Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:20

Hier ook de Quarter en Shet nog niet klaar met verharen.. en m'n oudje heeft er ook inmiddels wat meer moeite mee, maar die is al meer kwijt dan die andere 2. Die Friezen schudden 1x en alles is eraf haha, maar die krijgen ook nooit echt een dikke wintervacht... :?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:10

Hier ook nog wat haar maar gok dat het meeste er wel af is. Moet zeggen dat ze ook niet een hele dikke teddy vacht hadden.

Net flink kunnen shoppen bij de nieuw geopende welkoop. 20%korting op alles. Nadeel is dat je zoveel meer mee neemt dan gepland.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:32

Hier verharen ze beide ook nog flink.

Ik wilde vanochtend longeren en de huurwei omheinen. Het is dat laatste geworden. Nu eerst even uitpuffen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:57

Wat een heeeeeeeerlijk weer!
Ik baal wel dat ik niet kan rijden nu haha.

Iemand eentje te leen voor de zomer :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:00

Stella_Fara schreef:
Hoi, ik ben terug van weggeweest! Binnenkort is onze paardendroom helemaal klaar: we zijn een stalling voor vier paarden aan het bouwen met plaats voor hooiopslag.

Wie heeft er hier ook dubbele staldeuren voor z'n paarden? Kan die onderkant volledig open? Bij ons zijn ze gisteren geplaatst, maar we waren niet thuis. Nu blijkt dat de onderkant geen 180 graden open kan, maar slechts iets van een 150 graden . Wat ik heel jammer vind, want de bedoeling is dat de paarden een vrije uitloop hebben en dan staat zo'n halfopen halfopen deur echt wel in de weg...

We gaan morgen de bouwer ermee confronteren, maar mijn man denkt dat dit misschien 'standaard' is. Helaas was er bij die stallenbouwer geen volledige deur om te bekijken en ik heb er niet aan gedacht om te vragen of de deuren volledig opengaan (wie denkt er nu dat een deur dat niet zou doen!!??)

Ik heb een dubbele deur en bij mij gaan ze volledig open.
Even foto zoeken
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:01

Ik wil ook weide omheinen... -O- Dat betekent dat we een huis zouden hebben haha.. al heeft vriendlief het gister bij de paarden ook zelf gedaan, boer had er niet zo'n zin in :') Maar tis te lekker om ze nu op stal te laten!

Kreeg overigens vanochtend deze foto van mijn vriendin, die de paarden 's ochtends vaak buiten zet <3
Daar word je toch blij van :+: Splashy, Tamme en Kevin op een rijtje.. toch wel de kern van m'n kudde, met Tamme (stiekem kleine Kevin :') ) als aanvoerder <3

Afbeelding

Haha Karin, je bent hier welkom.. wel even stukkie rijden: vanaf jou voorbij R'dam... -O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:11

Ik kan me nog herinneren dat ik al dat verharen vroeger helemaal geweldig vond. Nu zou ik het liefst een pennymeisje ervoor aannemen haha.

Inderdaad prachtig weer! Ik heb vanochtend boven 1 kamer geschilderd (kozijnen). Daar is het nu perfect weer voor. De rest van het weekend staat de voorkant van het huis te wachten op een schilderbeurt, en alles waar daarna nog tijd/verf voor is.

Net een broodje achter de kiezen, nu eerst even naar mijn bijrijdpaardje (heerlijk met dit weer!) en daarna kijken of ik Jolly alleen uit zijn jas kan krijgen.
Vorig jaar voor het eerst gedaan en een apparaat bij Divoza gehuurd, wat een drama was dat. Het stomme ding kwam voor geen meter door de dikke vacht heen. Zelfs nog teruggegaan om een ander te halen, maar daarmee hetzelfde probleem. Ondingen daar, echt waar.
Uiteindelijk een Moser max aangeschaft en die vliegt er als een mes door warme boter doorheen!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:29

Karin_deB schreef:
Wat een heeeeeeeerlijk weer!
Ik baal wel dat ik niet kan rijden nu haha.

Iemand eentje te leen voor de zomer :')

Ja hoor, hier eentje staan, moet je hem wel op komen halen ;)

Hier moet het draad opnieuw gedaan worden -O-
Denk dat de koeien van de buurman erdoor zijn gegaan (hij heeft nog steeds niet afgezet aan zijn kant) maar hij zal vast zeggen dat het wild was.

Hier geschoren paarden dus geen gedoe met verharen gelukkig :=

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:12

Bij mij alleen de stukken die ik de laatste keer niet heb geschoren zoals de benen en het zadelvlak :j
Ik zal van de week even foto's maken van hoe de weide is geworden.
Woensdag het laatste gaas gespannen dus het is nu echt perfect *\o/* zo blij mee!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:30

Er valt ook niks over te zeggen zo te lezen;

Mijn quarter merrie van 26 had altijd een mega dun velletje en nu nog zomers. Zij krijgt sinds ze zonder deken staat echt een goede dikke vacht, maar laat na eerste dag dat het 1 minuut langer licht is al alles vallen. Echt bossen tegelijk.

Haar zoon krijgt amper wintervacht, maar was eerste winter zonder deken. Hij laat nu pas los, maar wordt dan ook echt kaal.

Mijn new forest moest ik vroeger ondanks dekens en alles, altijd scheren, maar nu lijkt zijn wintervacht enorm mee te vallen. Ben er inmiddels aan gewend. Hij laat nu wel plukken los met gewoon borstellen, maar zaag, fruminator etc doen nog niet veel.
Shet zelfde. Die krijgt wel mega vacht.

Mn merrie heeft ook altijd dik behaarde benen en vel lichter dan normaal. Geen ppid.... Die zijn nu weer helemaal kort en zwart. Maar zij komt nog echt uit Texas, dus misschien toch andere basis?

Het stikt bij ons van de vliegen, dus maskers al op gedaan. Nu ik nog een masker of imker pak......men wat zijn die krengen agressief

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 14:46

Echt, nu al?! Jugh :r Enige nadeel aan de zomer.. al dat ongedierte ;(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 20:04

Gelukkig nog geen vliegen, verharen ook het meeste al gehad al heb ik dik 2 weken elke dag echt kg`s haren eraf gehaal, alleen op haar buik en benen zitten er nog. De shet is kaal en de pre heeft dekens gehad dus verhaard minimaal
Wat een weer vandaag. ik ben de hele dag bezig geweest bij het huis. Palen eri gezet alleen is de gekochte palenrammer va de craenebroek te smal en kan ik ze nog nog vastzetten.
Toch maar op de ouderwetse manier met blik en hamer doen dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:41

Hier ook al veel muggen!

Vandaag bij het huis geweest, aangename verrassing: een deel is al afgezet en zouden de paarden om te starten al best in kunnen na veel dood hout en heg ruimen.
En er staat een container en grote katten ren ( nu nog met gans maar die mag mooi weg :+ ) die blijven waarschijnlijk!

Afbeelding

Afbeelding
Stiekem al best een aardig stuk!

Afbeelding
De heg

Afbeelding
Container en jawel een bloesemboom!

Afbeelding
Kattenren!

Afbeelding
Het stuk wat we sowieso nog erbij willen omheinen vrij snel als we erin zitten.

Afbeelding
Sfeerplaatje <3

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:48

Lekker hoor, met de nieuwe stekjes bezig!

Jolly heeft een enorme transformatie ondergaan vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 21:55

Oh heerlijk al dat groen! Ik hou ervan <3

Hier ook druk op de wei bezig geweest met het mooie weer. Helaas ook heel erg veel vliegen bij de paarden al weer. Heb ze hier vandaag de vliegenmaskers ook al weer opgehad. Dat is dan weer een beetje jammer.

Jolly ziet er uit als een helemaal andere pony haha!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:01

Hier nog niet echt zichtbare vliegen, maar Miracle heeft zichtbaar weer meer jeuk van de eczeem. Gelukkig had hij zijn deken al een maand om.

Ik zag al foto's in je topic voorbij komen, heerlijk!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:53

Afbeelding

Vanochtend de boys eerst allebei gelongeerd. De vijfjarige poepiebraaf en de dertienjarige trok zijn complete trukendoos open. Monster. Daarna allebei naar de wei gebracht waar ze een uurtje mochten snacken. Nu weer intens tevreden op de paddock. :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:52

Mooi stuk Robijntjah, waar is dat, welke plaats? Fijn zo een ren en het hekwerk. Wil dat zeker ook weer, bevalt echt goed.

Judith, altijd grappige kleurtjes die eronder zitten.

Onze shet vond scheren echt nooit leuk, ook na paste niet. Maar toen onze zoon veel reed, scheerde ik hem wel. deed ik alleen zijn lijf en liet benen en hoofd zitten. Hij is zwart en was dan grijs met zwarte beenwarmers....Echt te grappig.

De vliegen zijn echt agressief. Snap niet waarom ze er zitten. Maar in de mestcontainer zitten altijd wel mega bergen baby vliegjes......
We mesten elke dag, mestcontainer is afgedekt, maar ja. Geen idee wat ik er tegen kan doen nu.

Flew, lekker bezig. Ze staan er gezellig bij.

Wij zijn bezig met nieuw net spannen in de tuin voor de jongste kat die toch altijd ene hoekje, gaatje of manier vindt om eruit te komen. De rooie doet dat echt niet.
Hondjes erbij, zwembadje voor ze gevuld en hele dag buiten.
Kort naar de markt geweest, want ML was erlangs gefietst en zag dat er kraampjes stonden en Intersport had leuke gympen. Maar echt....wat druk. Zijn dus weer snel terug gegaan, niet aan mij besteed.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:33

Ik ben blij dat ik de paarden (behalve Jac) geschoten had, geen last van exteeem haar haha!
Mijn quarter maakt juist amper vacht aan, die heb ik nooit hoeven scheren. Werk wel altijd met dekens maar die andere 2 worden dan nog teddy.

Wat een super fijne plek Jolijn!!!
De sfeer is goed te proeven van de foto’s.
Hier hebben ze een aantal percelen leeg gehaald en opnieuw ingericht maar vind dat zo ongezellig... hangt geen sfeer. Ben altijd weer blij als ik ons plekje zie haha.
Al lopen ze hier niet zo tussen de bomen als daar, kayne heeft chronisch jeuk tussen de oren (al echt alles uit de kast getrokken zowel voer middeltjes dierenarts homeopathisch enz enz). Dus dan zouden de bomen krabpalen worden dat is ook sunt haha! Heb hier de bomen in de wei afgezet.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:35

O en we hebben onze nieuwe beregening installatie uit kunnen testen (ondergrondse leidingen en nieuwe pomp) en wohoeee dat werkt!!!! Heel blij! Wat een druk en wat een water! We hoeven veel mindet lang te sproeien en veel meer bereik in 1x en geen gehannes meer met kilometers slang.

Fijne Pasen iedereen

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 15:46

mentjuh schreef:
Ik ben blij dat ik de paarden (behalve Jac) geschoten had, geen last van exteeem haar haha!
Mijn quarter maakt juist amper vacht aan, die heb ik nooit hoeven scheren. Werk wel altijd met dekens maar die andere 2 worden dan nog teddy.

Wat een super fijne plek Jolijn!!!
De sfeer is goed te proeven van de foto’s.
Hier hebben ze een aantal percelen leeg gehaald en opnieuw ingericht maar vind dat zo ongezellig... hangt geen sfeer. Ben altijd weer blij als ik ons plekje zie haha.
Al lopen ze hier niet zo tussen de bomen als daar, kayne heeft chronisch jeuk tussen de oren (al echt alles uit de kast getrokken zowel voer middeltjes dierenarts homeopathisch enz enz). Dus dan zouden de bomen krabpalen worden dat is ook sunt haha! Heb hier de bomen in de wei afgezet.

Wat heb je met je paarden gedaan?? ;( :oo

Verder vrolijk Pasen iedereen!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:14

mentjuh schreef:
.

Nou ik hoop het niet :') _O- _O- _O- _O-

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:04

Hahahaha! Handig toch? Geen haar..
Bedoel scheren natuurlijk! :Y)
Ik denk dat Mn telefoon de paarden niet zo lief vind -O-

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:46

Wat fijn Mentjuh dat je nu makkelijk kan sproeien! Heb je dat laten doen of zelf aangelegd? Kun je er iets meer over vertellen? Of een foto? Grondwaterpomp?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:42

Dekens helpen maar heel weinig tegen winterhaar. Als je geen haar wilt moet je ze onder lichten zetten. (En dan natuurlijk wel een deken op anders krijgen ze het koud zonder haar ;) )

Hier vorig jaar ook wilgjes geplant maar zijn een aantal doodgegaan, denk dat de grondeekhoorns de worteltjes van de wilgen erg lekker vonden.... nu een hele hoop boompjes geplant dus hopen dat die het wel goed gaan doen!