het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:14

Klinkt bekend :)
Maar vandaag is het een stuk beter, iig droger :)
De resterende plassen van gister zijn vannacht miraculeus verdwenen :) en ik ga zo de regenjassen ook maar uit doen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:32

Koud is het zeker. Brr. Hier nu wel een zonnetje maar ook flinke wind. Hopelijk waait de grond een beetje droog. Er zijn welgeteld 2 droge dagen voorspeld.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 10:40

Gefeliciteerd met je verjaardag Belle Boef. Een fijne dag toegewenst.

Ik moet zeggen dat het momenteel heerlijk vertoeven is in mijn kas. Ik heb er een stoel in gezet :D

Ik heb een nieuw weitje uitgezet en ze kunnen straks lekker de wei in. In verband met de blessure van Diekke maak ik steeds 400m2 weitjes.

Straks tinkertje ophalen zodat het dochtertje van mijn vriend kan rijden. En rij zelf nog even een jonge Tinker, die even wat begeleiding nodig heeft.
Loopt bij baasje erg over de schouder weg en besluit dan de andere kant op te gaan of een poging tot stranden in de bakrand. Eens kijken wat ze van vierkantjes rijden vindt :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:21

@boemel: klinkt als een paard met humor :)
In een glazen kas zal het nu zeker wel lekker zijn. ik zit ook graag in het zonnetje achter glas als het buiten nog niet lekker genoeg is.

Net even uitgemest en vooral geborsteld... heel veel geborsteld... en ze zijn er nog niet als beginnen de schouders bij Boon al aardig kort te worden.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:35

Ik ben druk met hand en spandiensten rond de proefberichte clinic bij ons op de RV. Nu thuis om Fiestaop te halen en zo zelf ook even rijden. Daarna mag ik door naar Zuid Holland……. Ik ben morgen kapot.

BelleBoef, gefeliciteerd, fijne dag.

Boemel, leuk, even Olivia rijden. Doe de eigenaresse de groetjes van me.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 11:41

Ik ben zin aan het maken om zo te rijden, heb met niemand afgesproken vandaag en dan heb ik vrijheid om te gaan wanneer ik wil maar moet ik uitkijken dat de dag niet ineens voorbij is en nog niks gedaan heb.
Ik heb mij wel voorgenomen om een rustig dagje te houden, heb weer maar 1 dag weekend en wil nog wat wilgen planten en huis is ook weer aan een poetsbeurt toe.

lekker zo`n glazen kas

Boemel, de vierkantjes zijn bij mij ook een oefening die ik momenteel veel rij, net als balanslijntjes en slingerlijntjes

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:02

Toch een keer meedoen.

Wij hebben de paarden, 1 Franse draver en 1 shetlander, zo´n 2 jaar lang aan huis gehad (of toch, 1 huis tussen ons huis en onze weide) maar dan vorig jaar heel ineens de paarden moeten verhuizen.
1 van de verhuurders van onze gronden begon moeilijk te doen en dus plotsklaps moesten we de grond (per direct) verlaten. Ik was toen hoogzwanger (36w zwanger en op 37w bevallen) dus als de vliegenste vlugte de paarden verhuisd naar de boer 2 straten verderop, waar ze tot op heden nog steeds staan...

Maar, nu hebben we van onze superlieve buren een stuk grond gekregen in schenking, dus staat nu volledig op onze naam (via notaris) en daar komen ze binnenkort weer op te staan! Weer langs ons huis, met 1 huis tussenin *\o/*

Dus heeeeel veel werk voor de boeg met de weiden afmaken, palen de grond in, draad spannen, nieuwe stal plaatsen,... alles oliebol-proof maken! _O-

Maar wat ga ik ervan genieten als ze weer vlakbij staan, in ze vanuit de tuin weer kan zien en horen. En straks met de kleine (inmiddels 9 maanden oud) lekker even naar de paardjes kan gaan <3

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 22:56

Welkom Darliiing. Fijn dat je ze straks weer naast huis hebt.

Feestje
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 06:46

Wat een stress was dat Darliiing en fijn dat ze weer terug . Succes met alles opbouwen

Belker wat doet ze het goed

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 07:39

Welkom Darliiing.

Jeetje wat een verhaal! Wel super lief dat jullie land geschonken hebben gekregen.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 07:55

Fijn Darliiing dat ze weer dichter bij huis komen staan en fijn dat er nu wel zekerheid is dat niemand je van het stuk grond af kan zetten. Scheelt toch wel denk ik en zulke buren zijn goud waard.

Belker ik geniet van de foto's en filmpjes welke je altijd deelt, wat ziet het er fijn uit!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 09:18

@darling: dat is een mooie schenking! En idd geen stress meer dat het afgepakt kan worden.
@belker: een heel mooi beeld dat totaalplaatje.

De paddock is weer mooi droog, hopelijk blijft ie dat nu even (weinig kans op gezien de voorspelling helaas) .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:41

Welkom Darliiing
En wel een heel gaaf cadeau. :j

Belker, ziet er echt toppie uit!

Hier is net de paardentandarts weg.
Abby 2 hele kleine haakjes Ryan niets.
Verder mooie gebitten. Altijd fijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 10:44

@DP: mooi dat de tandjes OK waren.

Ik heb de shet maar weer eens met het harkje gedaan, daar komt dagelijks een emmer haar af en ik heb nog steeds niet het idee dat ze dunner in het haar komt te zitten :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:20

Ziet er wederom goed uit Belker!

Ik merk dat ik er heel hard aan toe ben dat Mir morgen veilig opgeborgen op de kliniek staat.

Vanmorgen gestapt met Diekke en Mir mocht los.
Ze leek wel een hengst. Kap erop, Spaanse pas en nog willen dekken ook. En hondsbrutaal en bijterig.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 12:24

Jeetje dat snap ik helemaal als ze dan ook nog dit gedrag gaat tonen. Hopen dat ze snel iets vinden en dat het mee valt qua onderzoeken wat ze moeten doen. En hopelijk een onschuldig iets wat alles verklaart.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:27

boemel schreef:
Ziet er wederom goed uit Belker!

Ik merk dat ik er heel hard aan toe ben dat Mir morgen veilig opgeborgen op de kliniek staat.

Vanmorgen gestapt met Diekke en Mir mocht los.
Ze leek wel een hengst. Kap erop, Spaanse pas en nog willen dekken ook. En hondsbrutaal en bijterig.

Dat klinkt hormonaal. Ik las laatst een topic over cystes op de eierstokken. Merries die dat hebben kunnen ook heel erg wisselen in gedrag en gevaarlijk worden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:32

Ja, de kliniek denkt hier zelf ook aan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:35

Klinkt idd hormonaal, afwachten maar.

Hier net iets regen en wederom mijn mestoverloopputje maar weer geleegd, 2x vandaag. Ik heb de kruiwagen nu maar in de mestput gezet, hoef ik die iig niet telkens te gaan halen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:36

Boon even bij de buren gelongeerd, ze was boos want er lagen teveel plassen. Toen mocht ze even los en holde ze direkt naar het draadje waar de buurpaarden achter stonden en dat mocht niet van mij, maar terug kon niet (daar stond ik }> ) dus toen moest ze helemaal door de diepste plas. Toen was ze nóg bozer :) Toen moest ze even laten zien dat ze best wel hard kon op haar leeftijd en daarna was ze moe :D

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:45

boemel schreef:
Welkom Darliiing.

Jeetje wat een verhaal! Wel super lief dat jullie land geschonken hebben gekregen.

Ja, we hebben echt geweldige buren hoor! Hun kleinzoon (die mentaal gehandicapt is) komt ook gewoon heel vaak met me mee naar de paarden en geniet daar zo enorm van! En zij vinden dat zo lief en fijn dat ze dit voor ons (en hem) wouden doen <3

Darliiing7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:47

joyce83 schreef:
Fijn Darliiing dat ze weer dichter bij huis komen staan en fijn dat er nu wel zekerheid is dat niemand je van het stuk grond af kan zetten. Scheelt toch wel denk ik en zulke buren zijn goud waard.

Belker ik geniet van de foto's en filmpjes welke je altijd deelt, wat ziet het er fijn uit!

Ja scheelt echt heel veel stress en zorgen! <3 en mijn buren zijn inderdaad geweldig! Hun kleinzoon komt ook gewoon heel vaak met me mee naar de paarden en geniet daar ook enorm van <3 en op hun beurt vinden zij het helemaal geweldig dat ze op mijn dochtertje kunnen en mogen letten als ik met de paardjes bezig ben :p een win-win situatie dus <3

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 06:36

Welkom D7, wat een mooi geschenk van de buren. Fijn ook voor hun kleinzoon dat hij mee kan genieten.

Moeilijk Boemel, ik moest ook gelijk aan hormonen denken. Hopelijk snel duidelijkheid.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 06:51

Boemel succes vandaag! Hopelijk gaat de reis erheen makkelijk.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:08

Succes vandaag boemel!

Hier is het vandaag Floor & Daan dag. Hele dag doen wat zij willen en geen nee zeggen.
Ze zijn de dag al begonnen met snoep want dat is tenslotte waar je leven om draait als je 5 en 7 bent :')