Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:33

Wat een heftige berichten allemaal zeg.. het lijkt me vreselijk om mee te moeten dealen, en kan het mij ook gewoon echt niet voorstellen... :knuffel:

Dais_ schreef:
Vanochtend was ik net klaar met mijn ochtendrondje uitmesten bij de paarden, of ik hoor een enorme groep wielrenners in de verte en ze roepen allemaal 'stoppen, Stoppen, Stoppen ' en dat 40x ofzo. Ik liep net richting het huis waardoor ik ze dus niet zag maar wel hoorde.

Ik kom vanachter het huis en er staan gewoon 50 wielrenners tegen mijn omheining aan te zeiken, in onze voortuin en tegen ons hek. Stelletje asociale hufters!!

Ik heb zo hard geroepen dat mijn man gelijk naar buiten kwam gerend. Ook hij vond het zo asociaal, maar ze trekken zich echt nergens wat van aan. Ze staan je gewoon uit te lachen terwijl ze in je voortuin staan te zeiken.

Klotevolk die wielrenners :r


Ohhh hier werd ik gewoon misselijk van toen ik het las... :r Vreselijk, ik zou ook echt helemaal gek worden!!

Wat een geweldige foto's weer Chasey!! :D

En jaaaaa, Jolijn lekker hier op bezoek geweest :D :D Was zo leuk!! <3 Aurelia is zo'n heerlijk paard :+:

Afbeelding

Wat een bizarre prijs Lorette! :oo Dat is volgens mij niet nodig :=

DuoPenotti

Berichten: 30597
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:55

_Lorette_ schreef:
Ik had mijn bericht nog even aangepast. Wat voor een uitvoering hebben jullie en was dat een bewuste keuze omwille van budget/functie/uiterlijk? Ik weet echt niet wat de do's en don'ts zijn...

hele basic poort.
We wilde er geen tierlantijnen aan.
Puur gebruikers gemak met de auto er door en poort weer dicht voor de dieren.
Prijs weer ik niet meer, maar echt niet die prijs die jij noemt want dan was hij er zeker niet geweest :D
Afbeelding[/url]

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:02

Zo een poort had ik een offerte van van €4500 bij HB hekwerk in Wapenveld/Hattem.

DuoPenotti

Berichten: 30597
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:29

Zo hier nu een hoosbui, niet normaal zo hard. Hadden ze vandaag niet meer voorspeld.

Leuke foto utopia :j

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:01

Mijn situatie is wel wat anders dan Belker, hier is nog geen kanker vastgesteld maar wel erfelijk belast (en mijn moeder heel jong eraan overleden), vandaar de controle elke 6 maanden, omdat het er wel een beetje zit aan te komen dat ik het ook krijg. Maar kan natuurlijk ook zo zijn dat ik de dans helemaal ontspring! Heel eerlijk geloof ik daar niet in, gezien alle vrouwelijke familieleden van mijn moeders kant borstkanker gehad hebben (en zijzelf er dus aan overleden toen ze 42 jaar was). Maar zoals Belker al zei, het is wat het is :) en je laten verlammen door iets wat misschien helemaal niet gaat gebeuren is ook niet zo zinvol. Maar de controles zijn toch altijd wel spannend.

Leuke foto van de buitenrit!

En geen elektrische poort hier.

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:11

Solleke, dat is idd ook een behoorlijke belasting wat je niet wilt…. Ik had uitgezaaide eierstokkanker en ben op borstkankergen getest. Die had ik niet, gelukkig. Ik heb 3 jaar geleden een 2e operatie gehad ivm weer een uitzaaiing en het is wonder dat ik er nog ben. Elke controle is angst, bloedprikken is zelfmoord plegen omdat ik niet meer prikbaar ben.
Aan de andere kant, ik heb een mooi leven, geniet van man, honden, paarden en werk. Maar wel alles zodanig dat het past en dat ik energie hou.
Ik ga begin september een midweek op paardrijvakantid in de kempen. Geen idee of het lukt, maar we gaan genieten en de rest zien we wel. Voor de slechte momenten heb ik slaappillen en dan kan ik de dag weer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 15:56

DuoPenotti schreef:
_Lorette_ schreef:
Ik had mijn bericht nog even aangepast. Wat voor een uitvoering hebben jullie en was dat een bewuste keuze omwille van budget/functie/uiterlijk? Ik weet echt niet wat de do's en don'ts zijn...

hele basic poort.
We wilde er geen tierlantijnen aan.
Puur gebruikers gemak met de auto er door en poort weer dicht voor de dieren.
Prijs weer ik niet meer, maar echt niet die prijs die jij noemt want dan was hij er zeker niet geweest :D
[ Afbeelding ][/url]


Wij hebben zo'n poort maar dan in het sierlijker (lelijker) en dan een electrische opener van Ali er op ;)
Werkt als een tierelier!

DuoPenotti

Berichten: 30597
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:00

Jaren bestond ali nog niet, deze zit er alweer sinds 2004 :D
Maar is zeker ook een goede tip daar eens te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:01

Zo Belker en Solleke Noah....... Dat zijn berichten die er wel even inhakken bij mij. Word ik toch maar weer mooi even met mijn neus op de feiten gedrukt dat gezond zijn niet zomaar iets is. Knap hoe jullie hiermee omgaan.

Mijn lieve opa zei altijd:
Een gezond mens heeft wel 1000 wensen
Een ziek mens maar 1

Wat een aso's die wielrenners! Bah.
Verder zie ik weer hele leuke, gezellige plaatjes voorbij komen!

Hier in het Noord Hollandse is het rustig. Mijn hond (De Drent) is anderhalve week geleden geopereerd aan zijn anaalklieren en een dergelijke operatie heeft veel nazorg. Helaas ook wat pech, tijdens de operatie al wat bloedingen, dus VEEL zwelling, een totaal panikerende hond de eerste nacht waardoor ik nog naar de dienstdoende dierenarts moest om half twee 's nachts en daar kreeg hij valium. Daarna zijn bij 1 wondje de hechtingen losgegaan en dat kan niet opnieuw gehecht worden. Nu dus maar hopen dat alles netjes dichtgaat. Vooralsnog ziet het er goed uit.

Ook had hij een "verdacht" plekje in zijn oksel en dat is ook meteen verwijderd. Na onderzoek blijkt dat gelukkig een goedaardig plekje te zijn, dus dat is prettig.

Gelukkig gaat hij nu weer de goede kant op, maar ik slaap al anderhalve week beneden bij hem op een matras. En dat zal ook de komende dagen nog zo zijn. Als ik hem een kap op doe raakt hij in paniek, dus ik heb hem een riem om en zo kan ik hem goed in de gaten houden. Vanavond nog even ter controle naar de dierenarts.

Paarden hebben een soort vakantie.

DuoPenotti

Berichten: 30597
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:03

Belker schreef:
Solleke, dat is idd ook een behoorlijke belasting wat je niet wilt…. Ik had uitgezaaide eierstokkanker en ben op borstkankergen getest. Die had ik niet, gelukkig. Ik heb 3 jaar geleden een 2e operatie gehad ivm weer een uitzaaiing en het is wonder dat ik er nog ben. Elke controle is angst, bloedprikken is zelfmoord plegen omdat ik niet meer prikbaar ben.
Aan de andere kant, ik heb een mooi leven, geniet van man, honden, paarden en werk. Maar wel alles zodanig dat het past en dat ik energie hou.
Ik ga begin september een midweek op paardrijvakantid in de kempen. Geen idee of het lukt, maar we gaan genieten en de rest zien we wel. Voor de slechte momenten heb ik slaappillen en dan kan ik de dag weer aan.

pfff wat een verhalen dames.... -O-

Wat blijft dat kanker toch een naar eng iets...... ;(

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:09

Daarom doe ik niet zo actief mee aan dit gesprek, dat hele onderwerp vind ik zo angstaanjagend dat ik liever de struisvogel uithang :=

DuoPenotti

Berichten: 30597
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:12

Is soms ook niet zo'n gek idee....
Hier ook al de halve familie uitgeroeid door die enge ziekte. Ben nu al ouder als vele van hen ooit zijn geworden. Dus inderdaad soms is het beter er niet te veel bij stil te staan als je de keuze hebt.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:14

Dat dus inderdaad. Neemt niet weg dat ik het heel knap vind van bovengenoemden, ik heb geen idee hoe ik er onder zou zijn en daar wil ik dus ook niet te lang bij stilstaan.

Ik heb door een ander eigen verleden geleerd te kijken naar de positieve dingen en daar richt ik me dan maar op :=

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:19

@Solleke, als het te persoonlijk is uiteraard ook aangeven maar heb je overwogen preventief een operatie te ondergaan? (Als dat een optie is?)
Is ook zeker niet niks maar helpt misschien tegen de constante schaduw van angst en zorgen?

Hier werk ik met kankerpatiënten. Blijft heel mooi werk, hoe dubbel dat ook klinkt.

@Chasey, cool dat je nog door de vijver bent gegaan :D

Hier gaat vanaf morgen het mooie weer eindelijk komen.
Kijken of ik dan niet al na 10 minuten 2 klappertandende en blauwe kinderen uit het zwembad trek :D

DuoPenotti

Berichten: 30597
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:20

Nee klinkt niet dubbel karin.
heel waardevol zelfs als je dat goed kunt.

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:32

Snap heel goed dat het geen leuk onderwerp is, dus zeker geen probleem om te struisvogelen hoor. Dat doe ik ook met periodes als ik het even niet meer aan kan :')

@Karin: dat is inderdaad een optie, ben al langs oncoloog en plastisch chirurg geweest om dat te bespreken. Maar voor nu vind ik dat nog te... confronterend misschien? Opzich ben ik nu gezond he. Misschien blijf ik dat wel? Enzovoorts... alternatief was elke 6 maanden controle wat opzich ook geen pretje is (de spanning, de mri in, ...). Voor nu zit ik in een periode dat ik de hele boel een beetje afblok en doe alsof het er niet is. Periodes dat het allemaal enorm binnen komt overweeg ik het dan weer. En zo twijfelen we nog een beetje verder :+


@[***]: gelukkig een goedaardig plekje bij je hond! Lief dat je beneden bij hem slaapt :)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:37

Hahahaha dan is het goed Solleke! Fijn dat je zulke zelfspot hebt, dat kan zo helpend zijn in zware situaties.

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:20

Robijntjah schreef:
Dat dus inderdaad. Neemt niet weg dat ik het heel knap vind van bovengenoemden, ik heb geen idee hoe ik er onder zou zijn en daar wil ik dus ook niet te lang bij stilstaan.

Ik heb door een ander eigen verleden geleerd te kijken naar de positieve dingen en daar richt ik me dan maar op :=

Groot gelijk, dat doe ik dus ook :+ Lekker leven.
Ik ben in Amsterdam opgegroeid met die zwartgallige humor dus die houden we er ook in.
Pessimistisch worden doe ik wel als ik in het volgende stadium zit.

Dat is pittig werk Karin, fijn dat je het kunt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:35

Op mijn 23e pap 3B gehad, ook onder narcose vanalles weggehaald en onder controle. Gelukkig op tijd erbij maar was erg jong om dit al te krijgen en had al langer last van bloedingen maar de huisarts wilde geen uitstrijkje doen omdat ik "te jong"zou zijn
Blij dat ik doordramde maar als je zo "dichtbij" bent ga je al anders denken, laat staan als je uitzaaingen hebt.

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:55

Vannacht is onze lieve trotse man overleden. Svarri. Vermoedelijk abcessen tgv OK. We hebben 3 dagen met de DA-en gevochten maar helaas de strijd verloren |(

Afbeelding

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:56

Ooooh Belker wat ontzettend rot weer :(:)
Het zit jullie niet mee. Trek je het een beetje?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:58

Wat heftig, heel veel sterkte! :(

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:08

Ach jeetje Belker... Het stapelt zich wel op bij jullie zo, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte. :knuffel:

DuoPenotti

Berichten: 30597
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:16

jee.... houd het een keer op bij jullie?
Heel veel sterkte en grote :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:16

Oh wat naar Belker. Sterkte.....