Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:58

Dank voor je tips Hilary, ik heb ze gevonden. Ziet er goed uit en helemaal niet duur. Heb jij de netten al lang en hoe bevalt de kwaliteit?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:11

Ik las dat de roosters niet altijd goed bleven liggen, dat het bovenop de roosters alsnog heel modderig is en dat het niet lekker is voor de paarden als ze er rechtstreeks op lopen (geen of te weinig zand). Wij hebben op klei met alleen een stuk afgraven en wit zand erop niet de illusie dat roosters de boel gaan draineren. We hopen alleen dat het wat stabiliteit geeft. Het is natuurlijk geen wonderspul. Ik denk dat het paden of paddock die anders diepe modderpoelen worden flink kan verbeteren.

Stukken tapijt hebben wij geprobeerd, maar dat ging niet. We hebben daarvoor een te groot oppervlak. Het was verschrikkelijk om alles er weer uit te krijgen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:18

Ik heb stukken met roosters waar flink op gerend kan worden. Dat gaat prima. Het worteldoek met rechtstreeks lavasplit er op zonder roosters rent Roos nu kapot als ik Nilay mee heb (direct er naast, niet uit het zicht oid) of als ze gewoon een sprintje trekt. Het werkt prima als ze gewoon stappen. Dus ik vrees dat de positieve berichten van mensen die het jaren geleden zo hebben aangelegd (met alleen worteldoek en lavasplit op klei), van paarden is die niet zo gek doen... Ik hoop dat ik de paddock in redelijke staat de winter door krijg. Maar ik vrees dat prinses Roos het me heel moeilijk gaat maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:19

@loretta: Ja, dat is loeizwaar, ik heb ook wel eens een stuk wat opgeschoven omdat dat qua looproute beter uit kwam.
Op de stukken tapijt kan het ook wel eens wat 'zompig' worden, maar ze zakken er niet meer in weg.
Maar zand is niet te vergelijken met echt vette klei natuurlijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:54

Malenka schreef:
Ik heb stukken met roosters waar flink op gerend kan worden. Dat gaat prima. Het worteldoek met rechtstreeks lavasplit er op zonder roosters rent Roos nu kapot als ik Nilay mee heb (direct er naast, niet uit het zicht oid) of als ze gewoon een sprintje trekt. Het werkt prima als ze gewoon stappen. Dus ik vrees dat de positieve berichten van mensen die het jaren geleden zo hebben aangelegd (met alleen worteldoek en lavasplit op klei), van paarden is die niet zo gek doen... Ik hoop dat ik de paddock in redelijke staat de winter door krijg. Maar ik vrees dat prinses Roos het me heel moeilijk gaat maken.

Oh zo irritant is dat hè... Doe je zo je best voor ze... en dan kunnen ze 't zo verzieken.. _-:( Bij ons is Splash er zo een die door z'n paniek alweer 2 planken uit de schuilstal heeft geduwd..... :roll: Moeten nog van die platen aan de binnenkant.. niet zo mooi, maar voorkomt wel dit.. Ze kunnen je echt op kosten jagen met hun domme, lompe gedrag :') Gedraag je gewoon, dan blijft alles netjes, jij heel en heb je er het meeste plezier van :P

Tamme ook!! Ik zette 'm vorige week voor 't eerst op dat gele zand, hij gaat rollen.. logisch, en vervolgens neemt ie gewoon 1 volle hap zand!!!! Wtf Tamme?!?!?! Heb net een zandkuur afgerond, wat ook niet goedkoop is voor zoveel paarden :') En dan dat!!!!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:06

MizzMontana schreef:
Wij hebben gisteren twee palletboxen opgehaald. Heeft iemand nog een tip welk hooinet er precies in past?
Wil zo’n constructie maken met steigerbuizen en daar het net omheen.

Wij hebben net van PaardEerlijk voor de palletbox. Is extra sterk en kan je op maat bestellen.
Toevallig gister heel veel net binnen gekregen om hooinetten te maken

Afbeelding

Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:28

Voor de mensen die roosters hebben weten jullie ook toevallig van welk merk? Ik wil binnenkort wat rond gaan vragen maar ik ben wel nieuwsgierig of iemand tips heeft?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:35

xXutopiaXx schreef:
Malenka schreef:

Oh zo irritant is dat hè... Doe je zo je best voor ze... en dan kunnen ze 't zo verzieken.. _-:( Bij ons is Splash er zo een die door z'n paniek alweer 2 planken uit de schuilstal heeft geduwd..... :roll: Moeten nog van die platen aan de binnenkant.. niet zo mooi, maar voorkomt wel dit.. Ze kunnen je echt op kosten jagen met hun domme, lompe gedrag :') Gedraag je gewoon, dan blijft alles netjes, jij heel en heb je er het meeste plezier van :P

Tamme ook!! Ik zette 'm vorige week voor 't eerst op dat gele zand, hij gaat rollen.. logisch, en vervolgens neemt ie gewoon 1 volle hap zand!!!! Wtf Tamme?!?!?! Heb net een zandkuur afgerond, wat ook niet goedkoop is voor zoveel paarden :') En dan dat!!!!

Afbeelding
Maar echt he! Dit beest haalt soms ook het bloed onder m’n nagels vandaan, draad moet je toch DOORHEEN?! ipv omheen lopen?! Poort stond open maar meneer vond door de draad de kortste route (gewoon 3 meter lopen naar de poort hè poehpoeh) _-:( :x

Maargoed Hoelang kun je op dat schattige snoetje nu boos blijven?! :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:12

MizzMontana schreef:
Wij hebben gisteren twee palletboxen opgehaald. Heeft iemand nog een tip welk hooinet er precies in past?
Wil zo’n constructie maken met steigerbuizen en daar het net omheen.

Ik kom weer onder mijn meeleessteen vandaan. Wij hebben het volgende gedaan

Afbeelding

En aan de bodem en bovenkant zitten ringen hier aan zit koord vast en dat dmv karbijnhaak vastgeplakt het frame met net kan dan naar beneden zakken maar er niet uitgehaald worden

Afbeelding

Edit ik ben partner van jinte en ook ik raad je de netten van paardeerlijk aan, goede prijs kwaliteit. Ze hebben ook rest stukken die voor een prikkie weg mogen en die je dan zelf goed op maat kunt maken voor een frame. Wij hebben het net iets ruimer gedaan zodat jr die om de buis kunt slaan en dan kunt ddicht reigen zodat je betere ddrukverdeling krijgt, dat kun je op de 2e foto ook een beetje zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:56

@maartje: mooi gedaan zo.
@tarzan: dat snoetje kun je idd niet boos op blijven :)

Ik was vanochtend maar weer eens gaan rijden en vergeten op BR te kijken, dus ik werd nat...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:27

Oef hopelijk niet door en door nat? :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:41

Paar kleine buitjes, maar ik had wel knap koude bovenbenen en handen én een chagrijnig paard :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:25

Oh koude handen vind ik zo vreselijk!!
Ik heb laatst een winter rijbroek besteld, niet zo zeer om te rijden maar meer gewoon als ik op de wei ben, kan nu al niet wachten om ‘m aan te doen :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:30

Ik doe gewoon een panty of legging onder mijn spijkerbroek aan :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 16:05

Ik kan het niet laten om een fotospam te maken van vanmorgen.
Echt een stukje goud om van te genieten op de vroege ochtend. Daarom heb ik ze aan huis.
Mist voor de sfeer, de actie werd veroorzaakt door jagers ergens in het veld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 16:24

Wauw, ik blijf mist echt geweldig mooi vinden <3

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 16:34

Het zet zoveel sfeer neer. Maakt de wereld even heel klein en magisch

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 16:54

Ja precies, en dan het liefst nog een zonnetje erbij maakt het helemaal af!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 17:02

'Je haar danst'... gaat hier wel op :)

Net maar weer even de dekenkast ingedoken en wat ik niet meer gebruik op een hoop gegooid, natuurlijk net de batterij van de camera leeg. |o

Voor wie interesse heeft:
- Fedimax vliegendeken inkl. losse hals en buikflap, maat 145/195. Op de hals mist één van de 3 haken (komt er los bij), klittenband is nog goed. Paar sleetse plekken langs de ruggengraat. Sterke deken van stevig materiaal. € 25

Horsewear Amigo, maat 155/205, grijs. Winterdeken 200 grams, 600 Denier. Deken is goed gedragen maar niet kapot/versleten. € 25

Horsewear winterdeken 200 grams, blauw met losse gevoerde hals, maat 145/195, stevige deken van 1200 denier. Deken is weinig gedragen, nergens kapot of versleten. € 40

Premier regendeken, maat 145/195, grijs. Deken is gedragen, nergens kapot of versleten. €15

Amigo hals, ongevoerd, blauw, maat medium. Zeer weinig gebruikt in uitstekende staat. 1200 denier. € 20

Alle dekens zijn ongewassen.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:45

Ik heb een paar van die winterrijbroeken van de decathlon, toen in de aanbieding gekocht en vind ze helemaal niet gek voor de prijs. De kipwarm zijn echt heel fijn, en heb nog een goedkopere ook, die is ook best wel prima voor wat het maar gekost heeft, niet waterdicht wel warm.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:08

Ik doe ook inderdaad een mayo onder m'n rijbroek.. maar echt pas als het overdag ook vriest := En als we gaan sleeën bijv. doe ik gewoon m'n skibroek aan :P

Wat een prachtige foto's BB!! <3 Mist is inderdaad zo mooi en bijzonder :+:

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:23

MarloesHJ schreef:
Voor de mensen die roosters hebben weten jullie ook toevallig van welk merk? Ik wil binnenkort wat rond gaan vragen maar ik ben wel nieuwsgierig of iemand tips heeft?

Wij hebben nu bijna 5 jaar 3 cm dikke roosters van TONN liggen. Een groot stuk.
We hadden een heel slecht stuk met zo'n 15 cm blubber, daaronder aangestampte klei. We hebben zo'n 20 cm laten afgraven, worteldoek erop, zand erop, roosters erop, en zand erin.
Bevalt erg goed.
De eerste 2 jaar hebben er zo'n 15 paarden op gelopen, nu nog 6. Je moet er genoeg zand op doen dat het de roosters goed vult, maar niet te veel anders krijg je erop alsnog een natte zand laag waar de paarden in moeten staan. Maar goed, alles beter dan zuigende modder.
Ze hebben altijd goed gelegen, tot er zwaar materieel overheen moest om het dak van de schuur te vervangen. Die machines moesten draaien, en dat is funest voor de ligging. Dan krijg je geulen. Dat is jammer, maar het functioneert nog wel steeds.
Filmpje van hoe we dat gedaan hebben:
https://youtu.be/nPvxUUs_7X0

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:31

Ik lees nu m'n post nog een keer.... zeg je wel mayo?! _O- Of zit ik teveel met saus in m'n hoofd hahahaha

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:38

Maillot, komt in de buurt haha :D

Ik heb ook van die decathlon broeken en ik draag ze nu toch al wel als ik ‘s avonds ga rijden hoor :+ mij te koud

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 21:56

Maartje_M schreef:
Maillot, komt in de buurt haha :D

Ik heb ook van die decathlon broeken en ik draag ze nu toch al wel als ik ‘s avonds ga rijden hoor :+ mij te koud

Ik draag zelfs al weer mn thermo shirts af en toe. Hier aan de kust kan het gemeen koud waaien en ik rijd altijd buiten. (en ben een enorme kou kleum }:0 )