Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:17

caily klinkt als een zeer vervelense situatie waar je in zat :(:)

Bnet

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:54

Jeetje Caily, die situatie klinkt als niet niks! Hopelijk stopt het allemaal nu je verhuisd bent. :(:)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:58

Caily wat bizar zeg. Sterkte er mee, hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter!

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:32

Ik heb wel wat meegevolgd, maar geen tijd gehad om te reageren. Wij hebben afgelopen weekend de mestvaalt gezet. De betonplaat lag al, nu met holle betonblokken een U-vorm van 1,40 hoog gezet, en die dan gevuld met beton. Zwaar werk, ben blij dat het gedaan is!

Ik ben de winter ook meer dan beu. Afgelopen weekend nog eens kunnen longeren, maar na de regen van gisteren is onze paddock weer 1 modderboel. Mijn hobby is paardrijden, en met paarden bezig zijn, maar nu doe ik al maanden niks anders dan voeren, mesten, en aan de nieuwe stal werken.

Anke, kan je zoals de anderen zeggen zelf geen opvang regelen voor je jongste? Al is het maar een halve dag per week, dat kan qua gevoel voor jou al een groot verschil maken!
Ik herken het gevoel wel wat, al is het bij mij eerder omdat er te veel dingen bij elkaar komen momenteel. Zat al in een stressy situatie op het werk, en nu heeft een collega van mij een heel zwaar auto-ongeval gehad. Gelukkig gaat ze wel helemaal terug in orde komen, maar het zal veel tijd vragen. En daardoor moet ik nu er eigenlijk een extra job bij doen. Daardoor loop ik echt stikkapot, lig geregeld om 21u al te slapen. Heb daardoor het gevoel dat ik al maanden niets ander doe dan werken, paarden verzorgen, aan de stallen werken, een poging doen om het huishouden een beetje onder controle te houden (wat niet echt lukt), en uiteraard voor dochterlief zorgen. Ik weet dat bij mij dat gevoel wel weer wat gaat beteren als het terug lang licht en mooi weer is, dan kan ik savonds al eens paardrijden als dochter slaapt.

Abby, nog proficiat met het huis!!! *\o/*

Caily, wat erg zeg, hoop dat het nu stopt!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:50

het cowgril, wij willen ook binnenkort een mestvaalt aanleggen, ik dacht aan betonnen keerwanden

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:56

Caily, wat een bizar verhaal? Hoop dat het beter gaat.

Anke, als je niet oppast, zit je straks in een depressie. Dus even pas op de plaats, bedenken wat jij wil doen en daar ruimte voor maken. Al is het maar 1 of 2 ochtendjes in de week. Anders hou je het niet vol. Je hebt echt ook tijd voor jezelf nodig, want anders gaat het straks niet goed en daar heeft niemand iets aan. Dus creche regelen, als dat al kan (kan pas per 2,5 jaar, toch?) of anders een oppas die dan ook meteen de afwas even kan doen. Echt hoor, veel beter voor je en als het met jou goed gaat, gaat het met de rest ook een stuk beter. Ik weet er alles van.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:01

Caily, ik PB je even. Soortgelijke ervaringen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:24

Fokfanaat, dat werkt ook heel goed. Ook makkelijk te plaatsen.
Zijn ook in meerdere maten te krijgen, net hoe hoog je het wil hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:30

fokfanaat schreef:
het cowgril, wij willen ook binnenkort een mestvaalt aanleggen, ik dacht aan betonnen keerwanden

Die heb ik ook, bevalt uitstekend. Wel is het handig om hem verdiept te laten aanleggen. Dat scheelt opkruien en wateruitloop (wat verboden is en kun je een boete voor krijgen).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:41

Hier ook een betonnen mestpluis. Wij hebben m iets aflopend naar de dichte kopse kant laten plaatsen. Er loopt daardoor nooit mestvocht uit. Er ligt ook zelden mestvocht op de platen. Zal wellicht ook te maken hebben met het stalstrooisel wat je gebruikt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:04

Maar als het regent komt er toch ook water in ??
Mijn bak ligt 40 cm verdiept en bij een flinke bui en een bak die al aardig gevuld is loopt het er toch echt uit. Als ik niet mijn mestwateropvangputje zou hebben zou die vieze drap direct de paddock in lopen.
Dus ik leeg het putje haast dagelijks om dat te voorkomen. Hooguit zomers als het langdurig droog is dat het niet nodig is.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 02-03-16 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:04

Mestpluis is wel een leuke trouwens :+

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:08

Ja dat klopt hij is gewoon open onze mestpluis. Maar ik heb er nooit veel water in staan, hooguit 1 schep met de graanschop, dat gooi er dan bovenop als ik de mesthoop opschep.
Denk dat de mest in combinatie met de bodembedekking erg veel opneemt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:11

Hier ook, maar door de druk en de aanvullende regen komt er toch aardig wat vocht uit zetten. Overigens heb ik houtkrul als stalbedekking, misschien dat dát ook nog uit maakt ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:29

Bah caily wat een raar verhaal. En ik denk ook dat niemand het je kwalijk neemt hoor.

Anke, het klinkt allemaal erg vervelend voor je, deze situatie en jouw gevoel daarbij. Ik herken het (gelukkig niet), heb geen kinderen en een super lieve vent!

Ooooh en dan de kipjes...... Heb er wel een beetje de zenuwen van. Ze zijn superschattig, maar de witte jaagt nogal op onze Hetty (de aanloopkip). Het is niet zo dat ze er continu achteraan zit, maar ik vind het gewoon een beetje sielugh..... Ik kijk het nog even een paar dagen aan en hoop dat ik ze vanavond wel weer allemaal bij elkaar in het nachthok krijg. Foto's volgen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:36

@[***]: helaas zijn kippen naar elkaar toe niet altijd even aardig en het introduceren van nieuwelingen gaat vaak wat rumoerig. Hopelijk wennen ze snel aan elkaar.

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:36

Betonnen keerwanden even opgezocht, lijkt me idd ook wel handig, alleen heb je dan een kraan of zo nodig om die te plaatsen. Moet zeggen dat de holle beton-stapelblokken wel wat tegenvielen, duurde een pak langer om te zetten dan verwacht.
Onze mestvaalt watert af naar het midden, waar een afvoer zit naar een wateropvangput. Het is idd verboden om mestsappen in de grond te laten dringen, dus daar moet je goed op letten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:40

Ik heb hier door mijn loonwerker de grond laten uitgraven en egaliseren en toen kwamen ze met de betonelementen op een vrachtwagen-met-kraan en die zetten ze netjes neer zoals de bedoeling was. Ik heb de zijnaden dichtgekit en de betonvloer(tegels) gelegd. Waterdicht is ie door de jaren zelf al geworden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:41

DubbelDun schreef:
@[***]: helaas zijn kippen naar elkaar toe niet altijd even aardig en het introduceren van nieuwelingen gaat vaak wat rumoerig. Hopelijk wennen ze snel aan elkaar.

Thanks! Ik hoop het ook....

Maaaaar we hebben net wel een ei van de witte dame gekregen! *\o/* *\o/* *\o/*

De dames zijn trouwens vernoemd naar de dames van de opvang.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:44

En... waren die daar blij mee :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:13

DubbelDun schreef:
Hier ook, maar door de druk en de aanvullende regen komt er toch aardig wat vocht uit zetten. Overigens heb ik houtkrul als stalbedekking, misschien dat dát ook nog uit maakt ??

Ik gebruik gehakseld koolzaadstro, kan zijn dat dat het verschil maakt.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:25

Zijn er hier ook hennep gebruikers in stal?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:27

Om te roken? _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:32

Ik heb het voor de cavia's. Dat die het eten is geen probleem, maar de paarden aten het ook en dat wil ik niet.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:33

Citaat:
Om te roken? _O-

:D