het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:02

@karin: volgens mij zijn die morgen ziek en moe maar hopelijk wel een fijne dag gehad :)

Hier staat het ijs op de waterschaal.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:17

Succes boemel!

Karin heerlijk! Haha denk dat jij ook moe bent na zo’n dagje _O-

Hier 1 die zich heel goed voelt
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 09:28

Mooie appeltjes :)

Dolce_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:31

Boemel, heel veel succes en ben benieuwd naar de uitslag!

Belker, wat ziet dat er netjes uit!

De zon schijnt weer, zo fijn.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:39

Succes Boemel.
Marjan, wat ziet ze er goed uit. Die us in korte tijd echt mooi bijgekomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:40

En is al best warm ook. Voor de stallen een klein klusje gedaan en toch ook het vest erbij uitgedaan.

Sinds de tralierekken op de onderdeuren zitten kan ik niet even snel over de onderdeur een deken ophangen. Ik miste dat best wel :)
Dus onder de 2 stalramen 2 schroefogen ingedraaid, stukje plastic buis met een touw er door in de ogen gehangen en voila... een mooi dekenrek :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:52

Dank jullie wel!
Ik heb mezelf bezig gehouden met allerlei klusjes om afleiding te zoeken, maar nu half uur voor vertrek, begin ik de stress aardig te voelen.

Ik hoop ook dat Diekke zich enigszins rustig houdt in dr uppie. Een vriendin komt gelukkig een paar uur oppassen. Beetje stappen, poetsen, slobber geven helpt vast. :o

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:17

Succes boemel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:28

*is benieuwd naar verslag Boemel*...

Net het gras maar weer gemaaid, want nu was het droog en dat zie ik de komende dagen niet gebeuren (het gras dan... :) )

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:39

Ja ben ook erg benieuwd, maar Boemel vast nog meer :j

Hier net wat op de stoep onkruid gekrast, moest ook al lang gebeuren, maar ga ook niet op een natte stoep zitten.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:10

Pfff ze staat netjes op stal in de kliniek.
Ze is boos en staat flink tegen de deur te kloppen, maar daar heb ik geen last van :=

Zoals verwacht stond ze direct op de trailer en was ze tijdens de rit hartstikke braaf.

Over de communicatie met de kliniek ben ik niet zo enthousiast. Er was duidelijk afgesproken dat ze niet meer in handen zou komen tot ze gesedeerd was.

Nú moest ze in een tijdelijke box en gingen ze haar vanavond verplaatsen. Heb gezegd dat ze meteen de vaste box in moest, dat het niet verantwoord is dat ze haar verplaatsen.
Dus ze staat nu al op het beton met een klein plukje hooi.
Ze moeten vanavond alleen de stal in om het water af te sluiten. Ze zien maar hoe ze dat doen, alles is duidelijk van te voren besproken.

En nu wachten :(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:31

Alsof ze de ernst van de situatie niet helemaal juist in schatten..

Sterkte met wachten :(:)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:48

Dat ja. Werd me ook verteld dat ze morgen eerst proberen haar normaal te sederen. Aangegeven dat ze aanvalt als dat gebeurd. Ze springt bovenop mensen, bijt, slaat en probeert het restant mens te pletten tussen de stalwand. Hoop dat ik het daarmee afdoende uit hun hoofd gepraat heb om het te gaan proberen.

Wel filmpje laten zien dat ik haar rustig aan het poetsen ben en ze ineens helemaal omslaat en me probeert te grijpen. Daar waren ze wel wat van onder de indruk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:04

Gelukkig had je dat op film. Hopelijk valt kwartje nu.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:11

Oh wat een ellende boemel. Waarom vinden mensen toch altijd weer dat zij het wel beter weten en daarom wel van het plan af proberen te wijken. Zo jammer. Je hebt niet voor niet zo’n plan doorgesproken

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:33

Ik ben heel extreem met de Lingehoeve. Jullie houden je niet aan de afspraak dus ik cancel alles zonder kosten. Ednzijdige contractbreuk.

Maar ik heb ga nog niet naar de Lingehoeve als het de laatste kliniek in Nederland is.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:47

Ik deel die mindset omtrent Lingehoeve Belker, maar wilde het niet posten omdat het paard er toch al staat en kan me voorstellen dat het genoeg stress kost.

Hoe lang blijft ze boemel?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:49

Hier juist heel goede ervaringen met de lingehoeve. Ik vind dat het nu wel een beetje een negatieve wending krijgt zo. Onnodig in mijn ogen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:19

De communicatie vandaag liep slecht en dat vind ik vervelend, maar is hopelijk nu gewoon opgelost.
Dat de communicatie slecht verliep wil niets zeggen over de kwaliteit van de onderzoeken.

Ik heb de Lingehoeve vanuit meerdere hoeken geadviseerd gekregen en inderdaad dit hele verhaal rondom Mirtje kost me meer energie en stress dan goed voor me is.
Een paard met zoveel stress en trauma afleveren op een kliniek is heel naar en iets waar ik echt slecht van slaap.

Voor nu hoop ik morgen op duidelijkheid. En dat ik haar morgen weer mee naar huis kan nemen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 21:50

Boemel :(:)
Hopelijk kan je wat slapen vannacht!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 08:52

Boemel hopelijk heb je wat geslapen. Hier gaan de gedachtes toch wel redelijk vaak richting Mirtje met heel veel hoop voor jou en haar dat er iets uit gaat komen.

Het is vervelend dat je afspraken maakt en als je daar komt dat het dan over komt van ach mevrouwtje het zal allemaal wel mee vallen we doen dat wel eventjes... Oke goed, hier graag dan maar een handtekening dat jullie gewaarschuwd zijn, dat jullie ook ervoor zorgen dat als personeel beschadigd is en niet meer kan werken dat jullie vervanging genoeg hebben want de onderzoeken moeten doorgaan dan svp en dat ik niet verantwoordelijk ben voor de gedragingen welke uit voort komen door zelf maar te willen doen. Maar hopelijk heeft het filmpje genoeg indruk gemaakt.

Guus had gisteren weer een ik zit in mijn stressbubbel en kom er niet uit dag.. Ik twijfel nog of het echt ineens omgeslagen is gedurende de dag en wat de trigger kan zijn geweest. Bij thuiskomst werd ik nog vrolijk onthaald met het verzoek om vliegjes uit de oren te halen, werd afgelebberd (doet ze anders nooit??) na deken eraf wilde ze graag gekriebeld worden. Maar ze sloeg op nadat ik haar half geborsteld had en ze in de stress schoot omdat er iemand op straat liep. Dat is een beetje zo gebleven de hele dag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:08

@joyce: jeetje dat is ook wel heel extreem gedrag. Moeilijk hoor :(:)

Vroeger had ik de Lingehoeve hier wel, maar ze zaten voor spoedgevallen gewoon té ver weg en dus overgestapt naar Kootwijkerbroek en later naar de Vijfsprong (2 artsen uit Kw-broek die voor zichzelf begonnen zijn).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:30

Hier voor dingen aan huis de Driehoek. Voor beter onderzoek geen Lingehoeve meer na het overlijden van Svarri na tandextractie. Communicatie was dramatisch en alleen gericht op het beschermen van hun goede naam en geen enkele empathie of meedenken over de patient die zij geopereerd hadden. Maar dan uiteindelijk wel de diagnose accepteren die een andere arts had gegeven en benadrukken dat dat niet bij hun vandaan kwam…. Svarri is overleden aan naar binnengeslagen droes.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:46

Dat heb ik met onze kliniek. Jaren tevreden en over enkele artsen nog steeds maar ze stijgen bijna wekelijks met de prijzen, veel nieuwe jonge onervaren artsen erbij gekomen die vanalles proberen om uit te sluiten en dit natuurlijk wel factureren terwijl de ervaren arts meteen al zei, ow nee dat kun je al overslaan.
Communicatie is slecht, ik heb nu een factuur liggen van bijna 500 euro voor de foto`s en bloedonderzoek waar ik het niet eens was met een consult wat volledig geteld wordt. 2 keer gebeld om dit aan te geven en het zou intern besproken worden en ik heb nog niks gehoord. ook nog niet betaald, dus ik ben aan het wachten tot ik een herinnering krijg

Ik ga eens zadelen, om 10 uur het bos in met ene bekende die na een val en gebroken been erg bang geworden is. Die mag braaf achter mij aan hobbelen nu
vanavond les met reuzin

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:55

Overal is wel wat te vinden qua slechte ervaringen. Het is toch ook mensenwerk. Ik maak ook wel eens een fout op m’n werk, in de zorg gebeurt het ook.

Maar goed hoop vooral dat duidelijk wordt waar Mirtje last van heeft en dat boemel er wat mee kan .