Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:33

Ik ben absoluut een ochtend mens tegen 22.00 ben ik echt moe en lig ik meestal al in bed. jaren op de markt gewerkt en dat was ook 400 opstaan, nooit problemen mee gehad.

Ik koppel de trailer wel al aan als ik vroeg opsta maar voeren en mesten kost meer tijd en kan ik niet voorwerken. Ook wil ik dat hij minimaal uur hooi kan eten voor ik vertrek en heb ze net niet aan huis staan waardoor ik alweer extra tijd kwijt ben helaas

Namiro het was idd erg mooi en luxe zeg een eigen binnenhal voor 2 eigen paarden

Ik heb nu 2 uur om mij op te pakken (voor mijn dochter opgehaald moet worden ) en te gaan rijden maar heb geeeeeeen zin. beetje lui denk ik

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:37

Iedereen druk dus om ook voor de winter een end te komen buiten.

Wij zijn nog druk aan het snoeien en leegruimen. Het was hier best dichtgegroeid en nu begint alles lekker op te drogen nu veel beplanting weg is.

De verwarming hier nog niet aan, hoop dat we het nog even vol kunnen houden. We hebben gastank en volgens mij is dat een stuk duurder.

Over opstaan... Ook ik heb 7-8 uur slaap nodig, dus moet alles goed indelen straks. Ben nu in de ochtend druk met de kidz, hond en kittens. Smiddags doe ik de schapen wat bijvoeren en straks natuurlijk de paarden er bij. Hoop toch echt ik niet eerder dan 6.30 er uit hoef. Kom er nu om 7 uur uit.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:38

weet iemand wanneer de beste tijd is om het land te egaliseren en opnieuw in te zaaien?

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:39

Nu! Lekker weinig onkruid.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:40

Nu idd

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:41

Als ik ergens heen moet ga ik er gewoon op tijd uit.
In nl ging m'n wekker om 4:30 als ik moest werken met als gevolg dat ik in het weekend ook om 4:30 wakker was.

Tegenwoordig gaat hij meestal om 7:30 maar ben er dan meest pas om 8 uur uit.

Maar als ik bijvoorbeeld naar nl moet rijden dan vind ik het lekker als ik om 6 uur in de auto kan zitten.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:41

Bij ons gaat ook om 6:00 de wekker. Het liefst draai ik me dan altijd nog om, maar ik voel me veel fitter als ik gewoon het ritme houd en dan opsta! Als ik langer blijf liggen ben ik een zombie. 's Avonds heb ik dan gewoon zin om naar bed te gaan. Eerder zonder ritme niet. En sliep ik ook altijd slecht.
En ik ga tegenwoordig met de fiets David wegbrengen naar school. 7:50 moet ik op de fiets zitten, anders redden we het niet. Oscar mee. Heeft hij gelijk een loopie gehad. En dan 's middags weer. Mits het weer het toe laat. En met mijn ritme, meer fietsen en beter slapen voel ik me mentaal beter, maar ben ook al 3 kilo afgevallen *\o/*

Als ik terug kom van David wegbrengen naar school dan doe ik de paardjes.

Ik was net de paarden water aan het geven. Met de tuinslang, komt de buurman ineens naar me toe. "Ze gaan nu bomen kappen!".
Nou, lekker op tijd zeg. Ik wist dat de gemeente 'ergens in Oktober' een groep bomen naast de weide weg zou halen. Maar ook de buurman werd er door overvallen. En ik ook! Want Daan zou dan eigenlijk thuis zijn en de paarden staan nog naast die bomen maar die kan ik nu dus al helemaal niet meer weghalen daar! Die lui hebben zelfs weidepalen eruit gehaald om de hakselaar dichtbij neer te zetten. Fijn dat we dat ook weten... maar niet heus. -O- -O- -O-
Ik heb Daan dus gebeld en hij probeert naar huis te komen, maarja hij moet ook gewoon werken. En ik vanmiddag ook. Nick liep er helemaal hysterisch rond... Niet leuk. Ze hebben nu koffie pauze geloof ik, want ik hoor en zie nu even geen activiteiten. Ik loop zo naar de paarden. Maar moet er helemaal omheen. Kan niet meer door het bosje, want daar zijn ze dus bezig.
Beetje stress dus vandaag.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:44

Ik ben ook niet van het vroeg op staan. Maar zoals vandaag moest ik er om 6 uur uit omdat mijn oudste naar het ziekenhuis moest en alles voor die tijd klaar moet zijn. Ik werd zelf wakker om kwart voor. Dat scheelt een stuk. Als ik wakker moet worden van de wekker is het een heel ander verhaal. En dit moet ook niet een paar dagen achter elkaar. Nu ging alles vlot. Maar zit hier nu al sinds 7:30 en daar wordt je dan weer lui van. Ze zijn hem al aan het helpen als het goed is. Hopelijk met een half uurtje van de OK.

Ilora ik zag mooie foto's voorbij komen. Je hebt mooi doorgewerkt. Fijn al die verharding. Heel fijn bij nat weer. Maar ook voor de hoeven. Hier is maandag de smid geweest. En ook even naar Rosie gekeken, maar die was nog steeds niet nodig. Ze slijt zo mooi rondom af.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:46

Ojee succes en beterschap kvulden!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:51

Ik heb trouwens een tipje...
Via Pavo kun je nu een ruwvoer quickscan doen. Ik heb net 2 uitslagen binnen van mijn 2 partijen hooi.
Ik wilde het analyseren graag laten doen ivm met mijn hoefbevangen pony. Zodat ik wist of er niet teveel fructaan zat in het hooi wat ik voerde. maar ik vond die analyses vrij duur. Zo tussen de 85 en 120 euro.
Bij Pavo kost het 19,95!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:52

chasey: 3 kilo, goed gedaan!!!

ok nu egaliseren hmmm haha moet ik even nadenken hoe dat te regelen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:56

Azmay schreef:
Als ik voor 8 uur op sta loop ik de hele dag doodmoe rond. En dat terwijl ik om half 10 op bed lig en om 10 uur zeker slaap. Zelfs dan nog moe maar dat is beter te doen.

Maar dokter zegt kerngezond fysiek dus we doen het er maar mee :Y)

Heb jij wel eens een slaaponderzoek gehad? Dus echt in een slaapkliniek met plakkers enzo. Klinkt bijna alsof je gewoon niet uitrust tijdens het slapen. Misschien is je slaapcyclus wel gewoon niet goed...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:01

lizy29 schreef:
Azmay schreef:
Als ik voor 8 uur op sta loop ik de hele dag doodmoe rond. En dat terwijl ik om half 10 op bed lig en om 10 uur zeker slaap. Zelfs dan nog moe maar dat is beter te doen.

Maar dokter zegt kerngezond fysiek dus we doen het er maar mee :Y)

Heb jij wel eens een slaaponderzoek gehad? Dus echt in een slaapkliniek met plakkers enzo. Klinkt bijna alsof je gewoon niet uitrust tijdens het slapen. Misschien is je slaapcyclus wel gewoon niet goed...

Die gedachtegang was er al eens en toen kreeg ik pillen waar ik nu niet meer vanaf kom. Ze hebben het er wel over gehad laatst dus misschien zit het er wel aan te komen.
Dit speelt nu al zeker 4 jaar dus ik heb al vanalles geprobeerd zullen we maar zeggen :+

Heb de paarden net naar achter het huis gehaald en zit as we speak lekker naar grazende paardjes te kijken vanuit mijn tuin. O wat geniet ik hiervan <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:02

Kan de buurman niet even helpen met de paardjes, Evelien?

En beterschap voor je zoon, kvulden :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:03

Mooiste uitzicht wat er is, Azmay <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:16

Jenny_S schreef:
weet iemand wanneer de beste tijd is om het land te egaliseren en opnieuw in te zaaien?

Nu najaar, in winter kan het goed wortelen, in voorjaar kan ook maar meer onkruis

ow ja vraag daarover, ik heb dat dus en wil laten spuiten, wanneer kan ik dat het beste doen, in maart al of is het dan nog te koud. En erna weer doorzaaien voor de kale plekken?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:23

Hier moet ook de wei ook gebeuren.. egaliseren en inzaaien.. en eigenlijk ook kalken.. kan dat ook meteen?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:40

Azmay, het is ook echt mooi weer om lekker buiten te zijn en paardjes te kijken!

Ik ben net ook even om de weide heen gelopen en de paarden staan nu weer rustig te grazen. De zaagwerkzaamheden zijn volop bezig maar de rust lijkt weder gekeerd. Maar ik blijf wel controleren, want straks zullen ze echt bezig zijn bij de paarden in de buurt, nu net even aan de andere kant.

In onze weide heeft vroeger een sloot gelopen. We zitten er aan te denken om daar weer een sloot van te maken. Maar weten we nog niet zeker.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:49

Misschien kun je er nog een drink plaats van maken chasey. Hebben we hier ook gedaan en de paarden zijn er blij mee.

Er loopt hier een stroompje door de wei, en hier hebben we gewoon een klein vijvertje in gegraven. Aan de ene kant van het vijvertje loopt het water erin en aan de andere kant loopt het er weer uit.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:52

Ja we moeten het maar eens bekijken wat we er mee doen. Ik ben benieuwd wat er mee gebeurd deze winter. Ik denk dat hij vol gaat lopen. Het is nu nog een geul ipv een slootje. Als we het dieper maken kan er altijd meer water in weg stromen naar andere sloot naast de weide.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:57

Afbeelding
Afbeelding

Hier stond hij bijna droog hoor ;) de paarden vertrappen dan graag de kanten. Inmiddels is hij ook weer iets groter maar staat hij door de droogte in de zomer ook weer droog.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:57

Of een buis inleggen en dichtmaken.
Is het een diepe geul?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:58

Wat is het bij jou toch mooi, palousa-boy <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:08

Das een mooie drinkplaats inderdaad. :)
Nee de geul is niet heel diep, maar je kan wel duideljk zien dat het er is. Ik zal er binnenkort eens proberen een foto van te maken.
De paarden hebben het nu kaal gegeten en kan je hem weer zien, maar als het gras erop staat zie je hem amper.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:13

Zo'n lekker ding om je in te verstappen dan -O-