Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:06

Karin, success met de blessure, altijd rot. Maar 80% klinkt best hoopvol!

Turtlelito dat is schrikken! Heb er hier ook moeite mee om zelf weg te gaan, voor het geval er dus inderdaad iets mis gaat.... gelukkig goed afgelopen! Hier ook een hek met afstands bediening, echt heel fijn. En was ook niet heel duur!

Vandaag Idaza voor het eerst weer even gelongeerd, staat al een week op stal. Daarna gelijk beentje gewassen en opnieuw in het verband gezet, en nu staat ze lekker in een droge paddock van de zon te genieten.
Hier fotootje van hoe het er nu uitziet:
Afbeelding
En dit was vorige week:
Afbeelding

En daarna Lana nog even rondgeslingerd, die begint echt mooi aan te komen nu!

Afbeelding
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:07

Wondje ziet er goed uit

Wat is jouw bak op de eerste foto mul, op de 2e weer helemaal niet, net een losser stukje of zo?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:16

Ja zo ongeveer wel Lynn. Belangrijkste is dat het goed waterpas is. Geen idee waar we her materiaal vandaan hebben eerlijk gezegd, da's meer mijn man zn terrein haha

Wondje gaat de goede kant op!

Hier heeft Floris vanmiddag weer lekker met Jonique geknuffeld. Hij brengt ze altijd paardebloemen dus ze zien hem allemaal heel graag komen haha

Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:21

Lynn_Nikita schreef:
Wondje ziet er goed uit

Wat is jouw bak op de eerste foto mul, op de 2e weer helemaal niet, net een losser stukje of zo?

Volgens mij lijkt het op de foto muller dan het is, want het valt in het echt wel mee! Meer zoals op de tweede foto...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:49

Lynn_Nikita schreef:
Maartje, ik ben nu ook aan het kijken of dat voorbereiden niet zelf kan, was dat veel werk en waar haal je alle materialen vanaf? Uitgraven, rondom een bekisting maken, folie erin, enkele stoeptegels en dan van die bewapening toch?

Wat ze hier (in huis) hebben gedaan, de openingen met planken dicht gemaakt, plastic vervolgens piepschuim (maar dat zal buiten niet nodig zijn) en daar beton over heen.
Ik denk dat we hier ook eea zelf gaan doen inderdaad.

Karin sterkte met je paard.

Oei paarden op de weg is niet grappig......

Clau := _O-

Maartje lief die foto!

Ik zou zo te lezen ook naar de uitvaart gaan.
Ik was wel aanwezig bij het begin van de werk bespreking maar toen viel de oudste en haalde zich open dus konden we naar de eerste hulp.
In de auto via de telefoon mijn man verteld wat er moest gebeuren (want die had geen idee).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:30

Heel even een berichtje tussendoor.
Wat een draak van een week.

Nog een bekende opgegeven naar huis gestuurd en vanavond gaan we onze kattenoma in laten slapen.

Verdomd k-lote. Ik ga even in meeleesmodus, hoop van het weekend meer energie te hebben.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:39

Och Robijntjah... Heel veel sterkte :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:47

Sterkte robijn

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:49

Y;(
Sterkte Robijntjah....

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:51

Sterkte Robijntjah.
Nog bedankt voor alle tips over het bij elkaar zetten van mijn poownys _/-\o_
Vanochtend er het maar op gewaagd. Eerst de grote in de wei. De kleine in het weitje waar ze de afgelopen dagen had gelopen. Heb Dieter eerst aan halstertouw gehouden. Mijn man de draadjes er tussen weg gehaald.
Madame liep mooi de weide op en gelijk grazen. Een paar x langs Dieter gerend. Toen wat gesnuffeld. Dieter los gedaan, ging ook grazen. Als ze in de buurt komt tilt hij zijn achterbeen op. En gaat ze aan de kant. Dus al met al, mooi zo. Hoop dat ze het wat met elkaar gaan vinden.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:18

Sterkte Robijn

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:10

Sterkte Robijn.

Klinkt positief Maximosa, fijn dat goed gaat.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:46

Wat klote van de blessure Karin.. :(:) Hopen dat ze in de 80% valt!

En dat was vast een spannend weekendje weg als je het zo via de telefoon moet volgen! Da's inderdaad toch wel een van je grootste nachtmerrie's: je paarden op de weg.. :oo Gelukkig allemaal goed afgelopen!

Hahaha Claudie :') Wat een heerlijk verhaal..
Jay alweer gewend thuis? <3

Wat een oliebol week idd zeg Jolijn... -O- Sterkte en wijsheid.. :*

Vanuit hier wel goed nieuws... gisteren zijn we het eens geworden over alle voorwaarden, ook de schuur etc. :):) Dus de makelaar gaat deze week het contract opstellen en dan kunnen we hopelijk voor het weekend nog het voorlopige koopcontract ondertekenen.. wij staan in de startblokken om alles in gang te zetten: bodemonderzoek, taxatie, bouwkundige inspectie, etc. etc. :oo Dus komen spannende weken aan, en dat waren de weken hiervoor ook al :')

Ondertussen rijden we lekker door.. proberen daar m'n gedachten even weer te ordenen :')

Afbeelding

Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:28

Wat fijn, gefeliciteerd Utopia. Ben benieuwd welke afspraken je over de schuur gemaakt hebt (bereikbaarheid/duur). Genieten zo te paard buiten, ziet er heerlijk uit.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:11

Sterkte Robijn , niet leuk om afscheid te moeten nemen ;(

Ik heb alleen meegelezen en eigenlijk geen puf om te reageren op eerdereberichten,sorry Y;(

We zijn nu al 2 weken aan het verven en vandaag haalden we de oude laminaatvloer eruit en helaas kwamen we een probleem tegen. Hoe groot dat gaat zijn , vinden we later uit , maar we balen enorm.
De grondplaten zijn nat (geweest) en het is ter hoogte van de badkamer ,dus wie weet wat we daar onder/achter aantreffen ;(

Gefeliciteerd Utopia!

Heb je volgtopic aangeklikt LynnNikita , klinkt als een heel project ;)

Allemaal alvast fijne pasen :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:19

Sterkte Robijntjah. Dat zijn hele nare berichten waar je echt van onderste boven kan zijn.

Gefeliciteerd Utopia. Goed dat het gelukt is!! Per wanneer wil je dan de oplevering??
Heerlijke foto!!

Maartje, lieve foto!

Vandaag mn ene ruin zijn voetjes gedaan en gelongeerd. Hij blijft wel lekker lopen. Alleen dat op rust staan blijft ie wel doen. Maar hij is super vrolijk en ligt ook goed in de groep. In najaar zag ik dat dat ook even wat minder was.........

Noordje, dat is balen als je zulke tegenvallers hebt.

We hebben weer 2 huizen uitgezocht om te bekijken. Eentje staat naar mijn idee voor wat aangeboden wordt te lang te koop, dus zal wel iets mee zijn. Andere staat in Dld. Echt wat groot naar onze behoefte, maar als de grond en ligging verder goed is, doen we wel wat water bij de wijn :) Er zijn ergere dingen weten we inmiddels.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:46

Balen noordje -O-

Sp spannend weer!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:25

Oh bah wat naar Karin, je was er al bang voor toch? De kansen klinken gunstig, maar het is sowieso zo naar om zo in onzekerheid te zitten.

turtlelito, De paarden de hort op in de vakantie, voor mij ook echt een nachtmerrie! Dat wordt hier ook nog wel een dingetje, voor het eerst weer eens echt weg… Nou ja, voorlopig niet aan de orde. En fijn dat allemaal gewoon goed is afgelopen!

Libera, wondje ziet er in elk geval wel mooi rustig uit!

ClauH, haha die foto spreekt boekdelen!

Heel veel sterkte Robijntjah!

maximosa, Fijn dat het zo rustig ging! Hoop voor je dat het gewoon zo blijft gaan, scheelt weer een zorg!

xXutopiaXx, Spannend! Gefeliciteerd! Hoop voor jullie dat het allemaal soepel gaat verlopen! Voor ons natuurlijk ook nog niet zo lang geleden en ook al die weken met zoveel spanning rondgelopen haha! Ben dan stiekem ook wel benieuwd waar je uiteindelijk toe bent uitgekomen over die schuur.

noordje, Ah nee! Altijd zo balen als er dan toch iets flink tegenzit! Hoop voor jullie dat het toch een beetje mee gaat vallen qua gevolgen!

superpony, Succes weer met de nieuwe bezichtigingen!

Esdoorns hebben wij gelukkig niet staan hier voor zover ik heb kunnen ontdekken. Lijkt me wel echt heel rot als je ze dan niet mag kappen of wanneer ze bij de buren staan bijvoorbeeld.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 18:40

Jakkes Noordje, dat is een flinke tegenvaller. Hoop dat het mee valt.

Spannend superpony, succes.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:30

Succes superpony!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:32

Vraagje, hebben jullie wel eens teken bij de paarden? Ik vond er per toeval 1 en uiteraard geen tekenpen in huis. Morgen direct even halen en beest eraf halen..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:43

LdJ schreef:
Vraagje, hebben jullie wel eens teken bij de paarden? Ik vond er per toeval 1 en uiteraard geen tekenpen in huis. Morgen direct even halen en beest eraf halen..

Elke zomer wel een paar :j
Ik haal ze er altijd gewoon zo af :o doe ik bij de katten ook :o

Noordje balen zeg!
Hier bleek er geen isolatie te zijn....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 06:55

Zeer regelmatig teken. De Shetlander komt zelf vertellen dat ze er een heeft (naar je toe lopen en neus tegen je aanduwen of een voorbeen naar voren gooien, of heel opvallend naar een hooibak lopen en daar tegenaan duwen). Even zoeken in haar vacht levert dan altijd een teek op. Ik haal ze er met mijn nagels uit; duimnagel onder het lijfje en dan de teek over de kop laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 06:56

Hier heel sporadisch een teek, een keer per jaar ofzo. Ik heb een tekenkaart van de dierenarts. Daarmee wip je de teek er heel makkelijk uit. :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:09

Hier op dit moment veel teken. Heel vervelend