Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:31

Ja!
Vind hem wel grappig.
Hij vindt er duidelijk geen bal aan :D

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:37

Nee totaal niet. In het begin had hij overal schrik van maar na twee jaar met kids optrekken verschiet hij nergens meer van.
Hun pony ziet nog het meeste af. Dit gebeurt er als je kids en een,pony en een blauw zeil even alleen laat.

[/[img]
Afbeelding

[/[img]
Afbeelding

Dan vind je de pony slapend onder het zeil.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:39

Dat is letterlijk "onder zeil gaan" :))

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 23:48

:D wat een heerlijke pony!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 23:57

Fijn dat het goed ging Lynn! Mooie locatie he?!
Ja gelukkig woon ik om de hoek, maar half 9 is indd vroeg!! :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 06:42

Mooi dat het laden en rijden goed gaat dames! Ik heb straks weer les in de manege dus ik ga ook op pad.

Half 9 vroeg? Serieus? Ik kan me niet herinneren ooit tot half 9 in mijn bed te hebben gelegen :D .

Muizen vind ik super schattige diertjes, maar wil ze ook niet in huis. Heb ook 2 katten.

Voor de winter hoeven we eigenlijk niet veel meer te doen. Het hooi is binnen, de bak is luxe omheind, weiland ligt er prima bij op 2 kuilen bij de doorgangen na. Nu even aankijken wat het weer doet en aan de hand daarvan kunnen ze 24/7 op het weiland blijven. Als het echt nat en koud wordt gaan ze 's nachts naar binnen.

Ratten hadden we vorig jaar ook. Heb ik een "mannetje" voor.

Wat een leuke foto's! Die teckel?! GEWELDIG!!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 06:59

[***] schreef:
Mooi dat het laden en rijden goed gaat dames! Ik heb straks weer les in de manege dus ik ga ook op pad.

Half 9 vroeg? Serieus? Ik kan me niet herinneren ooit tot half 9 in mijn bed te hebben gelegen :D .

Ik ook niet

Als ik een uur moet rijden en mijn paard van te voren wil laten eten omdat ik een aantal uur vsn huis ben een er nog 2 staan en moet uitmesten ed dan moet ik zeker om 5uur op staan. Dat is vroeg! Gaat er niet om dat ik om half 9 op moet staan met 2 kleine kinderen en paarden slaap ik al zeker 10 jaar meer uit.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 21-09-16 07:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:03

Ilora wat een brave pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:19

Lynn_Nikita schreef:
[***] schreef:

Ik ook niet

Als ik een uur moet rijden en mijn paard van te voren wil laten eten omdat ik een aantal uur vsn huis ben een er nog 2 staan en moet uitmesten ed dan moet ik zeker om 5uur op staan. Dat is vroeg! Gaat er niet om dat ik om half 9 op moet staan met 2 kleine kinderen en paarden slaap ik al zeker 10 jaar meer uit.

Oh sorry, het lijkt of ik je beledigt heb, maar dat is niet mijn bedoeling.
Ik dacht dat namiro bedoelde dat half 9 vroeg is, ongeacht of het om opstaan of om ergens te moeten zijn is. Ik vind dat gewoon niet vroeg.
En 5 uur opstaan vind ik wel vroeg. Al sta ik met regelmaat rond die tijd naast mijn bed. Morgen mag ik om 4 uur ;( . En dan sta ik niet te juichen. Helemaal niet in de winter, want dan is er veel meer werk aan de paarden(is een keuze).
Ik vind uitslapen gewoon niet prettig, heb geen kinderen(is een keuze), wel een drukke baan(is ook een keuze), maar ik zou graag eerder beginnen dan half 9. Kan helaas niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-16 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:22

Ik slaap ook niet tot half 9 uit. Maar half 9 vertrek lukt me niet. Inderdaad eerst voeren en mesten. Ben ik zo een tijd verder. Dus met een beetje mazzel lukt half 10 vertrek. Maar meestal pas 10-10.30 uur. Wel jammer, want vroeg rijden is wel mooi

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:23

Waarom sta je im 4 uur op? Dat is echt midden in de nacht! Hier is de wekker om half 7, maar dat vind ik wel al vroeg. De 6 moet er wel uit zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:27

Fabster schreef:
Ik slaap ook niet tot half 9 uit. Maar half 9 vertrek lukt me niet. Inderdaad eerst voeren en mesten. Ben ik zo een tijd verder. Dus met een beetje mazzel lukt half 10 vertrek. Maar meestal pas 10-10.30 uur. Wel jammer, want vroeg rijden is wel mooi

Ik kan me voorstellen dat als je kinderen hebt, je die niet om 5.00 uit hun bed kan trekken....

Ik voer en mest ook voor mijn werk en dat betekent in de winter vaak om 5.00 opstaan, dan voeren, mesten enz, dan zelf even eten, aankleden, opmaken, agenda checken waar ik naartoe moet en dan meestal om 7.30 vertrekken.

Morgen moet ik om 5.00 vertrekken, gelukkig staan de paarden nog buiten, dus hoef ik niet te mesten, alleen effe checken of ze nog rechtop staan :D

Doe ik ook in het weekend en dan kan ik lekker vroeg rijden, heb ik daarna nog een mooie dag voor me.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:34

Ik bedoelde om half 9 ergens moeten zijn met je paard wat inhoud dat je daarvoor alles gedaan moet hebben qua paarden etc. En zeker als je dan ook nog met de trailer op pad moet. Half 9 ansich vind ik niet vroeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:36

Fabster schreef:
Waarom sta je im 4 uur op? Dat is echt midden in de nacht! Hier is de wekker om half 7, maar dat vind ik wel al vroeg. De 6 moet er wel uit zijn.

Werk.... Ik moet morgen bijv om 6:00 op de Bloemenveiling in Aalsmeer zijn, is een uur rijden dus vertrek om 5:00 en voor die tijd wil ik op mijn gemak even ontbijten en zorgen dat ik keurig in de kleren zit.

Daarbij heb ik een ontzettende hekel aan te laat komen en aan mensen die te laat komen, dus ik ben altijd ruim op tijd. Voor het geval ik in de file (al is die kans klein om 5:00) kom o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 07:44

-Namiro- schreef:
Ik bedoelde om half 9 ergens moeten zijn met je paard wat inhoud dat je daarvoor alles gedaan moet hebben qua paarden etc. En zeker als je dan ook nog met de trailer op pad moet. Half 9 ansich vind ik niet vroeg..

Aha. Ik zet vaak dan de trailer en al mijn spullen e.d. de avond daarvoor al klaar, zodat het werk dat 's morgen moet gebeuren tot een minimum beperkt is.

Het is interessant om te zien wat voor sommige mensen als vroeg wordt ervaren door anderen (ik) helemaal niet zo vroeg gevonden wordt.

Ik heb zelf 3 jaar elke dag om 4.00 opgestaan. Leuk is het niet, maar ik had er ook geen problemen mee. En in het begin was ik verbaasd over de hoeveelheid mensen die al rond 5.00 onderweg zijn, maar dat zijn er best veel.

In mijn ogen heeft het niet zoveel met de tijd te maken, maar meer met het wakker worden gemaakt door de wekker. Als ik lekker lig te slapen en ik schrik wakker van de wekker dan vind ik dat om 4.00 niet leuk, maar om 6.00 of om 7.00 ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:07

Heb zelf jaren in het Westland gewoond en daar is het voor dag en dauw opstaan heel gewoon, met de vele kassen en bloemenveiling...

Ga vanmiddag aan de klus hier denk ik; de kier onder mijn voordeur (= een binnendeur hoor, maar dan nog) proberen te dichten....

En verder gaat het tot nu toe goed met de nieuwe paardjes; Ben de grote aan het vetmesten (hoop ik) met vele scheppen sp op een dag (die viel voor mijn gevoel door de verhuizing nog meer in) en voor de kleine, die dik zat is, heb ik als het goed is een bijrijdster voor voorlopig 1x per week en daar ben ik zelf regelmatig mee aan de wandel, vind fietsen nog een puntje, omdat ze als ze iets engs ziet, direct in een noodstop gaat... :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:55

Als ik voor 8 uur op sta loop ik de hele dag doodmoe rond. En dat terwijl ik om half 10 op bed lig en om 10 uur zeker slaap. Zelfs dan nog moe maar dat is beter te doen.

Maar dokter zegt kerngezond fysiek dus we doen het er maar mee :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:02

Azmay schreef:
Als ik voor 8 uur op sta loop ik de hele dag doodmoe rond. En dat terwijl ik om half 10 op bed lig en om 10 uur zeker slaap. Zelfs dan nog moe maar dat is beter te doen.

Maar dokter zegt kerngezond fysiek dus we doen het er maar mee :Y)

Oh bah, dat is natuurlijk zwaar waardeloos. Wat vreemd dat er niets te vinden is? Ik kan mij voorstellen dat de één meer slaap nodig heeft dan de ander, maar dit lijkt mij niet in orde.

Ik lig overigens wel altijd op in bed hoor, heb echt wel een uur of 7/8 per nacht nodig. Dus uiterlijk 10 uur heb ik mijn oogjes dicht.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:05

Je kunt ook te lang slapen, ik word er gammel van.
Liever een goede korte slaap!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:08

[***] schreef:
Fabster schreef:

Werk.... Ik moet morgen bijv om 6:00 op de Bloemenveiling in Aalsmeer zijn, is een uur rijden dus vertrek om 5:00 en voor die tijd wil ik op mijn gemak even ontbijten en zorgen dat ik keurig in de kleren zit.

Daarbij heb ik een ontzettende hekel aan te laat komen en aan mensen die te laat komen, dus ik ben altijd ruim op tijd. Voor het geval ik in de file (al is die kans klein om 5:00) kom o.i.d.

Haha! Ik ben echt geen vrienden met de klok. Hoe ik ook mijn best doe, ik ben op zijn best precies op tijd. Maar meestal net even te laat.... :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:10

Vaak heeft het idd weinig te maken met het aantal uur slaap, maar meer met hoe diep je slaapt.
Of soms met in welke slaap je wakker wordt.
Ik heb ook nood aan 8uur slaap, maar dat lukt zelden.
Vroeger in het weekend nog wel eens uitslapen, maar vriend is ook in het weekend voor 7uur wakker dus dat zit er ook niet meer in.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:16

Ik sta meestal ook rond zes uur op in de week. En meestal lig ik pas in bed om half twaalf a twaalf uur. In het weekend zijn de kids meestal ook vroeg wakker dus uitslapen is al even geleden. Dat heb je met een adhd kind in huis. En als ik al is kan uitslapen ben ik eigenlijk vermoeider dan dat ik vroeg opsta. Maar het blijft toch pijn doen dat vroeg opstaan

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:24

Wat een leuke foto's! Vooral die met dat zeil hihi.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:26

Als ik geen 8 uur slaap krijg per nacht, dan kun je me echt na een paar dagen opvegen :j En dat betekent dat mijn lichaam gewoon zijn rust neemt. Dus dat doen we maar niet :D
Ik ben ook absoluut geen ochtendmens, dat maakt het soms lastig want 's avonds heb ik vaak nog veel energie, dus naar bed gaan is dan toch wat lastig :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:29

[***] schreef:
Oh sorry, het lijkt of ik je beledigt heb, maar dat is niet mijn bedoeling.
Ik dacht dat namiro bedoelde dat half 9 vroeg is, ongeacht of het om opstaan of om ergens te moeten zijn is. Ik vind dat gewoon niet vroeg.
En 5 uur opstaan vind ik wel vroeg. Al sta ik met regelmaat rond die tijd naast mijn bed. Morgen mag ik om 4 uur ;( . En dan sta ik niet te juichen. Helemaal niet in de winter, want dan is er veel meer werk aan de paarden(is een keuze).
Ik vind uitslapen gewoon niet prettig, heb geen kinderen(is een keuze), wel een drukke baan(is ook een keuze), maar ik zou graag eerder beginnen dan half 9. Kan helaas niet.

Niet beledigd hoor :o maar half 9 opstaan of half 9 bepakt en bezakt op een locatie zijn is wat anders en kwam even vreemd over