Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:36

Friesfanaat schreef:
Heeft iemand hier misschien ook ervaring met deze slowfeeders?

[ [url=m/3I8IZ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze nu twee manden in gebruik. Het bevalt prima en er kan een ruime hoeveelheid hooi in. Hier staan ze eigenlijk niet meer zonder hooi.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:37

Fleuribelle schreef:
Friesfanaat schreef:
Heeft iemand hier misschien ook ervaring met deze slowfeeders?

[ [url=m/3I8IZ7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze nu twee manden in gebruik. Het bevalt prima en er kan een ruime hoeveelheid hooi in. Hier staan ze eigenlijk niet meer zonder hooi.

Oh dat is heel fijn te horen! Heb jij hem in de box hangen? En heb je daar misschien een foto van? :)

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:39

Goede keuze zo te lezen Robijntjah! Jammer dat het eerst heel erg fijn werkte en dat het zo gelopen is. Hopelijk krijgen jullie nu meer rust op jullie plekje!!

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:46

@Robijntjah; goede keus, dat geeft rust. En mocht er in de toekomst nog eens iemand op je pad komen dan kun je er altijd nog weer aan beginnen met in je achterhoofd de ervaring die je nu hebt opgedaan.

Vooralsnog is het hier heel aardig weer met af en toe een zonnetje.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:48

Fijn Robijntjuh, geniet ze van de rust en van je paarden.

DF het is idd lekker weer. Vandaag Aafje weer gereden en lekker een rondje buiten uitgestapt, was echt genieten ondanks de koude wind.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:54

Wind... welke wind :D Mijn windvaantje beweegt nauwelijks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:00

Ik werk vandaag de hele dag. Vanavond wil ik er even 1 longeren en mijn bijrijdster rijdt er 1 of 2 vandaag.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:05

Je hebt het geprobeerd Robijntje en hoop dat je zo meer rust krijgt en het met hup van bijrijder blijft doen.

Ik heb net een ijslander gereden, vriendin heeft net 2 gekocht en geïmporteerd en ik ben net met 1 van hun gaan rijden.
Voor mij voor het eerst in jaren dat ik weer op een vreemd paard heb gereden en 2e keer ooit op een ijslander. Beestje was koe en koe braaf, alleen goed voorwaards.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:08

IJslands vuur :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:23

Robijntje hoeveel heb/had je er in pension staan? Weet je ook waarom het in het begin wel goed ging en nu niet meer zo fijn is?

Als de nadelen niet opwegen tegen de voordelen dan houdt het idd gewoon op. Het is dat ik weinig plek heb en daardoor toch al niemand erbij kan hebben. Weet niet wat ik ga doen als Monty omgekiept is. Guus kan niet alleen staan, echter de wolf vind ik nog wel een puntje om rekening mee te houden. Hopelijk kunnen we tegen die tijd snel een ander paard van iemand lenen (wel al gevraagd) zodat we even rustig kunnen nadenken. Maar goed hij gaat nog steeds goed dus laten we dat voorlopig nog maar zo houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:32

We hadden/hebben 4 paarden van 2 klanten in pension nu. Voor ons ligt het hem nu echt in verschillende dingen:
- we hebben privé echt een heel heel heftig jaar achter de rug
- de communicatie (afmelden voor bijvoorbeeld mestdiensten etc) blijft voor ons teveel achterwege, gebeurt de helft van de tijd niet en verbetert niet na meerdere malen bespreekbaar maken
- we hadden gehoopt dat, wanneer wij eens een weekend vrij zouden willen nemen, of een van ons uitviel, men zich wat verantwoordelijk zou voelen om dit een keer over te nemen. In de praktijk is dit altijd een heel gedoe.
- ondanks behoorlijke investering zijn we niet tevreden met hoe de grond zich houdt en we willen het over een (nog heel) andere boeg gaan gooien. Maar we zijn al verhoogd in stalgeld en daar kwam al kritiek op, ondanks dat we eigenlijk alsnog niet uit de kosten komen. Dat gaat dus alleen maar erger worden en dat kan, als er ook voordelen opwegen tegen al bovenstaande.
- pensionklanten zouden ook wat zijn tegen mijn alleen rijden. In de praktijk rijd ik (bijna) altijd alsnog alleen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-22 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:33

Excuus je had het al eens aangegeven. Maar idd vooral voor eigen geluk kiezen en niet op eigen terrein je moeten ergeren aan anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:36

Ja, maakt niet uit hoor. Het is gewoon een combinatie van zaken. Ik loop al weken op mijn tandvlees en heb dat ook meerdere malen aangegeven. Het is gewoon klaar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:39

@robijntjah: als je er nu al geld op toelegt zou het imo al snel klaar zijn. Je bent geen charitatieve instelling tenslotte :)
Dat is vaak het probleem bij kleine pensionstallen; je mist de 'grote aantallen' inkopen die grote pensionstallen wel hebben waardoor dingen vaak al duurder uitpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 14:40

Dat sowieso en mensen hebben echt geen notie van alle uren die je voor jan piet snot staat te draaien.
En met de juiste balans in alle bovenstaande is dat ook geen ding. Maar als je op je tandvlees loopt en de weegschaal slaat door naar de negatieve kant maakt dat ineens een hoop uit :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:29

Klopt, als je elk uur gaat tellen kom je niet uit.
Betreft vaste kosten kwamen wij wel uit, maar als het dan uiteindelijk het plezier er niet meer is houd het op.

En het is jammer, want de fijne mensen hebben wij zeker ook gehad.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 15:49

Goede keuze robijntjah, altijd voor jezelf kiezen in dit soort situaties. Iedereen is druk tegenwoordig maar ga het dan ook niet aan als klant als je het toch niet wil om te helpen. En idd als je geld bij moet leggen al helemaal. Klinkt een beetje als voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:13

Verstandig Robijntjuh, gewoon genieten van je eigen paarden en bijrijder.

Wat leuk LN, zo 1 zocht ik er ook, aar die van mij is niet zo mak, helaas.

Aan de ijssel was wind……. En koud.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:32

Hier nu ook wat regen gehad, voordeel dat iig de zon niet meer in mijn ogen scheen in de auto.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:59

Ik scroll af en toe wat bij, maar met 50 uur werk en de paarden erbij is het niet echt bij te houden helaas.

Klinkt als een verstandige beslissing Robijntjuh! Het is geen liefdadigheid wat je doet en als het op zoveel punten ook niks oplevert op een andere manier kost het je alleen maar meer energie. Werd de boodschap wel goed ontvangen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:20

Ik ben benieuwd hoe koud het vannacht gaat worden. Vanochtend zeiden ze flink koud want helder... maar voorlopig is het nog helemaal niet helder. Dus ik gok dat het wel mee gaat vallen.

Vandaag wel weer wat stappen gemaakt met het begin van de Japanse tuin.
Het houten vierkant ziet er nu in (maar al te donker voor een foto) en de schaal staat hoog genoeg om boven het grind te blijven voor een 'zwevend' effect.
Morgen bij het tuincentrum kijken of ze leuk grind hebben. Als ik het moet bestellen (500 kilo is minste hoeveelheid) kost me dat € 50 euro bezorgkosten ;(
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:33

manzano schreef:
Ik scroll af en toe wat bij, maar met 50 uur werk en de paarden erbij is het niet echt bij te houden helaas.

Klinkt als een verstandige beslissing Robijntjuh! Het is geen liefdadigheid wat je doet en als het op zoveel punten ook niks oplevert op een andere manier kost het je alleen maar meer energie. Werd de boodschap wel goed ontvangen?

We hebben tot nu toe geen reactie. Ik vermoed dat de boodschap niet goed ontvangen is maar goed, dat is een invulling.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:39

Heb je dat dan niet mondeling medegedeeld?

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden DF :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:47

Dat gaat een beetje moeilijk als mensen gewoon weken niet komen. Dus vandaar niet persoonlijk maar via de app inderdaad.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 18:50

oh echt..ja dan heb je geen keuze ...