Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:04

xXutopiaXx schreef:
Bij de apotheek?! :o?

Ja, welke apotheek? Hier geeft geen een veearts meer wormenkuren mee. Maar ik bestel ze ook en laatste keer via een BOkker, dus dan maar zo.
Vraag me wel af hoe het na de Brexit zal gaan als dat nog ooit doorgaat.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:30

superpony schreef:

Niet heel Ierland heeft van doen met de Brexit, enkel Noord-Ierland hoort bij GB. Voorlopig zal het nog wel loslopen met de wormkuren denk ik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:54

MarloesHJ schreef:
superpony schreef:

Niet heel Ierland heeft van doen met de Brexit, enkel Noord-Ierland hoort bij GB. Voorlopig zal het nog wel loslopen met de wormkuren denk ik.

Ik bestelde uit GB

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:58

beatje schreef:
Je kan ze wel zo bij de apotheek halen,zonder voorschrift.Maar ik bestel ze ook in ierland ze zijn gewoon goedkoper een heel stuk zelfs

Dat valt op zich toch ook wel mee?
Tenminste, gekeken naar Equest en Pramox?

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:38

beatje schreef:
Je kan ze wel zo bij de apotheek halen,zonder voorschrift.Maar ik bestel ze ook in ierland ze zijn gewoon goedkoper een heel stuk zelfs

Uh bij de apotheek heb je ook een voorschrift nodig hoor ;). Vroeger kon dat nog, maar is toch al een tijdje niet meer zo

Libera

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:02

Je kunt ze altijd nog uit de USA bestellen, hier liggen ze gewoon in de winkel :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 18:57

Ik kan er ook gewoon aankomen dus verzenden geen probleem

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:06

Maartje_M schreef:
Weet iemand trouwens of je in België wel wormenkuren zonder mestonderzoek kan kopen? Wij zijn daar dit weekeind, dacht, kan ik ze daar halen...

Hangt een beetje van je dierenarts af, vaak wel gewoon zo af te halen hoor, mits je wel in het klantenbestand staat. Onbekenden die alleen een wormkuur willen hebben lukt denk ik moeilijker.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:32

Flynnieman schreef:
beatje schreef:

Uh bij de apotheek heb je ook een voorschrift nodig hoor ;). Vroeger kon dat nog, maar is toch al een tijdje niet meer zo

Hier niet hoor,zal mischien aan je apotheek liggen,je stapt binnen vraagt een equest,en stapt weer buiten.
In belgie haal je dierenmedicatie bij de apotheek ook als je een voorschrift hebt,Een Da heeft maar een beperkte voorraad.
Ik denk dat het gauw een euro of 7 op een equest of pramox als je in ierland besteld ,alleen de ivermectine spuiten schelen minder dat zal een euro of 3 zijn.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:43

Thanks voor de reacties over teken. Hier issie eruit. Vies beest :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:37

Ik knijp ze altijd kapot tussen m’n nagels :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:48

Hilary schreef:
Ik knijp ze altijd kapot tussen m’n nagels :+

Na het uit trekken met kop en al hoop ik :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:06

Jazeker :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 00:36

beatje schreef:
Hier niet hoor,zal mischien aan je apotheek liggen,je stapt binnen vraagt een equest,en stapt weer buiten.
In belgie haal je dierenmedicatie bij de apotheek ook als je een voorschrift hebt,Een Da heeft maar een beperkte voorraad.
Ik denk dat het gauw een euro of 7 op een equest of pramox als je in ierland besteld ,alleen de ivermectine spuiten schelen minder dat zal een euro of 3 zijn.

Waar is hier? Onze apotheek heeft echt niks voor dieren. Ben nu al paar keer verhuisd en kom nogal eens bij de apotheek, maar echt nog nooit iets voor dieren bij de apotheken..

Ik kwam een keer een spuit halen, wilde een bepaalde maat, vertelde dat het voor paarden was, en stonden ze al heel raar te kijken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 06:22

Onze dierenartsen hebben zelf genoeg voorraad alleen de auto voor visite natuurlijk niet.

Halen jullie dat echt bij een mensenapotheek?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:33

In belgie schrijft een Da een recept voor en dat ga je in een mensenapotheek halen.Daar heb je vaak een heel rek medicatie staan voor dieren.Ook word er vaak nog omgerekend van medicatie voor mensen naar dieren.Vaak ben je dan niet zo duur uit.
Daardoor kan je ontworming en ook middel tegen vlooien die vaak op recept zijn zo krijgen bij de apotheek.Tegen teken spuit ik de benen van het paard af en toe in met een frontline spray.Ben daar mee begonnen toen ze ooit eens onder de teken zat,ik denk wel 100.Ik was daar zo vies van....Heb toen ook de dierenarts laten komen.
Ben zelf ooit ook eens voor een teek naar de huisarts geweest. Ik had al even jeuk op mijn rug maar er niet bij stilgestaan.Op een gegeven moment stap ik uit de douche en met afdrogen denk ik ,wat is dat nu toch ik kijk in de spiegel en zie al een redelijk grote teek naar mij wuiven. Niemand in de buurt thuis,zelf kon ik er niet bij en mijn man kwam sávonds laat pas thuis.Dus ik heb de huisarts gebeld en mocht als spoedgeval overal tussen door komen :-).
Hij heeft hem er uit gehaald plek ontsmet en met een pen een cirkel rond getekend.
Wat was ik blij dat het ding weg was.Ik ben op zich nooit niet zo flauw,maar een teek aan mij vast geplakt vind ik maar niks.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:55

Wat een heerlijk topic voor bij mijn ontbijt is dit :r

Gelukkig hebben we ze hier niet....
Wel al wat trage dazen gespot >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:28

Ik kom voorzichtig weer om het hoekje gluren, alleen nog deze ochtend werken en dan hopelijk tijd voor leuke dingen!
Wat een aanslag is deze week geweest op mijn lijf zeg, ik ben echt kapot.

Maar, wel tussendoor even buiten wezen rijden met Mo, Aurelia voor het eerst peesjes om gehad en dekje met dekensingel en wat gelongeerd (voor het eerst met ander dier er in de bak bij).

Ik ga morgen niet naar de uitvaart, is 2 uur enkele reis en de dienst zelf duurt 45 minuten ( de omstandigheden zijn ook te triest voor woorden gewoon ) dus ik ga een andere keer herinneringen ophalen met de nabestaanden.
Dat betekent dat ik dus morgen naar ons nieuwe huis ga om lekker uit te meten en te tekenen en te doen voor de paarden. Binnen laat ik lekker aan vriendlief over.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:53

Jugh al die praat over teken... :r Ik was inderdaad ook helemaal vies toen ik erachter kwam dat ik een teek had :') Echt goor gewoon.. haha..

Hey Jolijn.. fijn dat je nu wel helder hebt wat je wilt :) Beter zo dan! :*
Begrijpelijk dat 't zo'n aanslag is op je lijf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:56

Ik ben echt kapot man, gelukkig vanavond ook wat leuks doen, ga naar de musical Cats.

En het weekend komt mijn neefje ook nog ergens om samen paard te rijden <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 09:57

Ohh mooizo, allemaal leuke dingen voor jezelf in het vooruitzicht gepland <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 10:14

Fijn Jolijn, dat je nu toch naar het huis kan en lekker even positief kan denken :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:23

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:37

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:02

Ik had ook in je topic gereageerd al. Wat ik het fijnste vindt aan die van ons, is dat hij echt aangeeft hoeveel KV erop staat. Zodra ik hem omlaag zie gaan, weet ik dat ik de begroeiing bij de draden moet checken