Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:59

Jenny_S schreef:
chasey: haha gewoon naar het groene gedeelte blijven kijken

Je ziet al die gebogen koppies ook op de foto, die zien alleen gras :D

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:52

Dat doe ik ook Chasey hihi..kijk meestal naar hoe ik er op zit in de ramen maar ziet er vast anders uit lol.

Ik ben ook op en top buiten ruiter. Bak wordt ik intens verdrietig van. Zelfde rondjes die altijd saai zijn :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:59

Haha ja dat klopt! Je eigen spiegelbeeld bekijken doe ik ook altijd :') Maar ik mag ook graag lekker loeren :Y)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:02

Wat veel trailerlaad advies! Hoop dat degenen die troubles hebben er snel vanaf zijn.

Hier 2 hele makkelijke trailerpaarden maar ik ben vooral van het niet l*llen en zeuren maar hup, erop. Nu heb ik ook types paarden die dat wel kunnen handelen.. ik heb een burgemeester en een directrice. :')

Ik ben ook buitenruiter, vanmorgen rond half 9 zat ik alweer in het bos.. hoe lekker dat dat kan! Man en kind nog aan het pitten en ik op pad. :P Voordeel van een thuiswerkvent! Hij 'doet niet aan ochtenden' en kind blijkt net zo te zijn dus holadiejee! :P

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:31

Wat heerlijk kh! Fijn dat je weer kan rijden.

Iemand nog een gouden tip voor het verwijderen van horzeleitjes uit manen? Water/azijn en een vlooienkam al geprobeerd. Helaas kansloos. Met mn nagels trek ik al dr mooie manen stuk.

Moet ook weer wormenkuren bestellen, dacht dat iemand hier een keer zo'n mooi schema had gepost. Wanneer je met wat moet ontwormen ongeveer. Maar kan hem nog niet weer vinden.

Morgen ga ik voor het eerst een langere route proberen te rijden. Best spannend vind ik. Het lijkt nu de goede kant op te gaan. Wijt haar lastige gedrag toch vooral aan zadelellende. Zondag 17km gedaan, ging heel goed dus ben benieuwd.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:33

Oh dat is wel fijn zo vroeg op pad kristalhans. Ik heb het ontspannen plezier met buitenrijden nog niet met m'n nieuwe paardje. Maarja zo lang heb ik hem nog niet. Dat komt nog wel.

Succes zapje!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:36

Werkt een puimsteen niet, Zapje? Ik gebruikte dat voor eitjes op de sokken. Dat ging heel goed. Maar op de manen zou je dan moeten proberen. Is in ieder geval niet duur. En als het niet werkt, kun je er nog je eigen eelt mee te lijf gaan... :+

Lekker Kristelhans! Zo vroeg red ik dat nooit! Maar is nu wel heel mooi met de grondmisy en late zonsopkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:47

Om half 9 zat ik al op kantoor....

Buitenrijden doe ik met mijn jonkie ook nog niet. Erg druk stuk waar ik eerst langs moet. Beestje is nog niets gewend.

Eerst maar eens aan de hand proberen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:06

Fabster, mijn 'wekker' ging om 6 uur vanmorgen.. daarna maar gewoon door gegaan. Ze gaat ook wel eens af om 8:30, dat is uitslapen. :') Nu scheelt het dat ik niet echt kan uitslapen.. wakker is wakker bij mij. :P Dan maar het meeste uit de dag halen en lekker op pad. Bos is 1 km over de weg stappen.

Ijzer van Beer zit alleen scheef, 500 meter voor we thuis waren begon ie opeens gek te lopen, niet kreupel maar heel raar. Even afgestapt en ja hoor.. half verschoven. De smid is hier in de buurt vandaag dus waait straks even aan om de boel weer vast te timmeren. Meteen maar even een afspraak maken voor een nieuw rondje beslag, was er de vorige keer bij ingeschoten want toen lag ik nog in de kreukels in bed. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:11

Mijn wekker gaat ook tussen half 7 en 7 uur. Maar voor de paarden allemaal gegetet gebben, de mest gedaan en hooi op depaddick ligt, is het al snel 10 uur. Dan heb ik
Zelf ook gegeten, dochter klaargestoomd voor school, de honden gegeten en dan kan Fab eindelijk ook op pad :D

luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:18

druk bezig met de laatste klusjes die we gedaan willen hebben voor de winter, zijn jullie ook al bezig of zelfs al klaar?
vandaag de poel dieper uitgegraven zodat er meer regenwater in kan staan ( denk nog steeds vaak aan vorig jaar ;-( ) toen hebben we de poel twee maal leeg gespoten met een dompelpomp zodat het water uit de weide naar de poel kon lopen.. de greppels om het perceel zijn nu ook uitgediept.. kortom weer veel werk verzet..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:25

Zondag een mooie rit gereden in Bree , de Berkenbroekroute.
Helaas ook wat mindere dingen gezien.
2span ponies wat onderuit ging en ik zelf ben ingesprongen om te helpen, daarna durfde de rest ook te komen helpen.
Een meisje wat gelanceerd werd van haar paard doordat een loslopende hond(van de vele loslopende honden) aan de benen van haar paar zat.
Een ook nog een vrachtwagen met 9 paarden die naast de weg de greppel inzakte en gelukkig tegen bomen bleef hangen zodat hij niet helemaal kantelde.

Vanmorgen al les gehad en daarna naar de sportschool geweest.

En morgen komen ze de waterhindernis met een kraan echt diep uitgraven *\o/*

kirr mooi buitenrijden bij jou!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 16:58

luzerne schreef:
druk bezig met de laatste klusjes die we gedaan willen hebben voor de winter, zijn jullie ook al bezig of zelfs al klaar?
vandaag de poel dieper uitgegraven zodat er meer regenwater in kan staan ( denk nog steeds vaak aan vorig jaar ;-( ) toen hebben we de poel twee maal leeg gespoten met een dompelpomp zodat het water uit de weide naar de poel kon lopen.. de greppels om het perceel zijn nu ook uitgediept.. kortom weer veel werk verzet..

O heerlijk, alles weer mooi klaar.

Ik heb nog steeds een enorme stapel oud ijzer in de tuin waardoor ik bijzonder weinig kan doen om alles klaar te maken. Het word heeel langzaam weggehaald en ik kan er niet meer haast op zetten dan ik al doe :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:49

Azmay schreef:
luzerne schreef:

O heerlijk, alles weer mooi klaar.

Ik heb nog steeds een enorme stapel oud ijzer in de tuin waardoor ik bijzonder weinig kan doen om alles klaar te maken. Het word heeel langzaam weggehaald en ik kan er niet meer haast op zetten dan ik al doe :(

Wil je het zelf wegbrengen? Anders iemand die in oud ijzer handelt bellen ben je t zo kwijt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:58

Lynn_Nikita schreef:
Wil je het zelf wegbrengen? Anders iemand die in oud ijzer handelt bellen ben je t zo kwijt

De grootvader van mijn vriend verzameld en verkoopt die rommel. Man van 80+ dus het is knap dat hij het doet maar hij is nu hiernaast gaan wonen en het ijzer moet nog mee. Het is blijkbaar nog niet genoeg om de container te laten komen (een stuk van 3×4×2 ligt nu zeker bomvol) :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:27

Er bestaan ook leuke kleine containertjes :)*

Hier geen extra voorbereidingen voor de winter, heb het hele jaar door werk aan de winkel en qua weer kun je je toch niet zover van tevoren indekken -O-

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:50

Oh voor oudijzer bel ik altijd iemand en die komen het zo opladen. Ik nu een vast iemand. Maar eerder zette ik op fb bij een marktplaats achtig pagina een oproep en dan komen de berichten met z'n tienen tegelijk ;-)

Spatter dat is heel wat meegemaakt op een ritje. Niet mis zeg.

Ik heb net weer geoefend met Marinka. Ik heb gisteren tientallen video's bekeken. Even mijn geheugen weer opfrissen. En zo zag ik toch wel een paar dingen waar ik aan moet denken. En weer wat andere manieren. Ik heb er weer dingen uitgehaald waarvan ik dacht dat dat wel in Marinka's straatje paste. Ik was de hele dag druk, dus nu net nog maar even gedaan. Ik heb de trailer nu klaar staan. Zodat ik direct kan beginnen. Dat scheelt tijd.
En dus even een kwartiertje met haar bezig geweest en het ging SUPER. Helemaal zonder stress de trailer op en blijven staan. Tot ze er weer uit mocht. Oe dat voelt voor mij ook goed. Mijn zoontje van 10 wilde helpen en die mocht wat lawaai maken aan de achterkant. Aan de haakjes en teken de klep. Het boeide Marinka niet. YES.

Morgen weer. Als ik de tijd nog even kan vinden. Ik moet met mijn oudste naar het ziekenhuis. Hij heeft vorig jaar zijn enkel gebroken en nu moeten alle schroeven en plaatwerk er weer uit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:07

Shirley schreef:
Er bestaan ook leuke kleine containertjes :)*

Hier geen extra voorbereidingen voor de winter, heb het hele jaar door werk aan de winkel en qua weer kun je je toch niet zover van tevoren indekken -O-

Dan dekt het de kosten blijkbaar niet en er moet aan verdiend worden :')

Ach we zijn nu de mesthoop aan het maken en rubber in de stal en de tegels moeten ook nog af dus op zich werk zat voordat hij zijn spul weg heeft. Het moet alleen niet te nat worden voor die tijd :+

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:54

Fijn dat het goed ging Kvulden!!

Hoe is het bij jou gegaan Lynn? Je ging vandaag toch naar de binnenbak in 't durp?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:01

Wij moeten ook nog het eea doen voor de winter! De schuilstal moet opnieuw gebouwd worden, want deze is te klein en te slecht. En er moet nog een stuk betegeld worden, zodat de paarden droog kunnen staan in natte periodes. We hebben ongeveer 12.000m grond, maar helaas wel natte zooi. We gaan het zien, want dit wordt de eerste winter die we gaan meemaken hier :) En dan kunnen we volgend jaar wel aanpassingen doen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:09

Wij moeten ook nog wel wat doen voor de winter:
- Extra zand erbij in de paddock zodat de kuil die het afgelopen jaar ontstaan is door heen en weer lopen niet steeds vol water staat. De kuil ligt net naast de doorgang van paddock naar track en er wordt daar dus veel gelopen. Nat zand + mest + stampertjes = kliederboel.
- 2 delen van de track frezen; we hebben vorig jaar 3 delen zelf gefreesd, dat heeft erg goed gewerkt. Dit jaar hebben ze 1 deel heel goed kaal gehouden (omdat wij ze steeds pesten met een route die over dat stuk loopt); de andere twee stukken worden minder belopen en hebben dus weer grasjes. Ik wil graag een loonwerker vragen om een prijsopgave, zodat we niet zelf een dag met zo'n Boels machine lopen te zeulen. Dat werkte vorig jaar overigens prima, maar zo'n loonwerker is er waarschijnlijk een stuk sneller mee klaar.
- Snoeien langs de buitendraden, maar dan moet eerst de bosmaaier (althans, de as van de bosmaaier) terug zijn van reparatie. Morgen even bellen, dat vergeet ik steeds.
- Voorste weiland uit laten maaien (buurman of loonwerker), laten rollen en bekalken (buurman of loonwerker), en zorgen dat die in de winter afgekoppeld kan worden van de stroom.
- Stukje bestraten (60x40 tegels) rondom de hooiweekbak; dat wordt me net even te nat. Onze verhuurster maakt het niet zoveel uit, maar ik wil de boel daar niet kapot lopen / rijden met de kruiwagen.
- Beetje onkruid steken (jkk, zuring).

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:12

Ik wil voor de winter de nieuwe mestbak klaar hebben. Het draineren van de bak is gelukt. En dan komt volgend jaar een nieuwe stal. Dat red ik niet meer voor deze winter.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:13

De loonwerker is deze week klaar met rond leggen en ophogen van de wei.
Ook mikt hij de paddockplaten erin.

Zelf maak ik nog een track en een roundpenn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:16

Wat een plannen allemaal!

Laat jullie niet foppen door het mooie weer...het is echt al eind september :oo

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:17

Ja, had de verwarming vandaag maar weer aangedaan. Brrrr. :brr: