Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:41

DD sssssst, dat is opgedroogt zand :o
Zo kwam ze binnen zetten voor haar meusli en om haar dan lastig te vallen met poetsen zodat het zand in haar voerbak valt, vind ik geen goed idee.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:43

Gelukkig, ik dacht dat ze zich zo geschuurd had oid :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 17:49

Nee, wel op haar kont.
Ze moet ontwormt worden anders gaat ze schuren(dus wormen) maar blijkbaar gaat ze ook schuren van het ontwormmiddel :?
Duurt een paar dagen en dan houdt ze er mee op maar nu heeft ze dus een grijze plek op haar kont omdat er roan onder haar donkere vacht zit, ziet er niet uit.
Gelukkig schuurt ze haar staart nu niet meer, dat deed ze vorig jaar.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 18:11

Eindelijk iets gevonden over de groei van een muildier *\o/*
Muildieren groeien trager, dat wist ik, maar blijkbaar hebben die hun groeispurt tussen hun 2de en 3de jaar, een jaar later dus als paarden.
Dat verklaard waarom muildierveulens kleiner geboren worden als paardenveulens maar toch ergens die maat bijgroeien.
Zoek al heel lang naar een groeicurve van muildieren maar die kan ik nergens vinden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:39

Maar nu wel?! Ik heb begrepen dat de hengsten/ruinen nogal waaks zijn.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:53

Vandaag met een paar vriendinnen uit lunchen geweest.... Ik had weer een geweldig idee.... Even wandelen en dan lunchen... Wat blijkt is net dat restaurant dicht... Hmmm teruglopen en dan maar naar een ander restaurant....

Ik had ondertussen ook nog een afspraak met mijn paardenmaatje gemaakt om, om half vier te gaan rijden. Dus ik zat al weer op hete kolen... We Belandde pas om 14:00 in het andere restaurant.... Toch maar ff appen dat het later wordt.

Maar om 16:00 hebben we dan nog heerlijk kunnen rijden in het zonnetje...we kwamen gewoon tegen 18:00 weer thuis, wat een genot.... Dat is lang geleden dat ik zo laat thuis kwam met mijn paard.

Volgende week wil ik voor het eerst met mijn ijsje naar het strand... Met haar heb ik dat nog niet gedaan... Heb haar dan ook pas anderhalf jaar. Kreeg haar in de zomer, dus dan is het geen optie, daarna waren er genoeg redenen waarom ik het niet gedaan heb... Maar voor volgende week heb ik een afspraak gemaakt met iemand en kan dus niet meer terug...( behalve slecht weer) hahah

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:10

fabster niet alleen de ruinen/hengsten en vanuit Amerika wordt ook geadviseerd om ze voor de 6 maanden te casteren omdat ze gevaarlijk worden zogauw de hormonen gaan werken.
Iets van wel willen maar niet kunnen.

Monmaster toch lekker gereden en mooie rit in het vooruitzicht +:)+

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:13

En het gaat weer hard hier.

ik rij mijn volle kruiwagen gelijk naar de overbuurman toe ca. 3 a 4 minuten lopen met de kruiwagen, maar dan ben ik gelijk het kwijt en ik hoef gelukkig niks te betalen, lieve overbuurman!

wat jammer van die 3. hec. Natuurgebied waar je niks mee mag doen zou dan toch maar effe verder kijken ofje iets anders kunt vinden.

mijn weide is 2,5 week geleden al gegiert, kalken heb ik nog nooit gedaan.

Heerlijk snoezende paarden van meggiemeg.

vandaag bij mijn vriendin geweest heerlijke wandeling in het bos gemaakt bij haar wezen lunchen. Totdat ik thuis kwam ravage!!! Vond door het huis dode witte muizen, waren de voedermuizen voor de slangen ontsnapt en de katten hadden hun werk gedaan dus kon overal lijken rapen, gelukkig waren er ook nog levenden die door het huis liepen :') dus kon onder het eten koken de boel opruimen en gelijkmaar gezogen en gedweild.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:31

karev schreef:
Wil je eens een foto maken van je stal [***]? Van de hennep dan..

Oh ik maakte maar een grapje :D , heb geen hennep in de stal, ik doelde op het roken.

Citaat:
[***] dan zal het vast wel goed komen :D Al meer eitjes gevonden?

Jaaaaa *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* vandaag weer 2. Zo schattig dat ze dat nu al doen. Vandaag weer een drukke dag in de tijdelijke ren, maar uiteindelijk gingen ze toch alle 5 weer in het nachthok zitten, zodat ik het deurtje dicht kon doen.

Ik was eventjes bang dat Hetty er niet in durfde/mocht, toen alle 4 nieuwe dames al in het hok zaten, maar na lang twijfelen ging Hetty toch naar binnen en het bleef rustig :j . Gelukkig!

Nieuwe mensen, welkom!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:56

Fabster/Wendy, nope ook na één dag eten ze het hooi niet
Dubbeldun, ik koop altijd per pak. Ik heb nu van een andere "hooiboer" gekocht, maar het ene pak willen ze wel en het andere weer niet. Geen idee, ik zie geen verschil -O- Maar volgens mijn paardjes is dat verschil wel degelijk aanwezig. Zo zonde om hooi weg te gooien

lisa_vera, leuk! dagje meelopen in dolfinarium!

Hier trouwens ook een aanhanger om de mest weg te doen. In de winter kunnen we het op het land tegenover ons huis gooien. Ca. 1 á 2 kruiwagens per dag, en in de zomer met de aanhanger ongeveer 1 aanhanger per week.

wat hebben veel mensen trouwens ervaring met depressie. Ik heb er helaas ook ervaring mee, gelukkig al weer tig jaren geleden, maar toch. Ik hoop dat het nooit meer terug komt. Het domme is, hoe drukker ik het heb, hoe weiniger tijd ik voor mezelf reserveer :+ terwijl ik weet dat het dan net heel belangrijk is..... -O-

Solleke, ik zou het ook niet doen. Je hebt plannen maar je weet bij voorbaat eigenlijk al dat datgene wat je wilt daar niet gaat lukken. Tja, bij twijfel niet doen vind ik lastig, want dan kun je praktisch nooit meer wat (tenminste....ikke als eeuwige twijfelkont :+ )

spatter, jammer dat de groep niet geworden is wat je er van gehoopt had, maar.....jij hebt straks je papiertje binnen en die mensen zie je dan nooit meer. Ik heb een 4 jarige hbo opleiding gevolgd in deeltijd en ook daar haken er veel af. Zonde altijd. Vind ik trouwens ook met paardrijden. Ik fietste vroeger kilometers om stallen te mogen uitmesten en paarden te poetsen. Heel af en toe mocht ik dan eens op een paard zitten, geweldig vond ik dat. Hoef je nu niet meer mee aan te komen -O- Hier vragen ze nog wat ze uitbetaald krijgen om op jouw paard te rijden 8-)

spatter, wat fijn zo'n "zindelijke" pony! hé jij ook alleen stalmatten? Ik ook, aangezien mijn fjordje anders altijd alles opeet (behalve zijn hooi :+ )

Monmaser, fijn dat je zo lekker gereden hebt! en strand.....DOEN! (als je de mogelijkheid hebt natuurlijk)

fabster, rustig aan daar hé..Een vraagje, hoe oud ik jouw dochter, aangezien je schreef dat ze zelf aangaf dat ze het zo lekker rustig wonen vond. Mijn zoontjes zijn 5 en 7 en ik denk dat ik het ze nog niet echt kan vragen wat ze liever willen....(krijg ik waarschijnlijk antwoorden van wonen in disneyland of zo...)

[***], leuk lijkt me dat, eigen eitjes!

Mmmm, hier lijkt met name mijn oudste paardje toch niet zo gelukkig met zijn laatste bekapbeurt -O- hopelijk gaat het snel wat beter...Voor de rest.....weer geen paardennieuws. De hele dag gewerkt, kindjes in bed geduwd en nu...uitgeput! (maar wel bijgelezen :) )

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:10

Ohw, nog een nabrander....tuurlijk zijn de mensen met paarden aan huis bevoorrecht. Dat besef ik heel goed, het was mijn grote droom. Maar.....in mijn droom zat er niet zo veel mest bij, en vroor het ook nooit :brr:
Misschien ligt het aan de tijd van het jaar, dat ik alleen nog maar (ver)zorg in plaats van aan rijden toe te komen, of misschien is het voor mij wel tijd om een andere vorm van paarden houden te gaan proberen. Soms veranderen je prioriteiten, ik kon me dat vroeger nooit zo voorstellen. Mijn paarden zijn mijn alles, maar....sinds ik kinderen heb merk ik toch dat ze niet meer op de eerste plaats (kunnen) komen. Dat wil niet zeggen dat ik niet dankbaar ben voor het feit dat mijn paarden aan huis staan, maar dat mijn wensen misschien veranderd zijn. Je leeft maar één keer en je veranderd voortdurend. Je wensen veranderen daarin mee. Ik zal er voor zorgen dat mijn paardjes een goede oude dag krijgen maar dat wil niet per definitie zeggen dat ik ze aan huis wil/kan blijven houden.
wie weet wat de toekomst brengt :o

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:34

ohjajoh6 schreef:
Nee was Karev tut!! :D

:o :oo :o
Sorry karev!!
Wel bedankt voor de link.
Mag alleen niet bieden, heb geen Facebook. En ben niet van plan dat nu te beginnen. Bokt kost al bakken met tijd.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:35

Help, mn paard wil zn halster niet meer om en word echt een kreng gewoon. Het draaid nu alleen maar om eten, ze wilde me vandaag bijten toen werd ik wel erg kwaad, daarna mocht ik haar weer aaien maar wanneer ik halster mee heb loopt ze weg en draait ze kont naar me toe.. Heeft iemand tips? Pb mag ook..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:48

Haha geen Dank!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:23

Zoefie...ben nu wel heeeel benieuwd wat voor een plan je aan het uitbroeden bent.

Weer twee eitjes erbij. Leuk!

Spatter herken veel in wat je zegt. Irriteer me ook aan het gelanterfanter van velen.
Motivatie en doorzettingsvermogen is blijkbaar zeldzaam.

Had vandaag een mooie middag/eind van de dag. Caya sliep als een blok. Ruim 3 uur middagdutje. Dus tijd om lekker Bubbles te trainen. Tweede keer dubbele longe en begint nu goed daarbij te lopen. Heerlijk zonnetje. Echt genieten. Lekker wortelstampot met worst gemaakt terwijl de kids speelde op de trampoline. Kids hebben gigagoed gegeten. Super gevoel!
Vriendlief zorgt morgenvroeg voor de dieren en de kids. Verheug me al echt op dat zeldzame "vrije" momentje!

Besloten om de hypotheek voor 20 jaar vast te zetten voor 3%. Had eerst 10 jaar voor 4,4%. Die rentevasteperiode loopt in mei dit jaar af. Denk niet dat het snel lager wordt.

Eind van de middag echt een geluksgevoel...lang niet gehad!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:25

Goed bezig Anke!!!

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:37

Super Anke! *\o/*

Zoefie, jouw nabrander vind ik trouwens erg mooi verwoord! Ik herken het gevoel volledig.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:45

Lekker Anke!

Janine in welke regio zit je?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:46

Hilary schreef:
Lekker Anke!

Janine in welke regio zit je?

Overijssel, stuur anders pb?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 23:44

anke +:)+ zo moet het ook!

Ik herken het eigenlijk niet.
Natuurlijk rij ik graag maar mijn paarden zijn ook gewoon mijn huisdieren dus al zou ik ze alleen verzorgen en kunnen bekijken, zou dat voor mij nog steeds een reden zijn om ze fijn aan huis te houden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:10

Op zich heb ik geen moeite met het verzorgen en voeren.
Het is meer de hectiek eromheen. Blaffende hond/brullend kind..
Als ik gewoon rust heb, dan kan ik ervan genieten.
Echter 7 dagen per week. Non stop 20 jaar lang.
Gelukkig wel in de zomer ff een week en soms twee ertussen uit. Maak me dan wel super druk erom.
Eigenlijk zou ik toch wel een weekend per maand vrij-af willen hebben.
Straks in de zomer is het een stuk makkelijker.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:16

Tja, dan toch minderen met de aantallen misschien.

Ik heb vanaf mijn 21ste paarden en ze altijd zelf verzorgd.
Eerst 3 km van huis, toen 8 km van huis en uiteindelijk aan huis maar afgelopen zomer was het voor het eerst in al die jaren dat mijn dochter het moest overnemen omdat ik mijn been gebroken had.
Verder heeft mijn man het alleen overgenomen toen ik net bevallen was en in het ziekenhuis lag.
We gingen pas toen ik 40 was voor het eerst een weekje op vakantie, al die jaren daarvoor gingen we nooit weg vanwege de dieren.
Jaren lang ging ik voor mijn werk voeren, kleedde ik me na mijn werk, op het werk om, ging rijden en kwam rond 9 uur savonds thuis.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:38

zoefie schreef:
fabster, rustig aan daar hé..Een vraagje, hoe oud ik jouw dochter, aangezien je schreef dat ze zelf aangaf dat ze het zo lekker rustig wonen vond. Mijn zoontjes zijn 5 en 7 en ik denk dat ik het ze nog niet echt kan vragen wat ze liever willen....(krijg ik waarschijnlijk antwoorden van wonen in disneyland of zo...)
)

Mijn dochter is nu 11. Maar met 3 jaar wist ze al te vertellen, dat ze niet in een huis ging wonen zonder grote tuin _O- . Toen we naar Brabant verhuisden, hebben we een tijd op een camping gewoond, zodat we vandaar uit naar een huis konden zoeken. Daar vond ze de tuin ook te klein. Dat je in de caravan je kont niet kon keren, vond ze geen probleem! Toen ze een jaar of 8 was, heb ik wel eens gevraagd of ze ook niet in het dorp wilde wonen, dichter bij haar vriendinnen. Maar nee dus. Veel te weinig ruimte en te druk. Nou moet ik er wel bij vertellen, dat we een adhd gezin zijn. En vooral mijn dochter heeft haar rust en ruimte hard nodig. Daar is ze zelf heel bewust van. Vind ik wel bijzonder voor zo n jong kind.

Ik heb vandaag een paardencertificaat uitgereikt gekregen! :D . Ik hou me daar nooit zo mee bezig, want ik wil gewoon les in wat mijn paard op dat moment nodig heeft. Maar mijn juf wil graag een verenigingsgevoel, heeft een methodiek en daar horen ook levels en sterren bij, volgend haar. Dus van de week kreeg ik ineens een berichtje dat ik 2 levels wel had gehaald (van de 5, is ongeveer vergelijkbaar met m2 niveau, denk ik), dus ik mocht een ster komen ophalen. Toch lollig, als je daar nooit mee bezig bent. :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:45

Oh leuk zeg. Gefeliciteerd met het certificaat!

Spatter fijn dat je geen last heb van paarden-aan-huis-dips.
Hoeveel heb je er nu?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 01:10

anke nog maar 3, na jaren 5 is 3 echt maar een klein aantal.