en ga toch vragen of ik ook mee mag kletsen? :o

Ik heb momenteel mijn 2 pony's aan huis staan bij mijn vader. 1 C pony van 27 en een shetlander van 18.
Heb een tijdje een 13 jarige kwpn merrie in bruikleen gehad maar zij is helaas 2 weken geleden terug gegaan naar haar eigenaresse. Dus nu rustig aan op zoek naar een nieuw paard waar ik op kan rijden.
Wel willen we de stal nog gaan verbouwen voor die tijd. Eerst zouden we dit zelf gaan doen helaas blijkt dat nog een hele klus en ook duurder dan verwacht dus nu op zoek naar alternatieven.. heeft er iemand van jullie toevallig ervaring met een buitenstal van Horsestables.nl?

Ik hoor graag of jullie zin hebben in nog meer leden haha.

Dat van horsestables ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik ken er wel 1 die dat heeft met pannendak maar die moeten er na elke storm weer opgelegd worden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:02

Way to go Anke!! *\o/* Enjoy!!

Spatter,ik kan er ook slecht tegen als mensen de kantjes er vanaf lopen hoor,enorme hekel aan.Nu denk ik wel dat degene hier in het topic (die dus ook gewoon in hun pyjama nog een plukje hooi staan te voeren of een hoopje weghalen :P ) daar allemaal last van hebben.

Door weer-, en wind gaan om de paarden te verzorgen (ook al zijn ze niet van jou) alles perfect in orde willen hebben en goed gemotiveerd zijn.

O...wat kan ik mij ergeren aan de herinneringen van sommigen die ik op stal heb meegemaakt,met als toppunt iemand die het maar raar vond dat "haar"paard niet gezadeld stond 8)7

Verse eitjes :9

Janine...klinkt als een verhoudingsprobleem.Houd in gedachte dat er maar een Alfamerrie kan zijn ;) Opvoeden,consequent zijn.Desnoods eerst een halstertouw om de hals...je wordt uitgeprobeerd en daar moet je niet van gediend zijn.
Ik zit trouwens ook in Overijssel...maar schijn t toch een redelijk grote provicie te zijn :P

Misschien moet ik ook eens naar onze hypotheek gaan kijken,hij staat nog wel even vast maar als het zo laag staat wellicht de moeite waard.

Fab....die kleintjes kunnen je soms verbazen,ik vind dat ze vaak te weinig credit krijgen maar ja ik heb geen kinderen.
Gefeliciteerd met je certificaat :D

Nieuwe :wave:

Ik heb geen stal maar kapschuur dus ik kan over stallen verder geen info geven.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:17

[***] wat leuk dat het zo goed gaat en dat ze al eieren leggen :D

Anke super dat je even van wat tijd voor jezelf hebt kunnen genieten :)

Het is idd een goed moment om je hypotheekrente opnieuw vast te zetten. Het kan ook zeker de moeite waard zijn om je rentetermijn open te breken en dus af te kopen zodat je nu voor (veel) lagere rente opnieuw kan vastzetten. Sterker nog, in heel veel gevallen is dit de moeite waard (zijn dingen die ik op mijn werk ook regel voor klanten).

Ik heb er gelukkig geen moeite mee dat paarden aan huis veel tijd kost en daardoor minder tijd is om te rijden etc. Maar ik ben eigenlijk ook niet anders gewend dan alles zelf doen, nu heb ik alleen het voordeel dat ze achter het huis staan ipv dat ik ook nog reistijd heb. Ik vind het heerlijk en geniet er heel erg van om ze thuis te hebben. Ik zou het echt niet anders willen :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:27

Ik voel mij ook gezegend met het feit dat ze aan huis staan, ook al huur ik alles en is er niks van mij bij.

Ik en pensionstallen werkt niet gewoon, maar het altijd en eeuwig in je uppie buffelen op een weiland, terwijl je ziek bent, was ook echt niet meer vol te houden.

Ik hoop oprecht dat ik hier heel lang kan blijven, want weer terug naar de oude situatie, moet ik toch niet meer aan denken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:35

Ik vind het ook heerlijk, mijn paardjes aan huis. Hoewel ik een prima pensionstal had, werkt dat voor mij ook niet. En trouwens ook niet te betalen, met 5 paarden. Alleen met vakanties vind ik het dus een dingetje. Maar wie weet wordt dat nu beter, nu een kennis dat proffessioneel gaat doen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:38

Ik ben ook heel blij met mijn situatie, ook al zijn er dagen dat het tegenzit.

Ik heb dan zelf maar 1 paard en een logee..., het erf is zo werkbaar als mogelijk in gedeeld... En is goed te behappen. Ik ben heel happy met mijn paardje... Ik kan er alles mee en dat zal ook een hoop schelen.

Ik had bedacht om vanmorgen vroeg te gaan rijden, om zo de regen voor te zijn, maar de regen was mij voor... Mijn les had ik gisteren al verplaatst naar zondag... Want ik wist wel dat het vandaag een slechte dag zou worden.

Ga ik vandaag maar mijn resterende examenwerkstukken nakijken.....nog 30 te gaan van de 62.
Tja... Ik heb vakantie, maar ook dat is het lot van een docent..... Ach over 7 weken...weer vakantie ( 2 weken).

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:34

Zo alles qua paarden snel doen, daarna moet ik weg, crematie van de vader van 1 van mijn beste vriendinnen... Aangezien het vakantie is kan mijn man de paarden niet doen (druk in het pension).. dus staan ze vandaag maar een uurtje buiten.. het is iig droog nu

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:45

Paarden hebben inmiddels 2 nachten doorstaan bij ons aan huis. Tijdelijk maar even gescheiden omdat de paddock voor nu te klein is. Hopelijk kunnen we als maandag de tuinman geweest is ons paddock paradijs afmaken :)
Zijn ook een stel mutsen, als je ze laat kiezen kiezen ze er gewoon voor om in de stromende regen te eten :Y)

Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:02

Wat een lekker plekje!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:12

Ik lees wel mee maar op alles reageren lukt me niet altijd.

Ik denk dat iedereen uitkijkt naar de zomer en het voor iedereen wel eens wat meer als 'opgave' voelt om elke dag (ook in regen en vries) voor de paarden te moeten zorgen, zeker op lange termijn en met korte dagen of als je wat minder goed in je vel zit.

Bwor, leuk plekje! Hier staan ze ook bijna altijd in de regen.

Er zijn 2 panden op internet die onze interesse gewekt hadden. Bij eerste al gaan kijken (vandaar ook mijn koeienroosters vraag). Maar de immo van het 2e pand wil blijkbaar niet verkopen.
Was eerst al zeer moeilijk om ze aan de lijn te krijgen, uiteindelijk toch gelukt, dan al een hele hoop 'negatieve' uitleg om te vermijden dat we zouden komen kijken. Toen ik dan toch nogmaals vroeg voor een bezichtiging ging ze me terug bellen want ze kon niet in haar agenda kijken..
Uiteraard heb ik nog geen telefoontje terug gehad.. >;)

Om dan te weten dat die makelaars belachelijk veel geld verdienen aan zulke panden. En het pand ook al lang te koop staat. Dan zou je toch blij moeten zijn met potentiele kopers..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:13

Paddock paradise heerlijk als je daar de ruimte voor hebt.

Hier beetje teleurstellende ochtend.
Eindelijk weer een vrij moment. Papa zou voor de kids en de paardjes zorgen. Had me er super op verheugd...helaas kwam het niet in de buurt bij wat ik gedacht had. Zoveel herrie en gebonkt van kids/honden. Dat ik in 2,5 uur 7 keer wakker was. Nu dus fikse koppijn. Blijkbaar is 1 mini rustmomentje me niet gegund.
Komt dubbelhard aan omdat ik me er zo op verheugd had.
Denk als ik uit kan slapen, kan ik vanmiddag rijden als Caya slaapt. Nu moet ik straks weer gaan liggen. Erg teleurgesteld dus.
Ik zou gewoon zo graag eens een keer VRIJ willen hebben. Alles gaat voor mij maar non stop door. Dat breekt me op.
Iemand daar suggesties voor?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:16

Is het een optie om de kinderen eens ergens anders te laten slapen? Of net jij zelf even bij een vriendin of ouders?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:17

Even een nachtje weg boeken in een B&B in de buurt ofzo. Kun je lekker uitslapen. Of bij familie of vrienden kan ook als die een beetje in de buurt wonen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:33

Zoiets idd :j En oordoppen...
Ik snap je opmerking trouwens niet echt over ruimte nodig hebben voor een paddock paradise :? dat concept is toch juist bedacht voor kleine ruimtes?
Dat is een reden dat ik het niet heb, weiland genoeg, geen IR/HB paarden, dus waarom dan een gang laten stuk trappen...
In de winter op de wei met hooi, in de zomer dag en nacht op het gras. Ideaal.

Gisterenavond vond ik het ook even minder hoor, was kwart voor 8 terug van het werk. Gelukkig stond het eten klaar (man is gewoon een schat met dat soort dingen). Daarna nog stallen mesten en voeren. Ruim na 9 uur klaar.
Vanmorgen zo moe toen ik opstond, dat ik na het paarden buitenzetten maar gewoon even terug gegaan ben. Nu is het een stuk beter :)

@kirr: sommige makelaars snap ik idd echt niet nee. Je komt ze ook nog wel eens tegen die gewoon geen bezichtigingen doen in 's avonds en in het weekend. Je zou toch bijna uitzoeken wie de eigenaar is en gewoon buiten de makelaar om contact zoeken...
@bwor: wat een schattig schuurtje staat daar... die staat vast op de nominatie om te slopen, maar het maakt het een leuk plaatje zo :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:37

Er is toch wel iemand waar de kinderen kunnen logeren? Opa en oma? Of hoe zit het met die creche? En anders heb je nog logeerhuizen. Je moet wel ergens kunnen opladen. Anders wordt je opgevreten.

Ik heb inderdaad een paddock paradijs. Nu meer een blubber paradijs. Wordt inderdaad tijd voor de lente.

Straks naar Laarakker met de hond om te kijken voor goudkorrels. Ze is al 12, maar nog heel fit. Alleen erg last van artrose, dus de inzet is een meer pijnvrij bestaan. Vandaag dus de incheck, om te kijken of ze gezond genoeg is voor de ingreep.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:38

Kirrr schreef:
Is het een optie om de kinderen eens ergens anders te laten slapen? Of net jij zelf even bij een vriendin of ouders?

Ja denk zelf toch dat ze maar vaker eens een weekendje gaan logeren bij de schoonfamilie.
Dat geeft net wat meer ademruimte..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:38

Hier valt op 10 bij 150 meter aan huis geen paddockparadise te maken.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:39

Gelukkig wel weilanden beschikbaar. Moet er tussen de 2 - 8 km voor rijden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:40

Anke schreef:
Hier valt op 10 bij 150 meter aan huis geen paddockparadise te maken.

Waarom niet? Ik heb er 1 op 50 x 125. Gaat prima hoor.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:40

Fabster: moest dat niet lukken, zijn cortisonen misschien een optie? Geen goed middel voor de rest van het lichaam natuurlijk, maar verlicht artrose pijn wel goed..

Anke: dan zou ik eens een dagje of weekendje weg boeken.

Kirr: als ik zo nieuwsgierig mag zijn, in welke regio vind jij zo'n panden? Wij zijn ook druk op zoek, maar buiten het pareltje op natuurgebied grond ( _-:( ) helaas nog niks met minimum 50 are grond erbij kunnen vinden.....

Die paddock paradise ziet er erg mooi uit :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:42

Buiten de makelaar om scheelt wel een berg geld ;)

Bosje ziet er lekker ruim uit. Staat er ook iets van gras eigenlijk?
Zou het zelf ook zonde vinden om er een pp van te maken, maar ik weet niet hoe groot het is.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:49

Cortisonen vind ik niks. Maar goed, we zullen zien. Ik zet in op de goudkorrels en anders blijft ze op de pijnstillers.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:49

Ik heb zelfs een mini pp op 16-45 meter haha. Als je creatief bent kom je een heel end.

Ik zou ze ook nooit meer op pension willen. Althans niet op beperkte buitengang en veel op stal...Ze lopen nu de hele dag buiten en dat heeft ze zoveel goed gedaan.

Ach en wees eerlijk, niemand kan zo goed voor je eigen paard zorgen als jij zelf. Althans ik wel haha

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:01

Haha! Dat is waar, Karev! Ik verdenk mezelf er wel eens van, dat ik het echt allemaal overdrijf met de zorg en zo vaak per dag voeren. Maar ik laat mezelf maar. Ik vind het goed zo en mijn paarden zien er goed uit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:04

Dan heeft er toch verder niemand last van? Lekker doen waar je blij van wordt :j