Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:26

Er worden verstandige dingen geschreven over het trailerladen :j
@kvulden: natuurlijk is het iets tussen jouw en je paard. Alleen is het wel zo dat een derde daar soms heel goed bij kan helpen. Door het jou zelf te laten doen, onder begeleiding.

Hier gaat het weer hard, de mannen zijn begonnen aan de kapconstructie. Het hoogste punt is al gehaald! We hebben ook echt zoveel mazzel met het weer... https://goo.gl/photos/Zvwc8tTg52MegR1t8

fokfanaat

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:27

Prachtig hoor!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:32

Wow, Wendy!
Jouw paarden wonen straks in een paleis!
Leen je die mannen ook uit? O:)

En ja, kvulden, jullie leren allebei wat van zo'n training.
Is niet alleen dat je paard met de instructeur meewandelt, de bedoeling en het eindresultaat is dat je het samen kunt!
Zou het echt eens overwegen :j

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:35

Mooi Wendy!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:40

Twee van de mannen zijn gepensioneerde timmermannen die als ZZP'er werken momenteel. De andere is mijn eigen vent, die is wegens een chronisch gebrek aan vrije tijd wat minder goed uitleenbaar ;) (dat krijg je met dit soort projecten naast een volledige baan ;)).
De twee ZZP'ers zijn wat beter beschikbaar en uitleenbaar, maar nogal gewild geloof ik :D ;) Mocht je trouwens serieus interesse hebben (en enigszins in de buurt zitten) dan kan ik je wel met ze in contact brengen :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:43

Wendy ik moet jou link een keer op de PC bekijken. Met de telefoon werkt het niet.

Ik ben het ook wel mee eens dat een derde erbij zou kunnen helpen. Maar ik zie dit tot nu toe als een kleine drempel. En als ik die niet kan oplossen hoor ik graag jullie advies voor iemand die kan helpen. Want er zijn er veel te vinden op internet.

Ik ga voor nu deze week gewoon weer even heel intensief aan de slag met korte sessies trailer training. En dan hoop ik dat ik deze week zelf kan zeggen dat het gelukt is.

En zo niet dan moet er een andere oplossing zijn. Want ik wil op weekend haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:44

Mooi Wendy! Luxe uitstraling hoor.

Kvulden, ik laad mijn merrie aan een longeerlijn. Ik loop gewoon met haar mee, doe de lijn over de voorbalk en neem hem mee naar achter en dan doe ik de balk erachter. Dan krijgt ze een snoepje. Het voordeel van de lijn is dat ze wel achterom kan kijken, maar dat ik haar wel kan beletten dat ze draait. Ennuh als ze achterom kijkt, kan ze niet achteruit lopen.....

Vastzetten zonder dat de balk erachter zit, heb ik een heel naar ongeluk mee zien gebeuren, waarbij het paard het niet overleefde.

Degene die mij geholpen heeft, heeft mij ook geleerd om het eerst samen te doen en daarna tips gekregen om het alleen met mijn paard te kunnen. En het lukt nu prima in mijn eentje. Ook bij het uitladen gebruik ik de longeerlijn, niet om veel druk op het hoofd te houden, maar wel om te voorkomen dat ze zich omdraait. En nogmaals, als ze even achterom kijkt, heb ik de tijd om de balk los te maken. Bijkomend voordeel is dat als ze snel naar achter gaat ik ruim de tijd heb om haar op te vangen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:01

Wendy schreef:
Twee van de mannen zijn gepensioneerde timmermannen die als ZZP'er werken momenteel. De andere is mijn eigen vent, die is wegens een chronisch gebrek aan vrije tijd wat minder goed uitleenbaar ;) (dat krijg je met dit soort projecten naast een volledige baan ;)).
De twee ZZP'ers zijn wat beter beschikbaar en uitleenbaar, maar nogal gewild geloof ik :D ;) Mocht je trouwens serieus interesse hebben (en enigszins in de buurt zitten) dan kan ik je wel met ze in contact brengen :)

Totaal niet zelfs!
Wel interesse, maar niet in de buurt :D

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:09

Ziet er mooi uit, die stal! Fijn dat het zo opschiet.
Kvulden, mijn tip over eventuele hulp was niet alleen gebaseerd op je laatste berichtje.
Ik heb wel door de tijd heen gelezen dat jij best wat vragen hebt (gehad) omtrent trailerladen. Heel niet erg. Er zijn een hoop mensen geweest die hele goede tips hebben gegeven. Waar je steeds iets 'nuttigs' uit kon halen. Ik vond het dan ook leuk om te lezen dat met haar echt op stap bent gegaan en dat het goed ging met laden. Maar nu gaat het laden minder goed en vraag je tips.
Hoe informatief dit topic ook is, wij zien nog steeds niet wat er gebeurt als jij Marinka op de trailer zet. Simpelweg omdat we er niet met z'n allen bij staan te koekeloeren (zou wat zijn :) ).
Daarom stelde ik ook voor om er eens iemand bij te halen. Zo'n 'iemand' moet natuurlijk niet zijn/haar methode bij je opdringen. Want je bFent al enorm ver met je eigen methode. Maar die 'iemand' kan misschien nét die ene aanwijzing geven die ervoor zorgt dat het laden wel goed blijft gaan. Het kan heel simpel zijn. Ik heb ooit iemand gezien die haar heup richting het paard draaide tijdens het laden. Hierdoor straalde zij niet uit dat het paard 'welkom' in de trailer was. Zonder dat ze het wist, blokkeerde ze de route. Met een simpele draai van haar heup (en been) stond het paard binnen no time weer op de trailer. Daarna heeft ze geen problemen meer gehad.

Spoiler:
hierna zeg ik niks meer over 'hulp inschakelen' hoor :o ik vond alleen dat ik het in mijn vorige berichtje niet goed had uitgelegd.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:22

Ik neem je advies ook echt wel serieus. ;-) ook nu weer goede tips gekregen. En ik merk nu zelf ook dat ik de laatste tijd wel weer wat dingen los heb gelaten wat ik niet had moeten doen. En stress speelt wel mee. En dan bedoel ik niet stress met het paard. Maar stress omdat ik het rijden nog wel spannend vind en dat zal ze zeker merken hoe ik ook mijn best doe dat te verbergen. Van Kirrr een goede tip gekregen omdat ik elke keer bij het zelfde punt strand en zelf geen uit weg zag. Nu zie ik die theoretisch wel en ga ik dat uit werken met Marinka. Ik denk echt dat ik het kan, maar sluit hulp niet uit. Dus mocht iemandvan jullie iemand weten in de buurt van Apeldoorn/Deventer.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:21

Ik lees nog wel braaf mee....
Als hulp heb ik
http://www.eenehorsemanship.nl/index.php/contact/
Laten komen..ik heb er echt heel veel aan gehad. Pik nu de signalen vroegtijdiger op. Ik heb namelijk het idee dat alles valt of staat met een juiste timing. Teveel druk op het verkeerde moment. Of te weinig op het juiste moment. En zij heeft me dat echt goed kunnen laten zien.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:43

Ff snel, Wendy als je voor de hit-matrassen gaat, ik heb deze in dl besteld dat scheelde enorm

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:45

Ik hoop dat je er zelf door raakt Kvulden. Als dat lukt heb je heel veel technieken en instrumenten om verder andere dingen ook op te lossen en het gaat je zelfvertrouwen geven.
Lukt is het niet, is dat helemaal niet erg, dan moet je idd op zoek naar hulp. Maar het is sowieso een leerproces.

Ben het wel eens met Sure_lee, timing is zeer belangrijk. En van buitenaf zie je dingen vaak veel beter dan dat je het zelf aan het doen bent.

Ik ben gisteren na 4 weken eindelijk terug op Washaki gekropen. Heerlijk paard. 4 weken stil, opzadelen en wegrijden. Ben ineens ook het bos in geweest en tot aan het nieuwe stuk wei gewandeld en had ineens de honden los mee. Die ook zeer braaf waren, wel doodmoe als we terug waren. :+

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:48

Wat gaaf Kirr :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:31

Heerlijk!

En wat een mooie omgeving ook <3

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:40

Dat is dus letterlijk de oprit afwandelen en dan kom je in dat pad met die bomen en daarop zijn dan allemaal zijweggetjes en velden. De andere foto's zijn genomen in het straat dat volgt op de zandweg.
Dat loopt in een driehoek om mijn huis heen eigenlijk. En in die driehoek ligt dan ook mijn ander stuk wei.
Waar ook weer een heerlijk bos achterligt.
Foto van onze ochtendwandeling.
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:41

Mooie omgeving om lekker buiten te rijden :D
Ik moet eerst over het industrieterrein. Gezellig :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:43

Prachtig, Kirr!

Dat klinkt inderdaad wat minder idyllisch, Evelien :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:45

Ben alleen echt een piste ruiter. :+
Maar zowat wandelen ter opwarming of nu na een periode van stilstaan om terug op te bouwen vind ik wel fijn. Zeker met de honden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:49

Dat is dan weer zonde :D

Maar met de honden wandelen is ook lekker!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:00

Ah, ik ben wel een buitenrijder. Alhoewel met Sjaak in de bak. Mooie omgeving. Ik moet ook eerst een flink stuk langs de weg voor ik in get bos kom. Vroeger waren er veel onverharde paden, maar door de ruilverkaveling zijn ze óf weg, óf verhard met puin -O- . Dus nu alles langs de weg.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:10

Onze mooie natuur :')
Afbeelding

Spoiler:
Achter het industrietterein ligt gelukkig wel een mooie stukje bos hoor :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:33

Ik vind wandelen over de weg/bewoonde wereld ook wel fijn. Lekker rondkijken.
Maar dan moet je natuurlijk wel een bomproof paard hebben.
Kan me voorstellen dat het niet fijn is dat je verplicht altijd over zulke weg moet.
Hoewel je dieren er wel ontspannen uit zien. :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:34

chasey: haha gewoon naar het groene gedeelte blijven kijken

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:45

Toen ik nog in Borculo woonde en met James door de stad reed. Kon ik altijd mooi over hekken en heggetjes loeren. :P Zat altijd overal naar binnen te kijken :')