@kristelhans: die namen van de kippen zijn geweldig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Ik heb jaren kippen gehad en ze zijn geweldig... alleen dat broedse waar ze moeilijk vanaf te helpen zijn en altijd in je hooi schijten vond ik maar niks. Dus nu geniet ik van de kippen van de buren
De laatste kip die ik gehad heb was een ontsnapper van een buurboer bij de nachtelijke ruiming. Het beest zag er niet uit met zijn kale nek en kont en bijna geen snavel (weggebrand). Maar zij bleek ook zeer aanhankelijk; wist precies wanneer wij zaten te ontbijten en klopte dan op de schuifpui of als we buiten zaten koffie te drinken kwam ze op schoot of op de leuning van je stoel zitten.
Slapen deed ze bij mijn paard op stal onder de voerbak. Daar maakte ze haar eigen nestje van houtkrullen. Ze had een goed oog voor roofvogels en trok op racesnelheid een sprintje onder de heg of de stal in.
Zo heeft Kloek nog een paar jaar van de vrijheid mogen genieten
karev schreef:Ik ben ook wel eens ,dacht ik, voor een onweersbui aan, ze binnen gaan halen. ..gevolg. ..midden in die bui op de wei staat met pony's die niet vooruit willen omdat ze vol tegen de wind in moeten en liefst omdraaien met de kont in dr wind..nooit meer dus.
Citaat:Nadeel is dan dat je snacht's wakker wordt omdat het regent en je afvraagt of ze niet koud zijn en of ze de bui overleven...