Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:01

Wat voor bestemmingsplan zitten jullie dan op als ik vragen mag?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:01

Klinkt als puur geldklopperij dus ;(

Hier is het eigenlijk best lekker weer; fris, maar droog en met een zonnetje.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:05

Robijntjah schreef:
Wat voor bestemmingsplan zitten jullie dan op als ik vragen mag?

Wij? Moet ik ff aan Kevin vragen _O-

Hebben ook bij een huis gekeken waar we een bodemonderzoek moesten laten doen inderdaad, was voor ons toen toch wel een grote 'con' voor dat huis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:06

Nee meer een algemene vraag :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:14

Ons huis is gekocht met agrarische bestemming, maar wij zijn geen agrariër en ook niet van plan te worden. Dat kan ook niet, want de grond die erbij zit stelt niks voor.
Dus in november 2019 begonnen met het proces om het bestemmingplan te wijzigen. De kosten zijn ongeveer 10.000 euro (incl. die bodemonderzoeken) en je hebt engelen geduld nodig. En je moet maar hopen dat alles goedgekeurd wordt.
De gemeente heeft alles intussen goedgekeurd, maar nu moet het nog in het krantje komen, zodat er eventueel bezwaar gemaakt kan worden. Dat zou in september gebeuren, maar zoals jullie weten... is het al oktober en nog steeds niks van gehoord. En vanaf het moment dat er bezwaar gemaakt kan worden gaan er ook weer 6/8 weken overheen.
Ook de overdracht heeft nog steeds niet plaats gevonden, grond nog steeds niet ingemeten.
We gaan er continue achteraan, maar het duurt echt vreselijk lang. We huren het nu tijdelijk.
Het wordt uiteindelijk gewijzigd naar 'wonen met nevenactiviteiten'.
We wisten van te voren dat het lang zou duren en dat het heel veel geld zou kosten. Maar als alles dan gelukt is, zitten we hier prachtig.
Nog even geduld....
Laatst bijgewerkt door Chasey op 13-10-20 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:16

Vermoeiend. Dat is dus 1 van de redenen dat wij gewoon op woonbestemming zitten met uitzondering van de achterste paar are.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:17

Oh man jaaa... voor zoiets was ik dus ook zo bang... kost zoveel geld, tijd en energie... :n
Ons huis is ooit omgezet naar woonbestemming met een vrij groot bouwvlak en veel schuur, toen ze nog niet zo streng waren met dat omzetten. Was ooit agrarische bestemming met intensieve veeteelt als aanduiding.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:19

Het is zo dat als je het omzet naar wonen er x aantal % van de schuren afgebroken moeten worden, tenzij je er een nieuwe bestemming voor hebt. En dat hebben we, dus gelukkig mogen we de schuren behouden. (Anders hadden we dit huis ook niet gekocht, want het ging ons juist om de schuren).

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:31

Jullie gaan snel!

Over de rubbermatten, ik ga een zoekopdracht op marktplaats instellen.

Ook interessant om te lezen over de bestemmingsplannen. Wij hebben alle gebouwen/schuren op woonbestemming maar weiland is agrarisch. Wij moeten dus nog een vergunning voor een rijbak aan gaan vragen (kijken of dat lukt). Op woonbestemming past niet ivm minimaal 50m afstand tot de buren (langwerpig perceel dat achter het huis uitloopt). Maar geloof dat wij ons dan ook nog opkunnen maken voor een hoop gedoe als ik dat zo lees.

Verder zijn wij bezig met aankoop van een paard (veulen) erbij na goed overleg met oa dierenarts en stalhouders/genoten die mijn paard kennen. Nu nog keuze maken, selectie is terug gebracht naar 2 hele leuke en fijne paarden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:33

Chasey schreef:
Het is zo dat als je het omzet naar wonen er x aantal % van de schuren afgebroken moeten worden, tenzij je er een nieuwe bestemming voor hebt. En dat hebben we, dus gelukkig mogen we de schuren behouden. (Anders hadden we dit huis ook niet gekocht, want het ging ons juist om de schuren).

Wat hebben jullie als nieuwe bestemming dan?
Bij ons zijn de schuren gedoogd met het omzetten, vroeger.. en nu mogen ze dus blijven staan, maar we mogen ze niet platgooien en nieuw bouwen :P Dan mogen we niet net zoveel m2 schuur weer terugzetten... vandaar bij ons ook de must om te renoveren :')
Laatst bijgewerkt door xXutopiaXx op 13-10-20 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:33

@biancaaaa: zolang je het geen rijbak noemt, maar een paddock heb je volgens mij geen vergunning nodig. Er mogen dan ook geen schuine palen komen te staan en geen verlichting uiteraard :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:34

Het is sowieso een gedoe om dingen gedaan te krijgen bij de gemeente... duurt vreselijk lang allemaal en ze doen moeilijk om de stomste dingen... :roll: :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:35

xXutopiaXx schreef:
Chasey schreef:

Wat hebben jullie als nieuwe bestemming dan?
Bij ons zijn de schuren gedoogd met het omzetten, vroeger.. en nu mogen ze dus blijven staan, maar we mogen ze niet platgooien en nieuw bouwen :P Dan mogen we niet net zoveel m2 schuur weer terugzetten... vandaar bij ons ook de must om te renoveren :')

Same here met het chalet. Misschien dat we het op termijn om gaan bouwen van binnen uit maar dat zien we nog wel.

Als ik het zo hoor ben ik blij dat wij op woonbestemming zitten, bij ons geen gedoe qua rijbak straks :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:48

Wij hebben woonbestemming, kantoorpand en de grond uiteraard agrarisch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 13:50

Hoezo uiteraard?

Onze grond is dus woonbestemming, behalve het achterste deel waar natuurbestemming op zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:16

Op een stuk grond met woonbestemming heb je een bouwblok waarbinnen de gebouwen moeten staan... zo heb ik het altijd begrepen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 14:42

Thanx voor de visies op het weidebeheer. Ga eens alles tegen elkaar afwegen. Misschien 1 van de drie weilanden opofferen (die ligt hoog en droog). Of toch niet. Lastig. Ik heb wel horsemax paarden graszaad gezaaid 2,5 keer de aanbevolen hoeveelheid overigens 8-)

Mooi Marlies die stal met matten!
Wij hebben zondag ook matten opgehaald. Bij een koeienboer. En ze waren vies. Heel vies. En wij dus ook hahaha. Die boer voelde zich zo ongemakkelijk dat hij ze niet had schoongemaakt. Hij dacht dat er geen animo voor was en dat hij ze dan alsnog moest weggooien (verkeerde rubriek op marktplaats geplaatst trouwens). Ze zaten onder de ‘verse’ koeienstront whaha. Maar heb nu 48m2 voor €200,- dus al lang blij :-)

Afbeelding

En praat me niet van gemeenten. Of ambtenaren voor that matter }:0 (hoop niet dat ik iemand voor het hoofd stoot) maar ohhhh wij hebben ook de jackpot hoor. Maandenlang onderop de stapel en niet aan te jagen al was het nog zo.

Puntje bij paaltje- met alle werk wat we willen doen en inmiddels gedaan hebben- we moesten een omgevingsvergunning aanvragen voor:
De extra inrit
De weidepalen en het lint/koord (inclusief foto’s van hoe het eruit gaat zien)
En een dode kastanjeboom die omgezaagd moest worden.

Daarbij zitten we op archeologische grond van AAA kwaliteit maar mochten we de boel vergunningsloos omkeren. Zonder onderzoek of iets. Shoot me.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:15

Ambtenaar hier. :)) Maar voel me niet snel aangevallen hoor. Fijne deal met je stalmatten!

Mijn oog is inmiddels redelijk hersteld, nu mijn hoofd nog. Dat gaat gelukkig wel de goede kant op. De mist is weg en ik heb eigenlijk geen hoofdpijn meer, alleen als ik teveel doe. Dan blijft alleen de vermoeidheid nog over, dus ik doe nog braaf kalm aan.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:20

Als trouwe mee lezer heb ik een vraagje.
Wat voor lampen hebben jullie bij de bak hangen?

Ik heb 2 wekfn geleden 2 ledlampen besteld van 200 watt. Nu zijn die niet op voorraad en pas in december weer leverbaar. Ik kan wel voor dezelfde prijs 4 x 100 watt lampen krijgen. Zou dat genoeg licht zijn? Of mss dan 300 watt doen of worden we dan verblind?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:35

Ik heb 500W, moet je niet in kijken :') Maar die geven wel veel licht

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:37

Wauw jullie hebben dan inderdaad echt de jackpot Olympia.... :oo

Mooi dat 't al beter gaat Flew!! +:)+ Goed je gemak blijven houden... ook als je denkt dat alles voorbij is, niet gelijk beginnen met rennen.... :D

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:44

Maartje_M schreef:
Ik heb 500W, moet je niet in kijken :') Maar die geven wel veel licht

2 stuks heb je er hangen?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:46

nee eentje. Verlicht zo'n 3/4 van de bak prima, maar hangt hier ook niet in het midden van de lange zijde

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 15:57

Ik heb 2x 150watt hangen en dat ziet er dan zo uit:
Afbeelding

@Utopia, ik dacht juist dat onze gemeente wel makkelijk was :D
Maar moet zeggen dat wij nog niks via de gemeente hebben moeten regelen eigenlijk.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 17:08

Ik heb mn regendeken binnen en nu voorspellen ze de komende 5 dagen geen regen :')