Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:05

Jeetje vandaag niet online geweest en gewoon zoveel paginas verder

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:07

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:09

Gefeliciteerd Janine!

Wat zijn die muildiertjes gaaf zeg!!

Anke:
Wat balen joh.... Ook ik heb helaas ervaring met een depressie.
Voor mij gelukkig al een hele poos geleden, maar het klopt wel wat er eerder werd gezegd.
je hebt er eerder weer kans op, maar je leert ook beter je grenzen kennen, waardoor je op tijd aan de bel kan trekken.
Zodra ik nu voel dat ik teveel meemaak en het zwaar gaat voelen probeer ik idd leuke dingen te gaan doen en de vinger op de stress te leggen en daar wat aan doen. Ik ben een binnenvetter ondanks dat ik onwijs open ben! Het duurt lang voordat ik echt ga praten, maar ik weet dat het beter is om het juist eruit te gooien. Ook al heb ik soms het gevoel dat het bij niemand kan dan nog probeer ik iemand te zoeken waarbij ik het kwijt kan en die met me meedenkt. Iemand die me goed kent.

Je hebt er meer kans op als je het eenmaal hebt gehad, maar je kan er ook onwijs veel sterker van worden als je eruit bent geklommen.
Hier tot nu toe niet opnieuw weer in terecht gekomen gelukkig. Zou ik ook echt nooit meer willen. Ik was ook nog eens puber. Zodra ik me voel afdwalen trek ik aan de bel en moet je er echt voor jezelf staan. Het is moeilijk, maar een harde les leert je genoeg!

Ik kan onwijs van hele kleine dingen genieten en haal daar mijn energie uit. De tijd die ik op dit moment meemaak is voor mij moeilijk en dat merk ik aan het stress niveau. Ik houd me goed door extra van mijn lieve paarden te genieten. Van de zon als hij tevoorschijn komt en van de onwijs leuke momentjes op mijn werk. Al het negatieve wat er omheen zit (Als het goed is nog 1,5 week en dan vertrekken de 2 vervelende collegas) kan je dan beter aan.
Tuurlijk zijn er momenten dat het moeilijk is en dat ik me volledig uitgeblust voel, maar dan ga ik ook lekker op tijd naar bed en heb ik daarna weer voldoende energie.

Geniet van je kleine momenten en kijk naar hoe mooi het leven is. Daar krijg je energie van, van die bewuste momentjes! Hier helpen ook kleine doelen behalen. Ik wil vandaag 1 ding echt helemaal voor mezelf doen. Of ik ga over 2 dagen naar les, daar leef je helemaal naartoe en Daar kan je lang op teren!

Ik ben nog onwijs jong eigenlijk, maar daar wel veel mee meegemaakt en dat hoop ik in de goede zin mee te nemen de rest van mijn leven :)

Hier morgen een dagje meelopen in het dolfinarium om van alles over de 2 zeeleeuwen te weten te komen die over 2 weken bij ons komen wonen.
Benieuwd!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:35

Afbeelding
Mestcontainers: ik heb een IJslander en een logee Tinker, ik zei al... Ik mest nogal royaal....
Ze schijten wel voor 4 groters _O-

Ze staan bij wel in een loopstal en kunnen 24/7 naar buiten. Poepen dus ook veel buiten.
En ze staan bij mij op stro.

Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:48

Dan ga ik er nog es over nadenken. Legen kost 95,- huren 10,- per week. 1e 3 wk van elke container gratis huur..als ik hem strategisch weet te plaatsen qua weer kan het met modder en kapot rijden ook nog mee vallen

Hier alleen puur poep afval. Wat ze buiten schijten en wat in stal ligt. Eens per week de natte plek uit stal kan ik de kliko. Is niks.

Dan zou ik met een mini shet en fjord wel 4 mnd moeten kunnen doen gok ik
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 02-03-16 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:48

Bedankt voor de felicitaties!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:56

Kun je misschien beter een mestaanhanger kopen en als die vol is laten ophalen of zelf weg brengen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:58

DubbelDun schreef:
Ik doe met mijn 10/12 m3 bak meer dan een half jaar. In 2 jaar wordt ie 3x geleegd.

Hier doe ik er gemiddeld ruim 7 maanden mee, maar heb er altijd wel een aardige bult op liggen, meestal een 14 m3 halen ze dan op. Leeghalen ben ik een 80.- euro kwijt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:11

Door wie laat je hem dan leeg halen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:11

Huur 10,-/week en dan bijv. 7 maanden. Is het dan niet voordelig om zelf een container te kopen?

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:14

Karev, als je hem koopt... Dan kun je hem later legen door wie je maar wil.
Anders kun je bij de gemeente net zo goed een grote vuilcontainer huren... Je betaald dan alleen lediging van 185 euro...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 07:49

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:18

Dank je [***]...ik had de link al doorgekregen,ik ga hem straks even doorneuzen :)

Wendy... :) Dank je maar er is een heel groot verschil...ik ben niet depressief en geen Burn out.Mijn geest is sterk en ik ben stonteigenwijs (mijn beste én slechste eigenschap :+ )

Ook hak ik al langer met dit bijltje...morgen is een twijfel-achtige jubileum en ben ik exact 8 jaar ziek.Heb pittige "gevechten" gehad met instellingen en artsen.Je wordt er strijdlustig van,ik heb het geluk dat ik hierdoor nooit in een depressie ben geraakt.

Ik hoop van harte dat Anke snel de hulp krijgt die ze hard nodig heeft,vanuit welke hoek ook.Even tijd om alles een plek te geven,alles opnieuw indelen en verdelen van taken.

Baby-tika <3

Monmaster...heerlijk inloopstal is dat toch.

Janine...gefeliciteerd!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:40

Thanx dat hoop ik ook!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:43

Tinky12 schreef:
Wendy... :) Dank je maar er is een heel groot verschil...ik ben niet depressief en geen Burn out.Mijn geest is sterk en ik ben stonteigenwijs (mijn beste én slechste eigenschap :+!!

_O-

Heel goed Tinky! Ik ken de eigenschap! En dat heeft ook mij heel ver gebracht. Maar zoals je hem hier neerzet; hilarisch!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:48

Fabster schreef:
Door wie laat je hem dan leeg halen?

Hier komt de loonwerker om de hoek hem leeghalen, belletje ruim van te voren (2 weken) is voldoende. Dan kom ik 's morgens wel eens voor om mijn krui te legen en zijn ze al geweest.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:51

Maar dan hoeft de vontainer niet gewisseld te worden? Ze maken hem alleen leeg? Bij mijn oude pensionhoudster stond nl ook zo n bak. Die kwamen ze in zijn geheel halen en er werd een nieuwe neergezet. Vind ik nogal een toestand.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:52

Anke schreef:
Kun je misschien beter een mestaanhanger kopen en als die vol is laten ophalen of zelf weg brengen.

die heb ik. Ben zat van elke week heen en weer rijden : D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:55

Hier nog zo een geestelijke vechtersbaas , wat mijn lijf tekort komt door mijn ziektes, compenseert het koppie.
En wat ik in mijn hoofd heb, blijft toch vooral niet in mijn dikke reet zitten.

En toch heb ik ook mijn depressies gehad (niet zo heel gek ook, met wat ik in die tijd allemaal meemaakte en er in mijn dooie uppie voor stond).
Maar het getuigt ook van genoeg zelfinzicht , als je beseft van jezelf dat het niet goed gaat in je koppie en daar hulp bij zoekt.
Ik kan nu nog jaren later mijn periodes hebben, maar ik kom daar zelf weer uit zonder medicijnen, door mijzelf te verplichten toch minstens 1 dingetje per dag als positief te zien en dat hoeft vaak maar iets heel simpels te zijn: het begroetings hinnikje die MiniMe alleen maar aan mij geeft , of de zwaluwtjes die nestjes maken in de stal.

Blijf er niet te lang mee tobben Anke, het word alleen maar moeilijker om er uit te komen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:06

karev schreef:
Anke schreef:

die heb ik. Ben zat van elke week heen en weer rijden : D

Net als hier. Mijn man en ik doen t samen, maar begint toch te irriteren. Net als elke 2 wkn hooi halen. Dus probeer ook wat oplossingen te vinden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:10

Eigenwijs is wel zo'n beetje mijn tweede naam. Maar dat veroorzaakte juist dat ik vond dat ik het allemaal maar alleen moest kunnen en ik dus in een burnout terecht kwam. Gelukkig grepen andere mensen op tijd in en inmiddels heb ik heel veel over mezelf geleerd en weet ik wanneer ik een stap terug moet doen. Maar makkelijk zal dat nooit worden. Maar hoe eerder je er bij bent hoe beter en sneller je er uit kan komen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:34

Ik denk dat iedereen wel eens de blues heeft, maar een depressie kun je daar niet mee vergelijken. Toen ik 10 jaar geleden een ongeluk met mijn paard kreeg en vier maanden in een rolstoel belandde... Een jaar heb moeten revalideren.... Heb ik ook momenten gehad, dat ik dacht zet mij maar op de weg met mijn rolstoel.... Ik wacht wel op een vrachtwagen.
Ik ben een actief bijtje, en voelde mij compleet nutteloos voor de wereld.

Tot het moment dat ik werd geopereerd, lag er een vrouw naast me die werd aan borstkanker geopereerd, ze zei me dat het foute boel was. Ik heb mezelf toen stevig toegesproken dat ik nooit meer mocht zeuren... Zij lag daar te knokken voor haar leven, ik had slechts mijn knie in puin. ( even in het kort).

Ik heb toen als een malle geknokt voor m'n eigen herstel, prognose was dat ik nooit meer goed kwam te lopen. Na mijn operatie een jaar lang drie x fysio, zelf elke dag gaan zwemmen en de overige dagen thuis oefenen met opdracht van de fysio.

Ja, nu kijk ik heel anders tegen het leven aan, geniet bewust en ben blij met wat ik kan, ik word nog steeds niet graag geconfronteerd met wat ik niet kan, maar weet er mee te dealen.

Punt is wel dat je hulp moet aanvaarden, zelf de kracht moet vinden om te vechten.
Anke, ik weet niet of je al hulp hebt gezocht, maar dat is nu wel een pre.
Volgens mij ben je een bevlogen moeder voor je kinderen en dieren.... ( man).... Nu moet je even zo bevlogen raken voor je eigen herstel!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 09:55

[***] dan zal het vast wel goed komen :D Al meer eitjes gevonden?
Interessant stuk, daar ga ik dit weekend even voor zitten (mijn oude heeft cushing en is bevangen geweest)

Anke wat rot voor je. Hopelijk vind je toch snel een weg om hier uit te komen… Sterkte in ieder geval!

Spatter die foto is écht om verliefd op te worden, wat een lekker dingetje!!

Janine gefeliciteerd!

Dynamiek wat gaaf!

Monmaster dat ziet er allemaal netjes uit :)
Ook wel heftig wat jij hebt meegemaakt. Maar het is soms inderdaad goed om te relativeren en daarmee kracht te krijgen om zelf weer verder te komen en meer te genieten van wat je wel hebt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:17

Persoonlijk vind ik eigenwijs zijn geen slechte eigenschap.
Was ik dat niet geweest had ik denk ik nu niet zo ver gekomen na mijn ongelukje een aantal jaren terug.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:30

Nee eigenwijs zijn vind ik ook geen slechte eigenschap, mits je nog wel openstaat voor iets anders dan alleen je eigen visie. Eigenwijs zijn kan je zeker wel ergens brengen. Ik ben ook behoorlijk eigenwijs :D