[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:30

Ir111 schreef:
Zijn hier mensen die hun weiland laten maaien/schudden/baaltjes persen (onverpakt)? Zo ja wat betalen jullie daarvoor?

Vorig jaar zou een boer hier komen, maaien, schudden, ruggen maken, grote balen persen en dan rekende hij €60 voor elke keer komen (dus afhankelijk van hoe vaak schudden nodig is) en geloof €10 per baal.
Hij was het alleen vergeten tegelijk te doen met zijn eigen land dus dan zou het duurder worden en kon geen prijs vooraf geven. En gezien er overal suikerrijk hooi af kwam en ik geen zin had in een loods vol met grote zware balen suikerhooi die ik niet kwijt kan, maar gelaten.
Dit jaar dus eerder gras voeren en hopen dat ze het wel allemaal op krijgen.

Ir111

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:37

@Ethelate; dat is nog best wat geld vind ik? Weet niet hoe vaak hij dan moet komen?
pol013 schreef:
Ir111: nope. Alleen gewikkelde balen. En maaien en ruggen doet de boer bij ons gratis omdat hij zijn drijfmest bij ons kan uitrijden. Schudden doen we zelf.
Dus eigenlijk heb je helemaal niks aan dit stuk tekst :+

Dat zijn soms de beste stukken tekst! :')

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 21:38

Ondertussen hebben we hier het luxe probleem dat we te veel gras hebben. (Met name wel ook te veel onkruid, zuring, distels, brandnetel en boterbloemen.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Blijf maar tegen m’n vriend zeggen: we hebben niet te veel gras maar te weinig paarden. :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 21:42

2e diersoort erbij als schapen, verbeterd je weide en helpt met wormenbestrijding.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 21:44

Hij trapt er nog niet in zeker? _O-

Maar ik zat inderdaad ook aan schapen te denken. Of de boel frezen, maar dat hangt even van je grond af of dat handig is.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:03

Plop1997 schreef:
Ondertussen hebben we hier het luxe probleem dat we te veel gras hebben. (Met name wel ook te veel onkruid, zuring, distels, brandnetel en boterbloemen.)

[ [url=m/SPS1gY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MTaztI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5EwArJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blijf maar tegen m’n vriend zeggen: we hebben niet te veel gras maar te weinig paarden. :=

Hier is maar 1 oplossing voor:
Afbeelding

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 22:13

Daihyo schreef:
Hij trapt er nog niet in zeker? _O-

Maar ik zat inderdaad ook aan schapen te denken. Of de boel frezen, maar dat hangt even van je grond af of dat handig is.

Limburgse Kleigrond helaas. Daarbij staan er nu ook maar twee pony's op de track. Nirvana moet bijna bevallen dus staat op een middenweide en Valentijn is aan het revalideren dus staat op stal/postzegels. Pony's gaan uiteindelijk wel weg dus dan staan alleen onze eigen paarden er nog.

We willen wel echt heel graag een derde (en ooit nog een vierde) paard erbij maar we willen ook graag een huis, een auto die de trailer kan trekken, shetlander menwagen en een zadel. :+

Voor nu doen we heel veel maaien. In het najaar gaan we de weilanden wel kalken en doorzaaien. Er is zo'n 15 jaar niks aan gedaan. Afgelopen voorjaar alleen eigen mest in gegooid en we hebben al enorm veel onrkuid en met name bramen verwijderd.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 06:51

Ik heb ook erg veel gras, het ontploft nu echt met regen en de juiste tempraturen.

Nieuw stukje op het pad gemaakt, een zigzagje met boompjes/struiken.
Afbeelding

Ik had een eiken boompje verplaats, vond het zonde een jonge gezonde boom te slopen. Denk alleen dat ik hem toch vermoord heb :') hij krijgt geen blad.

Verder een rode hazelaar en een appelboompje in het zigzagje.

Appelboompje moet alleen nog groeien :=

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 07:54

Leuk gedaan, maar denk goed na met het eikenboompje ivm giftige eikels mocht je hem wilen vervangen

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:26

Heerlijk al die plaatjes , hen maar mini p.p .
Heb nl maar 2200 m2 weide het hele jaar door en een extra stukje enkel in de winter wat verder van de vaste lokatie af .
Maar ook bij ons groeit het gras als een malle nu .
Vorig jaar wat voorzichtig geweest met 1 stuk weide waardoor t gras allemaal omviel en de paarden niet blij werden meer ervan.
Nu dus maar wat meer graas tijd elke dag .

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 08:29

Leuk gedaan.
Appel boompje moet nog even groeien ja haha.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:00

Lynn_Nikita schreef:
Leuk gedaan, maar denk goed na met het eikenboompje ivm giftige eikels mocht je hem wilen vervangen

Ik heb op een 4 meter afstand van het jonge eikenboompje een grote oude eik staan. Wanneer de eikels vallen kan ik het stuk afzetten.
Maar als het jonge eikje echt dood is wil ik gaan kijken voor iets wat paardproof(struik of boom) is. Weet alleen nog niet wat, ideeën zijn welkom :D
Enige wat ik niet wil is meidoorn of knotwilg(daar heb ik al een rij van)

Ik ben nog een boswilg en een krulhazelaar aan het opkweken. Maar heb daar ook al een andere plek voor bedacht. Ene plek klaar en het volgende idee staat alweer klaar :+
Laatst bijgewerkt door hiphorse op 14-05-23 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:02

Linde of berk? Of als het natter is zwarte els.

Hier hebben ze ook een nieuwe wei gehad. Morgen de andere wei maaien en slepen en compost verspreiden. Dan kan dat de rest van de zomer groeien :j
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 10:58

hiphorse schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Ik heb op een 4 meter afstand van het jonge eikenboompje een grote oude eik staan. Wanneer de eikels vallen kan ik het stuk afzetten.
Maar als het jonge eikje echt dood is wil ik gaan kijken voor iets wat paardproof(struik of boom) is. Weet alleen nog niet wat, ideeën zijn welkom :D
Enige wat ik niet wil is meidoorn of knotwilg(daar heb ik al een rij van)

Ik ben nog een boswilg en een krulhazelaar aan het opkweken. Maar heb daar ook al een andere plek voor bedacht. Ene plek klaar en het volgende idee staat alweer klaar :+

Vlier, groeit lekker snel, vliegen blijven er liever van weg en ze eten/slopen het niet.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 11:33

Rozebottels.
Als boom een berk, linde of els inderdaad. Vind zelf de berk een prachtige boom.
Als struik hazelaar of zwarte/rode bessen.

Je kunt het ook combineren. Paar
struiken met een boom.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 07:34

Ik kwam vandaag een herinnering tegen van de snackweitjes vorig jaar. Toen was het voorjaar een stuk droger.
Afbeelding

Dit is dat zelfde weitje nu :D
Verschil: die van vorig jaar was een maand dicht. Deze is al vanaf november dicht. Maar eigenlijk pas een maand of 2 echt aan het groeien. Het groeit als eehm…. Gras :D
Afbeelding

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 08:11

Dat is echt wel een groot verschil!

Dank iedereen voor meedenken met bomen/struik ideeën :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:41

Esdoorn kenners hier? De esdoorn bij de buren laat de helikopters nu al los. Schijnt geen giftige soort te zijn, maar ik vind het toch spannend. Kunnen jullie iets zien aan de helikopters?
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 16:29

Ik kan mijn bericht niet meer wijzigen, maar dit is de boom.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 17:00

Dat hebben wij helaas ook. Ik ruim het wel op en neem nooit risico's met esdoorn. Maar er lopen 2 pony's aan de andere kant die dat ook in de wei hebben en daar gebeurt niks mee.

Hier komt alles nu in het groen; de meidoorn, sleedoorn en hondsroos en meeste slaat aan.

We hebben een stuk gras in bruikleen en daar staat het heel hoog, dus ze moeten even dooreten. Kan ons eigen gras nog even groeien.

Moet echt iets hebben om de poel schoon te maken. Er groeit teveel riet en dergelijke, maar ook bizar veel berk. We hebben het eerst met een plank gedaan, maar toen de helft afgezet, dus kunnen dat nu niet meer makkelijk doen.
Ik zat te denken aan zo een vissers pak. Doen anderen niks aan hun poel? Of gewoon wachten op mooi weer en in bikini erin?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 18:13

Plop1997 schreef:

[ [url=m/SPS1gY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MTaztI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5EwArJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet het er bij ons ook uit, alleen staat het gras nog hoger. Leuk wel vruchtbare veengrond, ondanks dat we een kleine wei hebben hebben we altijd best veel gras. Maar dit jaar is het zo nat dat ze er nog geen dag op hebben kunnen staan.. :(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 03:47

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:08

Caily schreef:

Leuk filmpje Caily :')

We hebben besloten dat we nog meer bomen gaan aanplanten. Nou kan ik niet meer wachten tot het winter is! :+ Een deel van onze track ligt langs de weg waar bomen staan. We gaan aan de andere kant van de track ook bomen zetten, als die ooit groot zijn krijg je een mooi bomenlaantje. Achter gaan we ook nog wat zetten, dat geeft ook lekker schaduw in de zomer.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:56

Ja erg he.
Heb ook net besloten bij te planten en is het seizoen net voorbij.
Maar goed nog genoeg te doen haha.

Ben nu stapel blokken aan het verzamelen via marktplaats. Voor de rand langs het zandpad en waar de bomen en struiken dan achter komen te staan.
Die dingen zijn me toch zwaar, maar wordt vast heel mooi.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:59

Wat zijn stapelblokken?

We gaan eerst deze zomer nog een extra (slinger)pad met bult aanleggen. En de mesthoop aanpakken. Maar toch, fijn dat er ook wat op de winter todo lijst staat. :')