Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
monsera schreef:Lekker bezig geweest.
Heerlijk ook dit weer dat nodigt ook echt uit om weer aan de slag te gaan.
Daihyo schreef:Nee ik ben bij Ukies Paddock Paradise geweest. Iets dichterbij
Het liefst zou ik Tamara hierheen halen voor een workshop/lezing, maar geen idee of hier genoeg animo voor is.
Ze geeft zelf ook een hele dag cursus: https://www.equinestudies.nl/product/cu ... ve-physio/
Het was inderdaad fantastisch weer. De paarden hadden hier een paar keer per dag de kolder in de kop. Met de kleine Ximo voorop
[ Video ]
Wij hebben de nieuwe hooibak opgehaald. Met dakje. Hoe luxe![]()
Hij moet alleen nog uit de trailer, dat ding is zwaar. En dan nog behandeld worden, want het is onbehandeld grenen. Iemand tips waar ik dat het best mee kan doen dat diervriendelijk is bij geknaag? Er komt wel een antiknaagstrip op, maar niet overal.
Zonnebloemen moet ik ook nog zaaien. Ik hoop deze week de woestenij van de bloemenstrook van vorig jaar met de bosmaaier te maaien. Het groeit tegen het lint aan, dus lekt veel weg. Maar daar wil ik weer wat nieuwe zonnebloemen zaaien. En op nog wel meer plekken. Ziet er altijd zo leuk uit, zonnebloemen
Ir111 schreef:Oh en nog een vraagje: ik weet dat Daihyo onlangs naar een workshop passive physio/pp verrijking is geweest. Ik wil ook graag naar zo'n dag toe met mijn wederhelft, om hem wat meer mee te nemen in wat ik allemaal verzin. Hebben jullie tips? Die waar Daihyo geweest is (Femke D) is voorlopig niet.
Het liefst zou ik Tamara hierheen halen voor een workshop/lezing, maar geen idee of hier genoeg animo voor is.
Ze geeft zelf ook een hele dag cursus: https://www.equinestudies.nl/product/cu ... ve-physio/
Ir111 schreef:Ja! Hier het filmpje! Toen ik begon met filmen (take 1) stond alles achter te suffen. Dat was natuurlijk snel afgelopen dus er lopen heel veel irritante paarden door het beeld heen.
Klik hier om bemoeizuchtige paarden in een gerenoveerde schuur te bekijken.
SafeHaven schreef:Iemand nog een idee wat voor palen te gebruiken langs en deels in de poel?
Ik dacht zelf onbehandeld kastanje maar ik weet niet hoelang het duurt voordat het gaat rotten..
Als het 2 of 3 jaar redelijk goed blijft staan ben ik tevreden.
Het is voor een lage takkenwal om een deel van de poel af te zetten voor de paarden.
Heb al aan dikke takken gedacht om in de grond te zetten, maar de enige die ik ter beschikking heb zijn wilg (maar dan heb ik in nog time een bos) en vogelkers.
Aangezien die laatste giftig is durf ik het niet aan, geen idee wat dat met de waterkwaliteit doet voor de paarden.
Het was inderdaad fantastisch weer. De paarden hadden hier een paar keer per dag de kolder in de kop. Met de kleine Ximo voorop
[ Video ]
Wij hebben de nieuwe hooibak opgehaald. Met dakje. Hoe luxe![]()
Hij moet alleen nog uit de trailer, dat ding is zwaar. En dan nog behandeld worden, want het is onbehandeld grenen. Iemand tips waar ik dat het best mee kan doen dat diervriendelijk is bij geknaag? Er komt wel een antiknaagstrip op, maar niet overal.
Zonnebloemen moet ik ook nog zaaien. Ik hoop deze week de woestenij van de bloemenstrook van vorig jaar met de bosmaaier te maaien. Het groeit tegen het lint aan, dus lekt veel weg. Maar daar wil ik weer wat nieuwe zonnebloemen zaaien. En op nog wel meer plekken. Ziet er altijd zo leuk uit, zonnebloemen
SafeHaven schreef:Iemand nog een idee wat voor palen te gebruiken langs en deels in de poel?
Ik dacht zelf onbehandeld kastanje maar ik weet niet hoelang het duurt voordat het gaat rotten..
Als het 2 of 3 jaar redelijk goed blijft staan ben ik tevreden.
Het is voor een lage takkenwal om een deel van de poel af te zetten voor de paarden.
Heb al aan dikke takken gedacht om in de grond te zetten, maar de enige die ik ter beschikking heb zijn wilg (maar dan heb ik in nog time een bos) en vogelkers.
Aangezien die laatste giftig is durf ik het niet aan, geen idee wat dat met de waterkwaliteit doet voor de paarden.
Ir111 schreef:Omdat we hier allemaal dezelfde dingen gebruiken zet ik ze hier ook even neer. Wie weet heeft iemand er belang bij.
Omgeving Eerbeek. Ik ben lekker aan het ruimen na de verbouwing. Onze grote weidesleep mag definitief weg, afmeting 220 breed x 145. VP 100 euro
[ [url=m/LIm8ME.jpg]Afbeelding[/url] ]
Topstang, 3x gebruik, nieuw iets van 30 euro, mag voor 15 weg.
[ [url=m/DLY5QU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daihyo schreef:Voor wie het leuk vindt, mijn blog over passive physiostaat online: https://www.equinemarkt.nl/blog/868-pas ... or-paarden
Maar wil je echt de ins en outs, dan is een workshop of lezing ban Tamara Dorresteijn nog steeds een aanrader. Mocht er genoeg interesse zijn, wil ik deze best organiseren.