Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:08

Ooh die afrasterweken komt perfect uit! Ik wilde een dezer dagen mijn gehele afrastering gaan bestellen maar ben een enorme twijfelkont over welk lint nou het beste is. Iemand tips? Het gaat over een weide van 2350 vierkante meter. Wil lint van 40mm breed. Heb een pluizige shetlander die de laatste tijd graag zelf buiten de weide op ontdekkingstocht gaat.

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:35

Ik heb net vergeleken met wat ik al opgeslagen had met agradi maar ben bij agrishop nog goedkoper uit

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:05

Colien, in elk geval niet de goedkoopste. Goedkoop is bij schrikdraad/lint absoluut duurkoop, heb ik in het verleden ondervonden.

Voor Shetlanders is het vooral belangrijk dat er veel stroom op staat, en dat je voldoende lagen hebt. Hier 3 lagen draad, op 30, 60 en 90 cm vanaf de grond en dat gaat met een goede klap stroom prima.
Lint wil ik niet, voorheen wel gehad maar dat gaat altijd wapperen met wind.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:08

@Maartje en Baetje,

Het probleem is wel dat er nog maar zeer weinig apotheken zo meegeven (zonder voorschrift dus want dat was de vraag) en als ze het doen en de inspectie komt ze echt op hun oren krijgen ook. Je moet er maar zin in hebben om op de gok te gaan rondvragen, gewoon bij vet uk of dergelijke bestellen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:30

Ben nu een beetje aan het kijken en zie dat er een categorie koord en een categorie draad is... Maar, wat is het verschil?! :o?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:55

Ik had al gereageerd, maar wij hebben van ako eentje op batterij in het midden om weitje. We hebben wel 3 rijen lint. We hebben het vorig jaar gemaakt en staat nog mooi strak.

Onze shet gaat er niet doorheen nu. Een tijd geleden was mn batt leeg en dan gaat hij er wel door, nu met nieuwe niet meer, terwijl het weinig stroom geeft.

Maar wij gaan voor hekwerk als we iets vinden. Dat hebben we nu aan 3 zijdes en dat bevalt echt goed en is super makkelijk.
Alleen dan paden maken met koord of lint, net wat we dan kiezen.

Wij hebben onderste draad trouwens vrij laag, maar er zijn mensen die dat bij hun grotere paard niet willen en denken dat die er in kunnen komen als ze eens maaien met de benen.

Tussen de tuin en paddock is lint en een paar planken. Zou iets netjes komen, vanwege hun gras, mar gebeurde niet en toen hadden paarden snel door dat daar gras was.
Daar hebben we op 1 meter nu palen en lint staan zonder stroom. Maar bij hun palen en plank hebben we van dat oranje gaas spul van de bouw gespannen. Dat lag op deze plek nog en houdt de paarden ook iets tegen.

Ik baal wel van alle bevestiging materialen wat de eigenaar vorig jaar heeft gekocht toen wij het zouden herstellen hier en daar. Oorpsonkelijk had hij alles van Gallagher, maar nu het goedkoopste van het goedkoopste besteld en dat breekt als ze er een keer overheen hangen achterin. Dat is bij een rij bomen en staat geen stroom op.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:05

Haha ik baalde ook al, vorige week heel mijn wei opnieuw ingericht.
Maar inderdaad ook met korting in Agrishop nog goedkoper, ben ook zeer te preken over de kwaliteit van de producten daar.

Heb nu de hoge groene prikpalen, die zijn echt heel fijn!
Ik heb zelf een apparaat op auto-accu uit Frankrijk, zeeeeer tevreden over :j
Heb toch het idee dat de apparaten uit Nederland zwakker zijn.
Deze is goed voor 10km draad eventueel met begroeiing.
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 18-04-19 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:06

Heb ook wat dingen nu bij Agradi in m'n mandje gegooid.. maar waar die 45% korting blijft, ik weet 't niet hoor?! :')

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:08

Volgens mij geldt het niet op alle artikelen.
Kun je ook geen kortingscode invoeren?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:16

Zag idd dat dat kon, maar zou niet weten welke dan.. ga ik eens proberen :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:20

er staat korting TOT wel 45% Dat zal dan wel op 1 of 2 producten zijn die niemand wil hebben

Net bij het huis geweest en kennis gemaakt met de buren
ook wat dingen bekeken en die boom gaat vermoedelijk tegen de vlakte, blijkt een kersenboom te zijn en geen noten maar volgens de buren zitten er altijd wormen in die kersen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:43

Hahaha dat zal wel inderdaad :')
Oh en?! Leuke buren wel?! :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:25

Utopia, het verschil tussen koord en draad is puur de dikte. Koord is een stuk dikker dan draad. Ik heb altijd gewoon draad, ook vanuit 'het oog wil ook wat'. Onze omheining is nu niet op een kilometer afstand zichtbaar en dat vindt ik toch mooier dan zo'n omheining die je van ver al kunt zien. Nu oogt het meer open, en de pony's weten het draad toch prima te vinden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:59

Jaa precies.. dankjewel! :D Dat vind ik ook zo jammer van al dat witte/oranje draad enzo.. dat steekt ook zo af -O-

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:18

Oeh lekker, kersen! Wij hebben net 6 kersenbomen geplant juist! Zijn altijd zo mooi in het voorjaar <3

Hier nu wit koord en Tposts (van die metalen die je de grond in ramt) maar langzaam aan over op alles hout met een stroomdraadje erlangs tegen het leunen/knagen

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:01

Bij agradi echt heel erg opletten hoor, meestal doen ze eerst de prijs omhoog en krijg je daarna “korting”. Altijd goed bekijken of het elders niet goedkoper is.

Corien, zorg dat de weerstand van de draad (Ohm) zo laag mogelijk is, dan wordt stroom het beste doorgegeven.

Stella_Fara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:49

Hoi, ik ben terug van weggeweest! Binnenkort is onze paardendroom helemaal klaar: we zijn een stalling voor vier paarden aan het bouwen met plaats voor hooiopslag.

Wie heeft er hier ook dubbele staldeuren voor z'n paarden? Kan die onderkant volledig open? Bij ons zijn ze gisteren geplaatst, maar we waren niet thuis. Nu blijkt dat de onderkant geen 180 graden open kan, maar slechts iets van een 150 graden . Wat ik heel jammer vind, want de bedoeling is dat de paarden een vrije uitloop hebben en dan staat zo'n halfopen halfopen deur echt wel in de weg...

We gaan morgen de bouwer ermee confronteren, maar mijn man denkt dat dit misschien 'standaard' is. Helaas was er bij die stallenbouwer geen volledige deur om te bekijken en ik heb er niet aan gedacht om te vragen of de deuren volledig opengaan (wie denkt er nu dat een deur dat niet zou doen!!??)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:09

Hier gaan de deuren 180°, maar wij hebben alles zelf gebouwd en dat was mijn eis

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:16

Die zouden normaal helemaal open moeten kunnen, dat wil ik ook. Ik zal daar wel extra opletten nu aangezien ik hetzelfde idee heb wat jij hebt Stella over open stallen en vrije uitloop

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:23

Hier gaan ze ook 180 graden open, en dan klik ik ze vast aan een ring in de buitenmuur

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:25

Afbeelding

Afbeelding

Overblijfselen van Punette en Miracle :D
Jolly heb ik niet gedaan, die gaat morgen kaal.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 00:20

Onze deuren staan 24/7 open en die gaan gewoon plat. Ik heb ze wel vastgemaakt.

Judith, geschoren of geplukt? De 2 quarters laten goed los, maar mn new forest en shet nog niet super veel. Gaat altijd zo en vorig jaar op PPID negatief getest, dus maak me er niet te druk om, maar wil de shet nu niet mennen.
Ze zweten er verder niet onder en ik haal wel de zaag er overheen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:56

Gewoon met de furminator gedaan.

Jolly laat altijd eerst zijn buitenste lange haren los, en daarna stopt hij een paar weken tot maanden. Het duurt bij hem vaak tot eind juli voor hij eindelijk alles kwijt is. Vorig jaar voor het eerst geschoren en het was duidelijk dat het hem enorm opluchtte. Dus dat gaan we dit jaar nog maar eens doen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:59

Ik heb echt alles al eens gekocht en bij de paarden liggen wat moet helpen bij verharen, maar bij die 2 lijken ze niet te helpen.
Als ik gewoon borstel komt er wel veel haar vanaf. Maar zoals bij de quarters, die laten echt van die plukken los en ligt er een pak haar op de grond. Paar keer doen en ze zijn kaal.
Die NF en shet verharen en verharen maar....Zijn beide zwart en wil er wel vanaf, maar ze zweten niet overdag zo vrij buiten.

In het najaar was het zo lang warm en zweette de shet wel met werken en heb ik bij hem en de quarter merrie die ook een dikke vacht krijgt wel een stuk hals geschoren en dat hielp wel. Maar nu scheren vind ik niet zo handig

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:05

Al dat haar, ik word er gek van. Cheetah heeft enorme vacht mede door de ppid en Jonique is ook een bol haar. Ik blijf er maar vanaf halen... Elevada heeft het meestel wel gehad nu