Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:18

Ik bij mijn eigen gelukkig nog nooit, wel bij anderen, ik kan die ook met mijn nagels vastpakken en eruit krijgen bi gebrek aan tekentang

Net de stal besteld, wordt een dubbele stal, 2 x 3 x 3 ( staat toch altijd open) en een zadelkamer van 1.5 x 3. Ook gevraagd wat een opslag erachter kost, als het teveel is maken wij die zelf aangezien er een strak budget is. Tevens de makelaar gesproken an ook gevraagd hoe het zit met alle rommel in de tuin en de bijgebouwen, die moeten dus leeg zijn, gelukkig! Daar stonden namelijk heb wat kuub rommel. Enige wat ze heel graag voor mij mogen laten staan zijn de stoeptegels .

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:09

Fijn Utopia, gefeliciteerd!

Superpony, succes met bezichtigen. Hopelijk zit er wat voor jullie tussen.

Teken heb ik hier zelden last van. Als ik ze zie verwijder ik ze met een tekentang maar de laatste keer is echt jaren geleden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:47

Nog geen teek gezien hier, tang ligt al wel klaar :)

Fijn Lynn, dat de rommel weg gaat! Hier was veel blijven liggen, heel vervelend

Weet iemand trouwens of je in België wel wormenkuren zonder mestonderzoek kan kopen? Wij zijn daar dit weekeind, dacht, kan ik ze daar halen...

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:47

Op de voorlaatste stal op de Veluwe stikte het echt van de teken. Echt vreselijk! Waren ook meerdere paarden met Lyme. Op 'slechte' dagen haalde ik er soms zo 20 af...

De stallen waar de paarden daarna naartoe gingen gelukkig niet of hooguit eens een enkele keer. Ik heb ze hier op de paarden nog niet gezien gelukkig. De hond had de eerste van de week te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:48

Ik heb nog nooit een teek gevonden op Mo. Controleer meestal ook alleen bij het poetsen.

Gisteren is onze poes inderdaad ingeslapen, ging heel snel. Vocht achter haar longen en waarschijnlijk een hartafwijking.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:51

Sterkte robijntjah :(:)
Hier zelden een teek, misschien een per jaar.

De paarden weer op de kleine wei, de pony met masker om. Vannacht eindelijk wat vocht gevallen maar het mocht de naam regen niet echt hebben zo te zien.
Lilith is gisteren gesteriliseerd en ligt een beetje zielig in de bench, ik ben al een week aan het sukkelen met keelontsteking en verkoudheid dus ik lig naast haar op de bank :))

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:52

Sterkte Robijn, het zit echt evbn niet mee he :(:)

Beterschap Azmay!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:00

Eergisteren was ik boos op de wereld, gisteren kon ik alleen maar huilen en vandaag ben ik dood en dood moe :+

Allemaal plannen met pasen maar heb iedereen maar gewoon gezegd dat ik zaterdag maar gewoon moet zien hoe ik me voel en wat er kan en wat er ook niet kan.

Wie weet duik ik het hele weekend mijn bed wel in _O-

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:10

Robijn :(:) wat een klote tijd :(:)

Lynn fijn dat alle rommel weg gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:12

Heel fijn inderdaad dat alle zooi weggaat Lynn (sorry alvast als ik over dingen heen lees). Dat lijkt me een hele opluchting. Zat even in je topic te kijken, jullie komen ook wel op een droomplekkie te zitten he.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 09:30

Hier zijn al heel veel teken ,ik heb er al van de honden gehaald op het paard nog niks gevonden.Maar ik spuit ze wel in.
Mijn vriendin heeft een paard verloren aan pyroplasmose teken schijnen hier er ook steeds vaker mee besmet te zijn net als lyme. natuurlijk overal waar je je dieren mee behandelt is gif,maar soms is het kiezen tussen 2 kwade dingen in.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:28

Heel veel sterkte robijn Y;(

Veel succes met de bouwplannen lyn! Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.

Gefeliciteerd Utopia

Teken is hier elk jaar een drama. Heb er vorig jaar na een buitenrit 27 :r van kliek afgehaald. Heb meerdere tekentangen en een kaart van het Utrechts landschap liggen. Vieze beesten.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:37

Jolijn :* :(:)

Dank iedereen voor de felicitaties. Voor degenen die geïnteresseerd zijn in hoe we het hebben opgelost met de schuur, zal ik even een pb sturen :D Niet alles hoeft openbaar :P Al ben ik er nog even zoekende in, wat wel/niet.. aangezien ik evt. straks toch ook graag een volgtopic wil openen..

Hier ook sporadisch een teek, haal 'm er altijd met de tekentang uit. Ben te bang dat 't kopje blijft zitten als ik 't met m'n nagels doe.. en ik vind 't ook gewoon vies :')

Balen van het probleem noordje.. hopelijk gaat het meevallen :(:)

superpony, hopelijk zit er wat tussen bij de huizen die jullie nu gaan bekijken. Vorige 2 definitief niet?
Wij hebben op laten nemen dat 1 september de uiterlijke oplevering is, maar alles wat eerder kan is mooi meegenomen :D

Leuk Lynn_Nikita, je stal bestellen :D :):)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:45

Fijn dat ze de rommel opruimen Lynn.

Robijntjah, sterkte.

Teken hebben we bij de paarden niet gelukkig. Heb het weleens gehad vroeger op een plek, maar niet zoveel. En laatste keer aantal jaar geleden in natuurgebied, maar ook maar eentje.
Heb wel een tekentang bij de paardenspullen en eentje bij de hondenspullen.

Ben echt spastisch van teken. Hondjes hebben al paar weken een teken/vlooien bandje om. Nu van Beapher. Heb wel al een enkele keer een teek op ze gezien, maar niet vast en wat erop liep kon ik eraf halen.

Huizen gaat eentje niet door, is inmiddels op geboden en andere bezichtigen is wel even wachte, want ML kan geen vrij krijgen de eerst komende 2 weken.
De vorige 2 waren we niet verder geinteresseerd in en eentje is verkocht meteen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:12

Kun je niet zelf al eerder kijken en als het echt geschikt is manlief meenemen? Ik weet echt wel wat mijn man ook wil en zo kun je al een voorselectie maken evt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:14

Ik heb ooit zelf een teek gehad, was alleen thuis en heb een uur moed moeten verzamelen om hem eruit te halen _O-

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:25

Als meelezer wormkuren in België zijn ook op voorschrift. :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:30

Lori schreef:

Thx! En oliebol, dan gaan we ze dus toch maar overzees bestellen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:00

Lynn_Nikita schreef:
Kun je niet zelf al eerder kijken en als het echt geschikt is manlief meenemen? Ik weet echt wel wat mijn man ook wil en zo kun je al een voorselectie maken evt

Waar we voor wilde afspreken is nu ook helaas al zo goed als verkocht.......

Die in Duitsland moet mn man wel mee, want zijn Duits is echt veel beter.

We gaan dit weekend rondje rijden langs de nog eventueel mogelijke huizen, maar er komt momenteel weinig nieuw op de markt lijkt het.

En we willen graag verhuizen, maar om nu zoveel water bij de wijn te doen dat we niet echt happy zijn straks, vind ik ook een beetje te spannend.

Maar ik kijk elke dag en het is een goede tip, mocht er nog iets voorbij komen om dat gewoon te doen en dan evt met hem alleen van buitenaf te kijken. Thanx.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:08

Sterkte Jolijn.

Hier vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer thuis een paard aam jet werk gezet. Gisteren een dubbele longe opgehaald en dat bevalt goed bij deze pony. Haalt ze meer steun uit. Nu sparen voor een menwagen zodat we zelf op pad kunnen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:28

Robijntjah schreef:
Ik heb ooit zelf een teek gehad, was alleen thuis en heb een uur moed moeten verzamelen om hem eruit te halen _O-

Ohhhh ja ik idd ook wel 's.. meer dan eens zelfs.. in m'n nek, net onder m'n haargrens en in m'n knieholte bijv.. dat zijn echt fijne plekjes voor ze ;( Wat is dat ranzig zeg!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:46

Oei ik heb nog nooit een teek gevonden op één van mijn paarden of pony's := Brrrrr moet er niet aan denken om zo'n beestje met mijn nagels op te pakken. Spinnen enzo pak ik dan weer weer zo op ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:47

Maartje_M schreef:
Lori schreef:

Thx! En oliebol, dan gaan we ze dus toch maar overzees bestellen :')

Je kan ze wel zo bij de apotheek halen,zonder voorschrift.Maar ik bestel ze ook in ierland ze zijn gewoon goedkoper een heel stuk zelfs

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:00

Oh, das ook een goede reden :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:25

Bij de apotheek?! :o?