Dank voor het delen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
monsera schreef:Hier veel plannen aanpakken dit jaar.
We hebben maar 2500m2 voor de paarden. Met advies enorm mooie plannen gemaakt voor veel meer keuzes en beweging in de wintermaanden.
We hebben nu 1 zandpad naar achter lopen naar de paddock/bak
Aan de andere kant ook een pad maar weken afsluiten per jaar omdat het spek gladde klei is. Daar komt dit jaar een zandpad. Volgende week gaan ze al uitgraven![]()
Naast de paddock heb ik een strook van 6 bij 40 meter. Daar heb ik 2 bosjes en een aparte stukje met een tamme kastanje. Daar een slingerpad door en omheen maar ook klei dus vieze voeten in de winter. Daar komt menggranulaat te liggen. Daar dan 4 extra eetplekken en een stuk haag eerst van 8 meter.
Later als we alle bramen hebben uitgeroeid nog eens 40 meter haag. Staan al wat wilgen die kunnen mooi blijven.
Tussen de paddock de 2 zandpaden ligt een stukje gras weide. Dat heb ik nodig om ze te laten wennen aan gras zodat ze zonder koliek naar de wei kunnen van vrienden van ons.
Dat is heilig voor mij, maar ik ga toch overstag en daar doorheen komt nog een paadje van boomschors met in het midden een breder stuk van zand met een eet plek en afslag naar het 1e zandpad. Het 2e gedeelte van dat paadje met menggranulaat en een heuvel/ bultje. Die komt weer uit in de paddock.
Dan nog naast beide zandpaden een haag.1 keer 80 meter en 1 keer 40 meter.
Daihyo schreef:Nee maar André wel
Hebben de paarden het overleefd?
monsera schreef:Hier beginnen ze ook te bloeien.
Vanmorgen een tekening gemaakt van mijn stukje voor en na.
Zo is het nu ongeveer dan he haha.
[ [url=m/4MWjcX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/To0UnW.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zo gaat het ongeveer worden.
[ [url=m/Pjval4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ir111 schreef:Daihyo schreef:Nee maar André wel
Hebben de paarden het overleefd?
We hebben het weer overleefd ja. Mijn jongste stond op de achterbenen en klom over de stalwanden heen van de stress. De rest ging redelijk. Ik ben in 2 uur tijd weer 5 jaar ouder geworden. Ik moet dit jaar echt een plan hebben want zo gaat het niet.Crisis wat een gedoe. Met O&N nooit last maar met hemelvaart...
Zo jammer want het lijkt me zo leuk om ook bier te drinken bij de buren om 6 uur s morgens.Tenminste, er staat toch bier???
Ik ging net nog even plat en ik hoorde nog steeds in mijn hoofd de trom trrrrdduh trrrduh trrr trrr tutudu.
Daihyo schreef:Ir111 schreef:
We hebben het weer overleefd ja. Mijn jongste stond op de achterbenen en klom over de stalwanden heen van de stress. De rest ging redelijk. Ik ben in 2 uur tijd weer 5 jaar ouder geworden. Ik moet dit jaar echt een plan hebben want zo gaat het niet.Crisis wat een gedoe. Met O&N nooit last maar met hemelvaart...
Zo jammer want het lijkt me zo leuk om ook bier te drinken bij de buren om 6 uur s morgens.Tenminste, er staat toch bier???
Ik ging net nog even plat en ik hoorde nog steeds in mijn hoofd de trom trrrrdduh trrrduh trrr trrr tutudu.
Er staat inderdaad bier ja
Ik moest wel aan je denken vanmorgen. Had je ze in de schuur opgesloten?
Daihyo schreef:Ja de plaatselijke fanfare inderdaad
Ze hebben zelfs het landelijke nieuws gehaald met deze traditie
Zou het te trainen zijn voor de paarden?
Heb je nog snacknetjes nodig? Ik heb nog een voorraadje liggen
monsera schreef:Nee, dat durf ik echt niet aan. Ze gaan ontzettend aan de hol. Het risico dat er eentje onderuit gaat en in het draad komt vind ik veel te groot. Het zou wel helpen als ze iets stress kunnen afvloeien denk ik maar ik denk niet dat dat voordeel opweegt tegen het risico.Kun je ze niet beter buiten laten, zodat ze kunnen zien waar de herrie vandaan komt.
Ir111 schreef:monsera schreef:Nee, dat durf ik echt niet aan. Ze gaan ontzettend aan de hol. Het risico dat er eentje onderuit gaat en in het draad komt vind ik veel te groot. Het zou wel helpen als ze iets stress kunnen afvloeien denk ik maar ik denk niet dat dat voordeel opweegt tegen het risico.Kun je ze niet beter buiten laten, zodat ze kunnen zien waar de herrie vandaan komt.