Ja heel brrr. Gelukkig op stal nog 2,5 graad dus geen water slepen. Alleen buiten.
Azmay
Geplaatst: 27-02-18 10:23
Diva staat nu nog onder 600 gram, voelt nog niets te warm. Uit de wind valt het wel mee maar ze staan nu in de wei en daar kunnen ze niet uit de wind staan nu.
Dadelijk niet vergeten de buitenkraan weer af te sluiten, wel ideaal dat ik nu een tuinslang binnen heb liggen zeg. Scheelt enorm veel emmers slepen.
Edit: compleet overheen gekeken, gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door Azmay op 27-02-18 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Selka
Geplaatst: 27-02-18 10:23
Gefeliciteerd Anke!
Vanochtend vond ik het heerlijk. Windstil ipv de harde wind van gister.
Waterbakken niet eens bevroren net. Verbaas me er over...
De stal staat bijna en nu moet ik gaan bedenken hoe het draad moet komen te staan. Dat vind ik nog lastig. Zolang het veulen er niet is blijven ze nog op het grote stuk lopen. De weide is wel wat beschadigd door het rijden van de shovel en de trekker.
Hebben jullie warm water? Zo ja... wat voor boiler hebben jullie? Ik zit te denken aan 50 of 80 liter.
De waterbakken niet bevroren, nee? Hier staan we elke ochtend even het ijs open te maken. Gelukkig houden ze zelf redelijk een wak in de bak, maar het water bevriest hier toch behoorlijk...
Hier helaas nu ook water sjouwen, wat vervolgens meteen omgekieperd wordt. Grrr. De warmwaterlinten hielden t vannacht niet meer.
MDWStables
Geplaatst: 27-02-18 12:11
De bakken staan hier op een laagje stro met wat stro er omheen. Bij de laatste ronde neem ik vanaf de koeienstal 2 emmers heet water mee en die gooi ik er dan bij. Ik verwacht dat ik vanaf morgen de bakken in de shovel moet gaan zetten om water te halen.
Hebben jullie warm water? Zo ja... wat voor boiler hebben jullie? Ik zit te denken aan 50 of 80 liter.
Hier hangt een 80 liter boiler en zonder moeite kan ik een compleet paard wassen. Maar geen idee of dat met 50 niet had gekund Nu vul ik er ook de buitenbakken mee en dan is het ook niet meteen op. Ook wel handig.
joyce B
Ik heb 15 of 20 liter keukenboiler. 15 minuten opwarmtijd als het warme water op is. Ik heb hem op 60*C staan dus om te wassen op 40 graden heb ik meer liters ivm het bijmengen met koud water. Maar in de kruik en in de waterbak met vorst gaat gewoon een emmertje heet water.