Ik zit even in de meeleesmodus omdat ik op vakantie ben maar wilde even zeggen dat ik het zo tof vind hoe lief en meedenkend iedereen met elkaar is hier!
meggiemeg
Geplaatst: 03-03-16 14:08
Hier is het siësta, tref ze beide lekker soezend aan toen ik met de honden uit het bos kwam.
Pfff zware verhalen dames met de depressies ed. Helaas heb ik er denk ik ervaring mee maar heb het altijd en nog steeds ontkent. Ik moet gewoon door voor mij en mijn gezin. Gelukkig worden hier de kinderen wat ouder. 16,10 en 6. En nu merk ik dat ik kan werken aan mezelf. Maar ben dan al wel 11 jaar verder. Hoop dat het nog veel en veel beter gaat worden.
Net nog weer 3 stukken vloerbedekking gehaald. Ben er blij mee. Ik voer de dieren nu allemaal apart. Devita in haar prive drive inn dan kan Marinka in de stal met haar voer emmer. En ik heb nu buiten ook een voerbak waar Rosie dan uit eet. Even later alles weer open zodat ze samen hooi kunnen eten. Ze waren nog druk aan het eten toen ik met de trailer de vloerbedekking ging halen. Ik dacht dan doe ik ze weer los als ik terug kom. Mijn oudste was thuis. Hij zei dat Rosie hinnikte en door de bak galoppeerde en Marinka druk heen en weer liep in de stal toen ze uit gegeten waren. Toen ik terug kwam ik denk een half uurtje later was iedereen weer rustig. Onbewust een leerzame les dacht ik zo haha
Hoop nare verhalen hier, iedereen die het nodig heeft veel sterkte. En zoek hulp! Je hoeft niet alles alleen te kunnen, sterk zijn is juist hulp vragen als je dat nodig hebt.
Heb de link mbt selenium gelezen. Weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Cushing bij paarden bestaat volgens mij al veel langer wordt alleen de laatste jaren veel meer aandacht aan besteed. En ik heb nog nooit selenium bijgevoerd dus hoe kom ik dan aan 2 ppid ers??? Waarvan ik er van 1 zelfs vrij zeker weet dat ze in haar hele leven (beest is 32 geworden) nooit supplementen heeft gehad behalve mischien tijdens haar dracht.
Abbey nog gefeliciteerd!!!
Solleke wat betreft vergunningen, gewoon even het betreffende ministerie bellen of mailen, was vroeger VROM kan nu een ander zijn. Die gasten weten veel meer dan de gemeente en je betaald ze zelf dus ze doen er ook maar wat voor.
Ga weer werken, doei!
Cowgirl83
Geplaatst: 03-03-16 15:25
Van zulke momentjes word ik nu goed gezind, dochterlief in een serieus gesprek met onze jonge merrie . Ze kan daar zo heel voorzichtig en toch onbevangen naartoe gaan, om dan te zeggen : " rustig meisje, ik zorg wel voor jou"
Mmm, er ging iets niet helemaal goed in de vorige post blijkbaar.
spatter
Geplaatst: 03-03-16 15:31
cowgirl lief!
J508
Geplaatst: 03-03-16 15:32
Ik kom ook even uit de meeleesmodus. Solleke, je zult je hart (en die van je vriend) hierin moeten volgen. Maar natuurgebied in België en dan willen verharden/paddocks aanleggen gaat in mijn ervaring niet samen. Het (vorige) huis van mijn ouders staat ook op natuurgebied, mobiele schuiltenten plaatsen mocht nog net, maar daar kwam al (vanuit de buurt vooral) een hoop gezeur van en als iemand dan nog de stap had gemaakt om de gemeente te bellen... Maar ook het land van mijn ouders is heel nat, draineren mag niet (ja, een kleine geul graven) en de paarden stonden binnen een paar weken echt tot over de kogels in de blub en dat was in het najaar toen het nog redelijk droog was. Dat heeft er (samen met andere redenen) ervoor gezorgd dat de paarden terug naar de oude pensionstalling gingen en mijn ouders naar een ander huis zijn gaan kijken.
Nu dan ook gevonden en gekocht. Omdat ik de paardenhobby met mijn moeder deel (en de paarden dus bij hen zullen staan) zal ik hier ook weer wat actiever worden om mee te denken en tips te vragen want van het voorjaar/begin zomer zullen wij ook de paarden weer thuis hebben maar voor die tijd moet er nog het nodige verbouwd en aangelegd worden bij het nieuwe huis.
Poeh heftige verhalen komen hier opeens voorbij. Fijn dat er zoveel gedeeld kan worden! Een dikke virtuele knuffel voor iedereen die het nodig heeft!
Ik reageer alleen even op de laatste pagina, ben wel bijgelezen maar het is zowat geen doen aangezien ik maar 30 pagina's achterloop met reageren
Lieve foto Cowgirl! En J508 gefeliciteerd natuurlijk! Rosie en de rest hebben weer een nieuw stuk rode lopen gekregen. Super dat het zo bevalt! En bij Meggie houden ze allemaal een lekkere siësta. Heerlijk hoor
Ik ga me dit weekend maar eens verdiepen in het bemesten van de weides. Helaas moet ik met kalk en kunstmest in de weer. Hoe, waarmee en wanneer bemesten jullie?
kvulden
Geplaatst: 03-03-16 16:15
Haha ik dacht al. welke tip. Nu maak je me wel nieuwsgierig haha
prascend is medicatie voor PPID/cushing kvulden, die stervensduur is.
willemlover
Geplaatst: 03-03-16 16:23
Hoi allemaal!
Ik kruip maar eens vanuit de meeleesmodus en ga toch vragen of ik ook mee mag kletsen?
Ik heb momenteel mijn 2 pony's aan huis staan bij mijn vader. 1 C pony van 27 en een shetlander van 18. Heb een tijdje een 13 jarige kwpn merrie in bruikleen gehad maar zij is helaas 2 weken geleden terug gegaan naar haar eigenaresse. Dus nu rustig aan op zoek naar een nieuw paard waar ik op kan rijden. Wel willen we de stal nog gaan verbouwen voor die tijd. Eerst zouden we dit zelf gaan doen helaas blijkt dat nog een hele klus en ook duurder dan verwacht dus nu op zoek naar alternatieven.. heeft er iemand van jullie toevallig ervaring met een buitenstal van Horsestables.nl?
Ik hoor graag of jullie zin hebben in nog meer leden haha.
Haha ja is vlak bij hé. Lijkt me erg gezellig!! Rij jij ook wel eens buiten in deze omgeving of eigenlijk nooit?
Fabster
Geplaatst: 03-03-16 17:11
Ook weer bijgelezen.
Kristelhans: fijne vakantie nog! Solleke; mss toch op zoek naar iets anders?
Ben vanmorgen naar de film geweest. Was lang geleden. Merk dat de moderne manier van actiefilms erg in mijn huid kruipen. Vind ze retespannend! Ik was naar London has fallen.
Maar eerst vanmorgen nog een metale ring echt loeihard op mijn elektrische botje van mijn elleboog geknald. Sjees, wát een pijn! Ik dacht serieus dat het amputeren werd. Ik heb een half uur op de grond gelegen, omdat het licht steeds bijna uit ging. Gelukkig was mijn man thuis (voor de film, dus). Hij doet het nog niet helemaal, maar het zal wel weer goed komen, denk ik zo.
@fabster: auww, hopelijk gaat het snel beter en anders misschien even een foto laten maken dat er niets kapot is ??
spatter
Geplaatst: 03-03-16 17:21
fabster hou het goed in de gaten! Mijn man heeft er erg lang last van gehad, ook stom gestoten.
Foto van Tika in haar stal na 4 dagen niet uitmesten. Ze doet het zelf keurig op een hoopje net als Nina trouwens, alleen bij Blue moet ik even mestschuiven maar dat komt omdat hij achterin de stal hooi krijgt en de meiden voor in hun stal. Dat heeft weer te maken met dat zijn stal doorloop stal is voor mij tussen schuur en de andere stallen.
Dat klinkt niet prettig Fabster! Idd even goed in de gaten houden..
Fokfanaat, Oene ja dat is ook niet zo ver van hier. Leuk!
Spatter, wauw wat is Tika netjes! Die van mij zijn echt smeerkezen.
Fabster
Geplaatst: 03-03-16 17:38
Volgens internet kun je er lang last van houden, maar zou weer goed moeten komen. Zo niet, dan kunnen ze nog opereren. Maar ik ga er van uit dat het wel goed komt. We wachten het maar af.