Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:42

[***] wat leuk dat je nu al een ei hebt!! Hopelijk gaat het snel beter tussen de kipjes, had Trini daar nog wat over gezegd? Ik heb geen idee hoe dat zit met kippen, of die lang aan elkaar moeten wennen enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:56

DubbelDun schreef:
En... waren die daar blij mee :D

Dat hoop ik :D ...

Citaat:
Zijn er hier ook hennep gebruikers in stal?

Om te roken? _O-

Ja ik!!!!!

Citaat:
[***] wat leuk dat je nu al een ei hebt!! Hopelijk gaat het snel beter tussen de kipjes, had Trini daar nog wat over gezegd? Ik heb geen idee hoe dat zit met kippen, of die lang aan elkaar moeten wennen enzo.

Ja Trini heeft veel adviezen gegeven. Moet gewoon even afwachten en kwam er via internet ook achter dat het gewoon een paar dagen duurt voordat de pikorde hersteld is. Maar ik vind het gewoon zo zielig.....

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:58

Wil je eens een foto maken van je stal [***]? Van de hennep dan..

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:37

Mestoplossing: ik heb een mestcontainer... Ik heb daar toen 2300 euro ( 2 e hands van een jaar oud) voor betaald met deksel en deur... Scheelt veel stank en vliegen.

Ik doe er met twee paarden ongeveer 3 maanden mee.... Moet erbij zeggen dat ik altijd royaal mest, dus wanneer je dit zuiniger zou doen.....

Je hebt ze ook groter.... Ouder ....
Als je interesse hebt kan ik wel even foto posten

Ik heb vandaag in de paddock geoefend.... Met de paard en hond, kwam de Tinker ook achter me aan gesjokt...leek wel een optocht... Zeer komisch.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:39

Ik zou daar wel een foto van willen zien en ook hoe die geleegd wordt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:41

@[***]: wat leuk, nu al een ei!
@anke: met het risico dat je dit niet leuk vindt: jouw situatie is jouw eigen verantwoordelijkheid. Jij bent ook de enige die er iets aan kan veranderen.
Zoals gezegd: regel zelf een creche of andere opvang.
Maar ook: als je iets van je vriend wilt, zeg hem dat dan. Ga een goed gesprek aan, dat heeft eerder tot resultaat geleid als ik me niet vergis.
Als je teveel paarden hebt: regel hulp of verkoop er een paar.
Natuurlijk zijn er altijd dingen die je overkomen en natuurlijk is het af en toe ook heerlijk om te klagen. Maar weinig dingen overkomen je echt en dan nog is de kunst om daar op een goede manier mee om te gaan.
Ongetwijfeld zul je nu zeggen dat het allemaal niet zo makkelijk is, misschien vind je wel dat ik geen recht van spreken heb omdat ik geen kinderen heb (die hoor ik vaker, grote onzin trouwens), maar echt, als je de knopen durft door te hakken dan kan het heel simpel worden.

Tinky vind ik daar een goed voorbeeld van... nog helemaal niet zo oud, getroffen door een enorme rotziekte waarvoor weinig begrip is. En toch heeft ze het roer in eigen hand genomen, heeft ze haar geliefde stad verlaten en is ze, samen met haar vriend, voor een plekje gegaan waar ze tóch haar paarden kon houden op haar manier. Ze kan niet rijden, ze kan niet werken, maar ze haalt eruit wat er in zit. Daar heb ik écht respect voor :j

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:56

Afbeelding

Wij hebben er een ketting omgedaan, wanneer het hard waait, komt de wind eronder....en waaide hij open.

Hij wordt geleegd door een boer hier uit de buurt, hij haalt hem leeg met een happertje en dan in de kiepwagen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:10

Net tussen de buien in geoefend met Tika, trailer laden.
Ging eerst heel gemakkelijk dus ik raakte wat overmoedig en deed de achterbuis er achter.
Was ook nog niet zo'n probleem zolang ik er achter stond en haar kontje krabbelde maar toen ik weer omliep naar voren(achterbuis was weer verwijderd) ging ze ineens in de achteruit en blijkbaar schoof het touw los waarmee ze vast stond dus toen ging ze er in een vlotte achteruit uit.
Toen maar weer rustig opgebouwd tot het punt waar ze er weer gewoon in stond zonder achterbuis.
Die zit ook eigenlijk te hoog voor haar , als ze zakt kan ze er onder door dus dat mag zeker niet gebeuren.

Afbeelding

Kijken of een filmpje lukt
https://www.facebook.com/irma.vijn/vide ... 5263478177
mm, alleen in link blijkbaar

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:15

Mooi die container, hoe krijg je daar de mest in?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:15

Echt een lollig dier. Het is vast al eens gevraagd, maar hoe kom je er aan en wat ga je er mee doen?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:16

Helemaal eens met Wendy.
Wat kunnen jullie soms zeuren zeg. Weet je wel wat een enorme luxe het is dat je je paard aan huis hebt? Dat je een paard hebt? Wees daar dankbaar voor. En wanneer het een last is, neem je verantwoordelijkheid.

Ik heb net in de stromende regen gereden. Niet omdat ik er zin in had, maar omdat het constant slecht weer is en ik mijn paard aandacht/beweging en gymnastiek wil bieden. Ik vond ons bikkels en het ging best heel lekker.

Morgen ga ik hooi halen op de geleende oplegger met zonder E rijbewijs.

Het wordt vanzelf voorjaar. echt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:17

Spatter, de buis kun je toch laten verlagen?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:19

"Kapitein van jouw eigen schip"
Daar werk ik aan.
In een depressie komen was het probleem niet. Daar zit ik al in. Eruit komen is een stuk lastiger.
Mede daarom ook bijna onmogelijk om me stabiel te voelen en de juiste keuzes te maken.
In een goed moment, regel ik wat dingen die zijn blijven liggen.
Elke dag is een strijd tegen de somberheid en ertegen vechten. Als de jongste in bed ligt, lig ik ook in bed. Anders hou ik het niet vol.
Om mezelf niet continu over te belasten heb ik taken moeten afstaan. Dit valt me zwaar, zeker als het niet of niet goed gebeurt.
Ik roei met de riemen die ik heb. Probeer mijn hoofd boven water te houden. Soms lukt dat goed. Soms verzuip ik bijna. Dat is energie vretend.
Leuke dingen doen, is het advies. De drempel is echter loeihoog.
Ik ben een vechter, dus ga door. Ik zou een moord doen om me weer vol levenslust te voelen.
Niemand heeft de oplossing. Tijd moet ik het geven en geduld hebben. Alles zal uiteindelijk goed komen. In juni ben ik twee jaar uit de running. Het goed komen duurt mij veels te lang.
Wil me gewoon weer fijn en gelukkig voelen en kunnen genieten.

Wendy mag je zeggen hoor. Weet het dondersgoed. Juist doordat ik het weet en ervaar, frustreert het me des te meer.

Ja extra hulp is fijn. Hopelijk gaat dat nog komen.
Dat is al ruim een jaar aan de gang...of beter gezegd komt moeilijk op gang.

Vanmiddag had Dunya haar vijfde longeles. En mocht ze ook los. Daarna werd gezegd dat ze in de groep kan. Dus volgende week voor het eerst in de groep. Heb er zelf al de zenuwen van. Dunya niet...gelukkig!
Afbeelding

Nu hier echt stortregen. Kids mooi op tijd binnen en in bad.
Paardjes ook klaar.

Slim om er een ketting om te doen!
Laatst bijgewerkt door Anke op 02-03-16 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:19

Daan_O schreef:

Ik heb al een paar jaar kippen, verkoop de eieren ook aan de weg :D Ik heb er 2 die niet mixen met de anderen. Die leggen dus ook niet. En ik heb een aanloopkipje gehad, en die was steeds bij de buren, die daarover klaagde. Zij is ook weer weg. Maar verder broeden ze hier vaak en heb ik dus geregeld nieuwe aanwas. En soms een lekker haantje in de vriezer. }>

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:20

fabster ze is nu 1.5 jaar en het is afwachten hoe groot ze wordt.
Volgens de Amerikanen/muilkenners mag ik rekenen op 1.40 maar ik moet het nog zien.
Ze is nu bijna 1.30 schofthoogte.
Wordt ze werkelijk die hoogte , wil ik haar gaan rijden en anders wil ik haar voor de kar zetten.

Ik was op zoek naar hindernismateriaal toen haar advertentie voorbij flopte in de bovenlijn en ik kon het niet laten een mailtje te sturen voor meer informatie.
Op zo'n foto wordt je toch verliefd
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:22

Vriendlief wil ook kippen. Ik ben gek op eieren en de kids ook.
Echter vind ik kippen maar niks en gezien de verzorging vd dieren meestal voor mijn rekening is, dus maar geen kippen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:23

Wat een lekkere slungel :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:24

Oh Spatter wat een elegant hoofdje!
Heb hier hindernisjes in mini/licht formaat.
2 meter balkjes. Palen zijn wel best lang. Wel dun en licht.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:29

Anke dank je!
De Amerikanen zijn ook weg van haar omdat ze zo'n mooi hoofdje heeft en grote ogen.
Verder is haar moeder een Connemara en dat is een ras wat daar nauwlijks voorkomt.
Daar heeft ze natuurlijk ook dat koppie van met grote kijkers.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:30

Dat ziet er al goed uit Spatter. +:)+

Anke dat klinkt als een flinke burn out. En dat is heftig (weet ik helaas uit ervaring). Ook de frustratie ken ik maar al te goed. Nog even volhouden, de betere tijden komen echt. En als straks de zon weer meer gaat schijnen gaat dat je zeker helpen. :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:32

O echt, ja! Ik heb een soortgelijke foto met muil en mijn dochter liggend in de wei. De muil is van mijn voormalige pensionhoudster. Kocht een Pre en dat kwam er uit rollen :D . Bobby heet hij.

Ik heb een paar jaar geleden bijna een shet-muil gekocht. Die stonden ook voor de kar. Ze zijn inderdaad té leuk. Maar gelukkig zit ik vol <<) .

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:33

Hoi,
De mest rij ik er gewoon met de kruiwagen in... Op de kopsekant zit een deur, die naar beneden, als in een loopplank open gaat...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:35

Het filmpje doet het netjes en het is idd een sjiek ding.

@anke: als ze in de les (los) meeloopt koop dan een paar veiligheidsbeugels of korfjes.
Slik je verder iets om je wat beter te voelen, want het gevecht alleen (zonder hulp) kan idd behoorlijk zwaar zijn.

@Monmaster: nette bak zo. Deksel is handig. Maar moet je het nu er in rijden en opkruien of over de rand gooien ??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:36

OK deur dus, maar als hij voller wordt dan kan je deur niet meer open want dan valt het er uit ??

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 19:37

Ik denk niet dat hij zo vol wordt. Dan is ie al wel geleegd, neem ik aan.